Vi over 38

Sprøytene går greit så lenge man ikke nøler synes jeg. Jeg hadde veldig lite smerter under uttak, men det varierer veldig tror jeg. Sovna litt innimellom i morfinrusen. Det siste egget var litt vanskelig å få tak i så det kjentes. Var mest vondt i de nærmeste dagene etterpå, kjentes litt mørbanka ut etter at 13 egg var tatt ut.

Så morfin er en god venn under uttak, supert

Hm.. ja, det var jo litt tidlig. For det kan ikke ha vært festeblødning? Ikke for å gi falske forhåpninger altså :Heartred Om ikke, synd det ikke ble graviditet. Ja, skjønner deg sååå godt! Utrolig hva ny plan gjør i forhold til motivasjonen. Neste gang!! Vi skal være preggis til jul!! :Heartred:wav
Nei, blør ganske mye så er ikke noen festeblødning. Hadde ikke særlige forventninger, men kjente litt på det likevel...:( Men, nå er første jobbsøknad sendt, så da slipper jeg ihvertfall å hemmeligholde en graviditet om jeg evt. blir innkalt til intervju :nailbiting: Håper virkelig Riksen kan gi meg en plan eller en indikasjon på når vi kan komme igang til uka! Så fantastisk om vi blir gravide før jul!! :Heartpink:happy:

Skjønner deg så inderlig godt RainbowDash, nærmer meg 40 jeg også og det er mest sannsynlig måneder til jeg kan fortsette ivf-prøvingen. Er utrolig sårt og stressende å ha alderen hengende over seg hele tiden. Håper vi snart kan komme igang! Men husk; 40-årene er de nye 30-årene sier de visstnok, er mange i 40-årene som blir gravide, så der er fortsatt massevis av håp!:Heartred

Her er nok om vi er veldig oppstart muligens november, hvis ikke blir det neste år.
Blir så stresset når man er 40, for gammel til å få barn hadde du spurt meg når vi startet prøvingen for 4år siden.

Men synes det er kjekt å forberede meg med å lese deres oppdateringer.

Wow, fantastisk resultat, 100,% faktisk, det har jeg ikke hørt skje før engang, det er jo utrolig stort! Måtte fortsettelsen gå like knirkefritt, masse lykke til!!:Heartred

Da kom telefonen, av tre egg som ble tatt ut var alle modne og blitt befruktet❤️Så håper jeg de utvikler seg fint frem til mandag, nervepirrende og på en annen måte så gla for det første døgnet❤️

Hei Håpefull2, velkommen hit til oss! Leit å lese om deres lange og kronglete vei også, men så kan mirakler plutselig skje, så vi kan ikke gi opp å håpe! Og utrolig kjekt at dere fikk en på egen hånd samtidig som dere stod IVF-kø! Viser bare at det meste er mulig i dette gamet! Krysser fingrene for deg, masse lykke til med ruging og testing!:Heartred

Hei! For en fin tråd med flotte damer med ufortjent lange og kronglete veier mot drømmen! <3 Sniker meg gjerne inn her. Jeg er straks 40 år, hadde innsett av en såkalt "umoden blastocyst"på dag 5 for tre dager siden, dette er vårt femte IVF-forsøk siden januar -19, og jeg kjenner at den biologiske klokka tikker stadig fortere. Veldig ambivalent mtp hva jeg tør å håpe på denne gangen. Vi begynte prøvingen for syv år siden, fikk et barn på naturlig og mirakuløst vis i 2016 mens vi stod i IVF-kø, men har ikke lyktes i jakten på søsken. Hadde en MA etter tredje ivf-forsøk i uke 11 i januar, og siden ikke sett snurten av positiv test. Tenkte selvfølgelig da jeg skulle teste etter utskrapningen at det var siste gang jeg så den ekstra streken, men man bretter nå opp ermene gang etter gang, forsøk etter forsøk. Håper vi alle vil se den ekstra streken snart! <3

Ja, neste gang skal gå bra for oss, jeg vet det vil gå bra! Ift mandagen også, alt ordner seg tilslutt, det gjør alltid det!:love7Jeg skal tenke positive tanker og fylle på med kun god energi, alt ordner seg tilslutt:Heartred

Hei kjære deg :) Maigaard sier at prosessen rundt eggdonor tar omtrent 3 måneder, kommer an på hvor mange krav man har. Det blir uansett ikke aktuelt, skal bli preggis neste gang! Ja, vi får se hva Fagforbundet finner ut. Jobber privat, så det er friere tøyler der. Dårlig gjort er det iallfall, hva er egentlig vitsen med å "gi alt og være pliktoppfyllende"....? Nok om det, skal prøve og ikke tenke så mye på det. Det spørs om det blir jobb på meg på mandag. En nærkontakt til en ansatt har testet positivt, så det gjenstår å se om min kollega får positivt resultat i helgen... Ja, Guri! Kan skjønne det kommer noen tårer da :Heartred Hvordan gjennomføres konfirmasjoner i disse koronatider? Håper helgen din er fin, og at du er motivert og positiv i forhold til mandag!! :smiley-bounce016

Wow, fantastisk resultat, 100,% faktisk, det har jeg ikke hørt skje før engang, det er jo utrolig stort! Måtte fortsettelsen gå like knirkefritt, masse lykke til!!:Heartred
Håper jo selvfølgelig at et overlever til mandag , men håper er jo tre. Første gang var ett av fire som overlevde på dag tre, så er kjempe nervøs siden det er vårt siste forsøk.

Vi er sikkert endel damer der ute som er litt opp i årene, men som ikke har gitt opp drømmen om barn:Heartred
Tenkte derfor vi kunne ha et forum der vi kan dele oppturer og nedturer sammen, og gi hverandre råd og støtte underveis.
Skriv gjerne opp alder, klinikk, behandlingsmetode, medisiner, antall forsøk og om du har barn fra før.:happy:
Gleder meg til å se hvor mange vi er :love7

VENTER PÅ OPPSTART: :smiley-angelic006

Solomor2020, 40, IVF#1.

Lura, 38, barn#2, forsøk#4.

SiljeVanilje82, 38, IVF#1, barn#2, Hausken.

RedBushTea, 39, barn#2, Haukeland/Hausken.

Villemo1, 40, barn#2, St. Olavs, IVF#3, frys i naturlig syklus.

STIMULERER::signs003

Babybraa, 39, St.Olavs, barn#1.

Nyprøver2020, 38, St. Olavs.

RUGER::chicken:

Håpefull2, 39, IVF#5, barn#2.

Willeikke, 38, IVF#1, Sahlgrenska, Gøteborg.

Vintermor123, 42, barn#2, Maigaard, Gonal F.

Lykke3, 42, barn#3, forsøk#14.

Litjmora, 39, UNN Tromsø, barn#2.

GRAVID::smiley-bounce022:Heartred

Smuta, 39, Hausken, IVF#3, barn#2.

Cookies, 39, forsøk#8, barn#1, Maigaard.

Katch, 38, Spiren, Bemfola, Fyremadel, et Aid, IVF#1, barn#2.

AVBRUTT::(

Saltvann, 39, barn#3, Maigaard.

Vårsol2020, 39, Haukeland, forsøk#2, barn#2, Synarela, Gonal-F, Menopur, Ovitrelle, Lutinus.

IKKE GRAVID::sad010

camillacamilla, 39, søskenforsøk, Rikshospitalet.

Liten1, 39, barn#2, Riksen, Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus.

Blåklokke78, 42, IVF#2, barn#2.

Kan plukkes bort fra «Ruger» :hungover:
TR dukket opp som et brev på posten i går. Så blir en samtale til Sahlgrenska på mandag for oppstart av runde 2 da jeg bare fikk 1 i fyst ved første runde, og den er nettopp oppbrukt:shifty:

TR dukket opp som et brev på posten i går. Så blir en samtale til Sahlgrenska på mandag for oppstart av runde 2 da jeg bare fikk 1 i fyst ved første runde, og den er nettopp oppbrukt:shifty:
Huff, kjenner følelsen din. Sender deg en styrke klem og ønsker det beste neste runde ❤️

Nei, blør ganske mye så er ikke noen festeblødning. Hadde ikke særlige forventninger, men kjente litt på det likevel...:( Men, nå er første jobbsøknad sendt, så da slipper jeg ihvertfall å hemmeligholde en graviditet om jeg evt. blir innkalt til intervju :nailbiting: Håper virkelig Riksen kan gi meg en plan eller en indikasjon på når vi kan komme igang til uka! Så fantastisk om vi blir gravide før jul!! :Heartpink:happy:

Skjønner det. Man har alltid et håp og leser om de som plutselig blir gravide naturlig innimellom ivf prosess. Good for you med jobbsøknad!! Jeg vet at jeg blir sykemeldt tidlig i svangerskapet, ellers hadde jeg HELT KLART gjort det samme!! God søndag :)

Sniker meg inn til dere her..
38 år, vært prøvere i 4 år, første runde med IVF på Sahlgrenska i Göteborg, ferskforsøk våren 2019 endte i mens og en blasto i frys. Blasto ble satt inn i naturlig syklus om søndagen, rugedag 4 på meg altså.

Velkommen til oss!! Det blir spennende å følge deg :)

Her er nok om vi er veldig oppstart muligens november, hvis ikke blir det neste år.
Blir så stresset når man er 40, for gammel til å få barn hadde du spurt meg når vi startet prøvingen for 4år siden.

Men synes det er kjekt å forberede meg med å lese deres oppdateringer.

Velkommen hit :) Det blir spennende å følge deg! :)

Hei! Jeg slenger meg på i denne tråden. Opprettet bruker på forumet her i januar, da jeg som 40-åring og single skulle prøve få mitt første barn, gjennom IVF i Danmark (Maigaard). Alt gikk bra med stimuleringen, fikk ut 15 egg, men kun 4 ble normalt befruktet. Av disse satte jeg inn et 2-dagers embryo. Ble ikke gravid. Men..det ble også en blastocyst av god kvalitet av dette forsøket. Den har ligget på frys siden januar, men nå i september skal jeg ha et fryseforsøk med denne. Hvis alt går som planlagt. Skal ha kontroll av livmorslimhinnen nå på tirsdag og for å planlegge når Ovitrelle skal settes.

Jeg kjøpte en "3-pakk løsning" hos Maigaard, men er usikker på om fryseforsøket teller som ett forsøk, eller er det snakk om 3 runder med stimulering og egguttak? Jeg vurderer å droppe videre behandling hos Maigaard etter dette kommende fryseforsøket. Selv om hormonnivåene mine er gode, er jeg nå nærmere 41 år enn 40.. Jeg tror jeg satser på eggdonasjon/dobbeldonasjon dersom kommende fryseforsøk ikke går riktig veg..

Er egentlig skikkelig trist og nedstemt om dagen, og det hjelper sikkert ikke på. Hadde aldri trodd jeg skulle sitte her som 40-åring, uten mann og barn.

Heier på dere alle!

Uff, utrolig kjedelig da, men godt du har avtale om ny samtale og forhåpentligvis en ny og enda bedre plan, ønsker deg masse lykke til med runde 2!:Heartred

Værsol; håper mandagen din blir fantastisk :Heartred Alle andres også selvsagt :) Nyprøver; håper du får en hyggelig telefon :) Jeg ligger og tenker. Kjæresten til en på jobb fikk påvist corona på fredag. Hun gikk i karantene fredag og testet seg. Vi har enda ikke fått beskjed om hun har testet positivt, eller ikke...

Hei FrøkenBlå, velkommen hit til denne tråden, så kjekt at du vil følge oss! Forstår godt følelsen av at den biologiske klokken tikker, og nei, livet blir ikke alltid slik man planlegger det og ting skjer dessverre ikke i den rekkefølgen man ønsker! Her kom baby først, så jobb, så rekkehus, også mann...så det meste går an i 2000-årene. Det at enslige nå også kan få IVF her i Norge er jo også et stort pluss! Jeg har gått noen runder med meg selv og fulgt noen av disse forumene siden i vår. Ser at antall egg som man både får ut og som blir befruktet varierer mye, uansett alder. Flere her inne på dette forumet har blitt gravide i en alder av 40. Dessuten synes jeg 15 egg ut vitner om at kroppen din fungerer utmerket fortsatt! Og du har fortsatt en blastocyst på frys, så ikke gi opp håpet, dette kan godt mulig være selve gullegget! Masse lykke til ihvertfall, blir spennende å følge deg!:Heartred

Hei! Jeg slenger meg på i denne tråden. Opprettet bruker på forumet her i januar, da jeg som 40-åring og single skulle prøve få mitt første barn, gjennom IVF i Danmark (Maigaard). Alt gikk bra med stimuleringen, fikk ut 15 egg, men kun 4 ble normalt befruktet. Av disse satte jeg inn et 2-dagers embryo. Ble ikke gravid. Men..det ble også en blastocyst av god kvalitet av dette forsøket. Den har ligget på frys siden januar, men nå i september skal jeg ha et fryseforsøk med denne. Hvis alt går som planlagt. Skal ha kontroll av livmorslimhinnen nå på tirsdag og for å planlegge når Ovitrelle skal settes.

Jeg kjøpte en "3-pakk løsning" hos Maigaard, men er usikker på om fryseforsøket teller som ett forsøk, eller er det snakk om 3 runder med stimulering og egguttak? Jeg vurderer å droppe videre behandling hos Maigaard etter dette kommende fryseforsøket. Selv om hormonnivåene mine er gode, er jeg nå nærmere 41 år enn 40.. Jeg tror jeg satser på eggdonasjon/dobbeldonasjon dersom kommende fryseforsøk ikke går riktig veg..

Er egentlig skikkelig trist og nedstemt om dagen, og det hjelper sikkert ikke på. Hadde aldri trodd jeg skulle sitte her som 40-åring, uten mann og barn.

Heier på dere alle!

Last edited:
.

Værsol; håper mandagen din blir fantastisk :Heartred Alle andres også selvsagt :) Nyprøver; håper du får en hyggelig telefon :) Jeg ligger og tenker. Kjæresten til en på jobb fikk påvist corona på fredag. Hun gikk i karantene fredag og testet seg. Vi har enda ikke fått beskjed om hun har testet positivt, eller ikke...

Last edited:
:smiley-angelic003

Heier på dere alle!

Sender en virtuell klem til deg:smiley-angelic003

Tusen takk Saltvann, er så utrolig spent...leser også i journalen at overlegene skal diskutere hvordan man kan behandle meg kombinert med IVF, aner ikke hvordan de i det hele tatt skal kunne klare å få til det...ser for meg at jeg må ha 3 måneder med cellegift pluss 3 uker med stråling først ihvertfall. Men skjønner heller ikke hvorfor de gir meg et lite håp om at de kan gjøre noe dersom det er helt umulig, da burde de bare sagt det til meg med det samme. Hjernen kverner på høygir her og natten nærmer seg, typisk!:joyful:
Dersom dere har jobbet tett på hverandre bør vel dere også i karantene til hun får svar på prøven??

God morgen! :) Ja, det skjønner jeg at du er! Jeg vil tro det vil la seg kombinere, de vil ikke gi deg falske forhåpninger. Det er fantastisk :) Håper du fikk sove litt..Her har søvnen vært laber, på vei til jobb nå. Så kaldt!!! JA!!!!! Exactly my thought... Vi jobber i team, så hennes nærmeste har testet seg. Vi flyr jo rundt hverandre hele dagen. Vi har fått beskjed om at coronatelefonen har sagt at de var ikke bekymret, fordi vi er godt beskyttet med smittevernutstyr på jobb. Dessuten har vedkommende ingen symptomer. Alle vet vel nå at man ikke nødvendigvis får symptomer, men at man likevel er like smittsom. Uansett; beskjed skulle vi fått, smittet eller ei, når det sendes ut en så alvorlig mail fredag ettermiddag! Jeg blir matt!! I påvente av test burde alle i gå i karantene. Dersom det er positiv test, må jo alle testes. Pasienter hun har jobbet med, må få beskjed. Sannsynligheten for at andre er smittet er liten, men man må likevel få beskjed, så man kan teste seg. Som sagt, blir helt matt.. Nå gleder jeg meg til mens, så jeg kan starte opp på tablettene jeg skal ta!! Lykke til, oppdater gjerne :Heartred:Heartred

Back
Topp