Vi over 38

Ja, vi er jo blitt eksperter på å vente vi nå, så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet litt til:joyful: Blir sikkert stort for deg å komme inn på UL, håper vi får være med deg på reisen videre!:Heartred
Ja, mandag får jeg vite mer forhåpentligvis. Er så utrolig spent! Måtte bare dagene gå fort fremover!:Heartred

Åh, tusen takk for gode ord, kjære Vårsol. ❤️Det hjelper veldig! Korleis går det med deg? Er det mandag du skal få vita meir? Sender deg bøttevis av styrkeklemmar.

Alle etappar av dette løpet her er så nervepirrande... Hadde akkurat ein veldig koseleg samtale med klinikken, alle var veldig glade på våre vegne. Har fått time til UL den 17. sept når eg er 7+0, så det blir neste store milepæl. Skitt, det er lenge til!!!! :hilarious:

Og så håpar eg veldig at heile gjengen her snart er preggis saman med meg og at det blir 2021-bebisar på oss alle!!
:love7:love7:love7

Hvor mange egg fikk du ut ved uttak? Og hvor mange overlevde?
Fekk ut 5 egg (som var ny rekord for meg!), 3 blei befrukta og to utvikla seg vidare til blastocystar (den eine såg litt bedre ut enn den andre). Blir spennande med oppdatering i morgon!! :happy:

Her er nok om vi er veldig oppstart muligens november, hvis ikke blir det neste år.
Blir så stresset når man er 40, for gammel til å få barn hadde du spurt meg når vi startet prøvingen for 4år siden.

Men synes det er kjekt å forberede meg med å lese deres oppdateringer.

Da kom telefonen, av tre egg som ble tatt ut var alle modne og blitt befruktet❤️Så håper jeg de utvikler seg fint frem til mandag, nervepirrende og på en annen måte så gla for det første døgnet❤️

Da kom telefonen, av tre egg som ble tatt ut var alle modne og blitt befruktet❤️Så håper jeg de utvikler seg fint frem til mandag, nervepirrende og på en annen måte så gla for det første døgnet❤️
Det er 100% befruktning det:D

Åh, det er jo fantastisk, NyPrøver!!!! ❤️❤️❤️ Då håpar eg at dei gode nyheitene held fram over helga. Skal dei prøva å dyrka til blasto?

Åh, det er jo fantastisk, NyPrøver!!!! ❤️❤️❤️ Då håpar eg at dei gode nyheitene held fram over helga. Skal dei prøva å dyrka til blasto?
Ble så gla da telefonen var ferdig snakket❤️De ønsker sette inn to på mandag om det utvikler seg bra. Om et overlever så vurderer dem dyrke det til blasto. Så vi vet ikke noe før evt en god eller dårlig telefon på mandag. Hvordan er formen din?

Hei! For en fin tråd med flotte damer med ufortjent lange og kronglete veier mot drømmen! <3 Sniker meg gjerne inn her. Jeg er straks 40 år, hadde innsett av en såkalt "umoden blastocyst"på dag 5 for tre dager siden, dette er vårt femte IVF-forsøk siden januar -19, og jeg kjenner at den biologiske klokka tikker stadig fortere. Veldig ambivalent mtp hva jeg tør å håpe på denne gangen. Vi begynte prøvingen for syv år siden, fikk et barn på naturlig og mirakuløst vis i 2016 mens vi stod i IVF-kø, men har ikke lyktes i jakten på søsken. Hadde en MA etter tredje ivf-forsøk i uke 11 i januar, og siden ikke sett snurten av positiv test. Tenkte selvfølgelig da jeg skulle teste etter utskrapningen at det var siste gang jeg så den ekstra streken, men man bretter nå opp ermene gang etter gang, forsøk etter forsøk. Håper vi alle vil se den ekstra streken snart! <3

Holder tomler og tær for deg:joyful:

Da kom mensen i går kveld, så det ble det ikke noen hjemmelaget denne gangen heller :meh: Men synes den kom litt vel tidlig, satte Ovitrelle den 17. og skal ikke ta blodprøve på Riksen før på onsdag... Skal melde inn via MinJournal i dag, så håper jeg får tilbakemelding før blodprøve - nå trenger jeg å løfte meg opp og få en ny plan å forholde meg til! :(

Hm.. ja, det var jo litt tidlig. For det kan ikke ha vært festeblødning? Ikke for å gi falske forhåpninger altså :Heartred Om ikke, synd det ikke ble graviditet. Ja, skjønner deg sååå godt! Utrolig hva ny plan gjør i forhold til motivasjonen. Neste gang!! Vi skal være preggis til jul!! :Heartred:wav

Etter mye venting på time, har jeg fått svaret mitt. Jeg er ikke en god kandidat for inseminasjon og må derfor forholde meg til IVF. Jeg syns det høres veldig heftig ut.. Hvordan var det på deres første runde? Venner en seg til sprøytene ? Blir en koko av hormonene? Og ikke minst, gjør det veldig vondt å ta ut eggene?

Jeg også har vært inne på tanken med både adoptiv, fosterhjem og donor...godt å ha noen alternativer i bakhånd bare sånn for sikkerhets skyld. Føler jeg har så mye tid og kjærlighet til overs at jeg blir helt sprø innimellom :joyful: Men såklart, nå når jeg er sykemeldt kjenner jeg jo på ekstra mye ledig tid. Heldigvis klarer jeg å holde meg opptatt stort sett, må det for å slippe å overtenke.
Virker som du har en veldig kjip situasjon på jobb, håper Fagforbundet ditt kan ordne opp for deg og at ting ordner seg, eller at du finner en ny jobb du trives i! Jeg har også hatt noen jobber jeg har vantrivdes i pga dårlig arbeidsmiljø forårsaket av et par personer, det er virkelig utrolig kjipt!
Godt at sønnen din finner seg til rette i barnehagen og at du føler deg trygg på at har det bra der, det er så viktig! Her hjemme hadde vi bursdagsfeiring for gutten vår i går, min er litt større, blir 15 og skal konfirmeres neste måned. Holder på å lage bildefremvisning fra han var nyfødt og frem til i dag, blir endel sipping da, lurer på hvordan det skal gå på selve dagen:joyful:
Håper dagen og helgen din blir fin Saltvann! God klem fra meg!:Heartred

Hei kjære deg :) Maigaard sier at prosessen rundt eggdonor tar omtrent 3 måneder, kommer an på hvor mange krav man har. Det blir uansett ikke aktuelt, skal bli preggis neste gang! Ja, vi får se hva Fagforbundet finner ut. Jobber privat, så det er friere tøyler der. Dårlig gjort er det iallfall, hva er egentlig vitsen med å "gi alt og være pliktoppfyllende"....? Nok om det, skal prøve og ikke tenke så mye på det. Det spørs om det blir jobb på meg på mandag. En nærkontakt til en ansatt har testet positivt, så det gjenstår å se om min kollega får positivt resultat i helgen... Ja, Guri! Kan skjønne det kommer noen tårer da :Heartred Hvordan gjennomføres konfirmasjoner i disse koronatider? Håper helgen din er fin, og at du er motivert og positiv i forhold til mandag!! :smiley-bounce016

Etter mye venting på time, har jeg fått svaret mitt. Jeg er ikke en god kandidat for inseminasjon og må derfor forholde meg til IVF. Jeg syns det høres veldig heftig ut.. Hvordan var det på deres første runde? Venner en seg til sprøytene ? Blir en koko av hormonene? Og ikke minst, gjør det veldig vondt å ta ut eggene?
Hei du, jeg var egentlig veldig lettet da vi fikk godkjent å prøve IVF, følte liksom en «byrde» som ble løftet av skuldrene våre: nå får vi den hjelpen vi trenger for å komme i mål! Den første sprøyta var en terskel å komme over, men når du har gjort det et par ganger går det kjempefint - er min erfaring ihvertfall :) Jeg var mest stressa over å trekke opp riktig dose, der har jeg bommet noen ganger, men det har gått bra. Men så kommer det an på hvilke medisiner du skal bruke, noen er jo ferdigfylte. jeg har har stort sett brukt Menopur som må blandes og trekkes opp selv. Jeg har også tålt hormonene veldig bra, og merket lite bivirkninger. Uttak har vært helt fra 2-10 på skalaen, kommer litt an på hvor godt de kommer til og hvor stødig legen er på hånda tror jeg. Det går nok kjempefint alt sammen skal du se! :)

Hei du, jeg var egentlig veldig lettet da vi fikk godkjent å prøve IVF, følte liksom en «byrde» som ble løftet av skuldrene våre: nå får vi den hjelpen vi trenger for å komme i mål! Den første sprøyta var en terskel å komme over, men når du har gjort det et par ganger går det kjempefint - er min erfaring ihvertfall :) Jeg var mest stressa over å trekke opp riktig dose, der har jeg bommet noen ganger, men det har gått bra. Men så kommer det an på hvilke medisiner du skal bruke, noen er jo ferdigfylte. jeg har har stort sett brukt Menopur som må blandes og trekkes opp selv. Jeg har også tålt hormonene veldig bra, og merket lite bivirkninger. Uttak har vært helt fra 2-10 på skalaen, kommer litt an på hvor godt de kommer til og hvor stødig legen er på hånda tror jeg. Det går nok kjempefint alt sammen skal du se! :)

Skal på den samme medisinen:)

Sprøytene går greit så lenge man ikke nøler synes jeg. Jeg hadde veldig lite smerter under uttak, men det varierer veldig tror jeg. Sovna litt innimellom i morfinrusen. Det siste egget var litt vanskelig å få tak i så det kjentes. Var mest vondt i de nærmeste dagene etterpå, kjentes litt mørbanka ut etter at 13 egg var tatt ut.

Back
Topp