Vi over 38

Tusen takk, Smuta ❤️ Ja jeg vurderer å vente til fredag, som var anbefalt testdag ifølge Maigaard, og prøve med Clearblue digital da. Håper virkelig dette klaffer!!!
Jeg testa også svak rosa to dager før testdag fra Maigaard og fikk menssmerter fire dager før det. Høres ut som du følger fleres mønster her så jeg er superoptimistisk på dine vegne :smiley-bounce012
Jeg blir 40 om en måned og kjente mitt lille mirakel sparke ordentlig i går kveld for første gang, 18 uker i morgen og OUL om en uke. Jeg klarer fortsatt ikke tro på dette.

Det er godt å kikke innom her av og til og jeg følger med på hvordan det går med dere. (Føler meg rett og slett litt gammel i termingruppa :smiley-bounce015)

Lykke til med alt som er på trappene, alle sammen. Både mer testing, nye forsøk og ultralyd :Heartred

Takk Smuta :) Jeg brukte Menopur da jeg ble gravid i 2018. Jeg brukte det også i vår/sommer, men da uten AHA. Så menopur og AHA må gjøre susen!! Du skal på UL imorgen? Spennende!!!! :):):)
Blir spennende å følge deg i nytt forsøk Saltvann. Jeg hadde også Menopur på begge forsøkene på Maigaard. Forstod det som at de kan gi bedre kvalitet på eggene for oss som ikke får ut så mange?

Jeg også stusset av det med omega3/tran. Tok ikke mens jeg var stimulering men startet opp med en gang etter eggutak. Er et eller annet som kan påvirke eggene mener jeg de sa?

Så spennende! Håper du skriver om prosessen her inne, gleder meg til å følge med på hvordan det går med deg! Føles godt å høre at det er andre i samme situasjon. Godt at du kan få tatt behandlingen i Norge, selv synes jeg dette med reising + opphold er veldig stress, selv om det bare er til Danmark. Skal du ta behandlingen privat? Håper du responderer godt på stimuleringen og at fangsten inkluderer minst ett babyegg :Heartred

Det er veldig koselig med (forhåpentligvis) positiv test, men enn så lenge så regner jeg meg selv som 20% gravid ;) Må ta dette litt med fatning kjenner jeg, for skuffelsen kommer til å bli enorm om jeg tester negativt igjen i morgen. Iallefall ser testen annerledes ut enn ved mitt første IVF-forsøk i januar. Da var det ikke antydning til noen strek.

Skal holde deg oppdatert:) Har for det meste bare lest innleggene her, er ikke så aktiv.
Det hadde vært SÅ fantastisk om det hadde klaffet første gangen, og jeg veksler mellom å være optimistisk og pessimistisk. Jeg kjenner at jeg må holde forventningene litt i sjakk siden jeg ikke har alderen på min side, og jeg ikke helt vet kvaliteten på egga mine. Blodprøvene er bra, men har hørt om så mange som har bra blodprøver men sliter allikevel.
Skal ta privat ja, er laaaang ventetid offentlig, så det har jeg ikke tid til. Hvem klinikk i Danmark har du brukt da?

Jeg krysser i hvert fall fingrene for deg, med en så sterk test er det rart at den skal bli negativ i morgen;) Men ser den med skuffelsen, det er såååå vondt når det ikke klaffer:(

Da har jeg testa! Fikk en svak rosa strek som kom innen tidsfristen. Dette er på 12 dpo. Jeg våkna i natt og måtte tisse, så testen ble tatt fire timer etter forrige dobesøk. Ble så glad, men vet ikke hva jeg skal tro. Må teste på nytt i morgen for å se om streken er blitt sterkere.. Huff, dette er så nervepirrende!:schoked025Om jeg skulle lykkes på dette forsøket, mitt siste forsøk med egne egg, tror jeg at det rabler helt for meg (i positiv forstand).

Vis vedlegget 335612
Gratulerer

Ja!!! Det går fort nå!! Gleder meg og full av tro!! Sist gang gikk jeg på gonal, og da ble egget ikke befruktet. Jeg brukte gonal ved første stimulering i 2018, og da ble alt avbrutt før uttak. Jeg hadde ikke respondert på medisinen. Neste gang blir det Menopur! Masse lykke til med bursdagsfeiring!! Gøy!! :) :) Jeg er på vei hjem fra kveldsvakt. En kjapp dusj også se serie. Viktig å kose seg litt før man skal sove :) Håper kvelden din er topp!! :)
Har brukt Menopur ved alle forsøk, men neste gang makser de dosen til 450 i døgnet og satser på at det gir uttelling :) Hos Hausken ble jeg satt på en kombo av Gonal og Menopur uten at det egentlig utgjorde noen særlig forskjell fra tidligere resultat. Det føles uansett bra at det gjøres en justering, slik at neste forsøk blir så bra som det kan bli :) Takk for lykkeønskning! Har vært hjemme med sykt barn i dag, så det er litt nervepirrende å planlegge feiring i disse tider...

Jeg testa også svak rosa to dager før testdag fra Maigaard og fikk menssmerter fire dager før det. Høres ut som du følger fleres mønster her så jeg er superoptimistisk på dine vegne :smiley-bounce012
Jeg blir 40 om en måned og kjente mitt lille mirakel sparke ordentlig i går kveld for første gang, 18 uker i morgen og OUL om en uke. Jeg klarer fortsatt ikke tro på dette.

Det er godt å kikke innom her av og til og jeg følger med på hvordan det går med dere. (Føler meg rett og slett litt gammel i termingruppa :smiley-bounce015)

Lykke til med alt som er på trappene, alle sammen. Både mer testing, nye forsøk og ultralyd :Heartred

Fantastisk :) Tenk; du er nesten halvveis allerede!! Ja, hyggelig at du er her også :)!! Fortsett med det og kom gjerne med oppdateringer :)

Har brukt Menopur ved alle forsøk, men neste gang makser de dosen til 450 i døgnet og satser på at det gir uttelling :) Hos Hausken ble jeg satt på en kombo av Gonal og Menopur uten at det egentlig utgjorde noen særlig forskjell fra tidligere resultat. Det føles uansett bra at det gjøres en justering, slik at neste forsøk blir så bra som det kan bli :) Takk for lykkeønskning! Har vært hjemme med sykt barn i dag, så det er litt nervepirrende å planlegge feiring i disse tider...

Jeg vil også ha max dose, skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke skal ha det. De vet vel hva de driver med. Når regner du med at det blir uttak hos deg? Ja, det skjønner jeg er vanskelig å planlegge.. Er barnet ditt fortsatt i dårlig form? Håper han/hun er i topp form igjen, så dere får den feiringen dere planlegger :Heartred Det blir nok bra uansett :)

Jeg vil også ha max dose, skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke skal ha det. De vet vel hva de driver med. Når regner du med at det blir uttak hos deg? Ja, det skjønner jeg er vanskelig å planlegge.. Er barnet ditt fortsatt i dårlig form? Håper han/hun er i topp form igjen, så dere får den feiringen dere planlegger :Heartred Det blir nok bra uansett :)
Nei, så lenge det ikke er fare for overstimulering er det vel ikke noe grunn til å holde igjen. Jeg har lavt nivå i følge blodprøvene, så det skal ikke være noen fare for det. Jeg har alltid blitt oppjustert flere ganger og endt opp på 450 til slutt. Men en annen lege mente det ikke utgjorde så stor forskjell på 300 (som jeg hadde sist) og 450... Jeg har fått bekreftet uttak i uke 46, andre uken i november (*krysser fingrene for at det ikke blir ny lockdown*). :) Mini er i storform og i barnehagen igjen nå. Hun hadde litt magetrøbbel tirsdag kveld, og siden det kan være symptom på Covid hos disse små ble jeg litt nervøs :nailbiting: Så lenge resten av familien holder seg frisk skal det bli feiring! :D Ha en fin dag! :)

Jeg har heller aldri hørt om det før, men det står i brevet fra Maigaard. Man skal IKKE (med store bokstaver) ta fiskeolje under fertilitetsbehandling. Jeg tar også tran daglig, men kuttet det ut for noen dager siden. Merkelig.

Jeg gjorde litt research og ser at det ikke anbefales å ta fiskeolje som er basert på torskelever, slik som tran er. Dette fordi torskelever inneholder høye nivåer av vitamin A i form av retinol. Gravide bør ikke bruke hudprodukter med retinol og heller ikke innta retinol gjennom kosten, da retinol kan føre til skader på fosteret.

Jeg tok tran i en uke etter at jeg kom hjem fra Danmark.. Har kasta flaska nå. Huff. Håper ikke en ukes inntak av tran spiller noen rolle fra eller til :(

Skal holde deg oppdatert:) Har for det meste bare lest innleggene her, er ikke så aktiv.
Det hadde vært SÅ fantastisk om det hadde klaffet første gangen, og jeg veksler mellom å være optimistisk og pessimistisk. Jeg kjenner at jeg må holde forventningene litt i sjakk siden jeg ikke har alderen på min side, og jeg ikke helt vet kvaliteten på egga mine. Blodprøvene er bra, men har hørt om så mange som har bra blodprøver men sliter allikevel.
Skal ta privat ja, er laaaang ventetid offentlig, så det har jeg ikke tid til. Hvem klinikk i Danmark har du brukt da?

Jeg krysser i hvert fall fingrene for deg, med en så sterk test er det rart at den skal bli negativ i morgen;) Men ser den med skuffelsen, det er såååå vondt når det ikke klaffer:(

Har du sjekket antall antrale follikler? Hvis blodprøvene dine er bra og antall antrale follikler er greit så har du gode sjanser :) Jeg hadde også greie blodprøver (AMH på 19, FSH på 8, og ellers innenfor normale verdier) og 12 antrale follikler. Fikk etter stimulering ut 15 egg, men bare 4 ble normalt befrukta. Det kan jo være fordi eggene egentlig var for dårlige, men kan ifølge legene også handle om andre faktorer som kan "fikses" ved bruk av ICSI (mikroinjeksjon). Kanskje du kan spørre klinikken om de kan utføre ICSI på eggene dine, for å hjelpe til med befruktningen og øke sjansene?

Skulle ønske vi som er rundt 40 kunne bli prioritert i det offentlige..Iallefall de av oss som ikke har barn fra før! Jeg har brukt Maigaard i Århus. Det er en veldig koselig klinikk!

Jeg er veldig spent på i morgen..da skal jeg teste på nytt med CB digital :)

Så utrolig flott! Nyt at du er gravid og ta vare på deg selv og babyen i magen. Blir så kjempeglad jeg, hver gang jeg leser innlegg fra damer 38+ som er gravide. Vet at disse babyene er svært etterlengta og får noen kloke mammaer :Heartred

Jeg er ikke vant til å ta graviditetstester ;P Så når jeg fikk så svakt utslag ble jeg veldig usikker på hvordan jeg skulle tolke det. Leser på nett at disse babyplan-testene er det mange som har vært misfornøyd med da de kan gi svake falske positiver, men det gjelder kanskje disse "stripsene" og ikke de med hette.

Jeg har sikkert sett på testen 300 ganger siden i går morges. Den ser jo like tykk ut som kontroll-streken, og er tydelig rosa, så blir svært skuffa hvis testing i morgen viser at jeg likevel ikke er gravid.

Hei gode damer her i den fine gruppa vår. I dag var den store dagen her; tidleg ultralyd på klinikken vår. Det fine teamet var alle spente på våre vegne og ikkje minst var me ekstremt nervøse sjølve. Dessverre gjekk det ikkje slik me hadde håpt...

Det var eit foster der og det var hjerteslag, men fosteret ser ikkje ut til å ha utvikla seg som det skal. Det var også for litt fostervatn, ifølgje gyn. Me skal tilbake på ny kontroll tirsdag for å få det bekrefta endeleg.

Me er heilt knuste! :arghh: Og veldig, veldig tomme. Tanken på å rykka heilt tilbake til start etter å ha fått opp håpet på denne måten er så uendeleg tung.

Aldeles jævlig, rett og slett! :smiley-angry017

Hei gode damer her i den fine gruppa vår. I dag var den store dagen her; tidleg ultralyd på klinikken vår. Det fine teamet var alle spente på våre vegne og ikkje minst var me ekstremt nervøse sjølve. Dessverre gjekk det ikkje slik me hadde håpt...

Det var eit foster der og det var hjerteslag, men fosteret ser ikkje ut til å ha utvikla seg som det skal. Det var også for litt fostervatn, ifølgje gyn. Me skal tilbake på ny kontroll tirsdag for å få det bekrefta endeleg.

Me er heilt knuste! :arghh: Og veldig, veldig tomme. Tanken på å rykka heilt tilbake til start etter å ha fått opp håpet på denne måten er så uendeleg tung.

Kjære deg, dette var veldig trist å lese. Dette er et tøft løp, og vi går alltid inn med den tanken at kanskje denne gangen går det bra. Og den følelsen du har nå er grusom, håper dere kan se fremover og kanskje har en ny plan? Ord blir fattige i denne situasjonen,men sender deg en stor klem.

Å Smuta :Heartred Så utrolig leit!! Jeg skjønner godt at det føles ut som utrolig lang vei å ta fatt på igjen. Dere får ta tirsdagen først og ta det derfra. Håper på et mirakel :Heartred Jeg tror på dem etter alt jeg opplevde med minstemann :Heartred Føler uansett veldig med deg nå, vet du er veldig lei deg. Det skal bli bedre :HeartredOg det blir det :Heartred

Ja, absolutt jævlig!! Det er en veldig brutal situasjon du er i, jeg blir så lei meg, vet du har det skikkelig tungt nå. Vet ikke om det er en fattig trøst å vite at du iallefall kan bli gravid. Det er jo en bragd for mange bare å komme dit. Har du klart det nå, skal du klare det igjen, og oddsen for at det samme skjer på nytt er vel liten. Den første tida er så sårbar, men man kan jo ikke unngå å lage seg forventninger og drømmer. Vil bare gi deg masse klemmer og trøst. Det vil gå seg til etterhvert, kjære deg :Heartred

Har du sjekket antall antrale follikler? Hvis blodprøvene dine er bra og antall antrale follikler er greit så har du gode sjanser :) Jeg hadde også greie blodprøver (AMH på 19, FSH på 8, og ellers innenfor normale verdier) og 12 antrale follikler. Fikk etter stimulering ut 15 egg, men bare 4 ble normalt befrukta. Det kan jo være fordi eggene egentlig var for dårlige, men kan ifølge legene også handle om andre faktorer som kan "fikses" ved bruk av ICSI (mikroinjeksjon). Kanskje du kan spørre klinikken om de kan utføre ICSI på eggene dine, for å hjelpe til med befruktningen og øke sjansene?

Skulle ønske vi som er rundt 40 kunne bli prioritert i det offentlige..Iallefall de av oss som ikke har barn fra før! Jeg har brukt Maigaard i Århus. Det er en veldig koselig klinikk!

Jeg er veldig spent på i morgen..da skal jeg teste på nytt med CB digital :)

Jeg aner ikke hva om hun sjekket antall antrale follikler jeg :wideyed: Hun sa bare at det var mange egg. Min AMH er på 18, og FSH er på 6, så veldig like dine blodprøver faktisk! Hun sa at det ikke var noe i veien for å gjøre IUI, men siden jeg allerede har hatt tre forsøk med IUI er det like greit å hoppe til IVF tenker jeg.
Tror jeg ser hvordan det første forsøket går før jeg ber om ICSI, blir så vanvittig mye dyrere.
Er det ditt første forsøk det her?
Masse lykke til med testingen i morgen!!! Jeg er veldig optimistisk:happy:

Jeg aner ikke hva om hun sjekket antall antrale follikler jeg :wideyed: Hun sa bare at det var mange egg. Min AMH er på 18, og FSH er på 6, så veldig like dine blodprøver faktisk! Hun sa at det ikke var noe i veien for å gjøre IUI, men siden jeg allerede har hatt tre forsøk med IUI er det like greit å hoppe til IVF tenker jeg.
Tror jeg ser hvordan det første forsøket går før jeg ber om ICSI, blir så vanvittig mye dyrere.
Er det ditt første forsøk det her?
Masse lykke til med testingen i morgen!!! Jeg er veldig optimistisk:happy:

Wow, god AMH og FSH på 6 er jo fantastisk! Har stor tro på at IVF kommer til å klaffe for deg. Enig med deg i at det kan være greit å avvente ICSI før man ser hvor mange egg som blir befrukta. Kanskje du har like "flaks" som meg og finner gullegget på første forsøk. Min blastocyst som jeg fikk satt inn 9/9 var fra januar-forsøket mitt, altså mitt første forsøk. Jeg er gravid :) Jeg hadde en 2-pk CB digital og klarte ikke vente, testa i ettermiddag. Det er ganske uvirkelig, men jeg preges mye av frykt for alt som kan gå galt. Jeg har 3 muskelknuter i livmora som jeg er redd for at vil påvirke slik at det blir kortvarig lykke. Men..jeg må ta dag for dag, uke for uke!

Maigaard vil jeg skal ta ultralydundersøkelse allerede om 3 uker, så jeg får bare puste med magen og ikke stresse (for mye) :)

:)
Wow, god AMH og FSH på 6 er jo fantastisk! Har stor tro på at IVF kommer til å klaffe for deg. Enig med deg i at det kan være greit å avvente ICSI før man ser hvor mange egg som blir befrukta. Kanskje du har like "flaks" som meg og finner gullegget på første forsøk. Min blastocyst som jeg fikk satt inn 9/9 var fra januar-forsøket mitt, altså mitt første forsøk. Jeg er gravid :) Jeg hadde en 2-pk CB digital og klarte ikke vente, testa i ettermiddag. Det er ganske uvirkelig, men jeg preges mye av frykt for alt som kan gå galt. Jeg har 3 muskelknuter i livmora som jeg er redd for at vil påvirke slik at det blir kortvarig lykke. Men..jeg må ta dag for dag, uke for uke!

Maigaard vil jeg skal ta ultralydundersøkelse allerede om 3 uker, så jeg får bare puste med magen og ikke stresse (for mye) :)

Herregud så fantastisk!!!:love017:love017 Gratulerer såååå mye! Nå ble jeg veldig glad på dine vegne, håper spiren klorer seg fast i 9 mnd:D Du må bare nyte hver dag og ikke stresse, akkurat nå er du gravid så du får nyte det frem til det motsatte skjer, noe det selvfølgelig ikke gjør;)
Jeg håper jeg ikke kommer langt etter, skal ha innsett den uken jeg har bursdag hvis alt går etter planen. Tenk så gøy det hadde vært om det ble bursdagen min, og for en 40 års gave det hadde vært om det klaffa:D
Medicus setter alltid inn blasto, så håper sjansen er litt større for overlevelse enn 2-3 dagers. Nyt første kveld som «offentlig» gravid:happy:

Back
Topp