Vi over 38

I fjor satt jeg inn på dag 5. Det var fordi det var ett som særlig skilte seg ut og de ville dyrke det frem så lenge som mulig. Denne gangen var det uttak torsdag og innsett lørdag. Jeg spurte hvorfor de valgte så tidlig innsett og det var fordi jeg hadde tre identiske embryo, ingen skilte seg ut, og at det alltid har det bedre i livmor. Ingen overlevden til frys noen av gangene. Ble gravid med begge varianter så tror ikke det er noen fasit. :happy: Formen nå begynner å komme seg, hatt typ alle graviditetsplager unntatt oppkast, og lett verking i bekkenet allerede. Men det lever jeg fint med:) 12+2 i dag, ul og svar på duo test på mandag så gruer meg til det.

Jeg skjønner :) Så du har hatt to ivf hos Maigaard og blitt gravid begge gangene? Det er jo helt topp!! :) Godt formen er fin :) Skjønner godt at du er spent på duo testen, kommer helt sikkert til å gå bra :)

HELT enig Saltvann, og som om 2 minutter før eller etter midnatt har noe å si for om du smitter folk eller ikke, bare til hvordan du møter samfunnet igjen, for ikke å snakke om saken på Hurtigruten med brudd på karantenereglene både for utenlandske arbeidere, som også mangler autorisasjoner og ikke klarer å samarbeide med kommunen, og smittede folk som blir sluppet rett i land.......herregud jeg blir så MATT at jeg har ikke ord......jobber i helsevesenet selv så har sett den virkelig mørke siden av dette, det er komplett uforståelig at voksne folk i det minste ikke klarer å bruke hodet og forstå alvoret etter alt vi har vært igjennom og ofret, spesielt for barn, ungdom, syke og eldre. Argh! Sånn, ferdig, godt å få det ut!
Ser ut som om dere har en skikkelig god og trygg plan mtp Danmark, det der skal gå veldig fint, og som skrevet over her, dere har jo en spesialisttime, det skal nok en god del til for å ikke få møte opp på den da. Så utrolig spennende det blir, håper vi får være med deg på reisen dit videre!:happy:

Jeg skjønner :) Så du har hatt to ivf hos Maigaard og blitt gravid begge gangene? Det er jo helt topp!! :) Godt formen er fin :) Skjønner godt at du er spent på duo testen, kommer helt sikkert til å gå bra :)
Ja, gravid på to av to. Har troa på st det er hatchingen!

Ja, gravid på to av to. Har troa på st det er hatchingen!

Blir så glad!! :) Og VELDIG forventningsfull!! Jeg også!! Må jo le :laughing001 Ved forrige ivf i juni ble AH nevnt her på forumet. Jeg tenkte at dette må jeg jo prøve og googlet hatching. Det ledet meg frem til akupunktør og bestilte straks to timer.

Hei jenter!
Jeg har vært litt fraværende i det siste, beklager det! Har endelig begynt å heles i operasjonssåret og jeg kan være mer aktiv igjen, her gjelder det å se positivt på alle framsteg! Jeg har time til oppfølging etter operasjonen om halvannen uke, er så spent på om jeg da er klar for å begynne på an igjen med ivf!
Imorgest våknet jeg av en så sterk følelse av savn etter å bli mamma igjen, det var så gjennomtrengende. Men nok syting fra meg, alt har gått bra så langt, nå er det bare sluttspurten igjen, så dette skal jeg fikse!!:Heartred

Godt å lese om at alt går bra hos dere, grattis med mange eggposer Smuta, helt fantastisk resultat altså!!! Det må jo skyldes den lange stimuleringen? Haugevis med lykkeønskninger for uttaket, dette skal gå bra!!!
Og Saltvann, håper inderlig du kommer deg til Danmark, også stresset med jobben i tillegg, som om du ikke har nok å tenke på nå liksom!! Er det jeg sier, vi skulle ha skrevet bok om denne reisen her!:joyful: Men det skal gå veien for oss alle tilslutt, noen veier er bare litt mer kronglete enn andre:love7 Klemmer fra Vårsol.
Takk for oppdatering og gode ord, kjære Vårsol. Så utruleg godt å høyra at det går framover på din front. Herregud, så masse tøft du har å stå i no. Ta godt vare på deg sjølv oppi alt. Og kryssar fingrane for at mammadrøm nr. 2 snart går i oppfyllelse! ❤️

Her har eg vore på ny kontroll i dag, 6 folliklar er fortsatt med + ein stor som gyn mistenker er den cysta eg hadde, men det kan dei ikkje vita før under sjølve uttaket... No blir det uttak på torsdag!! Skitt så nervepirrande dette er!!! :nailbiting: Er veldig glad for at utgangspunktet er mykje betre enn dei andre gongene, men veldig nervøs no då for kor mange egg dette faktisk blir og ikkje minst om gullegget er blant dei... To be continued, seier eg.

Korleie går det med deg, Saltvann?

HELT enig Saltvann, og som om 2 minutter før eller etter midnatt har noe å si for om du smitter folk eller ikke, bare til hvordan du møter samfunnet igjen, for ikke å snakke om saken på Hurtigruten med brudd på karantenereglene både for utenlandske arbeidere, som også mangler autorisasjoner og ikke klarer å samarbeide med kommunen, og smittede folk som blir sluppet rett i land.......herregud jeg blir så MATT at jeg har ikke ord......jobber i helsevesenet selv så har sett den virkelig mørke siden av dette, det er komplett uforståelig at voksne folk i det minste ikke klarer å bruke hodet og forstå alvoret etter alt vi har vært igjennom og ofret, spesielt for barn, ungdom, syke og eldre. Argh! Sånn, ferdig, godt å få det ut!
Ser ut som om dere har en skikkelig god og trygg plan mtp Danmark, det der skal gå veldig fint, og som skrevet over her, dere har jo en spesialisttime, det skal nok en god del til for å ikke få møte opp på den da. Så utrolig spennende det blir, håper vi får være med deg på reisen dit videre!:happy:

Absolutt fullstendig enig i alt du skriver :) Ja, planen er topp, men nå går Århus mot rødt. Nå er vi litt usikre på hva vi skal gjøre... Vi har aller mest lyst til å dra til Århus, funnet stedet vi vil bo, og det er de jeg har korrespondert med. I tillegg har jeg tilbrakt en del sommerferier som liten i nærheten av byen, så hadde vært hyggelig og kjørt litt rundt og vist mannen disse sommerstedene. Det eneste problemet er at karantenen dermed vil strekke seg utover etter jobbstart.

Last edited:
Duo testen gikk fint! Som 39 åring er sjansen for trisomier 1%. Jeg fikk bare 0,06% sjanse etter blodprøver og ultralyd og legen mente det var meget store sjanser for at dette går bra nå :)

Takk for oppdatering og gode ord, kjære Vårsol. Så utruleg godt å høyra at det går framover på din front. Herregud, så masse tøft du har å stå i no. Ta godt vare på deg sjølv oppi alt. Og kryssar fingrane for at mammadrøm nr. 2 snart går i oppfyllelse! ❤️

Her har eg vore på ny kontroll i dag, 6 folliklar er fortsatt med + ein stor som gyn mistenker er den cysta eg hadde, men det kan dei ikkje vita før under sjølve uttaket... No blir det uttak på torsdag!! Skitt så nervepirrande dette er!!! :nailbiting: Er veldig glad for at utgangspunktet er mykje betre enn dei andre gongene, men veldig nervøs no då for kor mange egg dette faktisk blir og ikkje minst om gullegget er blant dei... To be continued, seier eg.

Åhhh, så spennende!!! Jeg skal tenke på deg på torsdag, spent på oppdatering!! Det kommer til å gå strålende :) Jo, nå går Århus mot rødt... Vi kan bytte til Odense som fortsatt er grønt, men vil mest til Århus. Jeg har vært i kontakt med forsikringsselskapet og den gjelder ikke i røde områder... Pluss at jeg vet ikke hva jeg gjør om karantenen strekker seg utover ferien, noe den trolig gjør. Jeg har ikke lyst til at jobben skal vite at jeg holder på med dette. Så litt i tenkeboksen..

Duo testen gikk fint! Som 39 åring er sjansen for trisomier 1%. Jeg fikk bare 0,06% sjanse etter blodprøver og ultralyd og legen mente det var meget store sjanser for at dette går bra nå :)
Åh, fantastiske nyheiter, Cookies!! ❤️ Kryssar fingrar og tær! Kor langt er du på veg no?

Åhhh, så spennende!!! Jeg skal tenke på deg på torsdag, spent på oppdatering!! Det kommer til å gå strålende :) Jo, nå går Århus mot rødt... Vi kan bytte til Odense som fortsatt er grønt, men vil mest til Århus. Jeg har vært i kontakt med forsikringsselskapet og den gjelder ikke i røde områder... Pluss at jeg vet ikke hva jeg gjør om karantenen strekker seg utover ferien, noe den trolig gjør. Jeg har ikke lyst til at jobben skal vite at jeg holder på med dette. Så litt i tenkeboksen..
Takk, gode du! Har tatt siste sniff med Synarela no, håpar at det er den siste EVER!! :wtf: Ovitrelle i kveld! :signs003

Litt av ein kabal de må få til å gå opp no... Skal ikkje vera lett i dette gamet!! Kan du eventuelt diskutera situasjonen med fastlegen og muligens få sjukmelding om karantenen går utover ferien?! Og korleis går det med kroppen? Skal du på kontroll snart (her i Norge reknar eg med)? Kryssar fingrane for deg også!! :signs003

Så utrolig spennende Smuta, krysser fingrene for deg, denne gang skal det være din tur!!!
Og takk for gode ord, vi har tatt oss en liten ukes ferie i Asker på en stille, liten plass ved fjorden. Utrolig godt å ha annet å tenke på i disse dagene! Kontroll på sykehuset om en uke, er så spent på hva de sier.
Masse lykke til på torsdag, vi holder hverandre oppdaterte!!:Heartred

Ja, leste dette, men det må ordne seg på en eller annen måte! Jobben må du sette 2. prioritering på akkurat nå, om du må sykemeldes får det så være, og de har ingen rett til å vite hvorfor. Jeg hadde sykemeldt meg gjennom fastlegen, da slipper du å få evt. Maigaard med på sykemeldingen. Masse lykke til!!:Heartred

Absolutt fullstendig enig i alt du skriver :) Ja, planen er topp, men nå går Århus mot rødt. Nå er vi litt usikre på hva vi skal gjøre... Vi har aller mest lyst til å dra til Århus, funnet stedet vi vil bo, og det er de jeg har korrespondert med. I tillegg har jeg tilbrakt en del sommerferier som liten i nærheten av byen, så hadde vært hyggelig og kjørt litt rundt og vist mannen disse sommerstedene. Det eneste problemet er at karantenen dermed vil strekke seg utover etter jobbstart.

Ja, leste dette, men det må ordne seg på en eller annen måte! Jobben må du sette 2. prioritering på akkurat nå, om du må sykemeldes får det så være, og de har ingen rett til å vite hvorfor. Jeg hadde sykemeldt meg gjennom fastlegen, da slipper du å få evt. Maigaard med på sykemeldingen. Masse lykke til!!:Heartred

Jeg skal til gynekologen lørdag morgen kl 10. Om det blir uttak mandag og innsett senest fredag, går det akkurat om vi kan ta fredagen med som dag 1. Det eneste vi skal er å sette inn egget også hjemover i bil. De eneste menneskene vi kommer til å treffe i DK, er de ansatte på klinikken. Maten handler vi i Norge og frakter med oss i kjølebager. Det er ingen resepsjon vi må forholde oss til; men dørkode. Vi kommer til å oppholde oss i leiligheten, eventuelt en strand om været tilsier det. Nå er også Oslo rødt... Jobber der, men bor utenfor. Så spent på pressekonferansen om Oslo senere idag. På lørdag får jeg beskjed om når det blir uttak, så får jeg ta det derfra. Fastlegen kjenner meg godt og jeg har aldri bedt om sykemelding tidligere. Da vannet gikk, gikk den gjennom sykehuset. Så ordner seg nok :) Jeg syns bare det er ubehagelig i forhold til jobben, for jeg vet det blir spekulasjoner.

Last edited:
Så utrolig spennende Smuta, krysser fingrene for deg, denne gang skal det være din tur!!!
Og takk for gode ord, vi har tatt oss en liten ukes ferie i Asker på en stille, liten plass ved fjorden. Utrolig godt å ha annet å tenke på i disse dagene! Kontroll på sykehuset om en uke, er så spent på hva de sier.
Masse lykke til på torsdag, vi holder hverandre oppdaterte!!:Heartred

Såå deilig :) Nyt sjøen og roen :)

Takk, gode du! Har tatt siste sniff med Synarela no, håpar at det er den siste EVER!! :wtf: Ovitrelle i kveld! :signs003

Litt av ein kabal de må få til å gå opp no... Skal ikkje vera lett i dette gamet!! Kan du eventuelt diskutera situasjonen med fastlegen og muligens få sjukmelding om karantenen går utover ferien?! Og korleis går det med kroppen? Skal du på kontroll snart (her i Norge reknar eg med)? Kryssar fingrane for deg også!! :signs003

Så herlig!!! Åhhh, så spennende!! Kroppen har det bra, merker absolutt ingenting av noe. Så får da virkelig håpe medsinene gjør nytten sin .. Jeg skal til gynekologen lørdag kl 10! Så da vet jeg mer om jeg rekker karantene innen 30 august... Jeg får bare ta det derfra :) Når har du innsett?

Hei :) Er det normalt og ikke merke noe under stimulering? Tidligere har jeg kjent at eggstokkene har jobbet, men ingenting nå.. Ikveld blir 6 dosen med gonal 300.

Åh, fantastiske nyheiter, Cookies!! ❤️ Kryssar fingrar og tær! Kor langt er du på veg no?[/QUOTE
Jeg er 12+5 nå. Skal bare komme meg over 13 + 5 som er så langt jeg kom sist gang, og så skal jeg forsøke å nyte resten av svangerskapet :) Heier på dere prøvere her inne, krysser alt jeg har får at dere kommer dere over i termingruppe hvert øyeblikk. Ikke mange på vår alder i min gruppe hvertfall, så jeg føler jeg litt ensom :happy3

Så herlig!!! Åhhh, så spennende!! Kroppen har det bra, merker absolutt ingenting av noe. Så får da virkelig håpe medsinene gjør nytten sin .. Jeg skal til gynekologen lørdag kl 10! Så da vet jeg mer om jeg rekker karantene innen 30 august... Jeg får bare ta det derfra :) Når har du innsett?
Spennande med kontroll!! Det er vel ingen fasit med kor mykje den enkelte kjenner. Har vore gjennom 11 dagar med stimulering med Fostimon no og no kjenner eg det verkeleg godt i eggstokkane og er veldig oppblåst. Men du ligg jo etter i antall dagar. Me får halda kvarandre oppdaterte her.

Kjenner at eg no berre må fokusera på eitt steg om gongen... Er jo så utruleg mange ting som skal klaffa i denne IVF-prosessen! Men om ting går vegen og me kjem oss til innsett :smiley-angelic001 trur eg kanskje det blir neste tirsdag. Får sjå kva dei seier på torsdag. Blir så nervepirrande, dette!! :nailbiting:

Hei :) Er det normalt og ikke merke noe under stimulering? Tidligere har jeg kjent at eggstokkene har jobbet, men ingenting nå.. Ikveld blir 6 dosen med gonal 300.
Jeg pleier ikke å kjenne så mye før helt på slutten og når jeg har satt ovitrellen. Har du kjøpt inn ovitrellen enda? Jeg har slitt veldig med å få tak i dette i Oslo siste gangene og har måttet stresse rundt fra apotek til apotek for å få tak i 2. Så hvis du kan (hvis du ikke allerede har) kjøpe inn eller bestille så anbefaler jeg det :)

Back
Topp