Vi over 38

:D:D:D:D:D
Crazy banana! I dag har eg satt inn 2 embryo!!! ❤️❤️ Skitt, dette gjekk over all forventning. Så utruleg spennande! Den eine er blitt blastocyst allereie og ser bra ut, den andre er i ferd med å bli blastocyst. Dei var litt meir usikre på den andre. Pga alder og historikk foreslo klinikken å setta inn to for å maksimera sjansane. Dei la også vekt på at eg hadde eit risikofritt svangerskap med nr. 1. Heile teamet på klinikken var skikkeleg gira på våre vegne, veldig koseleg. Fantastisk å gå frå avbrutt forsøk til å få to inn.

No håpar me berre veldig at dei klorer seg fast der inne og blir terminspirer begge to!!!
:love7:love7
Gratulerer! :):)

Crazy banana! I dag har eg satt inn 2 embryo!!! ❤️❤️ Skitt, dette gjekk over all forventning. Så utruleg spennande! Den eine er blitt blastocyst allereie og ser bra ut, den andre er i ferd med å bli blastocyst. Dei var litt meir usikre på den andre. Pga alder og historikk foreslo klinikken å setta inn to for å maksimera sjansane. Dei la også vekt på at eg hadde eit risikofritt svangerskap med nr. 1. Heile teamet på klinikken var skikkeleg gira på våre vegne, veldig koseleg. Fantastisk å gå frå avbrutt forsøk til å få to inn.

No håpar me berre veldig at dei klorer seg fast der inne og blir terminspirer begge to!!!

Fantastisk :) :) Det er jo helt topp!! Når kan du teste?

Så gøy❤️Lykke til, håper begge klamrer seg fast:joyful:

Fantastisk :) :) Det er jo helt topp!! Når kan du teste?
I know, supert! Som me har gjort heile vegen: I dag feirar me at me har kome over eit nytt stort hinder og at me faktisk har to sjansar i magen!! ❤️❤️ Enorm forskjell frå null sjansar og avbrutt forrige runde...

Testdato er neste fredag, uææ! Har ikkje planar om å testa tidleg og eventuelt få feil på testen pga Ovitrelle, så skal prøva å venta til neste torsdag... Iiik!

Korleis går det med deg?

Jeg var på UL idag :) 2 modne folikler. Hadde håpet på noen flere, men to er iallfall to :Heartred :) Så nå blir det kjøretur til Danmark på torsdag!! Det blir Maigaard i Odense, ikke Århus, som opprinnelig avtalt. Enklere med gult område, samt kortere kjøretur. Det blir uttak fredag morgen og mest sannsynlig innsett på mandag :) Hvis begge blir befruktet, håper jeg de vil sette inn begge... Gynekologen mener det er "trygt" i forhold til tidligere svangerskap. Jeg må bare ta det veldig med ro og ikke stresse. Jeg har som vanlig en del tanker.. Daglig leder har sendt ut mail om at alle utenlandsreiser skal rapporteres til henne. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg begynner å jobbe mandagen etter jeg kommer hjem. Altså 6 hele dager. Jeg har pasientnær kontakt og skal selvsagt teste meg. Så akkurat det der sliter litt på.. Men ellers glad og gleder meg til å komme igang:) :smiley-bounce016

Last edited:
I know, supert! Som me har gjort heile vegen: I dag feirar me at me har kome over eit nytt stort hinder og at me faktisk har to sjansar i magen!! ❤️❤️ Enorm forskjell frå null sjansar og avbrutt forrige runde...

Testdato er neste fredag, uææ! Har ikkje planar om å testa tidleg og eventuelt få feil på testen pga Ovitrelle, så skal prøva å venta til neste torsdag... Iiik!

Korleis går det med deg?

Jeg føler at dette går veien, det må det bare!! Ja, vent med å teste!! :)

Jeg skrev en oppdatering under her. Så glad på deres vegne :) :) :)

Jeg var på UL idag :) 2 modne folikler. Hadde håpet på noen flere, men to er iallfall to :Heartred :) Så nå blir det kjøretur til Danmark på torsdag!! Det blir Maigaard i Odense, ikke Århus, som opprinnelig avtalt. Enklere med gult område, samt kortere kjøretur. Det blir uttak fredag morgen og mest sannsynlig innsett på mandag :) Hvis begge blir befruktet, håper jeg de vil sette inn begge... Gynekologen mener det er "trygt" i forhold til tidligere svangerskap. Jeg må bare ta det veldig med ro og ikke stresse. Jeg har som vanlig en del tanker.. Daglig leder har sendt ut mail om at alle utenlandsreiser skal rapporteres til henne. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg begynner å jobbe mandagen etter jeg kommer hjem. Altså 6 hele dager. Jeg har pasientnær kontakt og skal selvsagt teste meg. Så akkurat det der sliter litt på.. Men ellers glad og gleder meg til å komme igang:) :smiley-bounce016
Godt at det iallfall var to der, men forstår jo at du hadde håp om å få med dei andre mindre også. Dei hadde ikkje vokst meir?

Og kjære Saltvann, du må ta vare på deg sjølv. Min lege har sjukmeldt meg heile denne veka og det kjenner eg at eg er veldig glad for no. Negativt jobbstress er iallfall ikkje bra i denne prosessen, verken for kropp eller psyke. Håpar du finn ei god løysing.

Blir spennande med uttak, Saltvann!! Kryssar fingrane for at du også får to embryo inn!! ❤️❤️ Og at det blir gullegg på oss begge! :love017

Godt at det iallfall var to der, men forstår jo at du hadde håp om å få med dei andre mindre også. Dei hadde ikkje vokst meir?

Og kjære Saltvann, du må ta vare på deg sjølv. Min lege har sjukmeldt meg heile denne veka og det kjenner eg at eg er veldig glad for no. Negativt jobbstress er iallfall ikkje bra i denne prosessen, verken for kropp eller psyke. Håpar du finn ei god løysing.

Blir spennande med uttak, Saltvann!! Kryssar fingrane for at du også får to embryo inn!! ❤️❤️ Og at det blir gullegg på oss begge! :love017

Nei, de hadde ikke det. Men jeg er glad for de to :) Ja, jeg sier bare at jeg måtte til DK en tur, får bare finne på noe lurt. Trenger ikke å være så detaljert, kan si det var noe familiært, noe som for så vidt også stemmer. Så nå skal jeg prøve å slappe av og bare glede meg til å bli preggis!! JA!! To embryo inn er planen!! :smiley-bounce016:smiley-bounce016:smiley-bounce016

Er på St. Olav Trondheim :) er på Menopur 1200ie. Begynner på Fyremadel i morgen. Sist hadde jeg Bemfola, men de ville prøve en annen siden eggene vokste så ulikt. Pluss at jeg ble overstimulert, det var ikke så særlig :wtf: Hva med deg, hva går du på og hvor holder du til?

Så gøy med en i samme løp. Hvor hører du til? Og hvilke medisiner går du på denne gangen?

Er på St. Olav Trondheim :) er på Menopur 1200ie. Begynner på Fyremadel i morgen. Sist hadde jeg Bemfola, men de ville prøve en annen siden eggene vokste så ulikt. Pluss at jeg ble overstimulert, det var ikke så særlig :wtf: Hva med deg, hva går du på og hvor holder du til?
Er i Porsgrunn, hadde St.Olav sist jeg prøvde. Har også Menopur med dose 420ie per dag. Starter også på fyremadel i morgen.

Så bra, krysser fingrene for deg!! :) Skjønner veldig godt dilemmaet med å forklare på jobb, men det løser seg helt sikkert! Men har de krav på å få vite om utenlandsreiser?

Takk for varm velkomst og oppmuntrende ord! :) Litt lettere til sinns nå, fikk en veldig søt og omtenksom lege som tok seg tid til å lytte. :Heartred Det er jo bare det ene gullegget som skal til, men hun var enig med sin kollega om at vi burde få til et bedre utgangspunkt, så vi avbryter isteden for å bruke opp mitt siste forsøk på det ene egget. Har nettopp tatt Ovitrelle, og fått beskjed om å ha samleie hver dag de neste tre dagene - så får vi se om det skjer et mirakel ;) Mannen er ihvertfall fornøyd med å kunne kose seg litt på den naturlige måten, isteden for en plastkopp :p
Har lav amh og lite egg igjen, men det ser likevel ikke ut til at fruktbarheten daler drastisk. Og med høy befruktningsrate er det grunn til å være positiv mtp videre forsøk. Kan bli noen måneder å vente for å starte på evt nytt forsøk, men er litt tryggere på at vi fortsatt har tid. Blir isåfall satt opp på maksdose med Menopur med håp om bedre respons fra starten av.

Så fantastisk at det gikk bra for dere i 2018, men kan ikke forestille meg hvor skremmende det må ha vært når det stod på! Håper dere lykkes igjen i DK, blir spennende å følge med videre :happy:

Så godt å høre at alt føles bedre nå :) Ja, det hadde vært fantastisk om dere fikk til en hjemmelaget wn
Så bra, krysser fingrene for deg!! :) Skjønner veldig godt dilemmaet med å forklare på jobb, men det løser seg helt sikkert! Men har de krav på å få vite om utenlandsreiser?

Tusen takk :) Helsenorge sier at ansatte med pasientnær kontakt skal ha en negativ test før oppmøte på jobb. De sier ingenting om at man må informere om man har vært i utlandet. Jeg tenkte å si at det dukket opp en familiær situasjon og at jeg måtte bistå et familiemedlem i DK. Så håper jeg det ikke blir masse spørsmål rundt det, for da vikler jeg meg bare inn i masse greier. Da har jeg iallfall gjort som jeg skal :)

Vårsol!! :) Jeg kommer til å tenke på deg imorgen og krysser alt jeg har for at du kun får gode nyheter :Heartred:Heartred:Heartred Heier på deg!! :wav

Hei Lura! Velkommen hit til oss modne damer:happy:Trist å lese at du har mistet, kan ikke forestille meg hvordan det føles en gang..Her i gruppen er det mange som har hatt en lang og kronglete vei for å bli gravid, kanskje vil du finne litt håp og støtte blandt likesinnede her!:Heartred Godt også å lese at dere har har lykkes med baby i 2018. Ingenting er umulig har jeg lært i dette gamet, og sjansene er jo der, så forhåpentligvis vil det gå bra for dere, hvis ikke har dere et forsøk til senere, det skal gå bra tilslutt! Håper for dere, masse lykke til Lura!:love7

Hei!
Jeg er ny her, midt i mitt 4. søskenforsøk nå, og trenger noen likesinnede å dele litt bekymringer og erfaringer med. Ble veldig glad for å finne en gruppe med litt eldre prøvere, siden jeg føler litt på at tiden begynner å renne ut...
Jeg er 38 år og har ett barn født i 2018, etter vårt første forsøk på Riksen. Første søskenforsøk i fjor høst endte i MA før jul, og etter det har jeg hatt to forsøk på Riksen og Hausken som ikke førte til graviditet. Jeg har hele veien hatt lite egg ved uttak (maks 4), men ble gravid med to egg på uttak og kun ett befruktet første gang, så ingenting er umulig... Nå er jeg i mitt siste forsøk på Riksen, og på kontroll på fredag fikk jeg beskjed om at det kun var 1 moden folikkel denne gangen. Legen anbefalte at jeg får eggløsningssprøyte til uka for å forsøke på egenhånd nå, og så gjøre ett nytt forsøk senere om det ikke klaffer. Har ingen tro på at vi skal lykkes nå, men er redd vi må vente lenge før vi kommer til for nytt forsøk igjen på Riksen :( Er også redd for at utskrapningen jeg måtte gjennom etter MA’en (to medisinske forsøk mislyktes), har skadet noe så det er vanskeligere for egget å feste seg. Noen som har erfaringer med dette? Livmorslimhinnen ser fin ut, men det kan jo være sammenvoksninger eller arrvev som er vanskelig å se på ultralyd? Ble et langt innlegg, men tenker bare dystre tanker nå og gruer meg til ny kontroll i morgen, så trengte å lette hjertet litt. ❤️

Jøss, mye spennende på gang i livet ditt nå ser jeg! Massevis av lykke til, både med flytting og stimulering! Hold oss oppdaterte, krysser fingrene for deg, dette skal gå bra!:Heartred

Tusen takk for det, vi er spente nå:rolleyes:
Jeg er 39 og han 48. Jeg har ingen fra før, han har en sønn:happy:
I disse dager er vi på flyttefot til Halden, men får beholde vår plass på St. Olavs. Det føles godt siden vi er trygge på de som jobber der. Er på sprøyter på dag 2 nå, så det er spennende dager fremfor oss, og masse nytt med flytting midt oppi det o_O:joyful:

Smuta! Herlighet for en triller! Og for et fantastisk resultat og avgjørelse om å sette inn begge, for en lykke hittil!!!:Heartred Håper inderlig det vedvarer, dere har all grunn til å være lettet og glade nå! Håper du unner deg noe godt nå, finner rugemodusen og har fine dager fremover! Masse masse lykke til dette skal gå bra!!!!:wav

Det er sikkert og visst at ting tar tid i denne prosessen, håper du holder motet oppe og tar vare på deg selv underveis. Vi skal lykkes tilslutt, vi må bare gjennom en litt mer kronglete vei først:Heartred:happy:

Om en uke så skal min kjære ta en dna test av sædcellene. Da alt ser bra ut med meg må vi teste dem også.

Ivf er en tidkrevende prosess, ikke gjort på en dag. Men jeg har ventet 4år på en spire, så jeg kan vente litt til om det betyr at vi når målet.

Weee Saltvann, det nærmer seg veldig nå for deg, så spennende! Ha en god tur ned til Danmark imorgen, Håper alt går som smurt nå og at du slipper flere bekymringer, også må du ha masse masse lykke til på fredag, skal tenke på deg og krysse alt jeg har! Ta vare på deg selv nå! Dette skal gå veien!!:wav

Tusen takk Saltvann for gode ord! Har gått fra hytte til hytte i fjellheimen disse dagene sammen med familie/venninne og bare vært i øyeblikket. Levd enkelt, gått langt, opplevd magisk natur og dyreliv, ledd mye, kjent på takknemlighet over fysisk mestring. Fantastisk godt for kropp og sjel!

Masse god tur til Danmark imorgen, håper reisen nedover går fint, utrolig spennende dager for deg fremover , og for oss begge, vi holder hverandre oppdaterte! God klem fra meg:love7

Vårsol!! :) Jeg kommer til å tenke på deg imorgen og krysser alt jeg har for at du kun får gode nyheter :Heartred:Heartred:Heartred Heier på deg!! :wav

Tjoho!! Vi er på vei :smiley-bounce015:smiley-bounce012 "Flukten over grensen." Mor har med munnbind og antibac i bilen, mangler bare visiret som ligger igjen på jobb :laughing001Om 78 mil sjekker vi inn på Hotel Odeon! Der skal vi bo til imorgen. Alle overflater skal gås over med overflatesprit, og det blir polarbrød til middag! Eller er det "trygt" å bestille take away? Etter uttak cruiser vi videre til en flott hytte på Skovlund camping med oppvaskmaskin, bad og kjøkken :) Så nå skal skuldrene senkes, og "miniferien" starte :) Oppdaterer dere fortløpende! Håper vi får ut to gode egg, og at begge settes inn igjen. Jeg skal bli fulgt opp av Ullevål i neste svangerskap. Så dere "Beretninger om begynnelser" som gikk på NRK for noen år siden? Dokumentarserie på NRK om sengeposten på Ullevål for de med alvorlige komplikasjoner i svangerskapet. Der lå jeg i 4 uker før sønnen min ble født og en uke etter han var født. (Først en uke på sofaen, så en uke på Riksen også Ullevål, etterfulgt av 10 uker i Drammen.) Anyway!! (Har en tendens til å rote meg bort :happy093 ) Nina Harsem,overlegen som var med i serien, fulgte meg opp sist og hun skal også følge meg opp i neste. Hun sa GO til nytt svangerskap, og vil tro hun hadde sagt ifra om vi for all del ikke måtte sette inn to egg... Tenker jeg iallfall :) Håper alle får en fantastisk dag og tenker spesielt på Vårsol i dag :Heartred

Back
Topp