Vi over 38

Jeg er ferdig!! :) Mye romstering for å finne egg nr 2, det lå godt gjemt. Fikk en blødning, men det gikk fint. Så det ble ett egg ut - GULLEGGET :Heartred Fikk morfin, så ble relativt segen. Jeg følte meg topp i formen og ville dra med en gang, men måtte bli igjen og spise knekkebrød og drikke saft. Innsett på mandag!! Nå venter miniferie :)

Tusen takk for gode ord kjære jenter, det varmer! :Heartred Ja, en tøff beskjed å få, knakk litt sammen på sykehusgangen etter timen. Ikke egentlig mest for selve behandlingen jeg må igjennom, men fordi jeg innser at IVF prosjektet og eggene våre nå kan bli lagt på is for godt (bokstavelig talt). MEN jeg har et lite håp enda, for som sykepleieren som trøstet meg så inderlig sa; ingenting er fastslått enda, jeg skal opp på kreftavdelingen neste uke for å diskutere endelig behandlingsplan med overlegene, og her vil min mening og mitt ønske om barn vektlegges høyt. Kanskje kan de finne en alternativ plan for oss, en plan B....Skal bruke helgen på å samle krefter og komme meg litt opp av hullet igjen, jeg har ikke tenkt å gi opp håpet riktig enda!
God helg til alle dere sterke jenter her inne, håper dagene blir fine! Velkommen skal du være hit Solomor 2020, har lagt deg til, blir spennende å følge deg:HeartredTenker ekstra mye på Saltvann idag, håper for deg!:Heartred
Denne gruppen her er bare gull verdt, for en gjeng sterke, modige, flotte, gode og nydelige damer vi er med alt vi har måtte gå igjennom, krigere er vi! Blir helt rørt jeg. Vi må aldri miste håpet:Heartblue

Da klamrer vi oss til håpet, kjære Vårsol :Heartred Det gikk veldig inn på meg å lese om alt. Jeg syns det er ganske utrolig at man kan skape så sterke bånd gjennom et forum. Jeg er ingen forum traver og kommenterer aldri noe, unntatt akkurat denne. Jeg skulle gjerne hatt flere av dere som venner! Noen går gjennom livet uten bekymringer, mens andre får mye. Som sagt før, vi blir noen ordentlige tøffinger! Du kommer deg igjennom dette, også håper vi at det blir baby etterhvert :Heartred For å prøve å muntre deg opp litt, kan jeg fortelle deg at jeg har vært Tårnfrid idag - OGSÅ :happy093 I forbindelse med ivf var det bestilt tid til blodprøver kl 08.10 og 08.15 på Odense Hospital idag tidlig. For å unngå parkeringsstress valgte vi å gå, kun 30 min. Kom seff litt for sent ut, så måtte jo nærmest løpe siste stykket. Med barnevogn, hvorav ett av hjulene plutselig punkterte. Rakk frem akkurat i tide, puh! Så var det tilbake til hotellet, sønnen min og jeg ble satt rett i bilen. Så bar det til Maigaard. Der fikk jeg medisiner og etterhvert morfin. Jeg visste at sønn og mann gikk gatelangs, og jeg var uansett ganske ivrig på å komme meg ut når jeg var ferdig. Så mens jeg sto og tørket blod, spurte jeg om jeg bare kunne stikke med en gang etterpå. Det kunne jeg ikke, måtte drikke saft og spise knekkebrød. Fikk i meg det, også måtte jeg kontrollere blødningen. Så fikk jeg dra :) Innom Joe & the Juice og kjøpte stor kaffe, juice og sandwich. Så det går i ett! Gleder meg til å slappe av litt, men må vaske campinghytten først. Jeg har med gulvklut og grønnsåpe, men mannen får ta gulvet. Men alt skal desinfiseres! :) Nå skal jeg slappe av litt i bilen. Det kommer til å ordne seg, kjære deg :Heartred:Heartred

Last edited:
Da klamrer vi oss til håpet, kjære Vårsol :Heartred Det gikk veldig inn på meg å lese om alt. Jeg syns det er ganske utrolig at man kan skape så sterke bånd gjennom et forum. Jeg er ingen forum traver og kommenterer aldri noe, unntatt akkurat denne. Jeg skulle gjerne hatt flere av dere som venner! Noen går gjennom livet uten bekymringer, mens andre får mye. Som sagt før, vi blir noen ordentlige tøffinger! Du kommer deg igjennom dette, også håper vi at det blir baby etterhvert :Heartred For å prøve å muntre deg opp litt, kan jeg fortelle deg at jeg har vært Tårnfrid idag - OGSÅ :happy093 I forbindelse med ivf var det bestilt tid til blodprøver kl 08.10 og 08.15 på Odense Hospital idag tidlig. For å unngå parkeringsstress valgte vi å gå, kun 30 min. Kom seff litt for sent ut, så måtte jo nærmest løpe siste stykket. Med barnevogn, hvorav ett av hjulene plutselig punkterte. Rakk frem akkurat i tide, puh! Så var det tilbake til hotellet, sønnen min og jeg ble satt rett i bilen. Så bar det til Maigaard. Der fikk jeg medisiner og etterhvert morfin. Jeg visste at sønn og mann gikk gatelangs, og jeg var uansett ganske ivrig på å komme meg ut når jeg var ferdig. Så mens jeg sto og tørket blod, spurte jeg om jeg bare kunne stikke med en gang etterpå. Det kunne jeg ikke, måtte drikke saft og spise knekkebrød. Fikk i meg det, men måtte kontrollere blødningen før jeg fikk gå:) Innom Joe & the Juice og kjøpte stor kaffe, juice og sandwich. Så det går i ett! Gleder meg til å slappe av litt, men må vaske campinghytten først. Jeg har med gulvklut og grønnsåpe, men mannen får ta gulvet. Men alt skal desinfiseres! :) Nå skal jeg slappe av litt i bilen. Det kommer til å ordne seg, kjære deg :Heartred:Heartred

Jeg er ferdig!! :) Mye romstering for å finne egg nr 2, det lå godt gjemt. Fikk en blødning, men det gikk fint. Så det ble ett egg ut - GULLEGGET :Heartred Fikk morfin, så ble relativt segen. Jeg følte meg topp i formen og ville dra med en gang, men måtte bli igjen og spise knekkebrød og drikke saft. Innsett på mandag!! Nå venter miniferie :)
Grattis med vel overstått uttak, Saltvann!! Betyr det at den eine follikelen var tom? Uansett, roper hurra for gullegget!!! ❤️ No håpar eg det veks til å bli ein sterk og fin blastocyst! Ta vare på deg sjølv så lenge, stress ned så godt du kan i ein stressande situasjon... :joyful:

Grattis med vel overstått uttak, Saltvann!! Betyr det at den eine follikelen var tom? Uansett, roper hurra for gullegget!!! ❤️ No håpar eg det veks til å bli ein sterk og fin blastocyst! Ta vare på deg sjølv så lenge, stress ned så godt du kan i ein stressande situasjon... :joyful:

Takk!! :) Nei, men han kom liksom ikke helt til. Det lå bak en masse annet :) Men jeg hsr trua på det ene som kom ut og i tillegg assisted hatching! :) Ja, takk tar vare på meg selv. Jeg stresser ikke i hodet, det er det som tærer på for min del. Jeg hørte at en kollega hadde vært i Hellas og kom tilbake samme dag som hun ventet svar på prøven. Så nei, jeg har virkelig ikke dårlig samvittighet for og ha dratt hit, 6 dager før jobbstart :) Jeg har så lett for å få tankerusj rundt ting andre ikke tenker så mye over. Så må bare gi litt mer beng :) Det blir satt inn på mandag, så ikke dyrking til blasto. Like greit når det kun er ett.

Håper det utvikler seg perfekt til mandag❤️

Da har jeg vært på kontroll etter sprøyte start sist lørdag, hadde 7 poser men alle var bare på størrelse 10. Så ny kontroll mandag, så håper vi dem vokser raskt ❤️

Da har jeg vært på kontroll etter sprøyte start sist lørdag, hadde 7 poser men alle var bare på størrelse 10. Så ny kontroll mandag, så håper vi dem vokser raskt ❤️
Supert! 7 posar er flott!! :happy119 Håpar dei veke seg fine og store til mandag.

Startet med fyremadel i går, og skal på kontroll i morgen, så da er vi sikkert like spent begge to :smiley-bounce012
Så kjedelig at du ble dårlig sist da, har aldri prøvd nesespray jeg, men hører flere blir dårlig med den.. :yuck:

Masse lykke til i morgen, gleder meg til å høre hvordan det går :love7
Hvordan gikk det i dag med deg?

Hei dere fine jenter! Da har jeg vært på kontroll på sykehuset. Det gode er at de mener de har fjernet alt i brystet og det var heller ingen spredning til lymfer. Det dårlige er at det er en litt hissigere type kreft som anbefales cellegift, stråling pluss hormonkur i mange år fremover. Får vite mer i neste uke. Akkurat nå ser selv ikke jeg lyset i enden av tunnellen:crybaby2
Så kjip beskjed å få. :( dette fortjente du virkelig ikke. Hvor kronglete må veien være liksom.. Håper dere finner ei god løsning som også fortsatt inneholder babyplan. Det må gå!

Hurra Saltvann, kjenner på meg at dette er gullegget! Nyt helgen, ta deg et glass vin, feir at dere har kommet så langt, også må du ha haugevis med lykke til på mandag, dette går veien!!!:wav

Haha, takk for fine og morsomme ord Saltvann, ser det så tydelig for meg, for noe sånt kunne veldig gjerne skjedd meg også:laughing002 Ja, ikke sant, merkelig hvordan man kan bry seg og tenke på mennesker man aldri har møtt! Kanskje fordi vi alle har strevd sånn på hvert vårt vis, at man virkelig unner hverandre suksess og lykke i livet? Gjorde inntrykk på meg å lese historien din fra tiden rundt fødselen på sykehuset. Beundrer viljen og din positive innstilling! Og ja, ting ordner seg alltids tilslutt! Som mannen min sa; det er jo ikke sånn at med en gang du bikker 40 så er alt håp for IVF ute og kroppen din forfaller på dagen:joyful: Har alltid sett på tallet 40 som den magiske grensen, men eggene ligger jo der, av beste kvalitet, om jeg blir 40,5 eller 40,7 så kan vel fortsatt denne kroppen gjøre jobben sin får jeg håpe:joyful: Får bare fortsette å trene, spise sunt, lade kreftene....Så skal jeg pokker meg vise den $%$@ kreften hvem den har med å gjøre og hvem som skal få siste ordet!( som vanlig:joyful:) Jada, kampviljen kommer krypende den kjenner jeg allerede! Nyt Danmark og helgen, ta vare på deg selv, tvi tvi på mandag, dette skal gå bra!!:Heartred

Da klamrer vi oss til håpet, kjære Vårsol :Heartred Det gikk veldig inn på meg å lese om alt. Jeg syns det er ganske utrolig at man kan skape så sterke bånd gjennom et forum. Jeg er ingen forum traver og kommenterer aldri noe, unntatt akkurat denne. Jeg skulle gjerne hatt flere av dere som venner! Noen går gjennom livet uten bekymringer, mens andre får mye. Som sagt før, vi blir noen ordentlige tøffinger! Du kommer deg igjennom dette, også håper vi at det blir baby etterhvert :Heartred For å prøve å muntre deg opp litt, kan jeg fortelle deg at jeg har vært Tårnfrid idag - OGSÅ :happy093 I forbindelse med ivf var det bestilt tid til blodprøver kl 08.10 og 08.15 på Odense Hospital idag tidlig. For å unngå parkeringsstress valgte vi å gå, kun 30 min. Kom seff litt for sent ut, så måtte jo nærmest løpe siste stykket. Med barnevogn, hvorav ett av hjulene plutselig punkterte. Rakk frem akkurat i tide, puh! Så var det tilbake til hotellet, sønnen min og jeg ble satt rett i bilen. Så bar det til Maigaard. Der fikk jeg medisiner og etterhvert morfin. Jeg visste at sønn og mann gikk gatelangs, og jeg var uansett ganske ivrig på å komme meg ut når jeg var ferdig. Så mens jeg sto og tørket blod, spurte jeg om jeg bare kunne stikke med en gang etterpå. Det kunne jeg ikke, måtte drikke saft og spise knekkebrød. Fikk i meg det, også måtte jeg kontrollere blødningen. Så fikk jeg dra :) Innom Joe & the Juice og kjøpte stor kaffe, juice og sandwich. Så det går i ett! Gleder meg til å slappe av litt, men må vaske campinghytten først. Jeg har med gulvklut og grønnsåpe, men mannen får ta gulvet. Men alt skal desinfiseres! :) Nå skal jeg slappe av litt i bilen. Det kommer til å ordne seg, kjære deg :Heartred:Heartred

Haha, takk for fine og morsomme ord Saltvann, ser det så tydelig for meg, for noe sånt kunne veldig gjerne skjedd meg også:laughing002 Ja, ikke sant, merkelig hvordan man kan bry seg og tenke på mennesker man aldri har møtt! Kanskje fordi vi alle har strevd sånn på hvert vårt vis, at man virkelig unner hverandre suksess og lykke i livet? Gjorde inntrykk på meg å lese historien din fra tiden rundt fødselen på sykehuset. Beundrer viljen og din positive innstilling! Og ja, ting ordner seg alltids tilslutt! Som mannen min sa; det er jo ikke sånn at med en gang du bikker 40 så er alt håp for IVF ute og kroppen din forfaller på dagen:joyful: Har alltid sett på tallet 40 som den magiske grensen, men eggene ligger jo der, av beste kvalitet, om jeg blir 40,5 eller 40,7 så kan vel fortsatt denne kroppen gjøre jobben sin får jeg håpe:joyful: Får bare fortsette å trene, spise sunt, lade kreftene....Så skal jeg pokker meg vise den $%$@ kreften hvem den har med å gjøre og hvem som skal få siste ordet!( som vanlig:joyful:) Jada, kampviljen kommer krypende den kjenner jeg allerede! Nyt Danmark og helgen, ta vare på deg selv, tvi tvi på mandag, dette skal gå bra!!:Heartred

Du er så søt!! That's the spirit! Seff kan du få barn når du er 40.7! Spiller jo ingen rolle om man er 39 eller 41 :) Jepp, fortsett sunn livsstil! Høres meget lovende ut :) Jeg har brukt en helflaske sprit på å desinfisere hytta :laughing001 7,5 dl! Gått over alt! Til og med skinnstoler og skinnsofa :laughing001 Jeg har støvsugd og vasket gulv, så nå er det rent! Takk, ja håper virkelig dette går bra!! Vi valgte forresten og være ærlige mot 9 åringen. Vi sa først at vi skulle på hytta og fikse litt greier. Han skjønte ikke helt hvorfor begge måtte dra, eller hva som måtte fikses. Hytta ble ferdigbeiset i sommer. Så onsdag morgen sa vi at det ikke vsr helt riktig at vi skulle dit. Vi sa vi skulle prøve å gjøre meg gravid og at vi trengte å reise bort akkurat nå. Vi måtte ta noen undersøkelser og diverse. Mye bedre! Han sa at det virket bra, men at det kom til å bli veldig slitsomt :laughing001 Så håper jeg kan vise han en positiv test om et par uker! Håper kvelden din er bedre enn gårskvelden. Dette skal gå bra!! Du er rå!! Beundrer også deg og din kampvilje, stahet og positivitet!!! :) :) :)

Jeg må høre med dere, jenter. Jeg er i DK i gult område. Jeg har pasientnær kontakt på jobben, og man skal dermed informere arbeidsgiver om man har vært i utlandet iløpet av de siste 10 dagene, samt ha en negativ test før oppmøte. Jeg vil ikke at de skal vite at jeg er i ivf-prosess. Når jeg kommer hjem mandag kveld, har jeg 6 hele dager hjemme før jeg skal tilbake på jobb. Jeg må være ærlig og si at en del av meg har ikke lyst til å si noe om dette oppholdet i det hele tatt. Jeg må lyve, og jeg vet det blir mange spørsmål, både fra daglig leder og andre. (Der blir taushetsplikten dessverre ikke overholdt.) Samtidig vil jeg selvfølgelig ikke utsette noen for smitte!! Sannsynligheten for at noen av oss har blitt smittet er svært liten. Vi har kjørt i egen bil hele veien. Vi hadde et stopp på en bensinstasjon i Norge der det ble et toalettbesøk og en handel. Vi sjekket inn på hotellet og holdt god avstand, bestilte roomservice på kvelden og holdt god avstand. Vi gikk til sykehuset idag tidlig og snakket med ansatte gjennom en glassvegg. Vi tok blodprøver med en glassvegg mellom oss og sykepleier. Vi har vært på klinikken, god avstand til de tre pasientene som var der. Det gikk ikke å holde en meter avstand under forsøket selvsagt. Vi har idag sjekket inn på hytten. Jeg har brukt 7,5 dl overflatesprit og gått over ALT! I tillegg har jeg støvsugd og vasket gulvet. Fjernkontrollen til tv'en ligger inne i en frysepose. Mannen har handlet mat i butikken en gang, og det holder for hele oppholdet. De eneste folkene vi skal treffe er når vi skal sjekke ut herfra, samt de på klinikken ved innsett. Jeg vet hva som er rett, men ja, er litt fristet til og ikke nevne det også. Håper ikke tanken gjør meg til et dårlig menneske... Jeg skal selvsagt teste meg når jeg kommer hjem. Hva hadde dere gjort?

Back
Topp