Vi over 38

Nei, ikke jeg heller. Så vi får se. Innstiller oss på at det ikke blir innsett, så får vi heller ta det som en positiv overraskelse. Så da blir det Århus neste gang, rimelig lei av campinghytte nå :laughing001 Det er ikke over før det er over, så håpet er der fortsatt at vi får en hyggelig telefon på mandag!

Mulig jeg er litt vel optimist, men jeg har fått opp håpet igjen!! Egget ble tatt ut litt før 12 igår formiddag, og de ringte fra klinikken kl 11 idag. De stengte kl 14.00. Det er jo ikke umulig at det kanskje har blitt befruktet 26 1/2 time etter uttak. Jeg velger å tro det iallfall :) Hvis ikke kontakter jeg Maigaard i Århus igjen på vei hjem på mandag. Det må jo også være positivt at de ba oss om å bli. Tenker jeg iallfall!! :) :) :) :smiley-bounce016

Så leit å høre at du ikke fikk gode nyheter :( Ikke hørt om forsinket befruktning, men siden de skal ringe igjen får vi krysse fingrene for at det kan skje noe mer. Når det gjelder kvalitet på embryo har jeg aldri fått et såkalt "perfekt" embryo satt tilbake, men det betyr ikke at det ikke kan bli en vellykket graviditet av det. Begge gangene jeg har blitt gravid har embryoet vært tocellet og uregelmessig. Håper du klarer å senke skuldrene litt og ha en fin helg videre, tenker på deg! :Heartred

Ja, ikke vet jeg. Egget var ute litt før 12 igår, og de ringte kl 11 idag. Så håper på veldig gode nyheter mandag morgen!! Tiden går såååå sakte! Håper, men innstiller meg på at det ikke har gått. Jeg kontakter klinikken i Århus på mandag. Tusen takk for støttende ord :) :Heartred

Å nei kjære du, det var jo ikke sånn det skulle være! For en påkjenning og beskjed å få, men et håp er der jo heldigvis fortsatt, håper inderlig de ringer med gode nyheter på mandag! Tenker på deg, sender masse styrkeklemmer din vei:Heartred

Tusen takk :) Ja, håper veldig vi også... Men innstiller oss på at det ikke blir befruktet og kontakter klinikken i Århus på mandag. Vi er uansett heldige som har to, så skal ikke klage kjempehøyt. Det hadde bare vært veldig hyggelig med en til :Heartred Jeg er "liksom" ikke ferdig med å være gravid. Vi gir det et forsøk til. Jeg må jo bli sykemeldt en eeeeevighet jeg da, med uttak, innsett pluss karantene. Skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal forklare det på jobb. Det blir nok gynekologen som sykemelder meg. Jeg googlet fjerning av cyster tidligere idag. Da kan man bli sykemeldt i 5-7 dager... Jeg trenger iallfall 13 dager. Men dette er ingenting i forhold hva du har å stri med, så jeg har ingen grunn til å klage. Ikke det; jeg er overbevist om at det kommer til å gå veldig bra med deg!! :) :) :)

Hei Saltvann! Ser ut som at innlegget ditt er blitt sletta, men ville berre senda over ein klem! Håpar at det er snakk om eit treigt mirakelegg og at det faktisk blir innsett i morgon... ❤️

Tusen takk :Heartred Ja, håper det. Men det blir nok ikke det. Vi har begynt å planlegge Århus allerede. Da tar vi med 9-åringen også, såfremt det ikke er karanteneplikt. Nå gleder vi oss bare til å komme hjem! Pakket og drar 07.30! Jeg var i litt dårlig humør igår og drittlei campinghytte, men slettet innlegget :) Vet ikke hvordan jeg får slettet hele, så måtte la det stå igjen en bokstav.

Last edited:
Saltvann! Håper på gode nyheter for deg imorgen! Tvi tvi:Heartred

Takk for det :) Jeg tviler! Hvis det kan befruktes etter så lang tid, så hadde det vel ikke vært sånn som det er i Norge. Så skjønner ikke hvorfor vi måtte bli igjen. Vi gleder oss til å komme hjem!! Århus "miniferie" til høsten, og da blir storemann også med, såfremt det ikke er karantene plikt. Håper du har det så fint du kan etter omstendighetene. Når til uken skal du ha samtale med sykehuset?

Kom på noe som jeg syntes var så rart. Mens jeg var på klinikken, tror det var etter uttaket, spurte de om jeg ville bli oppringt for å høre om det hadde blitt befruktet eller ikke. Jeg bare "ja.... jeg bør vel nesten vite om jeg skal komme til innsett, eller ikke." Merkelig! Funnet ut at jeg ikke gidder å lyve om hva jeg skal til daglig leder, når det blir Århus tur til høsten. Det blir så teit at jeg må lese meg opp på kikkhulsoperasjon og greier :laughing001 Så jeg sier det som det er og at det skal forbli mellom oss. Jeg vet jo at flere får vite om det, men det får jeg bare drite i! :)

Skjønner det kjære Saltvann, sikkert det beste å tenke som du gjør, og heller bli positivt overrasket om de ringer med en gledelig nyhet. Da slipper man skuffelsen enda hardere enn nødvendig. Fornuftig og klok måte å takle det på, men inderlig sårt er det jo uansett etter alt strev og krefter dere har lagt i dette! MEN det kommer nye sjanser veldig snart! Nye måneder, ny syklus, nye gullegg! Og da skal alt gå bra! Men uansett er jeg spent på morgendagen din og hva den bringer!:Heartred
For min del har jeg gått inn i en slags limbotilstand. Veksler mellom å være forbanna og føle at alt er så utrolig urettferdig, til en sånn følelse av håpløshet. Jeg kan ikke styre noe av dette og tiden bare går mens jeg venter på svar fra sykehuset. De skulle ringe meg i begynnelsen av neste uke, så da skal jeg inn en gang i løpet av uken håper jeg og få en plan jeg kan forholde meg til og et tidsperspektiv, det skal bli deilig!
Det skal ordne seg for oss tilslutt:Heartblue

Takk for det :) Jeg tviler! Hvis det kan befruktes etter så lang tid, så hadde det vel ikke vært sånn som det er i Norge. Så skjønner ikke hvorfor vi måtte bli igjen. Vi gleder oss til å komme hjem!! Århus "miniferie" til høsten, og da blir storemann også med, såfremt det ikke er karantene plikt. Håper du har det så fint du kan etter omstendighetene. Når til uken skal du ha samtale med sykehuset?

Ehh, ja litt greit å vite om du skal møte opp eller ikke liksom, det var jo også noe å spørre om!:joyful:

Kom på noe som jeg syntes var så rart. Mens jeg var på klinikken, tror det var etter uttaket, spurte de om jeg ville bli oppringt for å høre om det hadde blitt befruktet eller ikke. Jeg bare "ja.... jeg bør vel nesten vite om jeg skal komme til innsett, eller ikke." Merkelig! Funnet ut at jeg ikke gidder å lyve om hva jeg skal til daglig leder, når det blir Århus tur til høsten. Det blir så teit at jeg må lese meg opp på kikkhulsoperasjon og greier :laughing001 Så jeg sier det som det er og at det skal forbli mellom oss. Jeg vet jo at flere får vite om det, men det får jeg bare drite i! :)

Last edited:
Er det noen av dere som har fått Helfo-refusjon for stimulering? Legen jeg var hos mente at jeg kunne prøve meg selv om jeg har brukt opp mine tre IVF-refusjoner, siden forsøket ble avbrutt ble det satt opp som stimulering istedet for IVF-forsøk i Helfoskjemaet. Har ikke bedt om spesifiserte kvitteringer denne gangen, så da må jeg evt. ta meg en tur på apoteket for å få nye kvitteringer...

Skjønner det kjære Saltvann, sikkert det beste å tenke som du gjør, og heller bli positivt overrasket om de ringer med en gledelig nyhet. Da slipper man skuffelsen enda hardere enn nødvendig. Fornuftig og klok måte å takle det på, men inderlig sårt er det jo uansett etter alt strev og krefter dere har lagt i dette! MEN det kommer nye sjanser veldig snart! Nye måneder, ny syklus, nye gullegg! Og da skal alt gå bra! Men uansett er jeg spent på morgendagen din og hva den bringer!:Heartred
For min del har jeg gått inn i en slags limbotilstand. Veksler mellom å være forbanna og føle at alt er så utrolig urettferdig, til en sånn følelse av håpløshet. Jeg kan ikke styre noe av dette og tiden bare går mens jeg venter på svar fra sykehuset. De skulle ringe meg i begynnelsen av neste uke, så da skal jeg inn en gang i løpet av uken håper jeg og få en plan jeg kan forholde meg til og et tidsperspektiv, det skal bli deilig!
Det skal ordne seg for oss tilslutt:Heartblue

Takk for gode ord, du er så flink til å sette ord på ting :) Jeg forstår deg veldig godt og de følelsene du har. Ja, får virkelig håpe du får en plan denne uken. Jeg er som deg, selv om dette er peanøtter i forhold, men jeg liker planer. Sånn generelt. Jeg liker å planlegge og vite hva som skjer, og når det skjer. Humøret mitt går også opp og ned om dagen, fra positiv til negativ. Jeg blir utrolig irritert på enkelte ting. Jeg vet at de som sitter og besvarer e-poster ang korona har mange forespørsler om dagen, men om man leser nøye de henvendelsene man får, slipper man kanskje å måtte svare samme person flere ganger. Jeg skrev en mail og ønsket å bestille test, da jeg hadde et medinsk ærend i DK og har pasientnær kontakt. Jeg fikk som svar at "personer som ønsker å teste seg i forkant av jobbreiser, må ordne dette selv. Kun folk med symptomer blir testet". Jeg skrev at bla, bla, bla at jeg skjønner det, men det er ikke min situasjon. Jeg la frem hele "saken" på nytt og enda mer detaljert og skrev at jeg er pliktig til å teste meg. Da mener iallfall jeg at jeg bør kunne teste meg ioffentlig. Da fikk jeg til svar : " dersom du jobber i Bærum, kan du be lederen din om å bestille test". Da "la jeg på røret" :laughing001 Jeg ringer koronatelefonen imorgen. Men som sagt, jeg skjønner at de har mye å gjøre og veldig lange dager. :Heartred Nå har vi lagt oss, tidlig opp imorgen! HJEM :Heartred Skal se på en serie. Håper du legger deg med positive tanker om at alt ordner seg. Ja, måtte jo nesten vite om jeg skulle dukke opp til innsett. Jeg analyserer jo alt rundt dette, og lurte på om de kanskje mente om jeg ville at de skulle ringe meg lørdag, eller om jeg ville vente med å høre fra dem på mandag... Samma! Imorgen får jeg beskjed! Så blir det Århus i oktober, tenker jeg! Ny hobby, dette :laughing001

Veldig merkelig, men dere tar sjansen på å dra før de ringer? Regner med dere kommer raskt igang igjen på Maigaard, så dette skal nok gå bra. :) Så håpløst at du ikke kan stole på at taushetsplikten blir overholdt! Det er et vanskelig dilemma det med å fortelle på jobb eller ikke, jeg valgte selv å være åpen overfor sjefen min ved alle forsøk, og har vel også erfart at det ikke har ført noe godt med seg... Men det er enklere enn å finne på "dekkhistorier" (som jeg har måttet gjøre overfor andre kollegaer). :wacky:Jeg har vært permittert siden april og burde egentlig bare søkt etter ny jobb, men synes det er skikkelig ubehagelig å tenke på jobbintervju eller evt. starte i ny jobb uten å fortelle noe om hvilken situasjon jeg er i.:yuck:

Ja, blir nok godt for dere å komme hjem igjen nå etter alt sammen! Vi burde kanskje bare leie en leilighet på åremål med en gang, fortalte mannen min om reisen deres til Danmark, og da sa han at det gjør vi også om dette på Haukeland går skeis. Så vi kommer nok etter vi også etterhvert:joyful: Joda, ny uke, nye muligheter imorgen. I ukedagene skjer det ihvertfall noe i helsesektoren her hjemme, så det er positivt:joyful:God tur hjemover igjen, og håper du får ordnet det enkelt og greit med korona-test!
Må bare fortelle en litt morsom ting; en nær bekjent av meg var så uheldig å nyse på jobben her om dagen, og det satte igang et voldsomt rabalder; hele kontoret ble stengt ned, desinfeksjonsfirma ble bestilt inn, alle i karantene, alle måtte ta dobbel korona-test, alt av møter og kurs ble avlyst. Koronatestene var såklart negative, da personen jeg kjenner ikke hadde noen symptomer og prøvde å si det til ledelsen mange ganger...Så litt hysteri ute å går også, selv om det såklart er bedre enn motsatt vei, som f.eks på Hurtigruten:joyful: Natta fra Vårsol

Takk for gode ord, du er så flink til å sette ord på ting :) Jeg forstår deg veldig godt og de følelsene du har. Ja, får virkelig håpe du får en plan denne uken. Jeg er som deg, selv om dette er peanøtter i forhold, men jeg liker planer. Sånn generelt. Jeg liker å planlegge og vite hva som skjer, og når det skjer. Humøret mitt går også opp og ned om dagen, fra positiv til negativ. Jeg blir utrolig irritert på enkelte ting. Jeg vet at de som sitter og besvarer e-poster ang korona har mange forespørsler om dagen, men om man leser nøye de henvendelsene man får, slipper man kanskje å måtte svare samme person flere ganger. Jeg skrev en mail og ønsket å bestille test, da jeg hadde et medinsk ærend i DK og har pasientnær kontakt. Jeg fikk som svar at "personer som ønsker å teste seg i forkant av jobbreiser, må ordne dette selv. Kun folk med symptomer blir testet". Jeg skrev at bla, bla, bla at jeg skjønner det, men det er ikke min situasjon. Jeg la frem hele "saken" på nytt og enda mer detaljert og skrev at jeg er pliktig til å teste meg. Da mener iallfall jeg at jeg bør kunne teste meg ioffentlig. Da fikk jeg til svar : " dersom du jobber i Bærum, kan du be lederen din om å bestille test". Da "la jeg på røret" :laughing001 Jeg ringer koronatelefonen imorgen. Men som sagt, jeg skjønner at de har mye å gjøre og veldig lange dager. :Heartred Nå har vi lagt oss, tidlig opp imorgen! HJEM :Heartred Skal se på en serie. Håper du legger deg med positive tanker om at alt ordner seg. Ja, måtte jo nesten vite om jeg skulle dukke opp til innsett. Jeg analyserer jo alt rundt dette, og lurte på om de kanskje mente om jeg ville at de skulle ringe meg lørdag, eller om jeg ville vente med å høre fra dem på mandag... Samma! Imorgen får jeg beskjed! Så blir det Århus i oktober, tenker jeg! Ny hobby, dette :laughing001

Veldig merkelig, men dere tar sjansen på å dra før de ringer? Regner med dere kommer raskt igang igjen på Maigaard, så dette skal nok gå bra. :) Så håpløst at du ikke kan stole på at taushetsplikten blir
Ja, blir nok godt for dere å komme hjem igjen nå etter alt sammen! Vi burde kanskje bare leie en leilighet på åremål med en gang, fortalte mannen min om reisen deres til Danmark, og da sa han at det gjør vi også om dette på Haukeland går skeis. Så vi kommer nok etter vi også etterhvert:joyful: Joda, ny uke, nye muligheter imorgen. I ukedagene skjer det ihvertfall noe i helsesektoren her hjemme, så det er positivt:joyful:God tur hjemover igjen, og håper du får ordnet det enkelt og greit med korona-test!
Må bare fortelle en litt morsom ting; en nær bekjent av meg var så uheldig å nyse på jobben her om dagen, og det satte igang et voldsomt rabalder; hele kontoret ble stengt ned, desinfeksjonsfirma ble bestilt inn, alle i karantene, alle måtte ta dobbel korona-test, alt av møter og kurs ble avlyst. Koronatestene var såklart negative, da personen jeg kjenner ikke hadde noen symptomer og prøvde å si det til ledelsen mange ganger...Så litt hysteri ute å går også, selv om det såklart er bedre enn motsatt vei, som f.eks på Hurtigruten:joyful: Natta fra Vårsol

overholdt! Det er et vanskelig dilemma det med å fortelle på jobb eller ikke, jeg valgte selv å være åpen overfor sjefen min ved alle forsøk, og har vel også erfart at det ikke har ført noe godt med seg... Men det er enklere enn å finne på "dekkhistorier" (som jeg har måttet gjøre overfor andre kollegaer). :wacky:Jeg har vært permittert siden april og burde egentlig bare søkt etter ny jobb, men synes det er skikkelig ubehagelig å tenke på jobbintervju eller evt. starte i ny jobb uten å fortelle noe om hvilken situasjon jeg er i.:yuck:

De skal ringe fra klinikken i 8-draget. Da er vi allerede på vei, og vi må kjøre innom/forbi Odense på vei hjem. Så om jeg er ønsket, stiller jeg opp :) Jeg var åpen i 2018 og fortalte det til sjef, daglig leder samt en tett kollega. Men så skjedde det en del dårlige ting mens jeg lå på sykehus, samt også året etter ved lønnsjustering. Jeg er sånn av person som ikke gir meg og HATER URETTFERDIGHET. Midt oppi alt døde bonuspappaen min helt brått og akutt, så jeg hadde viktigere ting å fokusere på. Jeg bestemte meg for at "etter neste barn" skal jeg finne på noe annet. Men så lar jo dette barnet vente på seg. Selv om man har full rett til å bli gravid i ny jobb, er jeg som deg; vil bli gravid i "gammel jobb, for så å gi jernet i ny jobb! Det blir nok noe styr til høsten igjen, og da er jeg klar til virkelig å si ifra og stå på krava! Funnet en beintøff advokat som "elsker" urettferdighet og kjipe arbeidsgivere som tror de kan styre på!! Så det blir en spennende høst på flere fronter!! :)

Last edited:

JEG LER MEG IHJEL!!! :laughing001 Jeg ser det virkelig for meg! Jeg er sånn som skvetter til om folk nyser, og viser at "DET DER LA JEG MERKE TIL " :laughing001 Da spesielt om man ikke har nyst "riktig" inni i albuen. Mamma fortalte meg en funny story fra begynnelsen av "koronatiden". Hun sto og ventet på bussen, ingen andre der. Hun var ikke forkjøla, men kjente likevel at det var et nys på vei. Hun husket at man skulle "gjemme nyset" på en måte, men ikke helt hvordan i forbifarten. Så det ble til at hun hev hodet under armhulen i en fart, under kåpen, og nøs der. Hun måtte le av seg selv etterpå :laughing001 Godt de tok tiltak på jobben din, bedre med en gang for mye enn en gang for lite! Hurtigruten er jo helt skandale! De har jo virkelig "misforstått" alt!! Leilighet på åremål, ja :laughing001 Guestaparts skal vi bo på i Århus. Virker helt topp! Ja, det blir bra for deg at du får vite litt mer. Da jeg lå Riksen og Ullevål før sønnen min ble født, syntes jeg hverdagene var mye bedre enn helgene. Det skjedde så "mye" mer. Pluss at jeg kunne se to episoder på rad med "God morgen, Norge", og da hadde klokken blitt 12 allerede!! Om 6 timer vet jeg helt sikkert, selv om jeg vet det allerede... Jeg syns det er rart at det plutselig ikke blir befruktet, det blir alltid det...

Last edited:
Back
Topp