Vi over 38

Jeg må høre med dere, jenter. Jeg er i DK i gult område. Jeg har pasientnær kontakt på jobben, og man skal dermed informere arbeidsgiver om man har vært i utlandet iløpet av de siste 10 dagene, samt ha en negativ test før oppmøte. Jeg vil ikke at de skal vite at jeg er i ivf-prosess. Når jeg kommer hjem mandag kveld, har jeg 6 hele dager hjemme før jeg skal tilbake på jobb. Jeg må være ærlig og si at en del av meg har ikke lyst til å si noe om dette oppholdet i det hele tatt. Jeg må lyve, og jeg vet det blir mange spørsmål, både fra daglig leder og andre. (Der blir taushetsplikten dessverre ikke overholdt.) Samtidig vil jeg selvfølgelig ikke utsette noen for smitte!! Sannsynligheten for at noen av oss har blitt smittet er svært liten. Vi har kjørt i egen bil hele veien. Vi hadde et stopp på en bensinstasjon i Norge der det ble et toalettbesøk og en handel. Vi sjekket inn på hotellet og holdt god avstand, bestilte roomservice på kvelden og holdt god avstand. Vi gikk til sykehuset idag tidlig og snakket med ansatte gjennom en glassvegg. Vi tok blodprøver med en glassvegg mellom oss og sykepleier. Vi har vært på klinikken, god avstand til de tre pasientene som var der. Det gikk ikke å holde en meter avstand under forsøket selvsagt. Vi har idag sjekket inn på hytten. Jeg har brukt 7,5 dl overflatesprit og gått over ALT! I tillegg har jeg støvsugd og vasket gulvet. Fjernkontrollen til tv'en ligger inne i en frysepose. Mannen har handlet mat i butikken en gang, og det holder for hele oppholdet. De eneste folkene vi skal treffe er når vi skal sjekke ut herfra, samt de på klinikken ved innsett. Jeg vet hva som er rett, men ja, er litt fristet til og ikke nevne det også. Håper ikke tanken gjør meg til et dårlig menneske... Jeg skal selvsagt teste meg når jeg kommer hjem. Hva hadde dere gjort?
Jeg ville testet meg, kommer den negativ ut så er det helt ok. Om du ikle får svar ville jeg tatt en liten løgn, hva som er rett og galt kan vi diskuterer oss grønne av. Men hva som er rett for deg, er det bare du som kan vite. Jeg hadde tatt en egenmelding til det hadde gått 10 dager, men jeg hadde tatt det med ro etter innsett uansett siden det er siste forsøket vårt. Kanskje ikke et svar, men en mening

Jeg ville testet meg, kommer den negativ ut så er det helt ok. Om du ikle får svar ville jeg tatt en liten løgn, hva som er rett og galt kan vi diskuterer oss grønne av. Men hva som er rett for deg, er det bare du som kan vite. Jeg hadde tatt en egenmelding til det hadde gått 10 dager, men jeg hadde tatt det med ro etter innsett uansett siden det er siste forsøket vårt. Kanskje ikke et svar, men en mening

Takk for svar :) Ja, teste meg skal jeg helt sikkert gjøre. Ja, kunne kanskje tatt en egenmelding...Jeg er veldig heldig og en av dem som "aldri" blir syk og er borte fra jobben, så de syns sikkert det er rart... Jeg får tenke litt til :) Gynekologen sa han kunne sykemelde meg, men det takket jeg nei til. Jeg har vært lenge hjemme med småen og kun jobbet en uke. Deretter har jeg hatt 3 uker ferie som betyr st jeg har opparbeidet meg rettighetene til sykemelding. Jeg ville syntes det hadde vært veldig ubehagelig da folk kunne tenkt sitt om akkurat det. Jeg får uansett slappet av i 6 hele dager etter innsett, så i forhold til forsøket går det fint. Da jeg ble gravid i 2018 var jeg tilbake dagen etter innsett.

Nå ringte de. Det har ikke blitt befruktet :( De håpet at det likevel kunne skje, så de ringer meg mandag morgen kl 08.00. Ble helt skjelven jeg nå, håper på et mirakel. Noen som har opplevd det før? At det likevel har blitt befruktet senere?

Nå ringte de. Det har ikke blitt befruktet :( De håpet at det likevel kunne skje, så de ringer meg mandag morgen kl 08.00. Ble helt skjelven jeg nå, håper på et mirakel. Noen som har opplevd det før? At det likevel har blitt befruktet senere?
Ånei, kjære Saltvann. Så utruleg leit! :( Veit alt om kor tung den beskjeden er å få. Visste ikkje at det gjekk an at det kan bli befrukta seinare? Håpar at det kan gå og at det likevel blir innsett. Det aller verste er å ikkje eingong få ein sjanse... Sender deg mange styrkeklemmar!

Ånei, kjære Saltvann. Så utruleg leit! :( Veit alt om kor tung den beskjeden er å få. Visste ikkje at det gjekk an at det kan bli befrukta seinare? Håpar at det kan gå og at det likevel blir innsett. Det aller verste er å ikkje eingong få ein sjanse... Sender deg mange styrkeklemmar!

Ja, utrolig kjipt. Forbereder meg mentalt på at det ikke blir innsett, så får jeg heller bli positivt overrasket. Når det ikke ble innsett på deg, når fikk du mens igjen da? Var det da det tok en evighet? Vil forsøke en siste gang til før vi gir oss.

Når det gjeld ruginga mi, så vekslar eg mellom håp og fortviling mange gonger om dagen... Har i tillegg blitt forkjøla og fått bihulebetennelse, så kan ikkje sei at formen er så veldig bra. :hungover: Kjenner på angst for om det blir negativ test igjen og kva me gjer då. Veit ikkje kor mykje meir eg/me orkar av dette IVF-køyret, dette forsøket har vore veldig tungt fysisk og psykisk, sjølv om resultatet heldigvis har vore betre enn nokon gong i form av egg ut/embryo inn. Uansett, skal klamra meg til håpet så godt eg klarer fram til testdag og ta det derifrå. Utruleg godt å ha dette forumet iallfall! ❤️

Jeg sitter og klamrer meg til håpet og fant dette: " To dage efter ægudtagningen kan man i laboratoriet se, om der er befrugtede og delte æg (kaldet embryoner), som kan oplægges i livmoderen eller eventuelt nedfryses. Der er mange forskellige ”kvaliteter” af embryoner, og graviditetschancen afhænger meget af de delte ægs kvalitet. På 2. dag er et godt æg typisk en 4-celle, med 4 lige store celler, uden uregelmæssigheder med et normalt kerneindhold, mv." Det må vel være positivt for min del? Satser på det, jeg og akter og ha en flott dag videre :) :smiley-bounce012:smiley-bounce012:smiley-bounce012

Når det gjeld ruginga mi, så vekslar eg mellom håp og fortviling mange gonger om dagen... Har i tillegg blitt forkjøla og fått bihulebetennelse, så kan ikkje sei at formen er så veldig bra. :hungover: Kjenner på angst for om det blir negativ test igjen og kva me gjer då. Veit ikkje kor mykje meir eg/me orkar av dette IVF-køyret, dette forsøket har vore veldig tungt fysisk og psykisk, sjølv om resultatet heldigvis har vore betre enn nokon gong i form av egg ut/embryo inn. Uansett, skal klamra meg til håpet så godt eg klarer fram til testdag og ta det derifrå. Utruleg godt å ha dette forumet iallfall! ❤️

Ser den. Tenk positivt, du har to embryoer inni deg. Det må jo bli et barn ut av det!! :) :) Tester du torsdag eller fredag?

Ja, utrolig kjipt. Forbereder meg mentalt på at det ikke blir innsett, så får jeg heller bli positivt overrasket. Når det ikke ble innsett på deg, når fikk du mens igjen da? Var det da det tok en evighet? Vil forsøke en siste gang til før vi gir oss.
Den syklusen det ikkje blei innsett kom heldigvis mensen på dagen 14 dagar etter uttak. Tok jo Ovitrelle i forkant av uttak, så reknar med at det samme skjer med deg om du skulle havna i samme kjipe situasjon. Slutta sjølvsagt på Lutinus idet eg fekk beskjeden. Kryssar fingrane for at det er eit mirakelegg som berre er litt treigt! ❤️

Ser den. Tenk positivt, du har to embryoer inni deg. Det må jo bli et barn ut av det!! :) :) Tester du torsdag eller fredag?
Takk for gode ord, Saltvann, og at du alltid klarer å vera positiv. ❤️ Trur eg tar første test torsdag, 14 DPO. Hjeeeelp!

Hei. Vet egentlig ikke om jeg hører til her på dette forumet, men prøver meg:)
Jeg er 40 år og singel, skal starte med I.V.F i månedsskiftet sept/okt:nailbiting: Jeg synes den ventetiden er fryktelig lang:wtf: Men de hadde ikke mulighet til å starte opp før...
Velkommen til deg, det er så fantastisk at single også får assistanse nå, og hvorfor skulle ikke du også høre til her? :) Ventetiden virker alltid lang, men det er ikke lenge til september, så vipps så er du igang!:) Lykke til!

Hei og beklager litt sent svar herfra. Så godt å høre at du føler deg bedre og lettere til sinns :) Ja, skjønner mannen din syns det er hyggeligere! Så nå er jo du en ruger :Heartred Tenk så fantastisk det hadde vært om du ble naturlig preggis! Ikke umulig iallfall :) Ja, det var en mildt sagt spennende tid. Torsdag 13 september hadde jeg vært og sett "Skjelvet" på kino med noen venninner. Jeg våknet påfølgende natt av at det var vått i trusen og måtte gå og skifte. Jeg gikk på jobb dagen etter med en litt "rar" følelse som jeg skjøv litt vekk. Jeg sovnet på sofaen etter jobb, og da jeg våknet var det virkelig vått i sofaen. Før jeg ringte Riksen, hentet jeg flekkfjerneren og gikk over sofaen :laughing001 Vi fikk påvist tidlig vannavgang den kvelden og fikk beskjed om å bare dra hjem og håpe på det beste... De var rimelig sikre på at dette ville ende i en senabort. Jeg er rimelig sta og positiv til sinns, så ga klar beskjed om at dette skulle bli en solskinnshistorie. Jeg spurte om det ville være dumt å spise extra hot tacosaus samme kveld, eller om det ville sette igang ytterligere. Da trakk de litt på smilebåndet:) Det var en trist kveld, natt og morgen, men kun frem til 09.00. Da tok jeg meg sammen, tørket tårer og snørr og bestemte meg virkelig for at dette skulle gå bra!! Han var jo fortsatt inni der! Så fulgte en uke på sofaen, søster kom hjem fra Australia og hjalp oss. I uke 23+0 var det rett inn på Riksen og lungemodningssprøyte ble satt innen det hadde gått 15 min. En barnelege kom og snakket med oss om alt det forferdelige som kunne skje om han ble født nå. Jeg måtte be han om å slutte. Vi fikk bare ta alt som det kom. Vi måtte bestemme om vi ønsket om de skulle gå aktivt inn for å redde om han kom før uke 24, og det sa vi nei til. Vi ville at de skulle se an "formen". Så fulgte 5 uker på sykehus før han ble født med akutt keisersnitt! For en glede det var i operasjonssalen :happy090 Sønnen min ble født 25 oktober. Lørdag 27 oktober skulle jeg egentlig på "champagnelunsj" på Bølgen og Moi med noen venninner. Jeg fleipet med at nå som han var født, kunne jo hele teamet bli med å feire! Full av adrenalin, lettet og stolt over at han var ute, og at jeg hadde vært tålmodig og positiv hele veien. I etterkant ble jeg en uke på Ullevål og 10 uker i Drammen. Alt har gått helt topp!! Vi har vært kjempeheldige :Heartred
Det er litt av en historie! Jeg husker så godt da vi satt igang, jeg var forberedt på at veien skulle bli lang og tung, så var helt i lykkerus da vi lyktes på aller første forsøk. Men så kom jo tankene om alt som kunne gå galt i etterkant, og jeg er nå evig takknemlig for at alt har gått så bra med nr 1. Når jeg mistet i fjor føltes det så ekstra urettferdig når det krever så mye å bli gravid i utgangspunktet, men det tar naturen uheldigvis ikke hensyn til... Men jeg mener man må tillate seg å sørge en periode, for så å komme seg opp og videre og krysse fingrene for neste forsøk. Beundrer uansett den positive innstillingen din, heier på deg!

Da har jeg vært på kontroll etter sprøyte start sist lørdag, hadde 7 poser men alle var bare på størrelse 10. Så ny kontroll mandag, så håper vi dem vokser raskt ❤️
7 er kjempebra! og veldig positivt at alle vokser i samme takt, da har du et veldig godt utgangspunkt :) Lykke til på mandag, satser på at de vokser seg store og fine!

Takk for svar :) Ja, teste meg skal jeg helt sikkert gjøre. Ja, kunne kanskje tatt en egenmelding...Jeg er veldig heldig og en av dem som "aldri" blir syk og er borte fra jobben, så de syns sikkert det er rart... Jeg får tenke litt til :) Gynekologen sa han kunne sykemelde meg, men det takket jeg nei til. Jeg har vært lenge hjemme med småen og kun jobbet en uke. Deretter har jeg hatt 3 uker ferie som betyr st jeg har opparbeidet meg rettighetene til sykemelding. Jeg ville syntes det hadde vært veldig ubehagelig da folk kunne tenkt sitt om akkurat det. Jeg får uansett slappet av i 6 hele dager etter innsett, så i forhold til forsøket går det fint. Da jeg ble gravid i 2018 var jeg tilbake dagen etter innsett.
Enig med Nyprøver2020!

Å nei kjære du, det var jo ikke sånn det skulle være! For en påkjenning og beskjed å få, men et håp er der jo heldigvis fortsatt, håper inderlig de ringer med gode nyheter på mandag! Tenker på deg, sender masse styrkeklemmer din vei:Heartred

Jeg sitter og klamrer meg til håpet og fant dette: " To dage efter ægudtagningen kan man i laboratoriet se, om der er befrugtede og delte æg (kaldet embryoner), som kan oplægges i livmoderen eller eventuelt nedfryses. Der er mange forskellige ”kvaliteter” af embryoner, og graviditetschancen afhænger meget af de delte ægs kvalitet. På 2. dag er et godt æg typisk en 4-celle, med 4 lige store celler, uden uregelmæssigheder med et normalt kerneindhold, mv." Det må vel være positivt for min del? Satser på det, jeg og akter og ha en flott dag videre :) :smiley-bounce012:smiley-bounce012:smiley-bounce012

Så leit å høre at du ikke fikk gode nyheter :( Ikke hørt om forsinket befruktning, men siden de skal ringe igjen får vi krysse fingrene for at det kan skje noe mer. Når det gjelder kvalitet på embryo har jeg aldri fått et såkalt "perfekt" embryo satt tilbake, men det betyr ikke at det ikke kan bli en vellykket graviditet av det. Begge gangene jeg har blitt gravid har embryoet vært tocellet og uregelmessig. Håper du klarer å senke skuldrene litt og ha en fin helg videre, tenker på deg! :Heartred

Kjenner følelsen, men dette tror jeg går veien, det høres så lovende ut! Tenk om det blir to! :woot: Ellers har jeg også blitt syk i forbindelse med nesten alle forsøkene mine. Vet ikke om det er bivirkninger etter behandlingen, eller alt stresset som påvirker immunforsvaret?

Kjære gode Smuta, forstår følelsene dine så inderlig godt! For en triller og for et fantastisk resultat det kan bli med potensielt to embryo! Jeg håper at tiden går fort for deg frem til testdag, dette skal gå bra! Ta vare på deg selv, masse positive tanker sendes din vei!:Heartred

Back
Topp