Så koselig med baby sin arm Hva er det med ugler på? det så veldig fint ut? sengetøy eller teppe muligens?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så koselig med baby sin arm Hva er det med ugler på? det så veldig fint ut? sengetøy eller teppe muligens?
Det er et dynetrekk. liker det veldig godt! Vet dessverre ikke hvor det er fra siden vi har arvet det.Så koselig med baby sin arm Hva er det med ugler på? det så veldig fint ut? sengetøy eller teppe muligens?
Var veldig fint i alle fallDet er et dynetrekk. liker det veldig godt! Vet dessverre ikke hvor det er fra siden vi har arvet det.
Herlig tid og herlig oppdateringSiden jeg først er innom dagboka i dag, så kan jeg jo like godt skrive litt.
Lille runder 10 uker i går. Han er så god og rolig som dagen er lang og er en fryd å tilbringe dagene med. I går var vi på kafé alene for første gang og koste oss verre. Vi fikk skravla litt sammen også spiste vi litt begge to. Det var så fint!
Dagene går til amming, skravling, trilleturer og ærender. Lille liker spesielt godt å slarve med leken over stellebordet, den får vite alle hans innerste hemmeligheter. Apen som henger i babygymen er nesten like populær, men jeg tror han svarer tilbake for det hender lille blir ganske irritert under der.
Jeg har vært litt fortvilet angående ammingen og følt at jeg ikke har fått det til, til tross for at lille legger godt på seg og ser ut til å trives. Jeg har bestilt time hos ammeveileder som er svindyr. De siste dagene har jeg likevel funnet en ro i ammingen så jeg lurer på om jeg skal avbestille timen. Den koseligste stunden er i sengen om morgenen når jeg tar lille i sengen min og ammer liggende. Er jeg litt heldig får vi et par timer ekstra på øyet og kan skravle litt når vi våkner. Det er så koselig!
Jeg har brukt litt tid på å finne mammafølelsen, men nå kommer den! Lille er virkelig den fineste ungen i verden, og vi er verdens heldigste som fikk nettopp han. Han er rolig og blid, finner roen både hos mannen og meg. Han kan ligge for seg selv over relativt lang tid og kose seg, enten i babygymen eller med smokken og en klut. Trilletur er toppen. Han sovner om kvelden og sover gjennom natta, avbrutt av et par ammerunder.
Jeg skulle gjerne hatt ham sånn her for alltid, men jeg gleder meg til han blir større også. Jeg er så spent på hvordan han blir som menneske!
Mannen og jeg har sagt tidligere at vi ikke skal vente på å prøve på søsken. Det gjelder forsåvidt fremdeles, men akkurat nå koser jeg meg så mye med lille at jeg ikke tror det er plass til fler helt enda. Søsken skal prøves på, men kanskje mot sommeren? Vi får se!
Nå har jeg en Angelpack. Det fungerer ganske bra. Har et elastisk sjal også, og det er greit til hjemmebruk. Nå begynner han vel å bli litt stor til det også.Så koselig at du har en så god gutt.
Hvilket merke bruker du til bæretøy? Jeg vurderer å kjøpe noe annet enn bare sjalet jeg har.
Lykke til med klipping av tungebånd. Håper det blir å gå bra
Aha ok takk. Føler du at det er tryggere med sele enn med sjal?Nå har jeg en Angelpack. Det fungerer ganske bra. Har et elastisk sjal også, og det er greit til hjemmebruk. Nå begynner han vel å bli litt stor til det også.
Nei, ikke nødvendigvis tryggere. Selen er greiere å ta av og på, og den kjennes stødigere når jeg skal gå langt. Elastisk er jo veldig mykt og godt og helt perfekt når de er nyfødt. Men det er litt med «knøl» å komme opp i.Aha ok takk. Føler du at det er tryggere med sele enn med sjal?
Ja tenker hele prosessen å knyte hele sjalet rundt seg på korrekt måte og få babyen oppi må være en liten utfordring så jeg tenker at jeg kommer sikkert til å investere i sele etterhvertNei, ikke nødvendigvis tryggere. Selen er greiere å ta av og på, og den kjennes stødigere når jeg skal gå langt. Elastisk er jo veldig mykt og godt og helt perfekt når de er nyfødt. Men det er litt med «knøl» å komme opp i.
Det går greit altså, etter noen runder på YouTube sitter knyteteknikken ganske greit. Sitter med sjalet ferdig knytt as we speak, lille er utilpass etter vaksinene og jeg sitter parat hvis pappaen ikke klarer å roe ned.Ja tenker hele prosessen å knyte hele sjalet rundt seg på korrekt måte og få babyen oppi må være en liten utfordring så jeg tenker at jeg kommer sikkert til å investere i sele etterhvert
Awww. Stakkars. Håper han kommer seg etter vaksinene snart ❤Det går greit altså, etter noen runder på YouTube sitter knyteteknikken ganske greit. Sitter med sjalet ferdig knytt as we speak, lille er utilpass etter vaksinene og jeg sitter parat hvis pappaen ikke klarer å roe ned.
Han ble mer glad i det etter at vi klipte tungebåndet. Da ble det lettere for ham å løfte hodet skikkelig. I tillegg hadde vi korte økter på stellebordet ved skift, der var det også lettere for oss å få øyekontakt med ham (eller vi benyttet anledningen til å for eksempel fjerne lo mellom tærne hans mens han beundret seg selv i speilet ).Så fine oppdateringer
Hvordan har du fått han glad i å ligge på magen? Hva har du på han når han er i selen? Klarer han å se noe i den? Synes min ergobaby ikke gir mulighet for at han kan se.. Pluss veldig vanskelig med bekledning (har en ulldress, men den blåser jo alt gjennom)
Han ble mer glad i det etter at vi klipte tungebåndet. Da ble det lettere for ham å løfte hodet skikkelig. I tillegg hadde vi korte økter på stellebordet ved skift, der var det også lettere for oss å få øyekontakt med ham (eller vi benyttet anledningen til å for eksempel fjerne lo mellom tærne hans mens han beundret seg selv i speilet ).
Han ser litt ut på sidene av selen. I sta var jeg en tur innom et lokalt senter, og da ble han veldig opptatt av hva hun som sto i kassa holdt på med. Jeg stilte meg bare litt sidelengs så han kunne følge med. Når vi gikk mellom butikkene skiftet han på å se mot høyre og venstre ut av selen. Har brukt den lite ute fram til nå, et par-tre ganger bare. Innendørs har jeg bare brukt det han har hatt på seg (i dag var det bomullsbody, bomullsbukse og ullsokker). De få gangene jeg har brukt den ute har vært ved lite vind. Da har jeg hatt på ham ulldress utenpå og ulltøy innerst, samt ullsokker, ullsko, lue og votter. Nå begynner det å bli så varmt at jeg nok ikke ville hatt på så mye ull. Tok ham i selen bort til postkassen her en dag, da var det deilig varmt vær og sol. Bare puttet ham i med det han hadde på og satte en solhatt på hodet.
Gøy at mensen er tilbake. Da blir vi kanskje prøvere sammen igjen i høst. Jeg venter fremdeles på mensen, selv om jeg fødte i august. Virker som jeg må slutte helt med amming for å få den tilbake, og det er jeg ikke kla for enda.Innom for å logge første mens etter fødsel. Har murret godt noen dager. Heldigvis ventet den til vi var kommet hjem fra ferie.
Vi drøyer nok ikke så lenge med å begynne prøvingen igjen. Aller helst skulle jeg gått ned en del i vekt først. Jeg veier ca 10 kg mer enn jeg gjorde før graviditeten, og vil så gjerne ha «alle valgmuligheter» under en eventuell neste fødsel. Det har jeg ikke nå pga bmi.