Ventedagboka - ventetida er over

Hvordan går det? :)
Så koselig å høre fra deg! Alt bra hos dere? :)

Det går fint, dagene går i ett. Lille har vært forkjøla en stund, så det har blitt rolige dager på han og faren hjemme. Det er likevel liv og røre hjemme, og vi ser stadig utvikling. Nå er han nok helt i startgropa til å stå uten støtte og etterhvert gå. Nå er det stas å gå rundt med gåvogna samt å jage katten.

Vi har jo rukket å bytte barnehage også, før han har startet der i det hele tatt. :p Vi var innom en som ligger i mer landlige omgivelser enn den første, og valgte å bytte dit. Det blir spennende å etterhver få barnehagegutt i hus. Skal si det ikke skorter på opplevelser med en sånn liten en.

Jeg regner med at vi tar opp prøvingen i desember, men er i tvil om hvor mye jeg vil dele av neste reise her. Ikke fordi det er hemmelig eller noe sånt, men jeg merker at å lese dagbøker og følge med her inne trigger mange av de følelsene jeg hadde før jeg ble gravid. Og det orker jeg ikke. Men vi får se, kanskje heg ombestemmer meg.

Så koselig å høre fra deg! Alt bra hos dere? :)

Det går fint, dagene går i ett. Lille har vært forkjøla en stund, så det har blitt rolige dager på han og faren hjemme. Det er likevel liv og røre hjemme, og vi ser stadig utvikling. Nå er han nok helt i startgropa til å stå uten støtte og etterhvert gå. Nå er det stas å gå rundt med gåvogna samt å jage katten.

Vi har jo rukket å bytte barnehage også, før han har startet der i det hele tatt. :p Vi var innom en som ligger i mer landlige omgivelser enn den første, og valgte å bytte dit. Det blir spennende å etterhver få barnehagegutt i hus. Skal si det ikke skorter på opplevelser med en sånn liten en.

Jeg regner med at vi tar opp prøvingen i desember, men er i tvil om hvor mye jeg vil dele av neste reise her. Ikke fordi det er hemmelig eller noe sånt, men jeg merker at å lese dagbøker og følge med her inne trigger mange av de følelsene jeg hadde før jeg ble gravid. Og det orker jeg ikke. Men vi får se, kanskje heg ombestemmer meg.
Det er så gøy med den raske utviklingen det første året.
Vi har og hatt en runde med forkjølelse nylig (heldigvis friske nå) :)
Masse lykke til med prøvingen og slikt når den tid kommer :) :) :) Og med barnehage og snart sine første skritt :) :)

Lillemann fyller ett år i dag! Tenk så fort tiden går. :love7

Han fikk en rød gåbil i gave fra meg og pappaen, den har han rast rundt med i hele dag. Veldig gøy, både for oss og ham.

Fine lille bursdagsgutten:love7 hurra!

Kom brått på denne dagboken, og at det er over et halvt år siden sist.

Lille har naturlig nok blitt 7 mnd eldre, og er brått ikke så liten lenger. Makan til blid og omgjengelig unge skal man lete lenge etter. Vi samsover delvis enda, og om morgenen slår av hopp øynene og sier gledesstrålende «titt tei!». Vanskelig å bli gretten av det, selv om klokka skulle være tidlig.

Vi kuttet ammingen her for et par uker siden. Det skjedde helt av seg selv, veldig udramatisk. Siden barnehagestart ved nyttår har vi ammet 2-3 ganger i døgnet, hovedsakelig en gang rett etter barnehagen og en gang ved leggetid. Etterhvert etterspurte han pupp ved legging sjeldnere og sjeldnere, og da vi tok ferie fra barnehagen sluttet behovet for ettermiddagspuppen også. Litt vemodig, men samtidig veldig deilig. Og ikke minst en stolthet og takknemlighet over å ha fått til å amme i nærmere 18 måneder. At vi skulle holde på så lenge var ingen selvfølge for 18 måneder siden!

Og så prøving. Joda, vi ønsker et søsken. Det har gått litt trått med prøvingen, våren har vært preget av sykdom og eksamen, og det legger jo demper på både det ene og det andre. Jeg har så smått kartlagt syklusen, den er rimelig stabil nå. Nå i juli er vel første gang vi har hatt mulighet, ork og lyst til å virkelig gjøre en innsats. Vi får se hvordan det går. Jeg har letrozol fra da vi prøvde på lille liggende, og vil gjerne prøve det. Tror jeg muligens drøyer til september, i august har vi svigermor på besøk midt i eggløsningen. Blir nok lite prøving da.

Jeg orker ikke telle hvilken syklusdag jeg er i, orker ikke hive meg på ikm-tråder, orker ikke gå i detaljer. Jeg har ikke bestemt meg for om eller når jeg skal teste for å finne ut om gullegget kom i juli. Jeg drar på ferie i morgen, uten tester. Så kanskje når jeg kommer hjem, kanskje jeg venter til ikm.

Etter et par dager med kvalme og hodepine bestemte jeg meg for å teste, og jammen er ikke testen positiv. Så får vi se om dette holder helt ut. Jeg skal ha mensen denne uka, og forhåpentligvis holder den seg unna.

Vedlegg

• 23AFBFC5-C7FA-49B8-9B62-281BA33E29AE.jpeg
    23AFBFC5-C7FA-49B8-9B62-281BA33E29AE.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 115
Etter et par dager med kvalme og hodepine bestemte jeg meg for å teste, og jammen er ikke testen positiv. Så får vi se om dette holder helt ut. Jeg skal ha mensen denne uka, og forhåpentligvis holder den seg unna.
Så lekker strek :love017 Gratulerer så mye!! Hvor mange dpo er du?

Ikke verst med treff på første forsøk! :D Gratulerer så masse, håper den sitter hele veien :Heartred

Hurra!! Krysser fingrene for at det er terminspire :love7

4+3/15 dpo

Liten tvil om at jeg er gravid i alle fall! Syns kanskje det er tidlig å få 3+ på ukesindikator, mulig urinen var ekstremt konsentrert? Ukesindikator og den andre testen er tatt på to ulike urinprøver.

Vedlegg

• 941749F3-D57D-451F-80F6-AD05328294A6.jpeg
    941749F3-D57D-451F-80F6-AD05328294A6.jpeg
    1 MB · Visninger: 92
4+4

Dagens test, og nå ser det ut til at jeg kan gi meg egentlig. De kan ikke bli sterkere.

Og katastrofetankeren i meg lurer på om det er noe jeg bør bekymre meg for. :banghead:

Har bestilt en tul til jeg er 8+5. Vil gjerne før, men vet ikke om ny-jobben tillater det tidsmessig. Får sjekke litt rundt, ikke så lett å dra på kveldstid heller.

Vedlegg

• DC410A66-36EF-4939-A282-01FDDA4DEDA8.jpeg
    DC410A66-36EF-4939-A282-01FDDA4DEDA8.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 88
5+5

Tror ikke helt på denne graviditeten egentlig. Er en del kvalm på formiddagen, men det retter seg fort med litt mat i kroppen. Tisser periodevis mye. Ellers går alt som smurt. Jeg venter på blødning, men ingen til nå i alle fall. Føles litt unødvendig å ikke kunne drikke alkohol eller spise spekemat, men jeg unngår det selvsagt.

En helt annen følelse enn forrige svangerskap, som bare var stress og angst.

Har vært i kontakt med jordmor, og fikk første time der når jeg er 12+5. «Mitt» sykehus tilbyr ikke tul til de under 35 enda, men jeg skulle selvsagt få høre fra jordmor om det skjer noe slik at det likevel blir aktuelt for meg. Planlegger uansett en tul til i uke 13, men går ut i fra at den må gjennomføres privat.

Grubler fælt på når og hvordan jeg skal fortelle dette på jobb. Begynner i ny jobb denne uken, så dette var ikke perfekt timing akkurat. Om formen tillater det tror jeg at jeg drøyer til etter andre tul.

Kanskje du har andre sykehus rundt deg som har det tilbudet? :)

Kanskje du har andre sykehus rundt deg som har det tilbudet? :)
Jeg vet ikke hvordan ståa er i Oslo-sykehusene, som blir alternativet, men det er ikke SÅ himla viktig med gratis tul ved 12 uker at jeg orker å styre noe særlig med det. Har råd til å betale den. :)

7+4

Det rusler og går. Er en del kvalm men har til gode å kaste opp. Litt press i livmorområdet og noe ligamentsmerter hist og her, men ellers ikke mye å melde om. Syns noen ganger det kjennes ut som om det kanskje ligger en vannballong ved symfysen. Helseoversikt-appen forteller meg at livmor nå er på størrelse med en sitron, og at noen flergangsgravide kan kjenne at magen har vokst nå.

I helgen var jeg på et arrangement som strakk seg over tre dager og hvor det var middag på både fredag og lørdag. Rart å bare drikke alkoholfritt, tror det hadde vært kjekt å ta seg en øl. Menmen, var hyggelig likevel!

Jeg har bestilt tul neste uke, og jobber med å få fremskyndet time hos jordmor, eventuelt få en telefonsamtale med henne. Jeg har begynt på jobb igjen siden sist, og etter skolestart har det skjedd ting som gjør at jeg lurer på om jeg trenger skjerming i form av tilrettelegging og i «verste fall» helt eller delvis svangerskapspenger. Jeg vil jo helst gå på jobb, men vi får se.

Back
Topp