Vektoppgang

Uke 19 + 4, gått opp 3 kilo.

Som mange her skriver har jeg også vært konstant sulten, men har hatt et veldig fokus på Mette sulten med frukt/grønt/grove kornprodukter.

Jeg har kanskje mer enn normalt opptatt av vekten under svangerskapet, siden jeg gikk ned nesten 10 kg før jeg ble gravid, og vil ikke legge alle kiloene på meg igjen!

Har også en tanke om at hvis jeg er flink nå, gir god næring, påser å ikke legge på meg unødvendig, er ferden lettere når den lille blir født, til å nå den vekten en ønsker.

Jeg har vært veldig lite aktiv siden jeg ble gravid, rett å slett ikke hatt energi! Men da har matinntaket vært desto viktigere :)
 
Opp 900 gram siste uken, ca 2.5 kg totalt hittil i svangerskapet. Fornøyd med det, siden jeg syns det tok tid før startvekten ble passert:) 18+5 i dag i følge menstermin :Heartred
 
Opp 3 kg den siste mnd.. gidder ikke la det gå spesielt innpå meg kjenner jeg. Har da gått opp 8kg totalt tror jeg. Litt mer enn ønskelig selvfølgelig, men ser ikke hensikten med å bli helt knekt av det heller.
 
6 kg opp:dead: skaut opp 2 kg i helga men spiste mye usunt så håper det er vann! Jeg er nær ved å bikke 100 kg så jeg synes dette er skikkelig nedtur:nailbiting:
 
4,5kg opp… Uke 18+1. Mer enn jeg ønsker pga. høy startvekt, men det får så være.
 
Jeg er i uke 22 nå og har gått opp totalt ca 9 kg. Gikk absolutt raskest opp i begynnelsen. De siste 4 ukene har det ikke skjedd så mye med vekta, så håper utviklingen ikke blir like eksplosiv fremover:bored:
 
Uke 23 i morgen og har gått opp 10 kilo. De 6 første kom i starten pga lite aktivitet. Var jo så utrolig dårlig. Men nå siden uke 12 har jeg bare gått opp 5 kilo.
 
Noen andre som ikke har gått opp noe? Jeg har sånn sett litt høy BMI og skal ikke gå opp alt for mye. Men jeg gikk ned 3 kg på starten og har nå kun gått opp ca. 300 gram fra dette igjen. Er snart i uke 24...
 
Noen andre som ikke har gått opp noe? Jeg har sånn sett litt høy BMI og skal ikke gå opp alt for mye. Men jeg gikk ned 3 kg på starten og har nå kun gått opp ca. 300 gram fra dette igjen. Er snart i uke 24...
Jeg er fortsatt 3 kg mindre enn jeg var siste gang jeg veide meg før jeg ble gravid.. Og bare gått opp 1 kg siden uke 7 (gikk ned og så opp litt igjen). Jeg er overvektig da.. Men jeg spiser altså mat, så er ikke urolig for hun i magen! Vet jeg får i meg næring i alle fall. Får også tilvekstkontroller på sykehuset fra uke 24.
 
Jeg har enn så lenge bare gått opp 3kg. Ganske fornøyd med det ettersom jeg er overvektig fra før, så jeg håper der betyr at jeg kanskje har mistet litt sideflesk :laughing002
Men realistisk sett forventer jeg å gå opp ca 10kg til, enten pga for mye julekos eller vann i kroppen, eller begge deler. Og det mangler jo enda noen kg baby her, han er ca 350gram nå bare. Skal vel bli som søstrene sine ca 4kg ❤️
 
Jeg har gått opp 2kg nå i uke 19. Er normal vektig (ca 25BMI) fra før og har ikke behov for å legge på meg mye. Men kommer til å få tett oppfølging.
Siden 500g av disse 2kg er ren baby ( 2x 250g) og så har du to morkaker, to fostersekker med vann osv så er det ikke mye her som ikke ligger på magen. Merker like vel at jeg lettere samler litt vann og ringen noen ganger sitter litt stramt spesielt på natten. Ikke verre enn at jeg kan flytte den over på andre hånden noen timer.
 
Noen andre som ikke har gått opp noe? Jeg har sånn sett litt høy BMI og skal ikke gå opp alt for mye. Men jeg gikk ned 3 kg på starten og har nå kun gått opp ca. 300 gram fra dette igjen. Er snart i uke 24...

Har heller ikke gått opp noe særlig enda, har også litt høy BMI:)
 
Har gått opp 5 kg og er 18+5. Var og veldig dårlig i starten og kasta opp, så vekten har vel kommet de siste par ukene...
 
Jeg har BMI rundt 20 til vanlig og har gått opp 1,5-2kg, uke 21. Lege synes det var litt lite, men har bare lagt på meg 7-8kg de to andre graviditetene mine også og født barn på 3800g. Så skal visst ikke uroe meg. Rart hvor ulike kroppene våre kan være. Jeg spiser sunt, men mye mat, koser meg innimellom, og trener 2-3 ganger i uka nå, men tror likevel mye må være genetikk også.
 
Gått mye ned denne gangen pga matforgiftning og omgangssyke, men gå øker det igjen Endeliiiig!! Gikk opp 15kg med første, ligger nå på -3kg fra startvekt
 
Jobber meg fremdeles opp til startvekta. Gikk ned over 6 kg i starten pga Hyperemesis som ikke ble tatt på alvor.
Har begynt å gå opp igjen manglet ca 1,5kg sist jeg sjekket. Så foreløpig ned 1,5 kg. Men skulle gjerne heller ha gått opp 6 kg og slippe kvalmen.

Tenker at dette ikke er tiden for å bekymre seg for vekta. Nå får kroppen gjøre det den trenger. Selvsagt ikke dumt å leve litt sunt men noen går opp mye andre lite, på lik linje raser noen ned etter graviditeten mens andre må jobbe ræva av seg for å gå ned igjen.
 
Normal bmi og opp ca 14 kilo. Uke 24+1 i dag. Føles ikke helt bra, men fikk bekkenløsning så tidlig som rundt uke 14. Får ikke bevegd meg så mye som jeg pleier pga det. Prøver å være positiv men det er vanskelig når vekta øker så voldsomt fort!! Noen som har erfaring med nye vektoppgang i svangerskapet?
 
BMI på 22/23 rett før graviditeten. Gått opp 12 kilo :hungover::meh: (uke 22 + 5). Det plager meg mer enn jeg skulle ønske det gjorde. Og det plager meg AT det plager meg :smiley-ashamed008:meh: Jeg vil bare være glad og kjempe fornøyd over å få lov å bli mamma, for det er jeg virkelig! :Heartred Men denne høye vektoppgang har tatt meg litt på sengen og jeg trives ekstremt dårlig i egen kropp nå :bored::sorry:
 
Back
Topp