Så lenge du får i deg næringen både du og baby trenger, så tenker jeg det er heeelt innafor å kose seg med litt godis på kveldene! Og særlig nå i juletiden, tenker nå jeg Hadde vært noe annet om godisen erstattet næringsrike måltider. Vekten din høres dessuten helt innafor ut (i mine ører selv om jeg ikke er noen ekspert). Har selv gått opp ca 6 kg totalt nå, men tenker at det er neimen ikke rart når man tenker på alt som fyller opp magehuset nå som ikke pleier å være der ellers! Prøv å ikke være så hard med deg selvJeg forstår ikke hvorfor jeg er så mye mer opptatt av vekta mi dette svangerskapet, enn de tidligere. Jeg gikk opp 13 og 15kg i de to andre, og det er jo helt innafor og helt forventet oppgang egentlig. Nå har jeg gått 5.5kg og vil helst ikke gå opp mer. Gurer meg for å gå på vekta, og gruer meg til den kommer til å krype forbi min forrige maksvekt.
Føles idiotisk å være så opptatt av vekt, men samtidig ikke gjøre noe for å unngå å gå opp i vekt heller. De siste ukene har det blitt sjokolade og potetgull hver kveld, og det er jo heller ikke bra med så mye sukker og fett for baby heller..
Jeg har gått ned all vekt fra de andre svangerskapene i løpet av det første året, og jeg har venninner som gikk opp 30kg og klarte fint å gå de kiloene ned etterpå.. Men jeg føler meg ukomfortabel med vekta mi nå for tiden altså.
Det er fint og sunt å være obs på både vekt og søtsak-inntak, men alt med måte