Vektoppgang i svangerskapet

21+0 i dag å har gått opp 7kg så langt, noe jeg er veldig fornøyd med da jeg i utgangspunktet er undervektig :happy:
 
23+4 gått opp 3-4 kg, forrige gang rakk jeg bare legge på meg ca 10kg(fikk et barn 8 uker for tidlig)
 
23+1 og +15kg, men er bare slik min kropp er :bag: er faktisk litt bak skjema til vektoppgangen forrige graviditet, og bra er det!
 
23+3 og gått opp 4 kg. Så blir spennende å se hvor mye jeg går opp i ferien :hilarious:
 
Fortsatt minus fra startvekt, men den går gradvis oppover. Kommer nok til å nå startvekt snart da jeg har fått helt dilla på McDonald’s :bag::shy:
 
24+1 og fortsatt +15kg...
 
  • Liker
Reactions: LM
25+5 og er -4kg ift. startvekt. Er på vei opp heldigvis, etter en litt tøff periode med kvalme og oppkast☺️
 
25+1 og opp 6-7 kg. Gikk opp over 30 kg første gang så «vet» hva som venter.....mye mye vann:dead:
 
Nå går det fort her...! Altfor fort! Forrige mandag viste vekten +7kg, og i dag +9!!! :dead:
Er i uke 23(22+0).

Føler jeg spiser nokså normalt, litt fjas her og der, men aldri mye.. :oops:
 
23+0, opp 4 kg. Gått opp 1 kg i uken de siste 3 ukene :nailbiting: håper det roer seg ned snart
 
25+1 og opp 6-7 kg. Gikk opp over 30 kg første gang så «vet» hva som venter.....mye mye vann:dead:
Som meg da, endte på ca +40kg sist... foreløpig på +15kg denne gangen og prøver både å være aktiv og spise sundt...
 
Har du forrige gang fått noe beskjed at det var mer "normalt" å veie mer på dette tidspunktet? Jeg har ikke fått noe sånn beskjed, jordmor sa det var som det var og ikke mye å gjøre med det da jeg var der i uke 18 og hadde gått opp 1 kg, men tenker mye om jeg skulle ha gjort noe annerledes. Alle vi er forskjellige men hvis det er mulig å gå opp 11 kg til slutten sånn som på ditt tilfelle blir jeg ikke så bekymret! Jeg har også følt med utslitt i det siste fordi jeg jobbet veldig lange dager og er nå litt sykemeldt så det kan kanskje bety at jeg "brant" for mange kalorier med aktivitet på jobb også.
(Jeg har nå gått opp ca. 2 kg, uke 21 til søndag)

Jordmor sa hos meg allerede på første samtale at det var ikke uvanlig at en god del av kiloene kom først etter uke 20.
 
De fleste kiloene har kommet på etter 20 hos meg, gitt. Har vel gått opp 8-9 nå, er 26+3. Litt mer enn jeg hadde håpet, men sånn blir det i ferietiden. Orker ikke være for streng med meg selv, spiser relativt sunt og er mye i aktivitet, så får det bli som det blir.
 
26+1 og ca 9 kg. De fleste kiloene kommer tidlig i svangerskapet hos meg. Regner med jeg ender på rundt 13 kg opp, hvis ikke boe drastisk skjer med kroppen eller væskeansamlinger e.l.Gikk ca samme opp forrige svangerskap, veide det samme på samme tidspunkt også faktisk. Annet enn at jeg startet på et høyere utgangspunkt denne gangen og derfor har gått opp mindre denne gangen. Veldig fascinerende :happy: Veldig takknemlig for at jeg klarer å være så aktiv dette svangerskapet også! Ingen bekkenlåsning enda heller! :D
 
Back
Topp