Vektoppgang i svangerskapet

11+4, gått ned 4,5 kg. Høres ikke så mye ut men jeg nærmer meg 40-tallet sakte men sikkert. Håper det snur snart! Forrige gang gikk jeg opp ca 8-9 kg, og så for første gang at vekten bikket 60 kg:hilarious: blir sikkert mer denne gangen siden jeg hadde et par kg mer i utgangspunktet nå.
 
14+0 hadde jeg gått ned 0.8 kg. Så foreløpig omtrent akkurat som startvekt. Har gått litt opp og litt ned. Samme som sist svangerskap. Da startet vektøkning rundt uke 20 og jeg endte opp med 11 kg opp.
 
Svinger visst litt her også. Skrev jeg hadde gått opp 3,5 men de siste dagene har vekten vist 3kg opp.
Har veid meg litt de siste dagene i og med at jeg skulle til første svangerskapskontroll i dag.
Er 11+1 i dag :)
 
11+4, gått ned 4,5 kg. Høres ikke så mye ut men jeg nærmer meg 40-tallet sakte men sikkert. Håper det snur snart! Forrige gang gikk jeg opp ca 8-9 kg, og så for første gang at vekten bikket 60 kg:hilarious: blir sikkert mer denne gangen siden jeg hadde et par kg mer i utgangspunktet nå.

Shit, 40kg! Nå vet jeg jo ikke noe om hvor høy du er o.l. men det hørtes skremmende lite ut!
Håper du får god oppfølging - var ikke du inne og fikk væskebehandling eller noe?..
 
Shit, 40kg! Nå vet jeg jo ikke noe om hvor høy du er o.l. men det hørtes skremmende lite ut!
Håper du får god oppfølging - var ikke du inne og fikk væskebehandling eller noe?..
Ja nei altså med 40 tallet mente jeg alt under 50 kg:hilarious: men uansett ja, det er lite! Jeg er 163 høy så jeg bikker akkurat over på undervektig om jeg går ned til 49 kg. Får heldigvis veldig god oppfølging og håper formen er på bedringens vei! ❤️
 
Hvordan ligger dere an med vekten? :)

Her er den på +4 - 4,5kg og jeg er i uke 14(13+4).
 
Her er jeg nå på +7kg av hva jordmor skrev som startvekt, men det lyver litt siden det også er før-IVF-vekt og jeg har gått opp i vekt på medisiner hver gang... Jeg er på +2-3kg fra positiv test, så forholder meg til det :)
 
Uke 17+3 og har gått opp 3 kg. Gikk tregt opp i starten i forrige graviditet, og er spent på hvor jeg ender denne gang.
 
15+4 og har gått opp 4kg. Da jeg fødte i fjor, hadde jeg gått opp 17kg og mistet alt på en uke. Veide riktignok 55kg fordelt på 170cm ved start både nå og sist, så er visst bare sunt å gå opp litt
 
14+1 har gått opp 10kg :eek::eek::eek: kjenner jeg får litt småpanikk :sorry::( er 170 startvekt 65kg
 
14 + 6 og opp 1,5 kilo. Har litt å gå på da. Sist gang gikk jeg opp 9-10 kilo totalt.
 
17+0 i dag, opp 0.2 kg. Forrige svangerskap begynte velta først å peke oppover rundt uke 20, og endte på 11 kg +.
 
16+5 og gått opp 3,2 kg. Har ikke vekt hjemme, veier meg bare på treningssenter (da det var åpent) og kontrollene. Har lest at de som går opp lite i begynnelsen gjerne går opp endel mer på slutten, så spent på hvordan dette ender opp når jeg er høygravid... :shy:
 
16+3 her og har gått opp 1 kg. Selv om alle vi er forskjellige, er det ganske betryggende å lese at det kan virkelig gå sakte i begynnelsen - spesielt når det er 3 uker igjen til OUL :angelic:
 
15+5 og opp 1,5kg. Jeg har ikke klart å spise annet enn små måltider i det siste, så er nok en del med deg det..
 
16+5 og gått opp 3,2 kg. Har ikke vekt hjemme, veier meg bare på treningssenter (da det var åpent) og kontrollene. Har lest at de som går opp lite i begynnelsen gjerne går opp endel mer på slutten, så spent på hvordan dette ender opp når jeg er høygravid... :shy:
Jeg gikk opp en del i begynnelsen og enda mer mot slutten sist :cool: Er forberedt på ny runde med +40kg, men håper å holde meg minst 10kg under det...
 
Er 16+4 og har nesten gått opp en kg. Husker ikke sist jeg var gravid, men gikk opp ganske mye på slutten :) Nesten 20kg
 
Back
Topp