Vektoppgang i svangerskapet

16+2 gått opp 4kg til nå. Nesten samme som sistnsvangerskap og endte da på 10kg over utgangspunkt.
 
14+1 gått opp 2,6kg til nå, er undervektig så er litt beskymret for å ikke gå nok opp i vekt, men det går i hvertfall riktig vei
 
40 kg! Det er virkelig endel! :sorry:
Det var ganske tungt på slutten når de siste 5kg kom, men de var nok mest pga vann i kroppen rett før fødsel.
I tillegg fødte jeg prematurt, så kunne potensielt gått opp enda mer! Ikke hadde jeg lav startvekt heller, startBMI såvidt under 30 sist.
 
Det var ganske tungt på slutten når de siste 5kg kom, men de var nok mest pga vann i kroppen rett før fødsel.
I tillegg fødte jeg prematurt, så kunne potensielt gått opp enda mer! Ikke hadde jeg lav startvekt heller, startBMI såvidt under 30 sist.
Krysser fingrene for at vi holder oss under 40 kg+ nå da ;) Er lov å håpe!
 
Har selv gått opp over 10 kg, tror nærmere 15 xD men ekstremt sulten hele tiden og blir dårlig av å ikke spise, samt bekkenlåsning. For min del går det fint med å gå opp. Mye, der planen uansett var å gå ned etterpå. Snakka med lege og jordmor som har beroliget meg med at det går bra og at man må høre på kroppen :) er 18+0 i dag
 
14+2 og opp 2kg. Har spist mye for å holde kvalmen i sjakk. Gikk opp 15kg totalt med første, men var kvitt alt relativt raskt :)
 
Er 15+4 i dag, veier meg kun hos legen da jeg ikke har vekt, så veide meg sist uke og har gått ned 6 kg pga kvalme og spying. Håper jeg nå legger på meg igjen, føler i alle fall magen er der selv om den ikke er fullt babymage enda. Har klart å spise en del mer nå denne uka så satser på kiloene kommer etterhvert.
 
Gjekk ned ein kilo eller to i fyrste trimester, men no hadde eg gått opp mellom 2 og 3 kg. Har ikkje vekt heime, så veger meg kun hos jordmor. Kanskje like greit :p
 
Uke 17, har gått opp 3-4kg tror jeg.
Håper ikke jeg går opp så mye, prøver spise frukt som mellommåltider, og har en jobb med mye gåing
 
Gått ned 8,4 kg fra startvekt, men har gått opp hele 0,7 kg på litt mer enn tre uker. Så vektnedgangen har i det minste stoppet opp.
Men regner med at kiloene kommer rasende på når jeg kommer i slutten av andre trimester/begynnelsen av tredje, da jeg får van(n)vittige mengder vann i kroppen og legger på meg over 40 kg hver graviditet. Over 20 kg av de er pga. vann.
 
Er 16+3 og er 3 kg under startvekt: Gikk mer ned tidligere, men har vært stabil i vekten den siste mnd. Kaster mye opp, men heldigvis fått bedre matlyst!
 
16+5 i dag og vekten sier +5,3kg.
 
Back
Topp