Vektoppgang - hvordan ligger dere an?

26+3 og gått litt ned plutselig, så nå er jeg pluss 300 gram fra startvekt:hilarious:. Men frøkna vokser som hun skal, jeg har masse å gå på så ingen virker bekymret:happy:.
 
Denne tråden altså. Føler at vi er kanskje 3 av 100 som faktisk legger på oss:schocked028
 
Denne tråden altså. Føler at vi er kanskje 3 av 100 som faktisk legger på oss:schocked028

Jeg trøster meg med at omtrent samtlige jeg kjenner som har vært gravide siste årene har lagt på seg mye. :hilarious:


Jeg bør jo egentlig ikke gå opp for mye, men kroppen er uenig. Jeg spiser ikke mer nå, men heller sunnere, enn før svangerskapet (sett bort fra ferien), men er vel litt mindre aktiv pga bekken, og har treig forbrenning. Det kjipe er at amming ikke var noe fantastisk slankekur her, så blir morsomt etterpå. :depressed:
 
Jeg har fått en appetitt ut av en annen verden og søtsug hele dagen, så dette blir en lang kamp mot kiloene for meg, selv om jeg aldri har vært noe særlig overvektig egentlig:woot:
 
S
Jeg har fått en appetitt ut av en annen verden og søtsug hele dagen, så dette blir en lang kamp mot kiloene for meg, selv om jeg aldri har vært noe særlig overvektig egentlig:woot:

Samme her! Kan kjenne på litt dårlig samvittighet for all sukkeret jeg til tider stapper i meg :shy: Opp 7-8 kg nå 26+4, men legen var fornøyd med det.
 
23+3 opp 12 kg. Jordmor mente det kunne stagnere litt, og at det ikke var noe problem. Er 68 kg nå, så utgangspunktet var jo lavt.
 
For min del skyldes nok lite vektøkning at jeg har ekstra å ta av. Jeg veier det samme nå som da jeg var høygravid med guttungen. Da gikk jeg opp 12 kg, men gikk bare ned hans vekt pluss litt til ved fødsel. Og de har sakte men sikkert lurt seg på igjen over mange år. Så nå er jeg rundt 15 kg i pluss for mye i forhold til normal vekt. Så det er egentlig greit at jeg ikke da raser opp i vekt. I tillegg har jeg hatt lite søtsug dette svangerskapet og det hjalp jo ikke at jeg dro på meg svangerskapsdiabetes heller og levd på lite kardbo og null sukker de siste to ukene:happy:.

Litt festlig.. Jeg har alltid vekslet mellom pluss minus en kg. Men for første gang i mitt liv har vekta vært suuuper stabil og stått mer eller mindre på likt tall ned til grammet i mange uker. (og ja, selve vekta funker :hilarious:)...
 
23+2 og har lagt på meg 6,2 kg :happy::happy:
 
Uke 24 og har gått opp 11,5kg... er det virkelig ingen ande her som har gått opp mer enn 5kg? Imponerende. Jeg hvaler rundt og frykter for fortsettelsen:-/

Jeg gikk opp 23 kg med min første som var i 2018.
Nå er jeg 23+2 og har merkelig nok bare gått opp 6,2 kg.. o_Oo_O men lever i frykt hver dag :hilarious::nailbiting:
 
27+1 i dag. 0 kg opp.
Ikke søtsug og spiser sunnere. Så kommer vel mer på på slutten, men ikke enda :happy:
 
24+6 og opp 9,5 kg. Har ikke passet på hva jeg har spist eller drukket! Skal passe bedre på nå og håper og ikke gå opp mer en 6 kg til slik at jeg ikke har gått opp mer en anbefalt 12-16 kg PR svangerskap. Er mye mer inaktiv en før på grunn av formen og får i perioder et helt sinnsykt søtbehov fordi jeg sover så dårlig. Gikk opp 30 kg første svangerskap men da var jeg undervektig når jeg ble gravid. La på meg ca 20-25 kg med nr 2. Så får virkelig håpe og satse på at en plass mellom 12–16 holder denne gangen. Er usikker på om jeg vil amme denne gangen. Hvis jeg velger å ikke amme kommer jeg til å gå tilbake til moderat lavkarbo som jeg spiste når jeg ble gravid. Nå spiser jeg nok veeeeeeldig høykarbo
 
Uke 26: opp 7 kg :)
 
27+3. 0 kg opp, dårlig matlyst og diagnose svangerskapsdiabetes. Hurra :p
 
24+4 opp ca 2 kg fra startvekt før graviditet. Veier mer enn jeg burde, så håper å få til å ikke gå opp mer enn max 8 kg, helst så lite som mulig, så lenge det er sundt for lillebror:happy:
 
Gikk ned 5 kg første trimester. Hittil har jeg gått opp 8 kg nå, så det har snudd litt. Fornøyd med den vekt oppgangen. 23+4 nå.

Sist gikk jeg opp 20 kg så ned 1 kg mot slutten. Så ned 17 kg de første ukene :p spent på hvordan der blir denne gangen:confused:
 
Back
Topp