Vektoppgang - hvordan ligger dere an?

Min kropp også Hehe.. ser den kalorier så tenker den potensielle kriselagre med en gang.
Begynte på 57 - 58 kg. Og jeg var da egentlig litt godt i hold. Er bare 155 cm høy så min idealvekt er rundt 52 kg. Har til sist svangerskapskontroll lagt på meg 12 sure kg og veide da 69kg. Hadde håper å slippe å legge på meg mer en 12 kg totalt så var ganske skuffet. Nå klarer jeg kun bittesmå måltider som må avsluttes med melk eller yoghurt naturell ellers sluker halsbrannen meg i en helvetesild jeg ikke har kjent maken til noen gang. Det svir og brenner og er så vondt. Kommer til å kutte brød, ost, kaffe :confused:!!! alt som er fettete bortsett fra avokado, smør og linfrøolje. Prøve å spise mer små porsjoner av salat, grønnsaker, små mengder kjøtt og fisk å se om det kan hjelpe på litt. Spiser jeg f eks en skive med gulost står halsen i full fyr... hjelp... 7 uker igjen
 
Siden sist kontroll opp 0.5 kg.. det er bra
 
Uke 32 og 10kg :) Så ligger fint ca akkurat på gjennomsnittet for vektoppgang nå!
 
31+5 og jeg er 10kg tyngre! Magen lå visst også midt på kurven. Ny ultralyd neste uke, for å sjekke at morkaka har flytta seg. Da får vi sikkert målt gutten også. Sist var han på dagen så stor som snittet der han skulle være.
 
Min kropp også Hehe.. ser den kalorier så tenker den potensielle kriselagre med en gang.
Begynte på 57 - 58 kg. Og jeg var da egentlig litt godt i hold. Er bare 155 cm høy så min idealvekt er rundt 52 kg. Har til sist svangerskapskontroll lagt på meg 12 sure kg og veide da 69kg. Hadde håper å slippe å legge på meg mer en 12 kg totalt så var ganske skuffet. Nå klarer jeg kun bittesmå måltider som må avsluttes med melk eller yoghurt naturell ellers sluker halsbrannen meg i en helvetesild jeg ikke har kjent maken til noen gang. Det svir og brenner og er så vondt. Kommer til å kutte brød, ost, kaffe :confused:!!! alt som er fettete bortsett fra avokado, smør og linfrøolje. Prøve å spise mer små porsjoner av salat, grønnsaker, små mengder kjøtt og fisk å se om det kan hjelpe på litt. Spiser jeg f eks en skive med gulost står halsen i full fyr... hjelp... 7 uker igjen
Hva med ost uten brød til?
 
Nærmer meg 20 kg opp her, har konkludert med at jeg burde satt pris på den jævlig tynne kroppen min da jeg hadde den:laughing001
 
35+2 og har gått opp 6-7 kg. Har bare litt over tre uker igjen til pks, så håper ikke det ramler på med kg frem til det. :wideyed:
 
35+1 og opp 5kg. Har liksom mine tvil på at det skal renne på nå de siste ukene, jeg spiser ca likt som før graviditeten og har ikke hatt noen sinnsyke cravings heller. Har jo hørt om de som bråvåkner 0300 og MÅ ha cheeseburger liksom :hilarious::hilarious:
 
36+6 og det har plutselig økt på 1 kg bare de siste dagene. Men det må jo være vann, kan ikke skjønne noe annet?! Jeg har mye fostervann også, så jeg bør kanskje følge litt med, så det ikke er derfor det har økt!
Men total vektøkning er nå 3 kg. Pks om 14 dager..
 
Veide meg nettopp hos hematologen og vekten hjemme funker ikke lenger. Har nå gått opp 10 kg fra startvekten og er 33+3 uker på vei. Håper det ikke øker for mye mot slutten. Føler ikke jeg spiser så mye i forhold til tidligere graviditeter, men merker man blir litt mer sulten nå mot slutten...
 
Back
Topp