Vektoppgang - hvordan ligger dere an?

Sammme her, lege skal jo veie på svangerskapskontrollen....
Har faktisk ikke helt oversikt over startvekta mi ettersom vi ikke hadde vekt hjemme, og hadde allerede lagt på meg ved første svangerskapskontroll (det merket jeg godt på klærne). Men ca 8 kg er jeg gått opp og er 29 uker idag.

Det er valgfritt å veie seg.
 
Uke 33+0, opp 15 kg:wideyed: Skal på kontroll på torsdag da SF-målet var veldig høyt, så jeg er spent på hvordan det ligger an, og håper alt står bra til. Jordmor mente det kanskje var mye fostervann.
 
30 uker i morgen, har gått opp 10 kg nå. Vektoppgangen har roet seg de siste ukene, hadde gått opp 2 kg på 5 uker nå på siste kontroll. Håper det fortsetter sånn, for hadde håpa å ikke gå opp mer enn 13-14 kg totalt :rolleyes:
 
Uke 33, opp 10 kg :)
 
33+5 og fortsatt på - 3kg.
Kaster opp ofte :hungover:og spiser ikke sukker. Er nok derfor. :)
 
33+6 og vekten har faktisk økt med 600 gram bare den siste uken:hilarious:. Så nå er det totalt opp 1.5 kg. Tok meg 32 uker på 1 kg så har det økt mer de siste to ukene..
 
Opp 6 kg uke 31 legen mente jeg har lagt på meg lite, men ikke bekymret. Jeg selv er veldig fornøyd:)
 
30+5 og opp 12kg. Fornøyd med dette da jeg kun veide 45kg før jeg ble gravid. Nå nærmer jeg meg «normalvektig» på bmi-skalaen :hello2
 
Aner ikke hvor mye jeg har gått ned med alt fostervannet som er borte nå :(
 
31+4 i dag og nå veier jeg 85,9 kg. Det er opp 9,3 kg fra start. Men de siste tre ukene har jeg ikke gått opp noe. Har heldigvis time hos jordmor på tirsdag, så da håper jeg at babyen sin kurve likevel går opp som den skal.
 
31+4 i dag og nå veier jeg 85,9 kg. Det er opp 9,3 kg fra start. Men de siste tre ukene har jeg ikke gått opp noe. Har heldigvis time hos jordmor på tirsdag, så da håper jeg at babyen sin kurve likevel går opp som den skal.

Oftest tar jo babyene det de trenger uansett. Vet ikke hvordan det er med deg, men her har det blitt mindre spising siste tiden fordi jeg føler meg så sprengt og stappa (har ikke veid meg da, min kropp har en fantastisk evne til å legge på seg av å SE kalorier så jeg tipper jeg fortsatt går opp :hilarious:). Vet flere som begynte å gå ned i vekt siste ukene i svangerskapet, de klarte bare små måltider.
 
Oftest tar jo babyene det de trenger uansett. Vet ikke hvordan det er med deg, men her har det blitt mindre spising siste tiden fordi jeg føler meg så sprengt og stappa (har ikke veid meg da, min kropp har en fantastisk evne til å legge på seg av å SE kalorier så jeg tipper jeg fortsatt går opp :hilarious:). Vet flere som begynte å gå ned i vekt siste ukene i svangerskapet, de klarte bare små måltider.
Der føles som jeg spiser en del, men kanskje ikke noe særlig mer heller, blir jo fortere mett. Kjenner også masse liv, så regner med at baby har det bra egentlig :happy: Tenker er kroppen kanskje forbrenner mer også nå pga ekstra vekt og all jobben den gjør for babyen. Men blir bra å få målt magen på kontroll bare for å få en ekstra betryggelse :happy:
 
35+3 og står nå på 2 kg opp. Håper jeg holder meg slik de siste 3 ukene, iallefall maks 3 kg opp totalt om mulig. Jeg veide 85.5 når jeg begynte, så hadde masse å ta av. Men jeg var redd jeg skulle opp 15 og og se 3 siftret tall innen jeg var ferdig med graviditeten. Jeg slipper det nå heldigvis!! Jeg har overhode ikke slanket meg, men på grunn av svangerskapsdiabetes har man naturligvis fått et bedre kosthold, i tillegg til at jeg ikke orker store porsjoner nå så spiser jeg ikke så vanvittig mye! Men frøkna i magen er over gjennomsnittet, så hun tar det hun skal ha:Heartred
 
Back
Topp