Vektoppgang - hvordan ligger dere an?

Uke 27-ca 10kg opp. Men spør meg selv om det er så bra at vi fokuserer på det her da. Det er vel best å diskutere med jordmor/legen hvis man blir usikker, og ikke sammenligne seg med andre. Vi har ganske forskjellige kropper som gjør en kjempejobb for oss og babyen!
 
Uke 27-ca 10kg opp. Men spør meg selv om det er så bra at vi fokuserer på det her da. Det er vel best å diskutere med jordmor/legen hvis man blir usikker, og ikke sammenligne seg med andre. Vi har ganske forskjellige kropper som gjør en kjempejobb for oss og babyen!
Forsåvidt enig, skal jo ikke være en konkurranse. Fordelen kan være at vi ser at det er stor variasjon, så kanskje det er lettere å skjønne at det meste er ganske normalt? :happy:
 
23+5 i dag og ser at jeg har gått opp hele 5 kg fra startvekten. Gikk jo ned i starten grunnet hyperemesis, men nå virker det som kiloene bare renner på, haha.
 
Er 24+4 og har allerede gått opp 10kg... Blir litt stressa av det, og håper det stagnerer ila 3. trimester.? Er det noen flergangsfødene som har opplevd det? Jordmor sier det er ganske vanlig, har ikke hørt om det fra andre. Hvis det følger samme mønster så går jeg def. mer opp enn anbefalt. Føler meg konstant sulten, prøver å kontrollere hva som går inn. Har akkurat begynt å trene litt mer igjen, håper det hjelper på :)
 
Uke 24 og har gått opp 11,5kg... er det virkelig ingen ande her som har gått opp mer enn 5kg? Imponerende. Jeg hvaler rundt og frykter for fortsettelsen:-/

Har gått opp 10kg, bare siste uken alene gikk jeg opp 1,5 kg. Magen er stor!! Du er ikke alene i frykten for fortsettelsen haha, føler det er lange og tunge 3-4 måneder måneder fremover hvis det fortsetter i samme tempo. Så lenge gutten er frisk og normal kroppsvekt er alt godt:)
 
25+5 og gått opp 5 kg.
Jordmor har sagt stigningen er fin, magen har vokst mye, symfe-fundus målet er bra og jeg gikk jo ned en del i starten.
Bekymrer meg i mitt stille sinn som alle gravide uansett hvilken vei det går, da :hilarious:
 
Er 24+4 og har allerede gått opp 10kg... Blir litt stressa av det, og håper det stagnerer ila 3. trimester.? Er det noen flergangsfødene som har opplevd det? Jordmor sier det er ganske vanlig, har ikke hørt om det fra andre. Hvis det følger samme mønster så går jeg def. mer opp enn anbefalt. Føler meg konstant sulten, prøver å kontrollere hva som går inn. Har akkurat begynt å trene litt mer igjen, håper det hjelper på :)

Hos meg roa det seg litt ned etter uke 28-30-ish sist. Og så kom det på endel kg på slutten da, men det var kun vann pga varme. Gikk opp totalt 18 kg, 16 av de var borte før det var gått to uker etter fødsel. :)
 
Var hos jordmor idag, og var 71.7 kg på vekta hennes. Var ca 65 ved graviditetsstart, så opp under 7 kg. Er 28+5 idag
 
26 uker i morgen. Hadde gått opp 1,8kg forrige uke, men så sluttet vi helt å spise snop, chips og sjokolade (og alt annet som gir livet mening) så nå har jeg gått ned 800g igjen.
 
Uke 25+4 og gått opp 7,3 kg. Syns kiloen har rast på de siste par ukene, gikk litt mer passe jevnt opp før det. Håper det stagnerer litt igjen så jeg ikke går opp så alt for mye mer. Hadde egentlig som mål å ikke gå opp mer enn 8 kg, siden jeg har litt ekstra fra før, men nå tror jeg ikke det går :p Nytt mål er maks 10 kg da :shy:
 
28+1 og opp 3-4 kg. Noen dager står den på +4 men prøver å veie meg om morgenen for å få samme utg.punkt og da har jeg ikke vært over 3. På sist kontroll var sf-mål fint på kurven, og så lenge den fortsetter med det så bryr jeg meg ikke så mye om at tallet ikke skyter fart. Må også passe usunnheter fordi jeg måler blodsukkeret så det er nok begrenset hvor mye ekstra det blir. Helt ok det så lenge mini tar det hun trenger :) Er normalvektig fra før, men kunne vært 5 kg lettere før jeg ble gravid så det ligger sikkert noe i det. Hadde bittelitt til overs :angelic:
 
29+4, - 3kg.
Null sukker i hittill 4 uker bidrar til vektnedgang.
Og det er ok, med all oppfølging jeg får pga overvekt og SV.dia.
 
25+5nog opp 7 kg. Gikk ned 5 kg første trimester da.
 
29 uker, opp 8 kg :)
 
27 uker i morgen og har gått opp 9 kg. Synes det plutselig har rast oppover de siste ukene.. Håper det roer seg litt fremover! Gikk opp 13 kg de to forrige svangerskapene, og de kg har forsåvidt rast raskt av igjen da..
 
Back
Topp