Veien til tredjemann <3

Lykke til i innspurten ❤️
 
40+1:
En liten mandagsoppdatering eller tankedeling. Nå er det to dager til termin. Er så spennende dager, og kan ikke fatte at tiden har gått så fort. Har litt kynnere og murringer, men ikke noen sånn veldig vonde. Trodde fødselen var i gang natt til søndag. Våknet urolig kl.01, vondt i magen, måtte akutt bæsje og fikk totalt skjelving i hele kroppen/frostbyge. Fikk roet meg litt ned og la meg i sengen igjen. Sovnet, og kjente ikke mer.. Så ikke vet jeg, modningsrier kanskje? Noen med lignende erfaringer? Lille er fortsatt aktiv i magen og snur og vender på seg. Begynner nok å bli liten plass. :) Har sjekk på sykehuset på termin,om ikke noe skjer før. Spent på hva de sier der, om hvordan alt står til osv. Tenk om noe kunne skjedd av seg selv før den tid.....håper....:angelic::Heartred
 
Last edited:
40+1:
En liten mandagsoppdatering eller tankedeling. Nå er det to dager til termin. Er så spennende dager, og kan ikke fatte at tiden har gått så fort. Har litt kynnere og murringer, men ikke noen sånn veldig vonde. Trodde fødselen var i gang natt til søndag. Våknet urolig kl.01, vondt i magen, måtte akutt bæsje og fikk totalt skjelving i hele kroppen/frostbyge. Fikk roet meg litt ned og la meg i sengen igjen. Sovnet, og kjente ikke mer.. Så ikke vet jeg, modningsrier kanskje? Noen med lignende erfaringer? Lille er fortsatt aktiv i magen og snur og vender på seg. Begynner nok å bli liten plass. :) Har sjekk på sykehuset på termin,om ikke noe skjer før. Spent på hva de sier der, om hvordan alt står til osv. Tenk om noe kunne skjedd av seg selv før den tid.....håper....:angelic::Heartred
Masse lykke til med innspurten, så spennende det blir! :love7
 
40+2:
En dag til termin. :Heartred Hadde ganske magevondt fra 05-07.30 i dag, men så gikk det over. Ellers ingenting nytt å melde om,men kjenner meg så ufattelig spent på timen på sykehuset i morgen. Må bare lufte tanker her. Kjenner meg så utrolig klar for å føde... I dag har vært en gråtfull dag. Kjenner på alle følelser utenpå kroppen. Spent på hva gyn sier i morgen om modning, evt åpning, hva hun tenker om igangsettelse osv. Håper på et positivt utfall. Oppdaterer etter timen i morgen:Heartred

Ha en fin tirsdag ettermiddag alle. Så utrolig glad for å ha forumet for å dele tanker, erfaringer og følelser :Heartred
 
40+3:
TERMIN I DAG:Heartblue Hadde time på sykehuset og knakk fullstendig sammen. Så mye tårer som kom. Måtte dele mine bekymringer om overtid osv,men hadde en utrolig grei gynekolog som var så fin med meg, og fikk meg tilbake i godt humør:hilarious: Lille ser ut til å ha det veldig fint. Estimert til omtrent 3550 gr i dag. Alle målinger var normale og fine. Hadde 3-4 cm åpning,så hun strippet meg. Gikk overraskende greit (syntes det var værre sist svangerskap de gjorde det!). Hadde 1+ på protein i urin og litt høyt blodtrykk. Skal måle igjen i morgen. Om ikke noe skjer før fredag har jeg time til igangsettelse da. Som hun sa så er det jo best om ting starter naturlig, samtidig som jeg nå har noe konkret å forholde meg til. Hatt litt murringer siden timen,noen litt vondere,men ikke så ille. Spennende hva kvelden eller morgendagen bringer. Ellers har vi i allefall en fin fredag i vente:Heartblue
 
Hvis du ikke har født - lykke til i dag ❤️ :love7
 
:Heartred29.juni 2023:Heartred
Fikk telefon fra føden om jeg ville settes i gang torsdag i stedenfor i dag fredag (bemanning). Ble tatt på senga,men takket ja. Kom på føden i 11 tiden, alle målinger fine. Hadde omtrent 3-4 cm ved ankomst. Jordmor tok vannet kl.11.15. Ny undersøkelse kl.13.15 viste fortsatt samme åpning. Men så BANG, skjedde det noe! Riene kom tett og var gode. Hadde 7 cm åpning til kl.1400, også gikk det fra 7-10 frem til kl.1500. Kun lystgass som smertelindring. Funker gull på pusten,synes jeg! Hadde 4 pressrier før hodet var ute,så 1-2 pressrier før kroppen kom. Omtrent 15 minutt pressing. Så var lille,perfekte prinsen født. Var 3600 gr og 51 cm. En drømmefødsel! Fortsatt navnløs ;)

Nå skal vi nyte :Heartblue
 
:Heartred29.juni 2023:Heartred
Fikk telefon fra føden om jeg ville settes i gang torsdag i stedenfor i dag fredag (bemanning). Ble tatt på senga,men takket ja. Kom på føden i 11 tiden, alle målinger fine. Hadde omtrent 3-4 cm ved ankomst. Jordmor tok vannet kl.11.15. Ny undersøkelse kl.13.15 viste fortsatt samme åpning. Men så BANG, skjedde det noe! Riene kom tett og var gode. Hadde 7 cm åpning til kl.1400, også gikk det fra 7-10 frem til kl.1500. Kun lystgass som smertelindring. Funker gull på pusten,synes jeg! Hadde 4 pressrier før hodet var ute,så 1-2 pressrier før kroppen kom. Omtrent 15 minutt pressing. Så var lille,perfekte prinsen født. Var 3600 gr og 51 cm. En drømmefødsel! Fortsatt navnløs ;)

Nå skal vi nyte :Heartblue
Gratulerer så mye! ❤️
 
:Heartred29.juni 2023:Heartred
Fikk telefon fra føden om jeg ville settes i gang torsdag i stedenfor i dag fredag (bemanning). Ble tatt på senga,men takket ja. Kom på føden i 11 tiden, alle målinger fine. Hadde omtrent 3-4 cm ved ankomst. Jordmor tok vannet kl.11.15. Ny undersøkelse kl.13.15 viste fortsatt samme åpning. Men så BANG, skjedde det noe! Riene kom tett og var gode. Hadde 7 cm åpning til kl.1400, også gikk det fra 7-10 frem til kl.1500. Kun lystgass som smertelindring. Funker gull på pusten,synes jeg! Hadde 4 pressrier før hodet var ute,så 1-2 pressrier før kroppen kom. Omtrent 15 minutt pressing. Så var lille,perfekte prinsen født. Var 3600 gr og 51 cm. En drømmefødsel! Fortsatt navnløs ;)

Nå skal vi nyte :Heartblue
Ååå, gratulerer så mye!! :love7
 
Gratulerer :love7
 
Back
Topp