Veien til tredjemann <3

Pilleslutt og første prøveperiode
Da nærmer jeg meg første eggløsning (forhåpentligvis) etter at jeg i starten av juni sluttet på pillen. I følge appene jeg har skal el komme ons/tors. Jeg har før hatt litt ulik lengde på syklus, alt fra 27 til 33 dager,men som oftest ligger den på 29 dager. De siste par-tre dagene har jeg hatt helt svake menssmerter i magen. Jeg har i alle år alltid hatt tydlige el-smerter, og de er helt annerledes enn dette. Tok el-test i går som var negativ. Tok en ny i kveld som er veldig svak. Får teste igjen i morgen. Rakk ikke sex i kveld før samboer reiste på jobb,men håper vi rekker en runde i morgen kveld, tirs, og onsdag. Han er i allefall informert :hilarious: Jeg er mye mer avslappet nå enn når vi prøvde med andremann, og tar ting litt lettere ift aksjer osv. Men såklart håper jeg det går vår vei denne sommeren/høsten. Jeg krysser fingre og tær for at vi ikke må gjennom 13 pp som med forrige. Det var tøft,men såklart glemmer man alt dette fort når de to strekene dukker opp. Håper vi får en lettere vei til nr 3. Hvem vet..

Så spennende:) Håper det går fortere denne gangen❤️:smiley-angelic001❤️ Masse, masse lykke til❤️

Jaa! Prøvingen er både det beste og verste i hele verden :hilarious: :) :Heartblue
Kunne ikke vært mer enig!! Vet fortsatt ikke helt når vi skal begynne å prøve aktivt, men vi er mer og mer uforsiktige :playful: det kjipe er jo at om jeg plutselig blir gravid har jeg gått glipp av prøvingen:hilarious:

Kunne ikke vært mer enig!! Vet fortsatt ikke helt når vi skal begynne å prøve aktivt, men vi er mer og mer uforsiktige :playful: det kjipe er jo at om jeg plutselig blir gravid har jeg gått glipp av prøvingen:hilarious:
Weee! Så gøy! Når tenker dere å prøve aktivt? Haha,ja,det er sant. Samtidig er det jo litt tøft og slitsomt med stadig negative tester, nye prøveperioder osv (ref før min forrige graviditet). Jeg har alltid vært så misunnelig på de som bare "hæ,oops,jeg er visst 8 uker på vei". Jeg har jo type visst om mine graviditeter fra uke 3+5 liksom:hilarious:

Weee! Så gøy! Når tenker dere å prøve aktivt? Haha,ja,det er sant. Samtidig er det jo litt tøft og slitsomt med stadig negative tester, nye prøveperioder osv (ref før min forrige graviditet). Jeg har alltid vært så misunnelig på de som bare "hæ,oops,jeg er visst 8 uker på vei". Jeg har jo type visst om mine graviditeter fra uke 3+5 liksom:hilarious:
Tror vi tenker å prøve aktivt fra termin litt nærmere sommeren, typ mai-juni, så det er jo snart :nailbiting: helt enig, skjønner veldig godt hva du mener!! Selv om vi har blitt lett gravide har jeg visst om mine tidlig også. Nå sist testet jeg positivt 7dpo. Det er lenge å vente:hilarious: håper dere slipper lang prøveperiode:Heartred

Pilleslutt og første prøveperiode
Da nærmer jeg meg første eggløsning (forhåpentligvis) etter at jeg i starten av juni sluttet på pillen. I følge appene jeg har skal el komme ons/tors. Jeg har før hatt litt ulik lengde på syklus, alt fra 27 til 33 dager,men som oftest ligger den på 29 dager. De siste par-tre dagene har jeg hatt helt svake menssmerter i magen. Jeg har i alle år alltid hatt tydlige el-smerter, og de er helt annerledes enn dette. Tok el-test i går som var negativ. Tok en ny i kveld som er veldig svak. Får teste igjen i morgen. Rakk ikke sex i kveld før samboer reiste på jobb,men håper vi rekker en runde i morgen kveld, tirs, og onsdag. Han er i allefall informert :hilarious: Jeg er mye mer avslappet nå enn når vi prøvde med andremann, og tar ting litt lettere ift aksjer osv. Men såklart håper jeg det går vår vei denne sommeren/høsten. Jeg krysser fingre og tær for at vi ikke må gjennom 13 pp som med forrige. Det var tøft,men såklart glemmer man alt dette fort når de to strekene dukker opp. Håper vi får en lettere vei til nr 3. Hvem vet..
Åh, så spennende at du er i gang med prøving på nr. 3! Håper det skjer fort for dere denne gangen :Heartred

Tror vi tenker å prøve aktivt fra termin litt nærmere sommeren, typ mai-juni, så det er jo snart :nailbiting: helt enig, skjønner veldig godt hva du mener!! Selv om vi har blitt lett gravide har jeg visst om mine tidlig også. Nå sist testet jeg positivt 7dpo. Det er lenge å vente:hilarious: håper dere slipper lang prøveperiode:Heartred
Spennende! :D Haha,ja,det blir jo en eviglang graviditet!!

Pp1 - juni/juli -24
Nå skjønner jeg ikke helt. Har hatt murringer I magen noen dager og følt veldig på ubehag eller hovne eggstokker, eller hva man skal kalle det. I går var jeg også ganske trøtt (pleier å bli det under el). Har ikke fått positivt utslag på el-testene,men jeg vet fra før at jeg har vel kort topp. Kan være liten og nesten usynlig strek og gå til like sterk som kontrollstreken på noen timer. Men nå aner jeg ikke om el har vært. Har testet 2 ganger daglig (se bildefil). De smertene har liksom gitt seg. En annen ting er også at jeg har fått et par dråper blod i trusa i kveld, som er vanlig under el. Har kun hatt sex i går formiddag. Spent på hva de neste dagene viser.. Er i dag på cd 14. Vet jeg har hatt el på alt mellom cd 13-17 tidligere. Har jo blitt svært lite aksjer om el har vært (en gang!! Haha). Uansett,dette er første måned uten p-pille,så kroppen vet vel ikke helt hva som skjer :hilarious:Innspill tas i mot! Haha

Edit: el kom på cd20! Veldig uvanlig for meg,men regner med det var pga første pillefrie mnd,og at kroppen måtte "gå seg til".

Vedlegg

• Screenshot_20240702_214717_Premom.jpg
    Screenshot_20240702_214717_Premom.jpg
    306,9 KB · Visninger: 37
Last edited:
Pp2 barn 3, juli/aug -24
Da er jeg ca 4 dpo i andre prøveperiode (vet ikke om eggløsning var lørdag eller søndag).. Dagene går virkelig seint. Har ikke noe supergod følelse, men men. Kjenner ikke noe spesielt på kroppen, men kan ikke si jeg husker noe spesielt i dpo fra de to forrige graviditetene mine. Eggløsningen var i allefall forferdelig vond! Tar tilskudd av det meste nå,så håper kroppen er godt rustet til en ny gravditet :D Med første satt spira på 1.pp, og med andremann på den 13.pp! Stor kontrast. Så hvor lang runde 3 blir er umulig å si.. Men krysser fingrene på at vi slipper holde på i over et år :Heartpink

Pp3 barn 3 - august -24
Da er jeg på cd2 i pp3. Ble ikke noe klaff i pp2. Hadde heller ikke de store forhåpningene. Hadde sex 3 og 2 dager før el, så det kunne jo gått men... Ellers er jeg veldig glad for klokkeklar syklus på 28 dager, og ingen spotting før cd1! Kanskje det er Myo-inositol som har hjulpet? Har gått fast på den i 2-3 mnd nå, 2 piller hver morgen. Satser på eggløsning ca 30 august. Noen dager tenker jeg også at jeg har mer enn nok med de små trollene jeg har,og nyter dagene med de :love7

Last edited:
Cd 15 pp3:
Venter fortsatt på eggløsning. Svak strek på el-testen i morges. Men pleier å ha rask stigning,og kjenner jeg er øm på venstre side (hadde el fra høyre sist mnd), så tror det skjer i løpet av helga. Appene og mine sykluser sier så.

Jeg og mannen har jo vært litt sånn frem og tilbake om/når prøve på en tredjemann. Vi har vært veldig i bølger om/når vi ønsker oss... I går mannet jeg meg opp (ja,sånne samtaler kvir jeg meg til å ta), og vi diskuterte frem og tilbake. Heldigvis med et godt utfall!! Mannen var enig i en tredjemann, og føler denne pp han er litt mer på ift prøving :D Vi har jo gått uten prevensjon de forrige pp så vi har jo absolutt ikke unngått det, men der har vi ikke prøvd så aktivt. Kanskje vi kan prøve mer aktivt fremover i de neste mnd :D Følte i allefall noen kg letta fra skuldrene mine. Så denne helga skal det legges aksjer! Håper alle gode ting er tre, og at vår tredjemann kam bli unnfanget tredje pp :Heartpink

1-2 dpo pp4:
Denne runden ble ikke helt som forventet. Eggløsning kom midt opp i sykdom,ferietur med svigers etc. Fikk nesten positiv el-test lørdag kl 21, og la aksjer etter det. Det var på cd 16 og stemmer godt med smertene jeg hadde på dagen/samme kveld. El-test negativ søndagen (regner med testen hadde vært på peak hadde jeg testet senere den natten), altså dagen etter. Dette var eneste aksjelegging i denne fertile perioden. Har veldig liten tro,selv om det kun er en gang som skal til.. Jaja. Bedre lykke neste måned får vi si :)

Pp4 (pp5) oktober -24
Da var jeg inne i cd2 og ny prøveperiode snart. Må bare blø ferdig og kome meg til el :)
Vil egentlig si at forrige måned ikke ble en prøveperiode, da vi la aksjer EN gang mellom mens ny mens nå (derfor på en måte pp4 igjen). Så hadde ikke forhåpninger om noe graviditet, så skuffelsen ble ikke stor. Derfor vil jeg si at dette igrunn er pp4, siden det ikke ble noe aktiv prøving sist mnd. Det er jo bare å legge aksjer og prøve i vei igjen. Det ser litt ut som jobbreisen min kræsjer med el denne gangen, men men,vi får se!
God lørdag til alle. Håper snart jeg kan oppdatere med gravid-dagbok i stede for prøver-dagbok :hungover: :D Håper,håper spira sitter snart! <3

Last edited:
4 dpo i pp4 (pp5)
Så var man over i disse trege dpo-dagene. Hadde heftig vondt under eggløsning denne gangen, men hjalp godt med paracet. Fikk lagt aksjer 3 ganger rundt den fertile uka,så håper det er greit. Har jo ikke noe veldig tro på denne runden heller. Pessimistisk som jeg er. Men men.... I dag er jeg så trøøøtt. Men begge barna er litt urolig om nettene for tiden,og har våknet tidlig,så kanskje ikke så rart. I tillegg er været så grått og trist,så blir vel trøtt av det også. Ellers ingen symptomer på noe som helst. Prøver å vente til torsdag/fredag neste uke (dagen før ikm) med testing. Tenk om spira hadde sittet denne runden... tenk :Heartpink *håper*

Jeg er i s.j.o.k.k
Mandag tørket jeg en frisk,rød flekk på papiret etter dobesøk,og hadde litt brun utflod dagen etterpå. I går, tirsdag, kom det ikke mer i truseinnlegget eller ved tørk. Tenkte det var litt rart at det ikke tok seg opp, men også at det var for tidlig for mensen å komme 4-5 dager før forventet. Bestemte meg i dag tidlig å ta en test, bare for å sjekke. Tok først en strimmel, og der så jeg en svaaaak sterk. Fikk sjokk, så bestemte meg raskt for å ta en ny digital - som viste PLUSS-tegn! Wow.

Så i følge kalkulator og app er jeg da altså 3+5/3+6 i dag. Tenk. Måtte dette holde til juli 2025! :Heartpink :Heartpink

Vedlegg

• 20241106_064526.jpg
    20241106_064526.jpg
    1,3 MB · Visninger: 20
Back
Topp