Veien til tredjemann <3

Tredje barn - 3+6
Vanvittig koselig å få denne i dag. Ut fra beregninger er termin en plass mellom 18-20 juli. Har allerede kjent noen brekninger og lite lyst på mat..

Vedlegg

• 17309606011951466831204948766015.jpg
    17309606011951466831204948766015.jpg
    1,3 MB · Visninger: 27
Jeg er i s.j.o.k.k
Mandag tørket jeg en frisk,rød flekk på papiret etter dobesøk,og hadde litt brun utflod dagen etterpå. I går, tirsdag, kom det ikke mer i truseinnlegget eller ved tørk. Tenkte det var litt rart at det ikke tok seg opp, men også at det var for tidlig for mensen å komme 4-5 dager før forventet. Bestemte meg i dag tidlig å ta en test, bare for å sjekke. Tok først en strimmel, og der så jeg en svaaaak sterk. Fikk sjokk, så bestemte meg raskt for å ta en ny digital - som viste PLUSS-tegn! Wow.

Så i følge kalkulator og app er jeg da altså 3+5/3+6 i dag. Tenk. Måtte dette holde til juli 2025! :Heartpink :Heartpink
Gratulerer ❤️❤️

Mitt tredje svangerskap
4+2/4+3
Prøvde meg på ny digital i dag! Fikk 2-3! Jippi. Synes ikke strimlene er så sterke til å være 16 dpo, men orker ikke bekymre meg for dét. De har jo steget, og uansett har den digitale øket.

Formen er helt grei. Er litt uggen til tider,men ikke voldsomt eller lammende. Har svært lite matlyst, absolutt ingenting som frister.. Av symptomer ellers har jeg en del strekkinger/ubehag nederst i magen. Enn så lenger er symptomene nokså likt som forrige svangerskap :) Sliter også litt med søvn. Våkner flere ganger om natta,og våkner ofte lys våken i 4-5 tiden. Håper det er forbigående! Er ganske bekymret denne gangen også... f.eks er jeg like redd ved hvert tørk på dobesøk. Puh. Er slitsomt dette. MEN jeg skal tenke at dette går nok fint, og jeg styrer ikke dette. Er også så utrolig glad det gikk på pp4 (5). Spiste jo ananas i dpo-dagene denne gangen. Kan være sykt tilfeldig,men! Hadde sex onsdag 23.10-fredag 25.10-søndag 27.10. Positiv el-test fredag,så trolig eggløsning lørdag/søndag. Har bestilt meg tidlig ul i desember. Føles utrolig lenge ut til. Ukene i starten snegler seg av gårde! Blærh.

Men skal nyte at jeg per nå er gravid :love7
Ha en fin uke alle!

Vedlegg

• 20241111_065102.jpg
    20241111_065102.jpg
    1,4 MB · Visninger: 20
Last edited:
4+2/4+3
Prøvde meg på ny digital i dag! Fikk 2-3! Jippi. Synes ikke strimlene er så sterke til å være 16 dpo, men orker ikke bekymre meg for dét. De har jo steget, og uansett har den digitale øket.

Formen er helt grei. Er litt uggen til tider,men ikke voldsomt eller lammende. Har svært lite matlyst, absolutt ingenting som frister.. Av symptomer ellers har jeg en del strekkinger/ubehag nederst i magen. Enn så lenger er symptomene nokså likt som forrige svangerskap :) Sliter også litt med søvn. Våkner flere ganger om natta,og våkner ofte lys våken i 4-5 tiden. Håper det er forbigående! Er ganske bekymret denne gangen også... f.eks er jeg like redd ved hvert tørk på dobesøk. Puh. Er slitsomt dette. MEN jeg skal tenke at dette går nok fint, og jeg styrer ikke dette. Er også så utrolig glad det gikk på pp4 (5). Spiste jo ananas i dpo-dagene denne gangen. Kan være sykt tilfeldig,men! Hadde sex onsdag 23.10-fredag 25.10-søndag 27.10. Positiv el-test fredag,så trolig eggløsning lørdag/søndag. Har bestilt meg tidlig ul i desember. Føles utrolig lenge ut til. Ukene i starten snegler seg av gårde! Blærh.

Ha en fin uke alle!
Gratulerer med 2-3 på digital :Heartpink :love7 Krysser fingrene for at dette blir terminbaby:shy:

4+2/4+3

Ha en fin uke alle!
Gratulerer så mye!! :love017

Mitt tredje svangerskap
5+1:Heartred

I dag stod jeg opp og motet meg til å ta siste digitale test. Ble så glad når den viste 3+! For en god følelse. Strimmelen er ganske sterk også. Tok hcg-måling tirsdag og fredag denne uken,som jeg regner med å få svar på mandag.
Litt nervøs for den, selv om jeg ser strimlene og digitale har øket.

Formen er stort sett bra,men det murrer en del i magen om dagen. Jeg har hatt litt mer stikninger/strekk på høyre side. Kanskje den siden egget festet seg? Våkner mange ganger om natten og er lys våken i 4-5 tiden. Veldig slitsomt. Har også hatt noen morninger med kvalme, og faktisk netter med kvalme. Lite matlyst, nesten ingenting som frister... Middagsmat er vel i grunn det beste jeg får nå.
Har bestilt en tidlig ultralyd i midten av desember,men vurderer en I uke 6-7 også. Vi får se. Jeg koser meg med tanken på at jeg er gravid,men samtidig er det mange bekymringer som tar plass. Disse første ukene er så strevsomme. Man kjenner etter symptomer, man er redd når symptomene forsvinner litt, man er redd for blod, - ja, det er mange momenter jeg går og tenker på i løpet av en dag.
Håper å oppdatere litt mer etter hvert. Ikke så mye spennende som skjer om dagen. :)

Ha en fin lørdagskveld! Her tar jeg kvelden nå, kl.21:dummy::D

Vedlegg

• 20241116_065615.jpg
    20241116_065615.jpg
    727,6 KB · Visninger: 12
Last edited:
Mitt tredje svangerskap
5+3:Heartred
I dag ringte legen meg for å fortelle at hcg-målingene jeg tok sist tirsdag og fredag hadde øket akuratt som de skulle, så det var bra! :D Kjente det lettet noen kilo fra skuldrene mine. Det er jo fortsatt tidlig, og det er ingen garanti,men kjenner jeg ble litt roligere. Har også hatt en del murringer i dag, og litt kvalme i går kveld og i natt. Har fortsatt ikke lyst på noe mat. Jeg tar i mot hvert symptom med glede, for i går hadde jeg nesten ingen symptomer og ble ganske stresset. Håper ukene frem til otul går fort..

Back
Topp