Veien til tredjemann <3

Ja,kjenner på konstant bekymring!! Så utrolig slitsomt. Det preger heie dagen på jobb, ettermiddag og natt!:arghh:

Uff nei,jeg vet..veldig dumt av meg. Blir ingen testing idag,skal holde meg i morgen nå. Ja,kal nyte enn så lenge!! Det er jo ikke noe som tilsier at noe er feil. Ingen blødninger eller smerter. Kun murringer. Også er det jo utrolig godt å vite at det gikk og at det klaffet. Betryggende bare det:Heartred Takk for ord @Snorkfrøken85
Murringer her helt normalt! For meg var det så mye aktivitet der nede de første ukene etter positiv test at du aner ikke :p Livmoren strekte seg mye, det var konstant murringer og menssmerter. Og skulle du blø, er der eller ingenting som sier at det trenger å gå gale, jeg hadde brun utflod både i uke fem og ti pluss en relativt stor blødning i uke 14!
 
Murringer her helt normalt! For meg var det så mye aktivitet der nede de første ukene etter positiv test at du aner ikke :p Livmoren strekte seg mye, det var konstant murringer og menssmerter. Og skulle du blø, er der eller ingenting som sier at det trenger å gå gale, jeg hadde brun utflod både i uke fem og ti pluss en relativt stor blødning i uke 14!
Ja,heldigvis hadde jeg murringer sist,så det stresser meg ikke så mye. Blødde jo litt brunt sist helg,men det var før positiv test,så tror det går fint. Får bare håpe det. Takk for at du deler en god,positiv historie :Heartred
 
4+2 (eller 4+1): Bekymret:
Jeg bruker hele dagen til å bekymre meg for om dette går veien. Fastlegen er heller ikke så interessert i å la meg ta en hcg-måling. Etter så mange måneders prøving blir det så altoppslukende. Jeg har jo ikke blødd eller noe, men er bare så bekymret for stigningen på strimmeltester. Vet absolutt at det ikke er pålitelig og nøyaktig, men når jeg ser hvor mange som får DE gode økningene synker hjertet mitt litt. Uff. Er så redd for å rykke tilbake til start.. :(
Jeg vet ikke om det hjelper så mye, men: jeg hadde heller ikke så stor stigning på testene i begynnelsen. Og som noen nevner over her, så er det ikke en helt korrekt måte å måle stigning på heller. Men det er veldig lett å la seg rive med og bli bekymret av det andre skriver her inne, så skjønner du blir bekymret og at tankene kverner. Dette er min tredje graviditet, og på mange måter både den mest og minst stressende. Paradoksalt, men. Med første var jeg ikke aktiv på forum, med andre ble jeg aktiv rundt 12-13 uker og da var man forbi de usikre ukene, men denne gangen har jeg vært med fra starten og da får man også med seg alle andres opplevelser og bekymringer. Det kan være vanskelig å tenke rasjonelt noen ganger. Samtidig er jeg rolig, fordi jeg vet at mest sannsynlig er alt ok der inne.

Håper bekymringene dine roer seg snart ❤️
 
Jeg vet ikke om det hjelper så mye, men: jeg hadde heller ikke så stor stigning på testene i begynnelsen. Og som noen nevner over her, så er det ikke en helt korrekt måte å måle stigning på heller. Men det er veldig lett å la seg rive med og bli bekymret av det andre skriver her inne, så skjønner du blir bekymret og at tankene kverner. Dette er min tredje graviditet, og på mange måter både den mest og minst stressende. Paradoksalt, men. Med første var jeg ikke aktiv på forum, med andre ble jeg aktiv rundt 12-13 uker og da var man forbi de usikre ukene, men denne gangen har jeg vært med fra starten og da får man også med seg alle andres opplevelser og bekymringer. Det kan være vanskelig å tenke rasjonelt noen ganger. Samtidig er jeg rolig, fordi jeg vet at mest sannsynlig er alt ok der inne.

Håper bekymringene dine roer seg snart ❤️
Tusen takk for viktige ord! Det er sant. Jeg også var lite aktiv på forum sist gang,så jeg visste jo ikke hva jeg "skulle" bekymre meg for! Tenkte jo ikke på å teste flere ganger for å sjekke stigning o.l. Også tenker man at man ikke skal inn på forum å lese osv,men så blir fristelsen for stor. :hilarious: Blir også såklart veldig preget av alle andre. Men skal prøve puste med magen og tenke at alt i skjønneste orden, før det motsatte evt blir bevist :Heartred
 
Fin start på helgen :Heartpink :Heartred :love7
 

Vedlegg

  • 20221022_070050.jpg
    20221022_070050.jpg
    1,1 MB · Visninger: 84
Bare jeg som synes det er så ekstremt tilfredsstillende å ta tester?? Etter så lenge uten to streker nyter jeg dette syner sååå mye :love7 :Heartpink
 

Vedlegg

  • 20221026_180242.jpg
    20221026_180242.jpg
    826,7 KB · Visninger: 63
Idag fikk jeg 3+ på CB digital! Så deilig. Teller dager til tul,som er mandag 14.november. Litt mer enn 2 uker til.. Ikke så mange symptomer pr dags dato egentlig. Hard i magen (samme som sist), litt småkvalm innimellom (men ikke så galt som sist,enda..). :) Bruker fortsatt mye tid på dagene til å bekymre meg,og vet ikke hvordan jeg skal klare å unngå det. Føler liksom det er så vanlig at det går galt. :/ Men håper,håper at spira blir der til juni/juli :Heartpink Nå skal dagen nytes med en gruppetime på trening,før det blir rydding i hjemmet med mannen. Ellers kose oss med 2 åringen:love2

God helg:love7
 

Vedlegg

  • 20221029_070144.jpg
    20221029_070144.jpg
    1,1 MB · Visninger: 32
Idag er jeg 6+0! :Heartpink :Heartblue :Heartred Synes tiden står stille... Ikke særlig med symptomer. Litt murringer innimellom, men det var verre i de to ukene som har gått. Har hatt noen få bølger av kvalme,men egentlig lite. Litt forskjell fra sist da kvalmen tok taket uke 5. Men mye kan forandre seg! Bare håper alt er fint inni der. Nedtelling til tul, 13 dager :)
 
Tirsdag og ny uke: 7+0 idag! :Heartred
Tiden går så utrolig saaakte. o_OHar i løpet av de siste dagene har nokså ubehag nederst i magen. Sikkert livmora som jobber på. Ikke så voldsomt kvalm for tiden, men noen små bølger innimellom. Selvsagt uroer jo jeg meg for symptomene, både når jeg kjenner den ubehagelige murringen (kjennes ikke ut som mensen kommer som i starten,men litt annerledes) og når noen symptomer forsvinner litt. Har tidligere ul kommende mandag kl.1700. Veldig spent, og veldig redd for at ting ikke er som det skal. Krysser alt jeg har for gode nyheter! Ellers lite nytt å melde om. Tenker å dele nyheten med familie etter tul - om ting ser greit ut. Oppdaterer nok ikke noe før den tid,om ikke noe viktig skjer :)
 
Tirsdag og ny uke: 7+0 idag! :Heartred
Tiden går så utrolig saaakte. o_OHar i løpet av de siste dagene har nokså ubehag nederst i magen. Sikkert livmora som jobber på. Ikke så voldsomt kvalm for tiden, men noen små bølger innimellom. Selvsagt uroer jo jeg meg for symptomene, både når jeg kjenner den ubehagelige murringen (kjennes ikke ut som mensen kommer som i starten,men litt annerledes) og når noen symptomer forsvinner litt. Har tidligere ul kommende mandag kl.1700. Veldig spent, og veldig redd for at ting ikke er som det skal. Krysser alt jeg har for gode nyheter! Ellers lite nytt å melde om. Tenker å dele nyheten med familie etter tul - om ting ser greit ut. Oppdaterer nok ikke noe før den tid,om ikke noe viktig skjer :)
Lykke til på tidlig ultralyd!

Jeg husker godt de murringene, de gjør deg så nervøs! Men som du sier, livmor strekker seg og jobber på! :)
 
Lykke til på tidlig ultralyd!

Jeg husker godt de murringene, de gjør deg så nervøs! Men som du sier, livmor strekker seg og jobber på! :)
Tusen takk! Håper jeg kan puste litt ut etter mandagen er gjort. Ja,uff,synes det har vært ubehagelig til tider. Men satser på alt er som det skal. Får uansett ikke gjort noe fra eller til - det hjelper å tenke. :Heartred Man får ikke påvirket kroppen på noe vis.
 
:love7Mine milepæler :love7
Markerer med hjerte når en milepæl er nådd! En liten oppdatering. Selv om det føles som tiden står stille,så går jo likevel ukene fort!

● 17.10 positiv test (1-2 på digital) :Heartred
● 18.10 IKM og 4+0 :Heartred
● Få 2-3 på digital :Heartpink Lørdag 22.oktober fikk jeg 2-3på digital og ganske sterk strimmel.
● 3+ på digital :Heartpink Lørdag 29.oktober fikk jeg 3+ på digital. Føles godt! (5+4 ca).
● 5+0 :Heartpink Idag, 25.10 er jeg 5+0! Fortsatt redd for blod hver gang jeg går på do, men har også nå roet meg litt. Jobber mye i magen,og kjenner det i korsryggen. Lite matlyst og uggen innimellom.
● 6+0 :Heartpink idag 01.11 er jeg 6+0! Tiden snegler seg avgårde..
● 7+0 :Heartred Idag tirsdag 08.11 er det ny uke. Teller dagene ned til tidlig ul neste uke.
● 14.11 :Heartred : Tidlig UL (7+6 ca) Gjennomført i går og alt helt fint! Ble satt til 8+0.
● Man. 14.11:Heartred: Første tine ang. svangerskap hos lege. Fylte ut helsekort og div. Godt å få det gjort!
● Fortelle familie om nyheten:HeartredFortalte etter tul i går. Kjempestas!
● 10 uker :Heartred Idag mandag 28.11! Så deilig. Countdown til uke 12 nå, om 2 uker.
● 12 uker :Heartred Endelig Idag, 12.desember. Jippi!
●onsdag 21.12 :Heartred Offentlig TUL 13+2 ca. Gikk strålende! Så fin førjulspresang å se den lille.
● Oul 02.02.23 :Heartred
● Halvveis i svangerskapet:Heartred
● Første spark:Heartred

● Permisjon starter
 

Vedlegg

  • 1.2.276.0.26.1.1.1.2.2022.355.57282.7569201.92012544.jpg
    1.2.276.0.26.1.1.1.2.2022.355.57282.7569201.92012544.jpg
    151,5 KB · Visninger: 46
Last edited:
:Heartred10+0:
Dagene går både fort og seint? Føler jeg har vært gravid i eviiiigheter,men samtidig følte jeg nettopp at jeg var 6 uker på vei liksom. :hilarious: Formen er i allefall ganske bra. Kjenner meg energiløs på ettermiddagen etter jobb, og har noen små uggen-byer (ikke direkte kvalm),men føler meg i grunn heldig og fin. Klærne begynner å bli trange og jeg føler meg generelt uvel i egen kropp! Men det kommer seg vel. Hadde en liten blødning etter sex i går kveld,som gjorde meg veldig nervøs. :arghh:Ble heldigvis bare det lille rett etterpå, og litt rosa slim, så tror det var grunna sexen. Var ikke heeelt klar heller,så flere ting kan ha spilt inn :p Ringte jordmor i dag og hun mente det var helt ufarlig, så lenge det ikke var mer eller økende, eller smerter. Har vært blank utflod i dag (brunt når jeg stod opp,men det var jo gammelt fra i går),og bare de vanlige murringene innimellom, så jeg velger bare å tenke at alt er i skjønneste orden. Men såklart blir man livredd av blod på papiret. Det er jo virkelig det siste man ønsker å se. Jeg kan ikke la førjulstida går fort nok frem til otul den 21.desember. Da er jeg ca 13+2. Gleder meg så enormt,og håper på gode nyheter. Mannen blir også med. Siden det var covid sist svangerskap elsker jeg å ha han med på sånt (da var han ikke med på oul en gang).Hadde det vært privat gyn i nærheten hadde jeg nok gått i mellomtida, men like greit :p Svir av nok penger for tiden.. Men,la dagene går fort :D
 
12+0:
Endelig har jeg kommet til 12+0! Ikke at jeg bekymrer meg mindre,men det er et delmål i seg selv! Teller dagene til juleferie og ikke minst otul onsdag 21.desember. Kjenner på en blanding av spent og nervøs. Mannen skal være med. Det gleder jeg meg til! Ellers er formen veldig bra. Trøtt kl.2100 om kveldene,men det går fint. Ingen kvalme eller annet. Kjenner fortsatt på mye murringer som livmoren som jobber. Har lagt på meg 4 kg... En blanding av lite mosjon og mye+ usunn mat. Ser en ekstra bilring men ikke noe gravidmage,men definitivt oppblåst på kveld. Prøver å nyte og tenker positivt. :Heartred
 
13+1:
Ukene snegler seg avgårde. Oppdaterer kun for å si at formen har vært meget bra siste dagene.:angelic: Litt som at ugodheten slapp innen uke 12. Var helt likt sist svangerskap også. I uke 11 og et eller annet så gikk det verste over. I morgen er det tid for offentlig tidlig ultralyd,og jeg er SÅ spent og nervøs. Håper vi kan ta juleferie med gode nyheter.... Skal oppdatere etter timen i morgen ettermiddag. Ha en fin kveld alle! :Heartred
 
JIPPI! Offentlig, tidlig ultralyd gikk kjempebra! :DFor en finfin tidlig julepresang.:Heartred Lille sprellet og koste seg inni der,og turnet rundt. Ville absolutt ikke ligge i ro for jordmor.:hilarious: Alt hun kunne se så normalt og fint ut,og jeg ble flyttet en dag frem til 13+3. Jeg tror el var mandag 3.oktober,så det stemmer helt perfekt. Termin 28.juni :D Ville ikke si noe om kjønn idag,for det var uansett så stor sjanse for at det var feil. Herreguuud så glad og lettet jeg er nå. Måtte dette gå bra helt frem til sommeren! Nå gleder jeg meg til å kjenne første dultene.
 
14+2:
Romjul er deilig! Late dager med familiebesøk og middager. Formen er veldig bra, men kjenner til tider litt strekk i magen, ligner litt på kynnere. Ellers kjenner jeg meg SÅ følsom om dagene. Om mannen sier/gjør noe "galt" (i mine øyne) så presser tårene på med en gang. Så utrolig slitsomt. Men vet at det bare er hormonene som løper løpsk :hilarious: :Heartred Etter jul blir det å fortelle kollegaer på jobb om magen. Det blir stas. Føler også det blir deilig å kunne "forklare" de ekstra kiloene på magen. Haha. Ser ellers veldig frem til ordinær ultralyd den 2.februar,selv om det føles evig lenge til... Men dagene på nyåret går jo fort! Ser også at det er blir laget september-termingrupper og da føler jeg at jeg plutselig har kommer litt langt likevel.:shy:

Håper dere alle har en god romjul! Mine tanker går særlig til dere som prøver...Måtte alle dere som håper få to streker i 2023. :Heartred Og alle dere som er gravide; håper dagene på nyåret blir gode! :love2
 
16+2:
Blitt noen uker siden oppdatering her sist. Har ikke skjedd så mye, så ikke så mye å melde om. Midjen vokser noe,men fortsatt bare en tjukk bilring. Har gått opp ca 7 kg. Blærh. Formen er stort sett veldig god. Litt kynnere (som jeg tror det er?) innimellom, og litt murring. Ganske kaputt på kveldene og legger meg mellom 21-22. Det er ganske heftig å stå i 100% lærerjobb og være mamma til en 2 åring (som jeg er alene med annenhver uke når mannen er på anlegg). Men jeg klager ikke. Her sitter jeg gravid og har verdens fineste datter fra før. Den er en lykke bare det....:Heartred:Heartblue

Ellers er graviditeten offentlig på jobb,og det kjennes veldig godt ut egentlig. Da vet liksom folk hva det går i, om det gir mening :p Prøver hver kveld når jeg ligger strak å kjenne etter den lille. Synes jeg kjente et eller annet liiite i forgårs, men usikker. Håper det blir tydligere de neste dagene/ukene. Med første kjente jeg vel noe første gang i uke 18/19. Gleder meg ellers enormt til ordinær ultralyd om 3 uker. Måtte tiden gå fooort til dess. Håper alt er i orden inni magehuset. Spent på om det er lillebror eller lillesøster.

Ellers følger jeg med på alle i prøver-forumet. Er innom hver dag, selv om jeg henger mest i juni-gruppa. Tenker på alle dere prøvere. Vi var der så sårt selv. Babystøv sendes deres vei.:dummy1::dummy:

Hei hå! Skrives plutselig.
 
Back
Topp