Veien til tredjemann <3

6dpo: murringer idag også..alt likt som ellers i de andre pp. Jobbstart på skole, så er litt sliten av det. Er vel bare å vente på tanta om ei ukes tid... neste "to do" er time hos fastlegen 29/8, etter 1 års prøving. Blir trolig da henvist,og kanskje får tatt litt blodprøver etc.
 
6dpo: murringer idag også..alt likt som ellers i de andre pp. Jobbstart på skole, så er litt sliten av det. Er vel bare å vente på tanta om ei ukes tid... neste "to do" er time hos fastlegen 29/8, etter 1 års prøving. Blir trolig da henvist,og kanskje får tatt litt blodprøver etc.
Arh skikkelig irriterende og måtte gå så lenge uten en positiv test. :sad010 Håper det ordner seg for deg. Vi har sagt vi prøver en gang til og mister jeg denne gangen blir det nok IVF for oss og. Jeg tenker også og ringe legen imorgen og be om legetime for å sjekke stoffskifte o.s.v.
 
Arh skikkelig irriterende og måtte gå så lenge uten en positiv test. :sad010 Håper det ordner seg for deg. Vi har sagt vi prøver en gang til og mister jeg denne gangen blir det nok IVF for oss og. Jeg tenker også og ringe legen imorgen og be om legetime for å sjekke stoffskifte o.s.v.
Ja,det er virkelig tungt.. :( Vet ikke hva mer vi skal prøve. Får høre hva fastlegen sier.

Ja,det er lurt. Jeg regner med å måtte ta litt blodprøver osv jeg også.
 
CD 8 her idag. Litt fraværende i det siste, fordi motivasjonen har vært dårlig, og fordi jeg har vært så forkjølet. Har fått antibiotika mot bihulebetennelse, som jeg begynte på idag. Har ellers fått tatt noen blodprøver hos legen, før han henviser meg til gynekolog. Har ikke fått svar på prøvene. Denne mnd er vår 12 prøveperiode. Trodde ikke vi skulle bikke 1 års prøving åå nr 2 altså. Nr.1 satt jo på første forsøk.. Jaja... Legen mener det vil gå, det er bare sånn at det tar tid noen ganger.
 
Hvordan går det med deg? ❤️
Takk som spør! ❤️ Har ikke de store forventingene denne pp. Hadde positiv test onsdag,og el-smerter torsdag, så trolig eggløsning torsdag. Hadde sex søndag, tirsdag og fredag. Mannen var bortreist tirsdag til søndag. Det er så typisk!! Venter ellers på blodprøver jeg tok hos fastlegen for en ukes tid siden. Tror han skulle henvise til gynekolog etter han hadde fått svar på de. Men med fastlege-krise her i kommunen går det jo ikke så veldig fort. Føler det er lite tid til oppfølging for det "problemet" jeg sitter med. Har jo bikket et års prøving nå. Tenkte å bytte fastlege etter han han henvist meg. Orker liksom ikke oppdatere så mye på forum for tiden.. føler det har gitt meg mer negative tanker enn gode tanker. Det tar sånn på det her.. men kan jo ikke miste håpet heller.
 
3 dpo idag. Ingen høye forventninger til denne pp. Hadde positiv el-test onsdag 7.sept, og el-smerter torsdag. Hadde sex søndag, tirsdag (kveld) og fredag (morgen). Eneste annerledes denne pp er at jeg gikk på antibiotika pga bihulebetennelse.

Neste eggløsning er trolig mannen på jobb (jobber annenhver uke borte), så da går vel den pp i vasken. Venter på svar på blodprøver fra fastlegen,og henvisning til gyn. Dette har vært en familiehelg på hytten,hvor vi har kost oss mer god mat og vin. Jeg orker ikke holde avstand fra alkohol osv,selv om det kan minimere befruktning. Må jo bare leve også.
 
Cd1, og vi går nå inn I vår 13 pp.. hvem skulle tro. Mannen blir en del på jobbreiser fremover,så har ikke håp om noe aksjelegging og babylaging med det første. Kommer til å ta en lengre pause her inne fra, men vil følge med på dere andre når jeg kan. Orker ikke dokumentere nedtur etter nedtur. Tror jeg rett og slett må være mindre online. Alle lykkeønskninger til dere, og måtte det snart klaffe for vår egen del. Krysser alt jeg har.
 
:love7 Pp13:love7 Da ser det ut som vi kanskje akal bli en firkløver. Lillesnupp,meg mannen og en liten. Etter 13 pp satt spiren på mirakuløst vis,vi som hadde sex 2 dager før eggløsning. Terminkalkulator regner meg til å være 4+0 idag,med termin en plass mellom 28.06-01.07. Holder fortsatt pusten, og sjekker flere ganger på do,fordi jeg er redd for blod. Måtte dette gå bra:Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred
 
:love7 Pp13:love7 Da ser det ut som vi kanskje akal bli en firkløver. Lillesnupp,meg mannen og en liten. Etter 13 pp satt spiren på mirakuløst vis,vi som hadde sex 2 dager før eggløsning. Terminkalkulator regner meg til å være 4+0 idag,med termin en plass mellom 28.06-01.07. Holder fortsatt pusten, og sjekker flere ganger på do,fordi jeg er redd for blod. Måtte dette gå bra:Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred
Åååå! For noen gode nyheter ❤️❤️❤️ Jeg håper, håper, håper at den sitter hele veien!
 
:love7 Pp13:love7 Da ser det ut som vi kanskje akal bli en firkløver. Lillesnupp,meg mannen og en liten. Etter 13 pp satt spiren på mirakuløst vis,vi som hadde sex 2 dager før eggløsning. Terminkalkulator regner meg til å være 4+0 idag,med termin en plass mellom 28.06-01.07. Holder fortsatt pusten, og sjekker flere ganger på do,fordi jeg er redd for blod. Måtte dette gå bra:Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred
Gratulerer så masse! Er bare en gang som skal til vet du! ;)
 
:love7 Pp13:love7 Da ser det ut som vi kanskje akal bli en firkløver. Lillesnupp,meg mannen og en liten. Etter 13 pp satt spiren på mirakuløst vis,vi som hadde sex 2 dager før eggløsning. Terminkalkulator regner meg til å være 4+0 idag,med termin en plass mellom 28.06-01.07. Holder fortsatt pusten, og sjekker flere ganger på do,fordi jeg er redd for blod. Måtte dette gå bra:Heartblue:Heartred:Heartblue:Heartred
Gratulerer :love017 PP13 er åpenbart lykkens PP ;)
 
Første versus-test-smell. Øverste tatt i går da jeg fant ut om graviditeten, og den nederste i kveld.
GridArt_20221018_200504104.jpg
 
:love7Mine milepæler :love7
Markerer med hjerte når en milepæl er nådd!

● 17.10 positiv test (1-2 på digital) :Heartred
● 18.10 IKM og 4+0 :Heartred
● Få 2-3 på digital :Heartpink Lørdag 22.oktober fikk jeg 2-3på digital og ganske sterk strimmel.
● 3+ på digital :Heartpink Lørdag 29.iktober fikk jeg 3+ på digital. Føles godt! (5+4 ca).
● 5+0 :Heartpink Idag, 25.10 er jeg 5+0! Fortsatt redd for blod hver gang jeg går på do, men har også nå roet meg litt. Jobber mye i magen,oh kjenner det i korsryggen. Leite matlyst og uggen innimellom.
● 6+0 :Heartpink idag 01.11 er jeg 6+0! Tiden snegler seg avgårde..
● 7+0 :Heartred Idag tirsdag 08.11 er det ny uke. Teller dagene ned til tidlig ul neste uke.
● 14.11: Tidlig UL (7+6 ca)
● Man. 14.11: Første tine ang. svangerskap hos lege
● Fortelle familie om nyheten
● 10 uker
● 12 uker
● OUL
● Første spark
 

Vedlegg

  • 20221029_070157.jpg
    20221029_070157.jpg
    1,1 MB · Visninger: 45
Last edited:
4+2 (eller 4+1): Bekymret:
Jeg bruker hele dagen til å bekymre meg for om dette går veien. Fastlegen er heller ikke så interessert i å la meg ta en hcg-måling. Etter så mange måneders prøving blir det så altoppslukende. Jeg har jo ikke blødd eller noe, men er bare så bekymret for stigningen på strimmeltester. Vet absolutt at det ikke er pålitelig og nøyaktig, men når jeg ser hvor mange som får DE gode økningene synker hjertet mitt litt. Uff. Er så redd for å rykke tilbake til start.. :(
 
4+2 (eller 4+1): Bekymret:
Jeg bruker hele dagen til å bekymre meg for om dette går veien. Fastlegen er heller ikke så interessert i å la meg ta en hcg-måling. Etter så mange måneders prøving blir det så altoppslukende. Jeg har jo ikke blødd eller noe, men er bare så bekymret for stigningen på strimmeltester. Vet absolutt at det ikke er pålitelig og nøyaktig, men når jeg ser hvor mange som får DE gode økningene synker hjertet mitt litt. Uff. Er så redd for å rykke tilbake til start.. :(
Det er helt normalt å bekymre seg, dessverre! Jeg var et nervevrak...

Strimmeltester kan ikke brukes til å måle stigning! Du får aldri samme mengde konsentrasjon i urinen. Pust ut, vent et par dager kan du ta ny test. Lettere sagt enn gjort, jeg vet jeg vet :) Nå skal du bare nyte å være GRAVID!
 
Det er helt normalt å bekymre seg, dessverre! Jeg var et nervevrak...

Strimmeltester kan ikke brukes til å måle stigning! Du får aldri samme mengde konsentrasjon i urinen. Pust ut, vent et par dager kan du ta ny test. Lettere sagt enn gjort, jeg vet jeg vet :) Nå skal du bare nyte å være GRAVID!
Ja,kjenner på konstant bekymring!! Så utrolig slitsomt. Det preger heie dagen på jobb, ettermiddag og natt!:arghh:

Uff nei,jeg vet..veldig dumt av meg. Blir ingen testing idag,skal holde meg i morgen nå. Ja,kal nyte enn så lenge!! Det er jo ikke noe som tilsier at noe er feil. Ingen blødninger eller smerter. Kun murringer. Også er det jo utrolig godt å vite at det gikk og at det klaffet. Betryggende bare det:Heartred Takk for ord @Snorkfrøken85
 
Back
Topp