Med tredjemann i magen <3

Mitt tredje svangerskap
5+3:Heartred
I dag ringte legen meg for å fortelle at hcg-målingene jeg tok sist tirsdag og fredag hadde øket akuratt som de skulle, så det var bra! :D Kjente det lettet noen kilo fra skuldrene mine. Det er jo fortsatt tidlig, og det er ingen garanti,men kjenner jeg ble litt roligere. Har også hatt en del murringer i dag, og litt kvalme i går kveld og i natt. Har fortsatt ikke lyst på noe mat. Jeg tar i mot hvert symptom med glede, for i går hadde jeg nesten ingen symptomer og ble ganske stresset. Håper ukene frem til otul går fort..
Gratulerer så mye med stigning og gode nyheter :D Satser på terminspire :love7

Mitt tredje svangerskap
7+3
Dagene går både fort og sakte. De går fort med tanke på at jeg har en travel jobb og to små fra før som krever mye. Det er jo også mye som skjer i desember, så dagene går jo. Likevel føles det ut som evigheter siden jeg fant av graviditeten, og hver dag er laaaang. Sjekker fortsatt etter blod ved dobesøk.

På fredag var jeg på første svangerskapskontroll hos lege. Fikk kikket med ul-apparat. Først lokaliserte han hjerteslag,før vi fikk se en bønne med et blinkende hjerte. Det var glede!! Det var jo betryggende, selv om jeg fortsatt hver dag er redd for å miste. Ny ul i midten av desember, håper alt ser bra ut da. :dummy:

Symptomene mine er mye murringer i magen til tider. Det strekkes og jobbes på. Ubehagelig, men prøver å ta det som et godt tegn (selv om jeg blir nervøs av det òg). Tenker nok livmoren jobber seg fortere ut nå, med tanke på at dette er tredje svangerskap på fire år. Er også ganske uggen og kvalm til tider. Kvalmen er verst på ettermiddag og utover kvelden. Slitsomt. Er også tøft å være uggen på jobb,skulle konsentrere seg og forholde seg til mange mennesker som jeg må i min jobb. Er mye alene med mine to små, da mannen jobber mye borte. Veldig glad det nærmer seg juleferie.
Mat som frister er fortsatt salt mat, rundstykker med ost, og appelsin/eller eplejus. Mye likt som forrige svangerskap. :) Tror det er en bittelillebror inni der!

Tankene mine rundt graviditeten er blanda. Jeg er superlykkelig for å være gravid igjen, og for at det gikk nokså fort, samtidig er jeg så vanvittig bekymret og bruker mye energi på katastrofetanker på om dette går galt... :arghh:

Nå skal jeg hoppe til køys, uggen og sliten. Håper på en bedre dag i morgen. Ha en fin uke alle! :Heartred

Mitt tredje svangerskap
11+2

Da var vi kommet så langt! Føles godt å være inne i uke 12. Puh. Har vært en litt slitsom desember. Har vært ganske kvalm, særlig ettermiddag og kveld,men det gav seg ca når jeg var 9+0. Kan også legge til at vi i midten av desember var på privat ultralyd og såg en liten fin reke med fine hjerteslag! Var så fint å dele med familien. Legger til bilde fra ul når jeg var 9+0.

Har hatt en del strekkinger i magen, og faktisk noe som kan minne om kynnere (ved mye aktivitet eller bæring av barn). Er ganske trøtt, og legger meg som regel i 21 tiden hver kveld. Har også veldig treg mage.. Jada, akuratt de samme symptomene som tidligere svangerskap :-)

Nå ser jeg frem til otul i starten januar. Håper, håper alt ser bra ut med lille. Er også veldig spent på hvem som skjuler seg inni her.

:love7 Godt nytt år i vente alle fine her! Måtte 2025 by på alt det gode vi venter oss, eller ønsker oss.

Vedlegg

• 616582295.jpg
    616582295.jpg
    136,5 KB · Visninger: 10
Mitt tredje svangerskap
12+6

I dag var det tid for offentlig tidlig ultralyd. Gjett om jeg var spent og nervøs! Men det gikk så fint! Lille hadde det veldig bra, og alt såg helt perfekt ut :D Så lettet nå. Ble flyttet en dag frem, juhu! Stemmer godt i forhold til når jeg tror eggløsning var. Ellers er formen begynt å komme seg, så håper jeg er over verste kneiken nå. Kvalmen er over og er ikke så trøtt og energiløs lenger. Ser ut som vi kanskje venter en lillebror, men ordinær ultralyd i februar vil nok vise fasiten. Uansett kjønn, vi er så utrolig spente, glade og takknemlige for denne minste-siste-skatten i flokken. :Heartred

Vedlegg

• 20250108_131347.jpg
    20250108_131347.jpg
    1,5 MB · Visninger: 8
Back
Topp