Veien til babydrømmen, etter 2 MA og en BO på rad. Gravid på nytt!

Fy søren du skal være stolt av deg selv som sa fra! You go girl!! Heldige fremtidige mini som får deg som mamma. Ønsker deg masse lykke til videre. Håper dette er den pp’n som klaffer:Heartred
Tusen takk søte deg!! Så hyggelige ord! :):Heartred Og tusen hjertelig takk, krysser fingrene for at det skal klaffe nå!
Så spennende å lese i dagboken din at du snart er i mål!! Det må være en rar og fantastisk følelse! :D:Heartred

Wow! Imponerende at du turte det, og så bra!! For det er fader ikke greit nei :rolleyes: håper hun lærte, ingen har noe med andres privatliv og vet ikke hva som skjer innenfor fire vegger....:happy:
Tusen takk søte deg!:Heartred Ja, jeg er overrasket over at jeg turte å si ifra :hilarious: men veldig glad for at jeg gjorde det! Det er ikke greit!

PP 10 - CD 19 - 1 DPO

God lørdags morgen! Dagene går fort for tiden syns jeg. Og det er deilig!

Denne syklusen har vært litt rar, med tanke på at jeg har hatt en ganske stabil syklus før, og som regel hatt positive eggløsningstester enten på syklusdag 13 eller 14. Nå fikk jeg positiv eggløsningstest på dag 17! Hva skjer?? :wtf: I tillegg hadde jeg skikkelig vonde eggløsningssmerter den kvelden. Veldig ubehagelig. Var redd jeg ikke skulle få positiv eggløsning denne måneden.
Jeg har hatt mange tanker på hvorfor den kan ha kommet senere denne runden. Jeg har ikke stressa mer denne måneden, tvert i mot, og jeg har faktisk vært svært lite inne på forumet, fordi jeg kjenner at jeg har godt av det. Men, jeg går jo på en del medisiner/tilskudd, så det kan kanskje ha noe med det å gjøre? Kan det være metforminen som jeg begynte på 27/8? Har tenkt at dette ikke skal ha påvirket denne syklusen, fordi forrige var normal, utenom lutelfasen da. Jeg vet ikke. Jeg går også på levaxin, men jeg tror ikke det har innvirkning. Har også vært innom tanken om at vannscanninga jeg fikk gjort i august kan ha gjort noe med det. Men igjen, kan det skje endringer to sykluser senere? Det er ikke godt å vite....

I tillegg fikk jeg brunlig utflod 2/3 dager før jeg fikk eggløsning! Aldri skjedd før. Så jeg har googlet :hilarious: og lest at man da kan være ekstra fertil den runden? Men da stod det mer at man spottet rødt. Det gjorde ikke jeg! Så jeg vet ikke hva som skjer med kroppen og syklusen denne måneden.

I kveld skal jeg begynne på lutinus igjen (1dpo). Har ikke savnet det! Sist jeg brukte det, var da jeg var gravid i mars. Men det er for å forhåpentligvis forlenge lutealfasen med et par dager. Sist gang var den på kun 10 dager! Pleier å være på 12. Så jeg vet ikke når jeg får mensen (forhåpentligvis ikke!!), så jeg får være litt ekstra på vakt de neste 14 dagene :D

Jeg har også kjøpt meg temperaturmåler og lastet ned fertility friend. Litt innvikla, men jeg prøver meg frem! Men det blir så som så. Har lest at progesteronstøtte (lutinus) kan øke temperaturen i kroppen, så da blir det ikke helt riktig denne måneden.

I tillegg i et aller siste forsøk på ting jeg skal prøve av piller, så har jeg kjøpt meg Q10 (Ubiquinol) ! Legger ved link HER om noen er interesserte i å lese litt om Q10 og hva det gjør. Har lest om at flere har prøvd det, men jeg har ikke fått ut fingeren før nå med tanke på å lese meg litt opp rundt det og lese om andre sine erfaringer. De er DYRE! Jeg kjøpte to pakker, og det kom vel på litt over 800 kr. Jeg har valgt å ta 600 mg hver dag, og det skal vare i litt over 3 uker. Dette skal forhåpentligvis forbedre egg kvaliteten. Men skal visst først ha effekt etter 3 måneders bruk. Jeg tenker det er verdt å prøve hvis jeg først kanskje skal ut med 100.000 kr i IVF i november. Så hva gjør vel et par tusen kroner i tillegg til det:hilarious::rolleyes:

Last edited:
Åh, jeg er så enig med alle andre her inne, men må bare si det selv også - du er så RÅ som sa fra til kollegaene dine! Jeg kjenner jeg er stolt av deg :Heartred Dette ga meg også litt ekstra mot til å si fra selv neste gang det snakkes om slike ting i lunsjen, ikke nødvendigvis på vegne av meg selv, men bare det å presisere at det er en uting å stille spørsmål ved andres liv generelt!

Forstår at du har hatt mye å prosessere etter utredningen hos Medicus. Jeg forstår så godt at det føles urettferdig og leit, og jeg vil bare sende deg en stor klem :Heartred Samtidig er det godt at noe er på gang, og du får god oppfølging fremover. Krysser fingre, tær og alt jeg har for dere i tiden fremover :Heartred

Åh, jeg er så enig med alle andre her inne, men må bare si det selv også - du er så RÅ som sa fra til kollegaene dine! Jeg kjenner jeg er stolt av deg :Heartred Dette ga meg også litt ekstra mot til å si fra selv neste gang det snakkes om slike ting i lunsjen, ikke nødvendigvis på vegne av meg selv, men bare det å presisere at det er en uting å stille spørsmål ved andres liv generelt!

Forstår at du har hatt mye å prosessere etter utredningen hos Medicus. Jeg forstår så godt at det føles urettferdig og leit, og jeg vil bare sende deg en stor klem :Heartred Samtidig er det godt at noe er på gang, og du får god oppfølging fremover. Krysser fingre, tær og alt jeg har for dere i tiden fremover :Heartred
Å for en fin melding fra deg, Superappelsin! :Heartred:Heartred:) nå ble jeg kjempe glad! Takk for så fine ord! :Heartred
Ja, jeg er kjenner jeg er klar for å komme i gang, samtidig må jeg innrømme at ivf skremmer meg litt! Vet at det er godt at vi har den muligheten, samtidig så skulle jeg så inderlig ønske at jeg hadde klart dette helt på egen hånd. Men livet blir ikke alltid som man hadde tenkt! Håper ting går bra med deg, nå skal jeg inn og lese i dagboken din! :Heartred:) Stor klem tilbake!

IMG_9422.JPG

HERREGUD!!!!!!!!

Jeg er i sjokk!! :eek: jeg kan faktisk ikke tro det?!! Er det sant at jeg er gravid igjen?

Om 3 dager, er det akkurat 1 år siden jeg fikk min aller første positive graviditetstest. Dette er min tredje graviditet på akkurat 1 år. SHIT. Jeg er livredd. Hvordan kommer det til å gå denne gangen? Samtidig er jeg så glad!!!! Herlighet. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal skrive.

Tok denne digitale for en time siden! Er bare 9 dpo i dag, og er overraska over at jeg fikk positiv digital i dag.

Tok første babyplan strimmel i går kveld, ingen antydning til strek. Tok en ny i dag rundt 15-tiden, og da kunne jeg faktisk skimte en svak strek:woot: Deretter tok jeg en ny rundt 18.30, og den var såpass sterk at jeg tenkte det ikke var en skyggestrek! Så ventet jeg med å gå på do til 21.30 tiden, og så hvor konsentrert urin jeg hadde. Den var mørk nok, til at jeg turte å ta en digital.

Dette er helt sykt! 6 PP måtte til denne gangen. Det er så mange tanker nå. Jeg er så redd for å miste en tredje gang. Vær så snill å la dette gå bra :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 I morgen skal jeg kontakte gynekologen min for å høre hvor mye levaxindose jeg må øke med, og om jeg kan bruke metformin i svangerskapet. Noen som vet? Min offentlige gynekolog sa jeg skulle slutte ved positiv test. Jeg har googlet, og ikke funnet mye som tilsier at man må stoppe. Fant også ut at det kan redusere sjansen for aborter for de med PCOS. Så må få hørt med min private gynekolog om hva han anbefaler så raskt som mulig. I tillegg skal jeg nå begynne på Klexane-blodfortynnende sprøyter! Det har jeg grua meg til lenge. Men jeg må jo bare. Prøver å tenke på hvor mange andre i verden som har tatt og tar det. Da klarer jeg det også!

Nå skal jeg legge meg og prøve å prosessere alt dette :nailbiting::Heartred

Last edited:
Vis vedlegget 368240

HERREGUD!!!!!!!!

Jeg er i sjokk!! :eek: jeg kan faktisk ikke tro det?!! Er det sant at jeg er gravid igjen?

Om 3 dager, er det akkurat 1 år siden jeg fikk min aller første positive graviditetstest. Dette er min tredje graviditet på akkurat 1 år. SHIT. Jeg er livredd. Hvordan kommer det til å gå denne gangen? Samtidig er jeg så glad!!!! Herlighet. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal skrive.

Tok denne digitale for en time siden! Er bare 9 dpo i dag, og er overraska over at jeg fikk positiv digital i dag.

Tok første babyplan strimmel i går kveld, ingen antydning til strek. Tok en ny i dag rundt 15-tiden, og da kunne jeg faktisk skimte en svak strek:woot: Deretter tok jeg en ny rundt 18.30, og den var såpass sterk at jeg tenkte det ikke var en skyggestrek! Så ventet jeg med å gå på do til 21.30 tiden, og så hvor konsentrert urin jeg hadde. Den var mørk nok, til at jeg turte å ta en digital.

Dette er helt syk! 6 PP måtte til denne gangen. Det er så mange tanker nå. Jeg er så redd for å miste en tredje gang. Vær så snill å la dette gå bra :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 I morgen skal jeg kontakte gynekologen min for å høre hvor mye levaxindose jeg må øke med, og om jeg kan bruke metformin i svangerskapet. Noen som vet? Min offentlige gynekolog sa jeg skulle slutte ved positiv test. Jeg har googlet, og ikke funnet mye som tilsier at man må stoppe. Fant også ut at det kan redusere sjansen for aborter for de med PCOS. Så må få hørt med min private gynekolog om hva han anbefaler så raskt som mulig. I tillegg skal jeg nå begynne på Klexane-blodfortynnende sprøyter! Det har jeg grua meg til lenge. Men jeg må jo bare. Prøver å tenke på hvor mange andre i verden som har tatt og tar det. Da klarer jeg det også!

Åååå, så fantastisk! :happy093 Gratulerer! Skjønner godt frykten for å miste igjen, så sikkert lurt å kontakte gynekologen allerede i morgen, ja. Håper det sitter hele veien denne gangen :smiley-angelic001

Åååå, så fantastisk! :happy093 Gratulerer! Skjønner godt frykten for å miste igjen, så sikkert lurt å kontakte gynekologen allerede i morgen, ja. Håper det sitter hele veien denne gangen :smiley-angelic001
Tusen, tusen takk Irrgrønn!! Ja, må bare få gjort det. Sikkert mulig det kan vente litt, men jeg er redd for å gjøre noe "galt" selv om jeg vet det ikke er sånn. Tusen takk igjen! :Heartred

Vis vedlegget 368240

HERREGUD!!!!!!!!

Dette er helt syk! 6 PP måtte til denne gangen. Det er så mange tanker nå. Jeg er så redd for å miste en tredje gang. Vær så snill å la dette gå bra :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 I morgen skal jeg kontakte gynekologen min for å høre hvor mye levaxindose jeg må øke med, og om jeg kan bruke metformin i svangerskapet. Noen som vet? Min offentlige gynekolog sa jeg skulle slutte ved positiv test. Jeg har googlet, og ikke funnet mye som tilsier at man må stoppe. Fant også ut at det kan redusere sjansen for aborter for de med PCOS. Så må få hørt med min private gynekolog om hva han anbefaler så raskt som mulig. I tillegg skal jeg nå begynne på Klexane-blodfortynnende sprøyter! Det har jeg grua meg til lenge. Men jeg må jo bare. Prøver å tenke på hvor mange andre i verden som har tatt og tar det. Da klarer jeg det også!

Neimen hurra! Håper dette blir en terminspire!

Angående metmorfin er det jo gravide som får det mot svangerskapsdiabetes, så ville sjekket med en annen gyn.

Masse lykke til :)

Neimen hurra! Håper dette blir en terminspire!

Angående metmorfin er det jo gravide som får det mot svangerskapsdiabetes, så ville sjekket med en annen gyn.

Masse lykke til :)
Tusen takk Kitty! :D:Heartred Det håper jeg også, så inderlig!! Orker ikke enda en abort!
Takk for info, skal absolutt høre med en annen gynekolog! :)

ÅÅÅ HURRA!! Nå ble jeg utrolig glad, dette var en fin overraskelse å våkne til! Jeg ble så rørt at jeg gråt en liten skvett, både fordi jeg er så glad på dine vegne, men også fordi det gir meg så mye håp på mine vegne! Gratulerer så mye, fine gode du :Heartred:Heartred

:wav

Vis vedlegget 368240

HERREGUD!!!!!!!!

Dette er helt sykt! 6 PP måtte til denne gangen. Det er så mange tanker nå. Jeg er så redd for å miste en tredje gang. Vær så snill å la dette gå bra :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 I morgen skal jeg kontakte gynekologen min for å høre hvor mye levaxindose jeg må øke med, og om jeg kan bruke metformin i svangerskapet. Noen som vet? Min offentlige gynekolog sa jeg skulle slutte ved positiv test. Jeg har googlet, og ikke funnet mye som tilsier at man må stoppe. Fant også ut at det kan redusere sjansen for aborter for de med PCOS. Så må få hørt med min private gynekolog om hva han anbefaler så raskt som mulig. I tillegg skal jeg nå begynne på Klexane-blodfortynnende sprøyter! Det har jeg grua meg til lenge. Men jeg må jo bare. Prøver å tenke på hvor mange andre i verden som har tatt og tar det. Da klarer jeg det også!

Æææ du er gravid!!! Gratulerer så mye med positiv test! :wav Så fantastisk!

Og så rett før dere skulle få hjelp, så klarte dere det selv! :hello2 Skjønner at dette må føles veldig skummelt også, med tanke på tidligere erfaringer.. Men denne spiren må bare klamre seg fast nå :smiley-angelic001 Jeg gleder meg til å følge deg gjennom de neste 9 mnd. :love017

ÅÅÅ HURRA!! Nå ble jeg utrolig glad, dette var en fin overraskelse å våkne til! Jeg ble så rørt at jeg gråt en liten skvett, både fordi jeg er så glad på dine vegne, men også fordi det gir meg så mye håp på mine vegne! Gratulerer så mye, fine gode du :Heartred:Heartred

:wav
Ååå Superappelsin!! Så søt du er! Tusen,tusen takk!! :love7:D:Heartred Så fint at det gir deg mye håp!! Jeg heier sånn på deg!! Tusen takk igjen, SÅ koselig! :Heartred:)

Æææ du er gravid!!! Gratulerer så mye med positiv test! :wav Så fantastisk!

Og så rett før dere skulle få hjelp, så klarte dere det selv! :hello2 Skjønner at dette må føles veldig skummelt også, med tanke på tidligere erfaringer.. Men denne spiren må bare klamre seg fast nå :smiley-angelic001 Jeg gleder meg til å følge deg gjennom de neste 9 mnd. :love017

Tusen, tusen takk søte Alfakrøll!! :D:Heartred Det er så fantastisk! Måtte det bare vare nå! Er så redd for at vi bare har "utsatt IVF og at det ikke klaffer nå heller. Har så negative tanker! Men det hjelper jo ingen verdens ting.... Håper sånn at dette skal gå! :love7 Ååå du er vel god! :Heartred

Back
Topp