Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk!!Gratulerer
Tusen takk!! alt har gått fint så langt, heldigvis!! Har ikke oppdatert her inne, men skal prøve å få skrevet ned en oppdatering snart Hvordan går det med deg??Gratulerer så mye med overraskelsen! Herlig! Skjønner at du bekymrer deg, men håper alt går helt som det skal og at du får et fint svangerskap
Tusen takk!!Næmmen, gratulerer så mye!
Tusen takk!! Så utrolig trist å høre om BO Sender deg en varm klem! Det er skikkelig tøft å gå gjennom. Ja, det syns jeg er det beste, å få vite med en gang, selv om det ikke er en garanti for at ting går bra, så hjelper det på å vite at det er noe inni der. Tusen takk,ønsker deg også masse lykke til videre!Gratulerer så mye med nytt frø
Og jeg skjønner veldig godt at du vil sjekke om det faktisk er noe der etter en BO. Har gått gjennom abort etter BO nå, og det første jeg tenkte var at neste gang vil jeg sjekke at det faktisk er noe inni der, så snart som mulig!
Håper frøet sitter godt, masse lykke til!
Så koselig med oppdatering fra deg! Tenk at du er godt over halvveis! Godt å høre at alt er bra Kan tenke meg graviditeten går mye raskere når man allerede har en liten en man skal følge opp. Hvordan synes du denne graviditeten har vært sammenlignet med første? Er vel litt mindre tid til hvile nå enn sist? Hva er grunnen til at du går på albyl-e denne gangen, om jeg kan spørre? Jeg gikk på progesteron og albyl-e selv i mitt svangerskap (fordi jeg hadde mistet to ganger), og lurer på om jeg bør gjøre det samme neste gang..NÅ er det på tide med oppdatering her inne!! Har ikke tatt meg tiden til å skrive her og det er jo litt dumt. Er koselig å se tilbake på i ettertid! Tenkte å kjøre på med en graviditetsoppdatering!
GRAVIDOPPDATERING
Gravid: 25+1 (tiden går så fort denne gangen!!)
Termin: 02.06.2024
Dager til termin: 107 dager
Kjønn: Gutt!
Trimester: Andre
Graviditetsmnd: 7
Prosent gjennomført: 62,2%
Neste JM/legetime: Jordmortime om 10 dager
Ultralyd: 3D/4D ultralyd om 4 dager! Gjorde aldri det med storesøster og angrer. Håper vi får gode bilder av lillebror!
Plager: Hatt litt mer vondt enn ellers i ryggen og bekken? Usikker på om det er bekkenet eller stram muskulatur i sete. Heller mer mot det siste da behandling hos fysio har hjulpet masse i det siste! SÅ deilig å ikke ha så vondt hver gang man går eller gjør noe! Er for tiden 100% sykmeldt pga det. Har igjen 3 uker med 100%, så begynner jeg muligens 20 eller 40% igjen på jobb for å se hvordan det går med ryggen og bekken.
Innkjøp: Svært lite! Prøver å ikke kjøpe så mye klær da vi har en del fra storesøster. Må bare gå gjennom alt. Orker ikke pysjamas med knapper! Så de skal selges. Herregud så unyttig å bruke, når du har en liten baby som tisser hele tiden. Glidelås er fantastisk! Har kjøpt en ny body og bukse på salg fra Polarn o pyret.
Utstyr så langt: Bedsidecrib, vippestol, badekar, bæresjal fra najell, newborn seat, dyne, sengetøy, babygym, leker og diverse etter storesøster.
Utstyr som gjenstår: Ekstra enhet til babycall, vognpose, ekstra stokke tripp trapp stol, kanskje brystpumpe? Fikk ikke til amming sist gang, så usikker på hva jeg gjør. Kjøpte en enkel medela brystpumpe sist men hvis jeg skal pumpe ønsker jeg meg en annen type. Enten sånn man kan ha i bh'en eller en litt sterkere dobbel brystpumpe. Må sette meg litt mer inn i det! Og ny vogn. Må ha søskenvogn og har sett på Bugaboo donkey duo på Finn. Har ikke funnet en ennå (syns de som ligger ute enten er for dyre og for gamle eller har mangler/knekte deler osv) og er usikker på om vi skal gå for en ny en, som er høyere enn de eldre modellene OG som da har garanti på vogna eller ikke. Er bare så sinnsykt mye penger å bruke på vogn (20400 kr for ny)
Mage: Har gravidmage og elsker den! Liker kroppen min best når den er gravid Fikk mage før denne gangen og bittelitt større enn på samme tid sist syns jeg!
Vektendring: Opp nesten 8 kg. Ligger veldig likt som ved forrige gravididitet. Gikk opp 13 kg med storesøster mener jeg.
Medisiner: Går på Albyl-e og skal ta det til uke 36.
Aktivitet i magen: Ja, hver dag! Har morkaka foran denne gangen, så det tok sin tid før jeg kjente ordentlig spark. Men for ca. to uker siden så begynte lillebror å sparke hver dag, og jeg kjenner det gjennom hele dagen og natta. Elsker det!! Beste med å gå gravid
Kynnere: Svært lite. Har kanskje kjent det noen ganger tidligere i graviditeten.
Hodet festet: Nei.
Barnerom: Nei, flytter inn i nytt hus rett rundt termin.
Matkick: Alt som ikke er sunt
Humør: For det meste bra.
Sykehusbag: Ikke begynt å pakke ennå, men vurderer å snart begynne litt så slipper jeg å tenke på det rundt flytting.
Tanker om fødsel: Gruer meg litt! Er redd for å bli igangsatt igjen, for riene var helt jævlige. Det var nonstop og epiduralen funker ikke ordentlig! Noen her som har blitt igangsatt flere ganger og har to ulike opplevelser?
Neste milepæl: Å komme til 3.trimester.
Alfakrøll! Så koselig å høre fra deg Hvordan går det med deg og dere??Så koselig med oppdatering fra deg! Tenk at du er godt over halvveis! Godt å høre at alt er bra Kan tenke meg graviditeten går mye raskere når man allerede har en liten en man skal følge opp. Hvordan synes du denne graviditeten har vært sammenlignet med første? Er vel litt mindre tid til hvile nå enn sist? Hva er grunnen til at du går på albyl-e denne gangen, om jeg kan spørre? Jeg gikk på progesteron og albyl-e selv i mitt svangerskap (fordi jeg hadde mistet to ganger), og lurer på om jeg bør gjøre det samme neste gang..
Det går bare bra med meg og oss Lille er nå over 7 måneder allerede! Det har vært veldig koselig å ha en liten baby også, men føler jeg har litt mer rutiner og at det er litt enklere nå som hun har blitt litt større. Koser meg mer og mer med jenta mi, veldig stas å følge utviklingen hennesAlfakrøll! Så koselig å høre fra deg Hvordan går det med deg og dere??
Det er myyye mindre tid til å hvile denne gangen ja, med en liten en å ta seg av Det er faktisk veldig stor forskjell! Akkurat nå er jeg jo sykmeldt men har jobbet litt fram til jeg ble 100% sm. Hadde aldri klart å jobbe fullt hele veien og i tillegg til å måtte ta seg av en på 16 mnd (selv om samboer også hjelper til selvfølgelig). Ting er generelt tyngre fysisk denne gangen! (men psyken er heldigvis bedre enn jeg var med storesøster). Og hvertfall også når man ikke kan hvile når man selv har behov for det. Men man klarer det man "må" Går på albyl-e kun fordi jeg har tenkt at det er en grunn til at det gikk så bra sist graviditet + at jeg ikke hadde noen bivirkninger! Fikk begynne på det uten spørsmål fra gynekologen min. Så egentlig bare for en forsikring Så hvis man selv ikke har hatt noen bivirkninger med albyl-e så ser jeg egentlig ingen grunn til å ikke bruke det, bare sånn i tilfelle hvis du skjønner?
Så koselig å høre at det går bra med dere! Oi, 7 mnd allerede! Det går så fort Ja, jeg syns også ting ble enklere etter hun ble større. Nå er vi inne i en fase hvor hun skal gjøre alt selv og blir veldig fort sint men glad igjen noen sekunder senere, litt frustrerendeDet går bare bra med meg og oss Lille er nå over 7 måneder allerede! Det har vært veldig koselig å ha en liten baby også, men føler jeg har litt mer rutiner og at det er litt enklere nå som hun har blitt litt større. Koser meg mer og mer med jenta mi, veldig stas å følge utviklingen hennes
Veldig forståelig at det er stor forskjell fra sist graviditet til denne! Hørtes veldig lurt ut med sykmelding, viktig å ta godt vare på deg selv i denne fasen (og ellers også da) Hørtes lurt ut å ta albyl-e som en forsikring, jeg skal vurdere å gjøre det samme. Nå er det vel ikke lenge til du er i 3. trimester - håper du får en fin vår med storesøster, og at graviditeten ikke blir for tung videre
Jaa går så fort! Det høres ut som en frustrerende fase, men også litt facinerende Sant det, aldri hørt om bivirkninger jeg heller.Så koselig å høre at det går bra med dere! Oi, 7 mnd allerede! Det går så fort Ja, jeg syns også ting ble enklere etter hun ble større. Nå er vi inne i en fase hvor hun skal gjøre alt selv og blir veldig fort sint men glad igjen noen sekunder senere, litt frustrerende
Ja, vurder det! Tenker at det er en fin forsikring, så lenge man får lov av legen og man ikke har bivirkninger. Har faktisk ikke lest om noen som har hatt bivirkninger ved å bruke det.
Det stemmer, er i 3. trimester nå i følge den ene appen min! Helt rart å tenke på, hvor fort det har gått denne gangen. Tuuusen takk for det Alfakrøll, håper dere får en nydelig vår også
Ja, det er det! haha Men veldig fin alder hun er i nå, har mange finer stunder sammenJaa går så fort! Det høres ut som en frustrerende fase, men også litt facinerende Sant det, aldri hørt om bivirkninger jeg heller.
Lykke til videre med siste trimester
Hei og tusen takk for det!Hei! Gratulerer så mye med lillebror på vei
Jeg har blitt satt i gang 2 ganger med ulike utfall.
Nr 1 fikk jeg styrtfødsel med stormrier, mye smerter og ingen pause.
Med nr 2 hadde jeg litt rier på vei inn til sykehuset, kunne også se de på ctg maskinen med jordmor nektet for det. Jeg fikk modningstablett kl 19.30 (var ikke moden i det hele tatt) og våknet kl 23.30 av rier. Tok en tur til jordmor kl 03 og ble målt til 4-5 cm åpning, da fikk jeg føderom og lille ble født rett over 8. En mye mer behagelig og kontrollert fødsel. Men her virket det som kroppen var mer klar selv, og fødselen hadde kanskje vært i gang uten modningstabletten også
Nå prøver vi på nr 3 og håper denne fødselen får gå helt av seg selv
Håper kroppen din setter i gang fødselen selv, så du slipper å bli satt i gang igjen