Veien til babydrømmen, etter 2 MA og en BO på rad. Gravid på nytt!

Tusen takk for at du deler, og gratulerer så mye med en vakker datter! Hun ser helt nydelig ut :love017
Jeg tror nok at det er helt vanlig å bli litt overveldet i starten, med å komme inn i rutiner, mestre amming, generelt få en god flyt på ting så en ikke føler døgnet er for kort. Jeg heier fremdeles på dere, you've got this :Heartred:D

Gratulerer så mye med datteren:) endelig!

Hun er her!:love7:Heartred:Heartred:Heartred
Lille, perfekte frøkna mi er hele 11 dager gammel i dag! Jeg har rett og slett ikke hatt kapasitet eller ork til å komme inn her og skrive noe før nå! Ting går i ETT og jeg må forte meg å få skrevet ned litt om fødsel og frøkna, før hun våkner igjen :happy:
Jeg ble igangsatt tirsdag 4.oktober. Det ble satt inn en ballong kl 16.00. Fikk ganske kraftige "mensmurringer" av det. Og det var ubehagelig å sette inn! Fikk beskjed av legen at i verste fall så kan en igangsettelse drøye, slik at jeg kanskje ikke skulle føde før søndag, altså 5 hele dager til. Jeg ble innlagt og skulle bli der til det ble fødsel. Så jeg var forberedt på den lange tiden det kunne ta.

Ballongen kunne sitte i max 24 timer, før den evt ble fjernet. Det kunne også hende at jeg mistet den selv, og det var nettopp det som skjedde.
Natt til onsdag 5.oktober, kl 02, falt ballongen ut mens jeg var på do.
Morgenen etter fikk jeg min første modningspille kl 09. De sa det var liten sjans for at noe skulle skje etter kun 1 modningspille. Kl 13.15 fikk jeg min andre pille. Jeg hadde ikke merket noe til den, før jeg begynne å kjenne noe murringer rundt 17-tiden. Planen var at jeg enten skulle få en ny pille, eller så ville de ta vannet. De ville vente litt til for å se om det skjedde noe mer. Samboeren min kom på besøk i 18-tiden og allerede da hadde jeg begynt å få ganske vonde smerter. Det viste seg å være rier!
Kl var blitt rundt 20 og etter en sjekk av hvor mange cm jeg var, så fikk jeg beskjed om at jeg skulle på fødestua! Dette gikk da veldig fort syns jeg. Jeg hadde såpass hyppige rier nå at jeg ble kjørt i rullestol til fødeavdelingen og rommet jeg skulle føde på.

Jeg sa tidlig i fra at jeg ønsket epidural og at jeg måtte rekke å få den.
Det forsikret jordmoren meg om at det ikke var noe problem.
Etter litt kom anestesilegen for å sette epidural, og det var ikke et minutt for tidlig.
Hittil hadde jeg kun fått lystgass. Om den hjalp eller om det var placebo, er jeg ikke sikker på! Men det var en trygghet i å kunne bruke det.
Riene var ekstremt hyppige, og man må jo sitte stille når epiduralen settes. Det var skikkelig vanskelig! Hadde omtrent kun pause mellom riene på kanskje max 15 sekunder.
Det drøyde og drøyde med epiduralen, rett og slett fordi han ikke fikk til å sette den! Da fikk jeg litt småpanikk. Han prøvde 5 ganger, før overlegen ble tilkalt og skulle prøve. Også han slet veldig, og han måtte også prøve 5 ganger før han fikk det til! Det viste seg at ryggvirvlene mine var ganske tette, så det var vanskelig å få satt sprøyta.
Epiduralen syns jeg hadde en effekt i kanskje en times tid eller no, før det dabbet av og begynte å gjøre eeeekstremt vondt.
Tror kl var 23, da hadde jeg 6 cm åpning. En time senere hadde jeg 9. Og hun ble født 01.35! Torsdag 6.oktober :Heartred Så det gikk relativt fort!
Den smerten tror jeg aldri jeg kommer til å glemme. Å føde var mye vondere enn jeg hadde trodd! Jeg tror hele sykehuset hørte meg brøle for å si det sånn :hilarious:

Det var helt ubeskrivelig å få frøkna opp på brystet. Helt uvirkelig!! Og alt føles faktisk helt uvirkelig enda. Tenk at det gikk bra og tenk at jeg har født og er mamma! Det største i verden føles det ut som. Jeg er evig takknemlig og kommer alltid til å være det :Heartred Jeg kunne skrevet alt i enda mer detalj, men jeg rekker det rett og slett ikke.
Å bli mamma er noe helt annet enn jeg hadde trodd. Det er fantastisk og det er utrolig slitsomt. Døgnet har ikke nok timer! Alt tar så lang tid. Vi sliter med ammingen, noe som gjør at jeg pumper, og hun får morsmelkerstatning i tillegg. Vi bruker mye tid på dette og føler vel egentlig at vi ikke gjør annet for tiden. Vi får minimalt med søvn, og det er det tøffeste akkurat nå. Det tar virkelig tid å bli kjent med et nytt menneske og alle nye rutiner. Men, det er dette jeg har ønsket meg! Jeg vet at ting blir bedre når vi kommer inn i rutiner. Jeg er helt forelska i dette lille menneske som jeg har laget med samboeren min :Heartred
Vis vedlegget 390377
Ååå gratulerer så mye med ei nydelig datter Khelg!! :Heartred:Heartred Tenk at du endelig er mamma! Og tenk så ønsket hun er, så mye som du har gått gjennom for å få henne :love017 Håper det går seg til med rutiner snart så du kan få litt mer søvn, og at du kan nyte tiden du har foran deg med den lille familien din :Heartred

Gratulerer så mye! :smiley-bounce012 Jeg har jo fulgt deg hele veien, og det er så gøy å se et sprell levende resultat!:binkybaby Kos deg med den lille frøkna:Heartred

Gratulerer så mye med overstått, det er utrolig hva man får til. Og hvor travelt det blir etterpå.. men det er så verdt alt. Ingenting kan måle seg med det :Heartred

Gratulerer så mye :Heartbigred Det er fantastisk! Nyt alt du kan. Hun er nydelig :Heartbigred

Gratulerer så mye med ei lita, nydelig frøken:dummy1::Heartpink

Tusen takk for at du deler, og gratulerer så mye med en vakker datter! Hun ser helt nydelig ut :love017
Jeg tror nok at det er helt vanlig å bli litt overveldet i starten, med å komme inn i rutiner, mestre amming, generelt få en god flyt på ting så en ikke føler døgnet er for kort. Jeg heier fremdeles på dere, you've got this :Heartred:D
Gratulerer så mye med datteren:) endelig!
Ååå gratulerer så mye med ei nydelig datter Khelg!! :Heartred:Heartred Tenk at du endelig er mamma! Og tenk så ønsket hun er, så mye som du har gått gjennom for å få henne :love017 Håper det går seg til med rutiner snart så du kan få litt mer søvn, og at du kan nyte tiden du har foran deg med den lille familien din :Heartred
Gratulerer så mye! :smiley-bounce012 Jeg har jo fulgt deg hele veien, og det er så gøy å se et sprell levende resultat!:binkybaby Kos deg med den lille frøkna:Heartred
Gratulerer så mye med overstått, det er utrolig hva man får til. Og hvor travelt det blir etterpå.. men det er så verdt alt. Ingenting kan måle seg med det :Heartred
Gratulerer så mye :Heartbigred Det er fantastisk! Nyt alt du kan. Hun er nydelig :Heartbigred
Gratulerer masse :Heartpink for en skjønn liten frøken:Heartpink nyt tiden fremover
Gratulerer så mye med ei lita, nydelig frøken:dummy1::Heartpink
Tusen tusen takk for gratulasjonene og de fine ordene deres!!:Heartbigredrekker dessverre ikke å svare hver og en av dere, men vit at jeg setter veldig stor pris på det :love7:Heartred

Heisann!
Nå er det snart et helt år siden jeg skrev i dagboken min :woot:
Frøkna er snart 1 år og det året har gått så sinnsykt fort!! Livet er veldig hektisk og jeg føler ikke at jeg rekker å gjøre halvparten av det jeg vil :hilarious:

Forrige fredag (22/9) fikk jeg meg et lite sjokk... Jeg er gravid igjen! :nailbiting::joyful::woot::excited001:love7

20230922_055745.jpg

Veldig uventa, da vi ikke har prøvd men hatt ubeskytta sex èn gang denne perioden. Det var visst alt som skulle til! Veldig uventa, men også veldig velkomment! Vi ville vente, hvertfall en liten stund til. Men om det skjedde, så... ja. Så nå er bekymringene i gang igjen og jeg blir så sliten av meg selv :hungover:

Jeg har ikke testet etter EL, men ifølge Flo appen så var eggløsning 12/9. Men jeg fikk så sterk graviditets test da jeg testet (mest sannsynlig) dagen før jeg ventet mens. Så jeg vet ikke om jeg er en dag eller to lenger, eller om egget ble befrukta raskt. Jeg har målt hcg to ganger, og skal en gang til i morgen.

Jeg målte tirsdag 26/9 og da tror jeg at jeg var 14 dpo og fikk 514 som resultat! Det er et supert tall. På torsdag 28/9 var hcg'en på 1200! Så mer enn dobling. Helt supre nivåer, allikevel klarer jeg ikke å slappe av. Tenk om det ikke er noe der, at det er en BO? Sånn som skjedde 3. gangen jeg var gravid. Jeg har så lite symptomer på graviditeten at jeg blir nervøs. Jeg har kjent på trøtthet og det var derfor jeg tok en graviditetstest. Kjent svake murringer, men ikke noe mer enn det. Jeg venter og venter på mer og håper det dukker opp!
Håper på en god stigning av hcg i morgen :Heartred

4+6 - 20 dpo?

Usikker, men sånn ca. Ny hcg prøve i dag viste 4200! Helt normal stigning i følge hcg kalkulator :joyful::Heartred

Oppsummert hcg
26/9 - 14 dpo? - 514
28/9 - 16 dpo? - 1200
2/10 - 20 dpo? - 4200

Tok en siste graviditetstest i dag, bare for å kunne se 3+ :happy:

20231002_162750.jpg

Gratulerer så mye med ny graviditet! Så deilig at den plutselig bare var der, uten stress med prøving :happy:
Tusen takk Irrgrønn!:happy: :Heartpink
Ja, det føles veldig godt å slippe stress med prøving! Håper bare at det holder helt til mål denne gangen også:smiley-angelic001

Hvordan går det med deg?:happy:

Tusen takk Irrgrønn!:happy: :Heartpink
Ja, det føles veldig godt å slippe stress med prøving! Håper bare at det holder helt til mål denne gangen også:smiley-angelic001

Hvordan går det med deg?:happy:
Nå har sikkert kroppen din knekt koden for hvordan den skal forholde seg til befruktede egg, så regner med det går fint med denne graviditeten også :happy:

Takk som spør! Jeg har en ufrivillig prøvepause pga. langvarig sykdom hos mannen, men det ser ut til å gå riktig vei, så håper å kunne gjenoppta prøvingen ved juletider :happy:.

Nå har sikkert kroppen din knekt koden for hvordan den skal forholde seg til befruktede egg, så regner med det går fint med denne graviditeten også :happy:

Takk som spør! Jeg har en ufrivillig prøvepause pga. langvarig sykdom hos mannen, men det ser ut til å gå riktig vei, så håper å kunne gjenoppta prøvingen ved juletider :happy:.
Ja, jeg håper virkelig at den har det! :joyful:

Åå trist å høre at mannen din er syk, men ble veldig glad av å høre at det ser ut til å gå riktig vei! Det blir spennende Irrgrønn! Ønsker deg alt det beste :happy::love7

6+3 (i går)
Jeg bestilte meg en tidlig ultralyd på tirsdag, for jeg måtte bare se om det var noe inni livmoren denne gangen, særlig etter at jeg hadde BO i mitt tredje svangerskap.

Jeg hadde 140 i puls da jeg var på do på legekontoret. Var så nervøs atte :depressed:

Heldigvis viste skjermen en liten bønne som målte 6+3 og det er akkurat det jeg har trodd jeg er +- en dag! Vi både så og hørte hjerteslagene :love7Jeg håper sånn at dette skal gå bra! Har allerede begynt å drømme om livet med den lille i magen og hvordan mini mest sannsynlig skal bli storesøster :happy:
Kommer nok til å være ekstra urolig fram til uke 10/11/12. Er så redd for en ny MA. Syns det var så fælt å gå gjennom... Men, så langt, så bra! :smiley-angelic001
Screenshot_20231012_142206_Gallery.jpg

Gratulerer så mye med overraskelsen! :D Herlig! Skjønner at du bekymrer deg, men håper alt går helt som det skal og at du får et fint svangerskap :Heartred

Næmmen, gratulerer så mye!

Back
Topp