PP 8 - CD 21 - 7 DPO
Siden siste oppdatering her inne, så har jeg fått snakket med Medicus og fått time for å gå gjennom blodprøvene mine, og ta en sjekk av meg. Dvs, ultralyd av livmor og vannscanning av eggledere. DET gruer jeg meg litt til kjenner jeg.... Var usikker på om det er nødvendig, med tanke på at jeg blir jo gravid. Men da jeg ringte til Medicus for å høre, forklarte hun at det da sjekkes for polypper, som igjen kan føre til spontanaborter. Og jeg vil jo få sjekket ut dette, så det blir nok til at dette gjøres.
Har fått time 26. august. Så ikke lenge igjen nå! Timen blir selvfølgelig avlyst hvis jeg skulle være gravid før det. Men jeg har ikke helt troa på at det har klaffa denne gang heller. Er vel egentlig bare jeg som heller vil være litt pessimist og heller bli positivt overrasket HVIS det skulle vise seg at jeg får to streker denne gangen... Planen er å vente med å teste til tirsdag, da skal jeg være 10 DPO. Håper jeg klarer å vente til da! Er lei av å vende og vri på testene for å se om kan være en antydning til strek og bli helt koko.....
Samboer har også fått time til å sjekke spermen sin, og vi skal dit I DAG! Kjenner jeg er spent. Selv om jeg ikke skal gjøre noe
Vet at samboer ikke syns det er så gøy, men han gjør det heldigvis
Tror innerst inne at det ikke er noe galt med spermen hans. Men man vet jo aldri, så veldig greit å få utelukka det forhåpentligvis.
Jeg har også bedt om henvisning til gynekolog Sverre Sand, som holder til hos Oslo gynekologene på Majorstua. Fikk et tips om at han er veldig hyggelig og dyktig. Søkte han opp på Legelisten.no, og der stod det mye bra! Var redd det skulle ta maaaange måneder før jeg fikk time, med tanke på at det står på nettsiden at de har ventetid fra 3-6 måneder. Men, jeg har fått time allerede om 2 måneder!
Håper selvfølgelig at jeg er gravid innen da, men tenker uansett at det er godt å ha en dyktig gynekolog som har en offentlig avtale. Han jeg går til nå er jo privat, og det blir dyrt i lengden. Men jeg er veldig fornøyd med han, så får se hvordan det blir med oppfølging etterhvert og når jeg har vært hos Sverre Sand.
Så, ting skjer ihvertfall. Vet at selv dyktige gynekologer ikke kan trylle! Dessverre
Men de er jo borti dette daglig, så tenker at all mulig tips, råd og hjelp jeg kan få, er helt supert
Ønsker alle en flott lørdag