Veien til babydrømmen, etter 2 MA og en BO på rad. Gravid på nytt!

9+4

Her snegler dagene seg av gårde, men på et eller annet vis så går jo tiden, og nå syns jeg endelig at jeg har kommet litt på vei! Det er så stas og fortsatt veldig uvirkelig. At JEG har kommet meg helt til svangerskapsuke 10!

Er fortsatt mye redd og hadde en mental breakdown i går hvor jeg gråt og gråt, fordi jeg er så redd for å miste.

Har heller ikke klart å kun gå til ultralyd hos den offentlige, måtte bestille meg enda en ekstra privat i helgen som var, fordi jeg var så redd for at det ikke var liv. Frykten tar helt overhånd noen dager....

Men jeg var på ny ultralyd i dag, og alt er heldigvis fortsatt i skjønneste orden :Heartred Fikk også tatt en liten videosnutt hvor man ser fosteret bevege seg. Så utrolig stas å se!! Dette var egentlig siste gang hos offentlig gynekolog, men jeg spurte om det var siste timen, og han sa at jeg godt kunne få en til hvis det hjalp meg. Sa selvfølgelig ja til det!

Så neste uke har jeg min første time hos jordmor og siste ultralyd hos den offentlige gynekologen:love7
20220309_081051.jpg

Helt uvirkelig å se!!:Heartbigred

9+4

Her snegler dagene seg av gårde, men på et eller annet vis så går jo tiden, og nå syns jeg endelig at jeg har kommet litt på vei! Det er så stas og fortsatt veldig uvirkelig. At JEG har kommet meg helt til svangerskapsuke 10!

Er fortsatt mye redd og hadde en mental breakdown i går hvor jeg gråt og gråt, fordi jeg er så redd for å miste.

Har heller ikke klart å kun gå til ultralyd hos den offentlige, måtte bestille meg enda en ekstra privat i helgen som var, fordi jeg var så redd for at det ikke var liv. Frykten tar helt overhånd noen dager....

Men jeg var på ny ultralyd i dag, og alt er heldigvis fortsatt i skjønneste orden :Heartred Fikk også tatt en liten videosnutt hvor man ser fosteret bevege seg. Så utrolig stas å se!! Dette var egentlig siste gang hos offentlig gynekolog, men jeg spurte om det var siste timen, og han sa at jeg godt kunne få en til hvis det hjalp meg. Sa selvfølgelig ja til det!

Så neste uke har jeg min første time hos jordmor og siste ultralyd hos den offentlige gynekologen:love7Vis vedlegget 378803

Åå så herlig at du har kommet så langt:Heartred jeg har jo følgt deg en del pga ganske lik historie. Dette går veien skal du se, men skjønner godt angsten din for å miste. Den ligger å sniker seg frem her også ganske ofte (er 13+5 i dag). Nå håper jeg det blir bebis på oss begge:Heartred:Heartred

Åå så herlig at du har kommet så langt:Heartred jeg har jo følgt deg en del pga ganske lik historie. Dette går veien skal du se, men skjønner godt angsten din for å miste. Den ligger å sniker seg frem her også ganske ofte (er 13+5 i dag). Nå håper jeg det blir bebis på oss begge:Heartred:Heartred
Hei søte deg! Ja, vi har hatt en ganske lik historie. SÅ stas at du har kommet så langt på vei!! :love7 Ja, nå er det virkelig vår tur denne gangen Muumimamma! Håper du holder meg oppdatert på reisen din :Heartred

9+4

Så neste uke har jeg min første time hos jordmor og siste ultralyd hos den offentlige gynekologen:love7Vis vedlegget 378803

Fantastisk! :love017 Så godt å høre at du er over den tiden du har mistet før, men skjønner at du fremdeles er veldig redd.. Håper at frykten gradvis kan slippe taket når lille, fine foster blir større og større :Heartred

Fantastisk! :love017 Så godt å høre at du er over den tiden du har mistet før, men skjønner at du fremdeles er veldig redd.. Håper at frykten gradvis kan slippe taket når lille, fine foster blir større og større :Heartred
Fine Alfakrøll :Heartred Hvordan går det med deg?? Koselig å høre fra deg:love7

Tusen takk:Heartred Ja, heldigvis har jeg kommet lenger denne gang! Det føles veldig uvirkelig, men jeg er så takknemlig, hver dag! Ja, det håper virkelig jeg også, for det er slitsomt å være så redd. Satser på det:Heartred:Heartred

Ååååå, det begynner virkelig å se ut som en baby nå jo! :D Høres helt forferdelig ut å kjenne på den frykten du gjør.. Håper det roer seg når du nå veeeeldig snart har lagt bak deg de skumle 12 første ukene, så du bare kan nyte resten av dette etterlengtede svangerskapet:love2 Herlig at du blir så godt ivaretatt og får enda en offentlig UL da, det er deg vel unt! Som alltid; jeg heier videre!:happy093. This is the winning baby:Heartpink:joyful:

Ååååå, det begynner virkelig å se ut som en baby nå jo! :D Høres helt forferdelig ut å kjenne på den frykten du gjør.. Håper det roer seg når du nå veeeeldig snart har lagt bak deg de skumle 12 første ukene, så du bare kan nyte resten av dette etterlengtede svangerskapet:love2 Herlig at du blir så godt ivaretatt og får enda en offentlig UL da, det er deg vel unt! Som alltid; jeg heier videre!:happy093. This is the winning baby:Heartpink:joyful:
Sååå søt du er!!:love7:Heartred Tusen takk fineste Noelle!:Heartred Det er alltid såå koselig å lese meldingene fra deg, jeg kjenner at du er genuint glad på mine vegne:Heartred:Heartred :) Helt sprøtt at jeg har kommet meg så langt, at man ser at det begynner å ligne på en baby! Har drømt om dette så lenge! Håper det varer:Heartred om 2 dager er jeg 10+0 og da er det bare 14 dager til uke 12:woot::woot: Tusen takk for heiarop! Det er så godt å kjenne på støtten :Heartbigred Håper det går bra med deg!:love7

Snart er jo hele første trimester gått! Og da synker jo risikoen for at noe skal skje. Jeg har tria på deg denne gangen, se den fine lille babyen! Dette er en stayer!
Å takk gode Snorkfrøken!:happy::Heartbigred Det er sant! Håper fosteret holder seg levende inni der! :love7

Fine Alfakrøll :Heartred Hvordan går det med deg?? Koselig å høre fra deg:love7

Tusen takk:Heartred Ja, heldigvis har jeg kommet lenger denne gang! Det føles veldig uvirkelig, men jeg er så takknemlig, hver dag! Ja, det håper virkelig jeg også, for det er slitsomt å være så redd. Satser på det:Heartred:Heartred

Takk, det går greit med meg. Har vært sliten av prøvingen et par måneder nå og ikke orket gjøre en innsats, men satser på at det snart snur. Tror det delvis skyldes andre områder i livet som er krevende og utmattende. Når jeg forhåpentligvis snart får landet litt av det andre tror og håper jeg at energien og motivasjonen for å prøve kommer tilbake igjen.. :)

Masse lykke til med jordmortime og ny ultralyd denne uken! Gleder meg til oppdatering :Heartred:Heartred

Takk, det går greit med meg. Har vært sliten av prøvingen et par måneder nå og ikke orket gjøre en innsats, men satser på at det snart snur. Tror det delvis skyldes andre områder i livet som er krevende og utmattende. Når jeg forhåpentligvis snart får landet litt av det andre tror og håper jeg at energien og motivasjonen for å prøve kommer tilbake igjen.. :)

Masse lykke til med jordmortime og ny ultralyd denne uken! Gleder meg til oppdatering :Heartred:Heartred
Sender deg en stooor og god klem, Alfakrøll :Heartred:Heartred Jeg skjønner deg så godt, dessverre. Den prøvingen tar virkelig mye energi, og hvis det er andre ting som også er krevende, så er det søren meg ikke lett å ha fokus. Det er det ikke uansett, enkelte ganger kan det bli altoppslukende, og da trenger man en pause:Heartred Håper at de andre tingene roer seg snart for deg, slik at du kan få energien og motivasjon din tilbake igjen:love7

Tuuusen takk! Skal straks skrive en oppdatering på hvordan det har gått denne uken :):Heartred

10+5

På mandag hadde jeg min første jordmortime, og jeg må innrømme at jeg har ventet lenge på det, og det var stas å endelig få helsekortet:) Noe sikkert mange ikke tenker på, men som er veldig stas for en som har drømt om det så lenge nå:Heartred

Hun målte urinen min, og den var heldigvis fin! Tok også blodtrykket, som også heldigvis var bra. Fikk søkt fødeplass, og fikk allerede svar dagen etter! Det gikk fort. Har fått fødeplass på Ahus, og fått tildelt time til rutineultralyd i mai! Har ventet en stund med å søke denne gangen, for gang nummer to, så måtte jeg ringe og avbestille timen min for rutineultralyd. DET var skikkelig, skikkelig tøft.... Så håper jeg slipper å gjøre det denne gangen:love2

På tirsdag hadde jeg min siste time hos den offentlig gynekologen. Litt skummelt! Men også godt at jeg har kommet såpass på vei at han mener jeg ikke trenger mer oppfølging. Han ba meg om å senke skuldrene og sa at dette skal gå bra. Alt ser fint ut, og den lille målte 4 cm med beina :Heartred Tok en liten videosnutt av ultralyden, men det går jo ikke an å legge ut videoer her. Så tok noen screenshot av det. Det er så uvirkelig at det er meg den ultralyden er fra. Hjernen min klarer ikke helt å forstå det... Det er som om det er noen andre. Men så er det virkelig inni meg! Er så takknemlig:Heartred

Formen min er ok. Føler meg fortsatt uvel til tider, men det er ikke hele dagen lenger, og det er veldig deilig. Mye mat byr meg fortsatt i mot, og middag er det verste å få i seg. Jeg finnes egentlig ikke kresen, så jeg syns det er vanskelig å bli dårlig av nesten all mulig mat. Det er jeg som bestemmer matmenyen for tiden, og jeg kan ha funnet ut av noe jeg har lyst på å spise, også skal vi lage det og jeg blir bare kvalm :yuck: Håper det gir seg snart! Ellers har jeg oftere og oftere begynt å få hodepine. Jeg prøver å unngå å ta paracet hvis jeg virkelig ikke MÅ! Håper det også gir seg snart.

Neste ultralyd er organrettet ultralyd 1. april. Det er "bare" 2 uker og 1 dag til, men får se om jeg klarer å vente så lenge på en ultralyd, eller om jeg bestiller meg en til neste uke. Må bare se hvordan jeg føler det neste uke:nailbiting:

Vedlegg

• Screenshot_20220315-104258_Gallery.jpg
    Screenshot_20220315-104258_Gallery.jpg
    166,6 KB · Visninger: 81
  • Screenshot_20220315-104321_Gallery.jpg
    Screenshot_20220315-104321_Gallery.jpg
    163,2 KB · Visninger: 79
  • Screenshot_20220315-104337_Gallery-2.jpg
    Screenshot_20220315-104337_Gallery-2.jpg
    181,4 KB · Visninger: 77
  • Screenshot_20220317-105001_Photos.jpg
    Screenshot_20220317-105001_Photos.jpg
    82,3 KB · Visninger: 81
12+1

Tenk at JEG har kommet meg til svangerskapsuke 13!! Helt, helt utrolig. En enorm stor milepæl for meg! Det ble feiret i går, med en ekstra god frokost :)

Jeg klarte ikke å holde meg unna enda en ultralyd, så jeg var på en til denne uka, da jeg var 11+3. Alt så heldigvis fint ut igjen! Tenk at jeg har fått gode nyheter på alle ultralydene mine. Og jeg blir nesten litt flau over hvor mange ultralyder jeg har vært på, men der og da har det vært utrolig viktig for psyken min. Det er lett å være etterpåklok når man ser at alt har gått fint... Har blitt en del tusenlapper på private ultralyder nå. Den siste som er planlagt, er til fredag, om 5 dager! Da skal vi til Martin Lundring og har da en organrettet ultralyd. Det blir skikkelig skummelt, og forhåpentligvis fint hvis alt står bra til. Kjenner jeg gruer meg! Hadde vært spennende å få vite kjønn, men aller mest håper jeg på at alt ser fint ut:Heartred:Heartred:Heartred

Legger ved bilde av babyen fra ultralyden da jeg var 11+3 :)

Ønsker alle gravide og prøvere en fin søndag :love2 Ta vare på dere selv:Heartred

Vedlegg

• Screenshot_20220327-145456_Gallery.jpg
    Screenshot_20220327-145456_Gallery.jpg
    58,2 KB · Visninger: 88
12+1

Tenk at JEG har kommet meg til svangerskapsuke 13!! Helt, helt utrolig. En enorm stor milepæl for meg! Det ble feiret i går, med en ekstra god frokost :)

Jeg klarte ikke å holde meg unna enda en ultralyd, så jeg var på en til denne uka, da jeg var 11+3. Alt så heldigvis fint ut igjen! Tenk at jeg har fått gode nyheter på alle ultralydene mine. Og jeg blir nesten litt flau over hvor mange ultralyder jeg har vært på, men der og da har det vært utrolig viktig for psyken min. Det er lett å være etterpåklok når man ser at alt har gått fint... Har blitt en del tusenlapper på private ultralyder nå. Den siste som er planlagt, er til fredag, om 5 dager! Da skal vi til Martin Lundring og har da en organrettet ultralyd. Det blir skikkelig skummelt, og forhåpentligvis fint hvis alt står bra til. Kjenner jeg gruer meg! Hadde vært spennende å få vite kjønn, men aller mest håper jeg på at alt ser fint ut:Heartred:Heartred:Heartred

Ønsker alle gravide og prøvere en fin søndag :love2 Ta vare på dere selv:Heartred
Gratulerer med milepælen:joyful:. Skjønner godt at du har hatt behov for mange ultralyder underveis! Jeg tenker at det er verdt det for psyken. Og så bra at alle har vist normal progresjon:joyful: Nå er det bare å kose seg :happy:

12+1

Hurra for 12 fullgåtte uker❤ tenk at den lille der er inni magen din og vokser seg stor og sterk!

Gratulerer med milepælen:joyful:. Skjønner godt at du har hatt behov for mange ultralyder underveis! Jeg tenker at det er verdt det for psyken. Og så bra at alle har vist normal progresjon:joyful: Nå er det bare å kose seg :happy:
Tuusen takk Irrgrønn!!:love7 Ja, det har nok vært verdt det for psyken ja. Takk, jeg håper jeg snart klarer å slappe av og begynne å nyte!:Heartred

Hurra for 12 fullgåtte uker❤ tenk at den lille der er inni magen din og vokser seg stor og sterk!
Tusen takk Luna!:D:love7 ja,tenk det!! Helt utrolig! Håper at det fortsatt er liv der og at alt er fint til neste ultralyd:Heartred

12+6

I dag tidlig var jeg hos Martin Lundring på Spesialistsenteret for kvinner på Jessheim og ALT SÅ BRA UT!!:love7:wav:Heartbigred

Dere aner ikke hvor letta jeg er!!! Jeg har hatt så mange bekymringer denne uken og har telt ned timer til denne ultralyden.... Det er 6 uker siden jeg bestilte ultralyden, vel vitende om at det var en stor mulighet for at jeg måtte avbestille den. Har hatt det i tankene hele veien. Og nå har jeg vært der og fikk høre at alt så bra ut med lille babyen vår! For en lykke! :Heartred

Det var organrettet ultralyd, og han gikk nøye gjennom alt! Hva den mannen kan, og hva han kan se! Han fortalte at han gjør ca 1500 undersøkelser i løpet av et år. Helt utrolig. Vi fikk masse videoer og noen fine bilder :Heartred Veldig synd at man ikke kan poste videoer her, men babyen var i mye bevegelse. Den målte 6,8 cm fra hode til rumpa:) Ble målt til 13+1, men jeg fortsetter å følge menstermin. Foreløpig termin er fortsatt 10.oktober. Han var også 90% sikker på kjønnet. Er det noen som vil gjette utifra bilde??:D

Neste ultralyd er ikke før i mai, og det er rutineultralyd. Vurderer å booke en ultralyd i mellomtiden, får se hva jeg føler. Og da burde man jo kunne se kjønnet enda bedre, for å være enda mer sikker:hilarious: Selv om jeg vet at ting ikke er 100% før babyen er ute selvfølgelig!

Men jeg er sååå letta og glad for at alt så bra ut. Kunne ikke bedt om mer!! I morgen skal jeg på babymesse, som jeg gleder meg masse til. Har hatt lyst til det flere ganger, men så har det jo ikke gått veien. Men nå, nå må jeg begynne å tro at det kommer en liten en i oktober!:):Heartred

Vedlegg

• Screenshot_20220401-110806_Gallery.jpg
    Screenshot_20220401-110806_Gallery.jpg
    50,5 KB · Visninger: 89
  • Screenshot_20220401-110728_Gallery~2.jpg
    Screenshot_20220401-110728_Gallery~2.jpg
    36,7 KB · Visninger: 92
  • Screenshot_20220401-110747_Gallery~2.jpg
    Screenshot_20220401-110747_Gallery~2.jpg
    45,2 KB · Visninger: 90
Back
Topp