Veien til babydrømmen, etter 2 MA og en BO på rad. Gravid på nytt!

5+0 :love7

Må le litt av teksten i Babyverden appen i dag. I morgen er det faktisk TO uker siden jeg fant ut at jeg var gravid. Så det er litt mer enn noen dager her :hilarious:

Hvis jeg legger godvilja til, så tror jeg kanskje at jeg har kjent svakt på de ligamentstrekkene jeg savnet her om dagen. Fikk skikkelig vondt en gang i går, da jeg satt, og mobilen ringte, og jeg stod raskt opp for å sjekke hvem som ringte. Da strakk det skikkelig til! Men jeg husker ikke om det har skjedd de gangene jeg ikke har vært gravid også:hilarious: Jeg leter konstant etter tegn i hverdagen:rolleyes: Finnes ikke kvalm, håper egentlig at det skal komme litt, så jeg hadde kjent på det, fordi nesten "alle" kjenner litt på det, virker det som. Men, moren min var visst ikke kvalm i det hele tatt i de to svangerskapene sine. Kanskje det er genetisk?

Ellers er puppene fortsatt ømme, og det er jeg veldig glad for! Blir glad for ethvert tegn jeg kan få på graviditeten:Heartred

Vedlegg

• Screenshot_20220205-080128.jpg
    Screenshot_20220205-080128.jpg
    259,1 KB · Visninger: 75

Må le litt av teksten i Babyverden appen i dag. I morgen er det faktisk TO uker siden jeg fant ut at jeg var gravid. Så det er litt mer enn noen dager her :hilarious:

Hvis jeg legger godvilja til, så tror jeg kanskje at jeg har kjent svakt på de ligamentstrekkene jeg savnet her om dagen. Fikk skikkelig vondt en gang i går, da jeg satt, og mobilen ringte, og jeg stod raskt opp for å sjekke hvem som ringte. Da strakk det skikkelig til! Men jeg husker ikke om det har skjedd de gangene jeg ikke har vært gravid også:hilarious: Jeg leter konstant etter tegn i hverdagen:rolleyes: Finnes ikke kvalm, håper egentlig at det skal komme litt, så jeg hadde kjent på det, fordi nesten "alle" kjenner litt på det, virker det som. Men, moren min var visst ikke kvalm i det hele tatt i de to svangerskapene sine. Kanskje det er genetisk?

Ellers er puppene fortsatt ømme, og det er jeg veldig glad for! Blir glad for ethvert tegn jeg kan få

Jeg gikk også slik hele første del av svangerskapet. "Alle" var kvalme og hadde brystspreng++++. Men jeg kjente ingenting! Ikke om jeg leita og leita og la all goviljen jeg hadde til heller:( Så det her kunne jo aldri gå bra tenkte jeg. Men det skal jeg si deg at det gjorde! Det beste som har hendt meg er 3 mnd blitt:) Min mor var heller ikke plaga med kvalme eller hadde særlig med andre symptomer. Så tror nok det kan ligge noe arvelighet bak dette også! Jeg brukte utrolig mye energi på å bekymre meg pga manglende symtom:nailbiting: Så vi er flere, antagelig mange som som "sliter" med å ikke ha vondter:hilarious:Går bra likevel:dummy:xsmile3 Lykke lykke til!

Ellers er puppene fortsatt ømme, og det er jeg veldig glad for! Blir glad for ethvert tegn jeg kan få på graviditeten:Heartred
Heier så innmari på deg og spiren! Elsker de oppdateringene om den lille fra uke til uke:joyful: Nyyyt svangerskapet ditt videre, denne skal som sagt sitte til mål :happy093.

Jeg gikk også slik hele første del av svangerskapet. "Alle" var kvalme og hadde brystspreng++++. Men jeg kjente ingenting! Ikke om jeg leita og leita og la all goviljen jeg hadde til heller:( Så det her kunne jo aldri gå bra tenkte jeg. Men det skal jeg si deg at det gjorde! Det beste som har hendt meg er 3 mnd blitt:) Min mor var heller ikke plaga med kvalme eller hadde særlig med andre symptomer. Så tror nok det kan ligge noe arvelighet bak dette også! Jeg brukte utrolig mye energi på å bekymre meg pga manglende symtom:nailbiting: Så vi er flere, antagelig mange som som "sliter" med å ikke ha vondter:hilarious:Går bra likevel:dummy:xsmile3 Lykke lykke til!
Ååå så fin historie! Tusen takk for at du deler!! :Heartred Det setter jeg veldig pris på :) Ja, man hører som regel om alle de som har de "typiske" tegnene på graviditet, og tenker da at det kommer til å gå dårlig, fordi man ikke har de tegnene som er mest vanlig (virker det som) Så herlig å høre at alt gikk fint med deg og at du har en liten en på 3 mnd:love7

Spennende å høre at moren din heller ikke hadde særlig med symptomer! Ja, kan kanskje hende det er arvelig da :) Tusen, tusen takk!

Heier så innmari på deg og spiren! Elsker de oppdateringene om den lille fra uke til uke:joyful: Nyyyt svangerskapet ditt videre, denne skal som sagt sitte til mål :happy093.
Søteste deg! :Heartred Tusen tusen takk for heinga Noelle!:love7:Heartred

Hcg oppdatering 5+2

Da har jeg tatt min siste hcg blodprøve for denne gang og jeg var så nervøs og spent for svaret

9600!!! :D:love7:Heartred Det er kjempe bra! Regnet ut med hcg kalkulator at jeg burde ha MINST 5800 i dag for at det skulle være en normal stigning. Så dette er fint! Det er fortsatt innenfor normal stigning:Heartbigred

En oppsummering av hcg tallene

3+6 - 13 dpo = 182
4+2 - 16 dpo = 869
4+4 - 18 dpo = 1900
5+2 - 23 dpo = 9600

:wav:Heartred

Hcg oppdatering 5+2

Da har jeg tatt min siste hcg blodprøve for denne gang og jeg var så nervøs og spent for svaret

9600!!! :D:love7:Heartred Det er kjempe bra! Regnet ut med hcg kalkulator at jeg burde ha MINST 5800 i dag for at det skulle være en normal stigning. Så dette er fint! Det er fortsatt innenfor normal stigning:Heartbigred

3+6 - 13 dpo = 182
4+2 - 16 dpo = 869
4+4 - 18 dpo = 1900
5+2 - 23 dpo = 9600

Fantastisk!! :excited001

Hcg oppdatering 5+2

3+6 - 13 dpo = 182
4+2 - 16 dpo = 869
4+4 - 18 dpo = 1900
5+2 - 23 dpo = 9600

Så gode nyheter ❤️ Denne spiren skal sitte helt til termin!!

Hcg oppdatering 5+2

3+6 - 13 dpo = 182
4+2 - 16 dpo = 869
4+4 - 18 dpo = 1900
5+2 - 23 dpo = 9600

Åå jeg blir så glad!!! :dance018 Det er jo langt over det minste det burde være! Denne spiren må bli med til mål! :smiley-angelic001 :Heartred

Åå jeg blir så glad!!! :dance018 Det er jo langt over det minste det burde være! Denne spiren må bli med til mål! :smiley-angelic001 :Heartred
Takk Alfakrøll! :love7 Jeg håper med alt jeg har!:Heartred

6+3 og TUL

Nå tør jeg endelig å skrive litt her inne og oppdatere
Jeg har vært på min første tidlige ultralyd i dag og jeg var SÅ sinnsykt nervøs :wtf:

Jeg har en liten bønne med hjerteslag inni livmoren min:Heartred:Heartred og jeg er så letta!! Men det varer ikke mer enn noen dager dessverre :hilarious:

Dette er jo totalt tredje gangen jeg ser hjerteslag i mine 4 graviditeter. Jeg vet hvor fort det kan gå galt. Så disse ukene fremover kommer til å være ekstra nervepirrende, iallfall når vi kommer til uke 8+. Det var jo da de døde første gangene. Så det er bare å ta dag for dag og håpe på det aller beste:hug003

Jeg har heldigvis fortsatt ømme pupper, og siden lørdag har jeg begynt å følge meg uvel og uggen. Men jeg vet ikke om det er bivirkninger av alle medisinene jeg tar, eller om det kommer av graviditeten. Formen er litt opp og ned gjennom dagen. I tillegg er jeg en del trøtt. Er for tiden sykmeldt, og mens det kan bli litt kjedelig i lengden, er jeg veldig takknemlig for det. Legen min kjenner historikken min, og jeg forklarte at jeg syns dette er veldig, veldig vanskelig psykisk. Hun sa hun ikke skal presse meg for å komme tilbake på jobb fortest mulig, jeg skulle ta dette i mitt tempo :Heartred Føler meg utrolig heldig med legen min! Har virkelig ingen planer om å være sykmeldt lengst mulig, men til jeg kommer meg over kneika og hvertfall forbi de ukene jeg har mistet før :Heartred

Legen min henviste meg til offentlig tidlig ultralyd forrige uke, og jeg har allerde fått time nå til fredag. Så da blir det to nære ultralyder denne uka, men det gjør meg ingen ting selv om jeg syns det er skummelt med ultralyd. Legger ved et ultralyd bilde selv om man ikke ser så mye. Lille bønna målte 8 mm og det stemmer helt med tanke på menstermin og EL:love7
Screenshot_20220215-120013_Chrome.jpg

6+3 og TUL

Nå tør jeg endelig å skrive litt her inne og oppdatere
Jeg har vært på min første tidlige ultralyd i dag og jeg var SÅ sinnsykt nervøs :wtf:

Jeg har en liten bønne med hjerteslag inni livmoren min:Heartred:Heartred og jeg er så letta!! Men det varer ikke mer enn noen dager dessverre :hilarious:

Dette er jo totalt tredje gangen jeg ser hjerteslag i mine 4 graviditeter. Jeg vet hvor fort det kan gå galt. Så disse ukene fremover kommer til å være ekstra nervepirrende, iallfall når vi kommer til uke 8+. Det var jo da de døde første gangene. Så det er bare å ta dag for dag og håpe på det aller beste:hug003

Jeg har heldigvis fortsatt ømme pupper, og siden lørdag har jeg begynt å følge meg uvel og uggen. Men jeg vet ikke om det er bivirkninger av alle medisinene jeg tar, eller om det kommer av graviditeten. Formen er litt opp og ned gjennom dagen. I tillegg er jeg en del trøtt. Er for tiden sykmeldt, og mens det kan bli litt kjedelig i lengden, er jeg veldig takknemlig for det. Legen min kjenner historikken min, og jeg forklarte at jeg syns dette er veldig, veldig vanskelig psykisk. Hun sa hun ikke skal presse meg for å komme tilbake på jobb fortest mulig, jeg skulle ta dette i mitt tempo :Heartred Føler meg utrolig heldig med legen min! Har virkelig ingen planer om å være sykmeldt lengst mulig, men til jeg kommer meg over kneika og hvertfall forbi de ukene jeg har mistet før :Heartred

Legen min henviste meg til offentlig tidlig ultralyd forrige uke, og jeg har allerde fått time nå til fredag. Så da blir det to nære ultralyder denne uka, men det gjør meg ingen ting selv om jeg syns det er skummelt med ultralyd. Legger ved et ultralyd bilde selv om man ikke ser så mye. Lille bønna målte 8 mm og det stemmer helt med tanke på menstermin og EL:love7Vis vedlegget 377610
Herlig lesing! Hurra for tett oppfølging og heia bønna:D:Heartpink

8+1 og enda en TUL

Hei! Jeg er ikke så mye inne her lenger, litt fordi jeg blir skremt av å lese om andre som mister, og litt fordi jeg er redd for å jinxe det hele.... Tåpelig, jeg vet!

Jeg er fortsatt mye redd og engstelig. Hver dag faktisk. Men jeg kan ikke noe for det:eek: Kommer nok til å være sånn i lang tid fremover.

Jeg har vært på min tredje tidlig ultralyd, bare fordi jeg ikke klarte å vente halvannen uke på den neste jeg skal på. Er man engstelig, så er man engstelig:rolleyes:

Første tul jeg var på var jeg bare 6+3. Hadde fått time til offentlig bare 3 dager senere, som jeg selvfølgelig beholdt. Da trodde jo jeg at fosteret hadde vokst litt, men nei. Ble bekymra da jeg fikk vite at jeg kanskje ikke var helt 6+6 men kanskje var en dag eller to bakpå. Dette har jeg hørt tidligere, og det gikk jo ikke bra som dere vet... Så jeg ble så bekymra. Men tenkte kanskje at fosteret hadde blitt målt litt for stort på ultralyden 6+3 og at det var derfor det var like stort 3 dager etterpå. Har fått vite senere av en ultralydjordmor at de vokser i rykk og napp, og da kan man ofte bli ekstra bekymra om fosteret ikke har vokst på de få dagene i mellom.

Bestilte en privat ultralyd på fredag, for to dager siden. Da skulle jeg ifølge menstermin være 7+6 på vei. Fosteret ble heldigvis målt til 8+0 og 8+2, så alt i skjønneste orden :Heartred Hun fikk ikke til å måle hjertefrekvensen, da maskinen ikke ville telle. Og det skjer visst noen ganger. Men utifra det hun så, så så det ut til å slå helt normalt. Men jeg skulle gjerne likt å visst hva det lå på, bare så jeg kanskje kunne slappet av litt mer... :rolleyes:

Har en ny offentlig tidlig ultralyd allerede til tirsdag. Prøvde å endre timen slik at det blir en uke mellom disse ultralydene, men det var ingen ledige timer. Men ikke meg i mot at jeg allerede får sjekket allerede da:p Blir urolig når jeg ikke har så sterke symptomer lenger. Akkurat nå har jeg ikke så ømme pupper lenger, men det svinger litt. Og den siste uka har jeg hatt mer ligamentstrekk, heldigvis, for da blir jeg litt mer betrygga. Kjente jo egentlig nesten ikke noe helt i starten som jeg har gjort de første to graviditetene. Man henger seg opp i mye, og ja, det er utrolig slitsomt. Men jeg klarer ikke å la være :wtf:

Her er ultralydbildene fra fredag. Man ser en liten minibaby nå! :love017Det er helt uvirkelig og jeg føler meg som verdens heldigste:Heartred Denne uka jeg er i nå, er da jeg har mistet de to første gangene. Kjenner at det er skummelt, og håper jeg kommer lenger denne gangen og selvfølgelig helt i mål! Men jeg tar dag for dag:hello

Vedlegg

• Screenshot_20220227-100357_Chrome.jpg
    Screenshot_20220227-100357_Chrome.jpg
    87,7 KB · Visninger: 96
  • Screenshot_20220227-100722_Chrome.jpg
    Screenshot_20220227-100722_Chrome.jpg
    94 KB · Visninger: 99
8+3 og enda en ny TUL gjennomført

Så var det igjen tid for tidlig ultralyd, hos den offentlige gynekologen. Like nervøs i dag, selv om det bare er 4 dager siden siste ultralyd. Jeg vet jo hvor fort det kan gå dårlig, så frykten slipper nok ikke før om lenge (om i det hele tatt:wtf:)
Men! Alt bra så langt :Heartred:Heartred:Heartred Er evig takknemlig for det, har aldri vært på så mange ultralyder hvor alt har vært fint før. Hjerteslag på 172, perfekt :Heartred Og nå ser den ut som en liten minibaby!! Jeg har aldri sett noe så "stort" før på ultralyd. Den målte ca. 2 cm.:love7

Neste (og siste offentlige dessverre) er om 1 uke og 1 dag. Jeg har bestilt meg time hos spesialistsenteret for kvinner på Jessheim til 12+6. Har alltid drømt om å kunne dra dit på ultralyd, for har hørt de er så flinke der. Har tenkt at jeg sikkert må avbestille den timen fordi jeg ikke kommer så langt, men, kanskje det faktisk skjer at jeg får dratt? Kjenner det er skummelt å håpe for mye!
20220301_083536.jpg

Det er det fineste jeg har sett, lille minibaby:Heartbigred

Back
Topp