PP 11 - CD 21 - 1 DPO
Tror jeg er 1 dpo i dag! Fikk peak på lørdag. Streken var ikke så sterk som den har pleid å være før, og har heller ikke kjent EL sånn jeg har gjort før i flere sykluser. Men så har jeg ikke alltid følt det på kroppen, så det er vel litt forskjellig fra syklus til syklus! Så får vi bare håpe på det beste
I dag skulle vært min andre termin, litt rart å tenke på! Har ikke tenkt så veldig mye på det i det siste, men har følt litt mer på det nå som det har nærmet seg
Snakket med Medicus i forrige uke og fikk høre litt om hva planen vår blir hvis det blir ivf. Og da blir det isåfall ICSI på oss, dette fordi spermen til samboeren har redusert mobilitet. Var det jeg var forberedt på. Det er bittelitt dyrere, men ikke mye. Og da får man også sett på sæden og valgt ut den som ser finest ut. Så kanskje det kan hjelpe!
Men først må vi få svar på blodprøvene våres. Medicus skulle ringe tilbake om noen uker, når jeg mest sannsynlig vet mer. Og da blir det å sette seg opp på venteliste.
Har også prøvd å ringe til medisinsk genetikk på Ullevål sykehus, for å høre om blodprøvene kan bli påvirket av at jeg hadde hcg i kroppen. Men, får ikke tak i de. De har telefontid fra 8-15, mandag til fredag, sier de i telefonen. Også legger de på
Klokka er jo 9.45 nå. Så kanskje de har glemt å åpne linjene eller så er det sykdom der
prøver igjen senere!
Edit. Fikk tak i de nå. Jenta i telefonen visste ikke hva hcg var. Hørte hun skulle sjekke om det kunne ha påvirkning og ba meg vente litt. Usikker på om hun vet at jeg hørte hun spørre ei annen om hun visste hva hcg var
også fikk jeg til svar at det ikke skal ha noe å si, med tanke på at det er DNA'et som testes. Så da får jeg si meg fornøyd med svaret og konkludere med at det ikke har noe å si for prøveresultatet