Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Ps jeg fikk også et godt tips fra en som er ekspert på pusting at om du puster ut langsomt og på 'sssss' så fyller du faktisk kroppen og musklene mer med oksygen enn om du puster inn. Altså å puste ut sakte på 'sss' fyller deg med oksygen. Og det er ganske lett å huske. Tenkte å tipse deg om det. Så kan du se om det funker for deg :-)

Men hodet synes det er koselig og ha henne i magen, så hodet og kropp er litt uenige om dagen.

Liker ikke at kroppen driver på sånn, men hun er heldigvis klar nå. Hadde sju timer med regelmessige bølgevondt i går, og var sikker på at nå er det noe i gang... Men neida, klokka 22 ga det seg. Søren og...
For jeg kjenner at på grunn av kroppen så hadde det nok vært greit om hun snart finner veien ut.

Hei Veslejenta. Ja nå nærmer det seg nok. Leste litt om at kroppen kanskje er klar for å få henne ut. Håper og ber alt går bra for deg med forløsning. Blir det planlagt keisersnitt. .jeg er 36 og en halv uke i dag. Føler meg ganske så tungt. Har litt høy bmi og sa blir det tyngre. Var på ultralyd på torsdag og da var hun 3.3 kilo. Mamma fikk meg i uke 37 (selv om jeg var barn nr 1) så jeg er ganske spent på om jeg selv føder før termin. Fødebagen er i alle fall pakket så og si klar nå.. :) lykke lykke til, gleder meg til å lese om at hun er ute. P.s hørte en ganske fæl historie om en jeg kjenner som fikk manuelt åpnet livmorhalsen. Og da gikk det ikke å ta keisersnitt etterpå. Så ikke godta noe sånt om det skulle røyne på. Det ordner seg da helt sikkert. Må bare advare.. ble litt skremt av den historien. Får du stormrier så krev keisersnitt også. Men er vel rimelig sjelden dette skjer.

Dette går helt sikkert bra. Heier på deg ♥️♥️
Jeg vil helst ikke ha keisersnitt, for jeg kan nok ikke få bedøvelse og må da i narkose, og da mister jeg de første timene sammen.
Så håper at hun finner veien selv. Selv om jeg har skader i ryggen min, så er det det beste.

Jeg har BMI på 33 nå, kanskje 34 egentlig, ikke sjekka på en stund. Så ikke den minste jeg heller.
Men heldigvis ikke gått opp så mye.

Jeg skjønner. Om du har født normalt før og det gikk bra så er det sikkert det beste det.

Legene finner nok ut av det. Men blir det et smertehelvete så er nok ikke keisersnitt et nederlag selv om det er kjipt å miste de første timene. Men virker som du er klar og dette går bra. Snart skjer det , spennende !!!!☺️☺️☺️ Har foresten også fått tips om at det kan være lurt å ha purelan salve med. For amming ..og ammeinnlegg i ull for å forhindre brystbetennelse. Og at det er hjelp å ta druesukker tabletter på slutten av fødsel for ekstra boost. Heier på deg !!

Jeg vil helst ikke ha keisersnitt, for jeg kan nok ikke få bedøvelse og må da i narkose, og da mister jeg de første timene sammen.
Så håper at hun finner veien selv. Selv om jeg har skader i ryggen min, så er det det beste.

Jeg har BMI på 33 nå, kanskje 34 egentlig, ikke sjekka på en stund. Så ikke den minste jeg heller.
Men heldigvis ikke gått opp så mye.

Jeg skjønner. Om du har født normalt før og det gikk bra så er det sikkert det beste det.

Legene finner nok ut av det. Men blir det et smertehelvete så er nok ikke keisersnitt et nederlag selv om det er kjipt å miste de første timene. Men virker som du er klar og dette går bra. Snart skjer det , spennende !!!!☺️☺️☺️ Har foresten også fått tips om at det kan være lurt å ha purelan salve med. For amming ..og ammeinnlegg i ull for å forhindre brystbetennelse. Og at det er hjelp å ta druesukker tabletter på slutten av fødsel for ekstra boost. Heier på deg !!
Det er første her, brukt 13 år hit, og starta da jeg var 18 år, så har holdt på ei stund.

Jeg synes at keisersnitt høres mye verre ut, for da er smertehelvetet etterpå, når alt skal gro, og en ikke kan gjøre noe som helst. Så vil helst bare stå i det og bli ferdig.

Jeg har hamstra både salve, innlegg, kompresser, pumper og det som trengs til amming. Nesten så jeg har måtte begynt med innlegg alt også. Men har latt være :) Men det ligger pakka i bagen. Men enda ikke sikker på om jeg skal amme. Så vi får se.

Det gikk bra. Så godt å ha med pappaen igjen :)

Fostervannet har minka, ikke så rart, da jeg mista en dæsj her ei natt. (Var visst første fosterhinna som gikk)
Jenta har lagt på seg det hun skal, og ble estimert til 3500 gram cirka i dag. Stor og fin.

Jeg har stigende blodtrykk, enda mer vann, flimring på ett øye, skallebank og tungpusta, så jeg fikk beskjed om og slappe av og ringe om noe skjedde.

Ble sjekka også. Det var langt inn enda til livmortappen. Men hun kunne dytte på hodet, som ikke er festa enda, men som heldigvis ligger riktig vei. Så får vi se neste fredag.

Oi, blei du sendt hjem igjen uten noe mer kontroller før neste uke? Dette er jo symptomer man skal være obs på i forhold til svangerskapsforgiftning. Jeg hadde stigende blodtrykk og pga det var de redd for svangerskapsforgiftning, så jeg fikk beskjed om å ringe inn med en gang jeg fikk flimring på et eller begge øya, hodepine eller ble tungpustet.. Ble faktisk satt igang 37+3 fordi dem ikke ville la det gå lenger og jeg hadde farlig høyt blodtrykk. Dette er ikke for å skremme deg altså, men jeg syns det bare var så merkelig at du ble sendt rett hjem.

Håper du snart får møte henne og at fødselen blir fin - det har du fortjent =)

Alt har vært nedstengt og har vært bare så vidt jeg slipper inn på kontroller. Lege, jordmor og sykehus har stengt helt ned og vært veldig strenge på det. Så han var med sist på bursdagen sin, i februar. Da var vi 13+0. Mamma var med to uker etterpå.
Fra rutine ultralyd og til nå har jeg måtte gå alene. Så blir godt å ha han med. Var ikke lov å ha han med under fødsel nesten heller før. Bare fra 4 cm og til 2 timer etter fødsel før han måtte dra hjem.
Så tungt å måtte gå gjennom kontrollene alene tenker jeg, og kjempebra at fikk være med nå.

Oi, blei du sendt hjem igjen uten noe mer kontroller før neste uke? Dette er jo symptomer man skal være obs på i forhold til svangerskapsforgiftning. Jeg hadde stigende blodtrykk og pga det var de redd for svangerskapsforgiftning, så jeg fikk beskjed om å ringe inn med en gang jeg fikk flimring på et eller begge øya, hodepine eller ble tungpustet.. Ble faktisk satt igang 37+3 fordi dem ikke ville la det gå lenger og jeg hadde farlig høyt blodtrykk. Dette er ikke for å skremme deg altså, men jeg syns det bare var så merkelig at du ble sendt rett hjem.

Håper du snart får møte henne og at fødselen blir fin - det har du fortjent =)
Har på fredag, men ingen før det nei. Men skulle ringe om jeg følte for det og bare komme. Så har det i bakhodet.
Jeg har ikke høyt nok blodtrykk og har ingenting i urinen. Så kanskje derfor de ser det ann. Men de følger opp :)
Og jeg har nummeret rett på avdelingen. Og skulle ringe dag og natt. Så var ikke noe problem det.

Har vært på flere sjekk med både hodepine, flimring, tungpusta og vann. Så ikke første gangen.
Er vel 3-4 uker siden første gangen, om ikke lenger. Så holdt på lenge.

Last edited:
Så tungt å måtte gå gjennom kontrollene alene tenker jeg, og kjempebra at fikk være med nå.
Ultralyden var veldig rar alene, få vite hva det var og alt alene. Da følte jeg meg veldig alene.
Jordmor og lege har gått bra, men har savna han på sykehuset. Føler at han har gått glipp av veldig mye spennende og viktig der.

Vil bare si at det er bra du blir sjekket opp, og at du får gode tilbakemeldinger fra legene.
Stol på det dem sier, og ikke nøl med å ringe om du blir utrygg.
Det er en kraftanstrengelse å føde, men de aller fleste klarer dette veldig fint - det er ganske utrolig hva kvinnekroppen får til :)

Prøv å finn din indre styrke og tenk positivt. Premien er så verdt det :Heartred Heier på deg! Nå er det ikke lenge igjen for noen av oss :)

Men hodet synes det er koselig og ha henne i magen, så hodet og kropp er litt uenige om dagen.

Liker ikke at kroppen driver på sånn, men hun er heldigvis klar nå. Hadde sju timer med regelmessige bølgevondt i går, og var sikker på at nå er det noe i gang... Men neida, klokka 22 ga det seg. Søren og...
For jeg kjenner at på grunn av kroppen så hadde det nok vært greit om hun snart finner veien ut.
Kjenner godt igjen det!
Kroppen min var ferdig og klar for å få ut lillebror, men hodet var ikke det
Fortsetter egentlig nå. Han er superklar for alt og bare ivrig, mor vil holde litt på babyen...

Vil bare si at det er bra du blir sjekket opp, og at du får gode tilbakemeldinger fra legene.
Stol på det dem sier, og ikke nøl med å ringe om du blir utrygg.
Det er en kraftanstrengelse å føde, men de aller fleste klarer dette veldig fint - det er ganske utrolig hva kvinnekroppen får til :)

Prøv å finn din indre styrke og tenk positivt. Premien er så verdt det :Heartred Heier på deg! Nå er det ikke lenge igjen for noen av oss :)
Nå er vi nære, veldig nære :)
Jeg stoler på dem. Men litt uvisst når de ikke vet om jeg har stort nok bekken eller om det er trygt for ryggskaden min.
Men de har narkose og keisersnitt teamet klart, så ut kommer ut, og trygt :Heartpink

Håper hun finner ut at hun er klar snart, for med masse tegn på begynnende svangerskapsforgiftning er jeg helt til trygg på at kroppen min er så veldig grei akkurat nå. Kanskje hun snart har det bedre på utsida enn innsida. Men fikk beskjed om å ringe om noe føltes enda verre, eller jeg lurte på noe.

Men det at jeg snart har en baby, det har jeg ikke skjønt enda. Og det er en litt skummel tanke også :dummy1:
Men hun er veldig ønska og planlagt. Men det er noe med det å innse at det blir baby, etter alle åra.

Kjenner godt igjen det!
Kroppen min var ferdig og klar for å få ut lillebror, men hodet var ikke det
Fortsetter egentlig nå. Han er superklar for alt og bare ivrig, mor vil holde litt på babyen...
Så godt og høre at jeg ikke er alene. Alt hjemme er klart også. Eller, det står til oppbevaring på gjesterommet. For at ikke kattene skal få tilgang. Senga er klar, vogna på boden. Redd opp begge to. Sykehustinga er pakket, mangler inneskoa.
Så det meste er i rute.

Kroppen begynner og bli fiendtlig føles det ut som. Så den er nok klar.
Men hodet skjønner nok ikke helt hva som skjer. Det er ikke helt med. Men tror ikke det er det før jeg har henne her.
For koblingen magen og alt livet og baby er litt fjern.

39+0 og feira med å hente hjem bilen etter at den har vært på verksted siden forrige mandag.
Greit å få den hjem.

I dag parkerte jeg bilen i sentrum i kommunen og gikk litt rundt.
Så fikk over 5000 skritt, prøve og gå ting litt i gang. Men bekkenet mitt var ikke så fornøyd da.
Håper hun kommer før mandag. For da begynner samboer på jobb igjen. I Oslo, det høres ikke så bra ut akkurat nå.

Vedlegg

• 39+0.jpg
    39+0.jpg
    25,2 KB · Visninger: 122
Kjære, lille jenta mi... Du er blitt veldig stor og sterk...
Og magen til mammaen din begynner å bli litt øm av all gniing og alt du finner på.
Men så koselig det er. Som jeg gleder meg til å møte deg, men samtidig så kommer jeg til å savne magen og alt livet i den. Det blir så rart uten magen og alle bevegelsene. Jeg kommer til å savne den så utrolig mye.

Ultralyden var veldig rar alene, få vite hva det var og alt alene. Da følte jeg meg veldig alene.
Jordmor og lege har gått bra, men har savna han på sykehuset. Føler at han har gått glipp av veldig mye spennende og viktig der.
Det skjønner jeg at du føler. Dette er jo noe man skal dele og oppleve sammen og så blir det frarøvet det meste.

Gratulerer med 39 uker og lykke til med siste innspurten :Heartred

Det skjønner jeg at du føler. Dette er jo noe man skal dele og oppleve sammen og så blir det frarøvet det meste.

Gratulerer med 39 uker og lykke til med siste innspurten :Heartred
Men jeg pakka inn ett sett med klær i blått, og ett i lilla, og lot han pakke opp den lilla, da jeg kom hjem.
Så han fikk vite kjønn på den måten :) Det er det settet i bildet mitt her forresten :)

Tusen takk! Er så spent på timen på sykehuset på fredag. Kanskje jeg får en dato.

Hei, beklager sent svar fra meg.
Ja jeg blander nok med en annen, beklager! Du har ikke hatt barn før nei, så fantastisk nå skjer det. Gratulerer så mye. Ja det er samme med meg, nå kommer hun snart og det er litt vanskelig å skjønne man får en baby permanent.
Men i dag var Mamma hos meg og vi ordnet sammen med senge himmel og uro over senga , og det ble så fint..koselig å ordne sånne ting med Mamma ♥️

Jeg var hos jordmor i dag også. Babyen ligger med hodet ned og ryggen til høyre. Da var det visst litt mer sjanse for å få en stjerne kikker fødsel, men håper det kanskje ikke blir slik. Men alt går vel med epidural og lystgass som jeg planlegger å få på A hus. ..å nå er det ikke lenge for deg litje jenta. Heia heia ♥️♥️♥️

Det er første her, brukt 13 år hit, og starta da jeg var 18 år, så har holdt på ei stund.

Jeg synes at keisersnitt høres mye verre ut, for da er smertehelvetet etterpå, når alt skal gro, og en ikke kan gjøre noe som helst. Så vil helst bare stå i det og bli ferdig.

Jeg har hamstra både salve, innlegg, kompresser, pumper og det som trengs til amming. Nesten så jeg har måtte begynt med innlegg alt også. Men har latt være :) Men det ligger pakka i bagen. Men enda ikke sikker på om jeg skal amme. Så vi får se.

Hei, beklager sent svar fra meg.
Ja jeg blander nok med en annen, beklager! Du har ikke hatt barn før nei, så fantastisk nå skjer det. Gratulerer så mye. Ja det er samme med meg, nå kommer hun snart og det er litt vanskelig å skjønne man får en baby permanent.
Men i dag var Mamma hos meg og vi ordnet sammen med senge himmel og uro over senga , og det ble så fint..koselig å ordne sånne ting med Mamma ♥️

Jeg var hos jordmor i dag også. Babyen ligger med hodet ned og ryggen til høyre. Da var det visst litt mer sjanse for å få en stjerne kikker fødsel, men håper det kanskje ikke blir slik. Men alt går vel med epidural og lystgass som jeg planlegger å få på A hus. ..å nå er det ikke lenge for deg litje jenta. Heia heia ♥️♥️♥️

Jeg kan ikke få epidural jeg, så det må jeg klare meg uten. Så prøver og ikke lese og høre så mye om epidural, siden jeg ikke kan få det så prøver jeg og lese om de som ikke har brukt det. Jenta her spinner rundt enda hun, så aner aldri hvordan hun ligger.
Alt fra skrå, sete til med hode ned, så aldri godt å vite fra gang til gang.

Her har jeg ordna det meste alene, men har kost meg med det over tid. Så det meste er klart, heldigvis.
Mangler bare og vaske huset litt her og der, så det blir mer koselig med kattepassere.

Skal på en måte føde på Ahus jeg også, men avdeling Kongsvinger.

39+2 og verdens beste "storebror" passer på.
Men han liker ikke bevegelsene inni der. Plutselig ser han veldig overraska ut :hilarious:

Vedlegg

• Rabalder og magen 39+2.jpg
    Rabalder og magen 39+2.jpg
    25,8 KB · Visninger: 91
Men jeg pakka inn ett sett med klær i blått, og ett i lilla, og lot han pakke opp den lilla, da jeg kom hjem.
Så han fikk vite kjønn på den måten :) Det er det settet i bildet mitt her forresten :)

Tusen takk! Er så spent på timen på sykehuset på fredag. Kanskje jeg får en dato.
Så koselig gjort da! Ble det litt spenning på han også selv om han ikke fikk bli med på UL.
Lykke til på sykehuset og håper dere får en dato å forholde dere til :Heartred

Back
Topp