Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

PS Husk å puste ut sakte mens du sier 'ssss' når det gjør vondt. Min venninne som er ekspert på pusteteknikk sier det fyller musklene med oksygen og gjør ting mindre vondt. You go woman ♥️
Bestemt meg for å la kroppen få bestemme og ta det som det kommer.
Plutselig ender det i keisersnitt, så jeg møter med åpent sinn.
 
40+0
Jeg hadde aldri trodd jeg skulle komme hit, de lovte meg egentlig å ikke til termin.
Men her er jeg. Tre dager unna.

Det blir spennende dager utover. Jenta koser seg inni der. Det er helt sikkert.
 

Vedlegg

  • 40+0.jpg
    40+0.jpg
    26,7 KB · Visninger: 131
Lykke til med siste innspurt:joyful:
Tusen takk :)

Jeg har egentlig ei oppdatering og komme med, ingen baby. Men jeg må bare ta sats etterhvert og komme med den.
Eller vente til jeg vet mer i morgen. Vi får se.
 
Lykke til med de siste dagene som gravid! :Heartred Tenk at snart er hun her, endelig! :woot:
 
Lykke til med de siste dagene som gravid! :Heartred Tenk at snart er hun her, endelig! :woot:
Tusen takk. Jeg vet ikke helt om hodet er helt klart enda.
Men hvem blir vel helt klar kanskje. For en SÅ stor ting i livet :)

Hun er nok her før helga er over. Og det er en merkelig tanke.
 
Jeg blir litt rørt over å se at du snart er i mål, Veslejinta. Ønsker deg masse lykke til med fødsel og barseltid. Som noen har sagt over: du er sterkere enn du tror! Snart er hun her og det kommer til å bringe så mye glede Og hun kommer til å lære deg å være mor, den beste moren for henne❤️
 
Jeg blir litt rørt over å se at du snart er i mål, Veslejinta. Ønsker deg masse lykke til med fødsel og barseltid. Som noen har sagt over: du er sterkere enn du tror! Snart er hun her og det kommer til å bringe så mye glede Og hun kommer til å lære deg å være mor, den beste moren for henne❤️
Det har gått så utrolig fort, så jeg er ikke helt sikker på om hodet henger helt med nå. Men tenk at det er bare to dager igjen.

Jeg er veldig spent kjenner jeg. Skal på sykehuset i morgen, for ukens kontroll. Og er skikkelig spent kjenner jeg.
 
Masse masse lykke til med forestående fødsel❤️ Håper alt går bra, og at ting blir slik som du har drømt og håpet på i alle disse årene! Nå er ventingen straks over❤️
 
Masse masse lykke til med forestående fødsel❤️ Håper alt går bra, og at ting blir slik som du har drømt og håpet på i alle disse årene! Nå er ventingen straks over❤️
Det mistenkes både at jeg kan få mer lammelser og plager og at bekkenet mitt er for trangt.
Så det blir veldig annerledes enn jeg har tenkt. Men egentlig ikke tenkt veldig heller. Ta ting litt på sparket.
Men hun kommer ut, tenker jeg.
 
Lykke til ❤❤
 
Det mistenkes både at jeg kan få mer lammelser og plager og at bekkenet mitt er for trangt.
Så det blir veldig annerledes enn jeg har tenkt. Men egentlig ikke tenkt veldig heller. Ta ting litt på sparket.
Men hun kommer ut, tenker jeg.

Ting blir som regel ikke slik man planlegger, slik er det med barn:p Men nå er du jo like før termin, og hadde legene ment at du ikke kan føde normalt så hadde du vel allerede blitt sjekket for dette slik at et keisersnitt kunne blitt planlagt! Nå kan jo fødselen starte når som helst:happy: de har helt garantert kontroll, og så er det jo fint å være forberedt på at det kanskje kan komme til å bli et keisersnitt! Men det går fint det også:) jeg har prøvd begge deler! Ut må hun:happy:
 
Ting blir som regel ikke slik man planlegger, slik er det med barn:p Men nå er du jo like før termin, og hadde legene ment at du ikke kan føde normalt så hadde du vel allerede blitt sjekket for dette slik at et keisersnitt kunne blitt planlagt! Nå kan jo fødselen starte når som helst:happy: de har helt garantert kontroll, og så er det jo fint å være forberedt på at det kanskje kan komme til å bli et keisersnitt! Men det går fint det også:) jeg har prøvd begge deler! Ut må hun:happy:
Den har prøvd seks ganger på og starte selv. Har sittet to timer med vonde rier i kveld også :confused::(
Men hun kommer seg ikke ned i bekkenet mistenkes det. Så spørs om de bare tuller med meg, disse vonde takene.
Mistenkes at bekkenet mitt er for trangt. Det ligger i familien :rolleyes:

Ryggskaden er vi mer usikre på, om den tåler en fødsel. Så er mye uvisse ting. Sprøyte i ryggen får jeg i alle fall ikke.
Så epidural og spinal kan jeg glemme.
 
Gled deg til du har henne i armene dine :) Fokuser på det :)
Ja, det er målet nå. Så hvordan hun kommer ut får bare stå til.
Blir det narkose så får samboer kose seg med henne mens jeg våkner. Det ordner seg det også :)

Men håper alt går bra.
 
Høres ut
Den har prøvd seks ganger på og starte selv. Har sittet to timer med vonde rier i kveld også :confused::(
Men hun kommer seg ikke ned i bekkenet mistenkes det. Så spørs om de bare tuller med meg, disse vonde takene.
Mistenkes at bekkenet mitt er for trangt. Det ligger i familien :rolleyes:

Ryggskaden er vi mer usikre på, om den tåler en fødsel. Så er mye uvisse ting. Sprøyte i ryggen får jeg i alle fall ikke.
Så epidural og spinal kan jeg glemme.

Høres ut som maserier du har, håper resultatet av dem gjør at hun kommer seg sakte med sikkert nedover kanalen❤️ Men er det for trangt, så er det for trangt! Da må hun ut nødutgangen, noe som også går fint!
Men jeg må si at det høres veldig merkelig ut om legene «tar» sjansen på å se om ryggen din tåler en fødsel eller ikke om de er usikre, og venter og ser til fødselen er igang! Om resultatet kan være lammelser så bør de vel strengt tatt bare si at her tar vi et keisersnitt! Jeg hadde hvertfall definitivt krevd det☺️
 
Høres ut


Høres ut som maserier du har, håper resultatet av dem gjør at hun kommer seg sakte med sikkert nedover kanalen❤️ Men er det for trangt, så er det for trangt! Da må hun ut nødutgangen, noe som også går fint!
Men jeg må si at det høres veldig merkelig ut om legene «tar» sjansen på å se om ryggen din tåler en fødsel eller ikke om de er usikre, og venter og ser til fødselen er igang! Om resultatet kan være lammelser så bør de vel strengt tatt bare si at her tar vi et keisersnitt! Jeg hadde hvertfall definitivt krevd det☺️
Er sjette på dagen på rad, og de holder på i opptil 12 timer før de dabber av. Men i kveld kom de med 4-5 minutter mellom i 2 timer.
Magen klemmer seg rundt jenta, så jeg ser hvordan hun ligger og drar hele jenta nedover. Mens det kjennes ut som om hun er på vei ut.

Jeg har lammelser fra før. Jeg har ett stort blåmerka jeg ikke aner når kom feks. Ikke kan jeg vifte i tærne, ikke regulerer jeg tempereaturen heller på høyre beinet. Konstante nervesmerter, som jeg egentlig tar medisiner mot. Så lammelsene er her. I den helt nederste virvelen i ryggen. Ikke kunne de operere med kikkehull heller, så jeg måtte ha åpen, så har 6-7 cm arr i ryggen.
Men jeg må sove om jeg skal ha keisersnitt. Siden de ikke vil stikke i spinalkanalen min. Så vi får se hva som skjer.
 
20.august 2020
31 år siden jeg ble døpt. Samboer ble døpt dagen jeg ble født.
Så vi har fleipa lenge med at hun kommer denne dagen.

Etter to timer med heftige vondter i går, samboer strøk og koste og ba meg puste før de ga seg, og noen som kom og gikk til vi la oss. Så begynte de igjen for en times tid siden. Så da stod jeg opp igjen. Og nå kommer en til... :rolleyes:
Jeg er så spent på om alle disse har noe mer og si på åpninga og modninga. Jeg hadde 1-2 cm sist fredag og var moden og klar.
Så håper det er bedre nå. Etter seks dager med sånne. Men ikke så vonde som de har vært siden klokka 17.30.

Jeg har ukas kontroll på sykehuset 10.30 i dag. Sjekke fostervannsmengde, som er for mye, litt vekst av jenta, CTG og urin.
Også åpning og sånn. Det blir spennende. Om jeg ikke må ringe før om ting tar seg opp. Det står i jorunalen min at det vurderers igangsettelse om ingenting har skjedd før i dag. Og jordmora i kommunen ringte og avlyste timen i dag, for hun regna med at jeg ikke kom ut av sykehuset i dag. Så får vi se... Hodet mitt henger ikke helt med. Og jeg har pakka ferdig det meste. Tror jeg skal ta med BBhuge puta mi, om jeg må sove der med mage i natt. Magen er ganske stor og vanskelig og sove med.

Tenk... Kanskje jeg er mamma i kveld, i morgen eller i helga :eek: :smug: :) :nailbiting: :woot: :wideyed:
 
Magen jobber veldig og drar seg rundt jenta når det står på... Rart og se på den.
 

Vedlegg

  • Snapchat-1095067023.jpg
    Snapchat-1095067023.jpg
    22,3 KB · Visninger: 101
Back
Topp