Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Så koselig gjort da! Ble det litt spenning på han også selv om han ikke fikk bli med på UL.
Lykke til på sykehuset og håper dere får en dato å forholde dere til :Heartred
Det var skikkelig spennende for meg også. Og se reaksjonen hans. Men det ble ikke mye reaksjon, for vi hadde den følelsen kjempelenge og hadde allerede begynte å kalle henne Lykkelita, og ikke Lykkeliten lenger.

Jeg er så spent. Men nå har jeg fått urinprøva og satt den i kjøleskapet. Tisser ofte, så når jeg hadde klart og vente i tre timer, så er det nesten rekord på natta :hilarious:

Ei uke til termin i dag, så spent om vi får en dato. Om hvordan hun ligger. For hun har ligget både i tverr, sete, skrå og det som er på kontroller.

39+3, en uke til termin og sykehustime.

Alt er bra, litt mye fostervann er det og hun har enda ikke festa seg. Men jeg ble sjekket til slutt.
Er moden, 1 cm åpning og livmortappen ligger perfekt.
Så er bare og vente og se. Håper jeg kan føde normalt, til tross for ødelagt rygg og ikke festa hode.

Masse lykke til :)

Masse lykke til :)
Alt er så usikkert, så jeg blir litt stressa. For de er ikke sikre på om jeg bør føde vaginalt på grunn av ryggen, ikke kan jeg få bedøvelse i ryggen, må jeg ta keisersnitt må jeg mest sannsynlig i narkose. Hodet er ikke festa seg, så går vannet må jeg ringe ambulanse og bli henta. Samboer begynner og jobbe i Oslo igjen til uka, og om det da blir ambulanse og inn med vannavgang blir det kanskje keisersnitt med en gang. Og da rekker ikke han det... Så mye og tenke på.

Men håper at alt går bra og etter boka. Spennende tider.

Alt er så usikkert, så jeg blir litt stressa. For de er ikke sikre på om jeg bør føde vaginalt på grunn av ryggen, ikke kan jeg få bedøvelse i ryggen, må jeg ta keisersnitt må jeg mest sannsynlig i narkose. Hodet er ikke festa seg, så går vannet må jeg ringe ambulanse og bli henta. Samboer begynner og jobbe i Oslo igjen til uka, og om det da blir ambulanse og inn med vannavgang blir det kanskje keisersnitt med en gang. Og da rekker ikke han det... Så mye og tenke på.

Men håper at alt går bra og etter boka. Spennende tider.

Det ordner seg helt sikkert :)

Verste som kan skje er akutt keisersnitt uten pappaen, men det går på ett vis det og.

Prøv å ikke fokusere så mye på verst tenkelig scenarioer.
Prøv heller å fokusere på gleden av å endelig holde datteren din i armene

Ønsker deg lykke til med siste innspurt og fødsel :)
Skjønner godt du er litt urolig, særlig når det er første gang og usikkerhet rundt hvordan, når og på hvilken måte babyen skal komme ut. La oss håpe på best mulig utfall for alle sammen ❤️

Prøv å ikke fokusere så mye på verst tenkelig scenarioer.
Prøv heller å fokusere på gleden av å endelig holde datteren din i armene
Gleder meg til å komme dit, men synes veien dit er veldig usikker nå. Så hodet er litt fullt.

Ønsker deg lykke til med siste innspurt og fødsel :)
Skjønner godt du er litt urolig, særlig når det er første gang og usikkerhet rundt hvordan, når og på hvilken måte babyen skal komme ut. La oss håpe på best mulig utfall for alle sammen ❤️
Det er litt mye med ikke festa, ryggskaden min, ikke epidural, spinal eller noe sånn.
Og om vannet går blir det kanskje keisersnitt raskt og da rekker ikke samboer hjem. Så blir litt mye i hodet.
Men det som skjer det skjer. Så får vi heller se ann.

Det er litt mye med ikke festa, ryggskaden min, ikke epidural, spinal eller noe sånn.
Og om vannet går blir det kanskje keisersnitt raskt og da rekker ikke samboer hjem. Så blir litt mye i hodet.
Men det som skjer det skjer. Så får vi heller se ann.

Ja ligger hodet sånn til at vaginal ikke kan starte? Hodet var ikke festa her da de satt meg igang, men lå forholdsvis langt nede i bekkenet da. Da
Uansett, la oss håpe på en mindre dramatisk forløsning. Men jeg krisemaksimerte mye selv altså, så for meg alt mulig sykt som kunne skje. Gikk heldigvis veldig bra!

Ja ligger hodet sånn til at vaginal ikke kan starte? Hodet var ikke festa her da de satt meg igang, men lå forholdsvis langt nede i bekkenet da. Da
Uansett, la oss håpe på en mindre dramatisk forløsning. Men jeg krisemaksimerte mye selv altså, så for meg alt mulig sykt som kunne skje. Gikk heldigvis veldig bra!
Det er snakk om at det kan være trangt, og jenta er stor. Så de er litt usikre enda. Men hun ligger så de dytter på hodet hennes når de sjekker etter livmortappen. Vet ikke hvor vanlig det er hvor de ligger.

Håper det går bra her også. Og at hun finner veien riktig vei og ikke går seg bort.

Det var skikkelig spennende for meg også. Og se reaksjonen hans. Men det ble ikke mye reaksjon, for vi hadde den følelsen kjempelenge og hadde allerede begynte å kalle henne Lykkelita, og ikke Lykkeliten lenger.

Jeg er så spent. Men nå har jeg fått urinprøva og satt den i kjøleskapet. Tisser ofte, så når jeg hadde klart og vente i tre timer, så er det nesten rekord på natta :hilarious:

Ei uke til termin i dag, så spent om vi får en dato. Om hvordan hun ligger. For hun har ligget både i tverr, sete, skrå og det som er på kontroller.
Godt å få bekreftet følelsen for hva det ble da :)
Tenk at om kanskje en uke så er hun endelig i deres armer :Heartred Så etterlengtet :Heartred
Lykke til med siste innspurten :Heartred

Godt å få bekreftet følelsen for hva det ble da :)
Tenk at om kanskje en uke så er hun endelig i deres armer :Heartred Så etterlengtet :Heartred
Lykke til med siste innspurten :Heartred
Vi var sikre på at hun kom i løpet av pappaens tre uker med ferie vi, men neida. Så litt overraska over hvordan hun koser seg inni der. Men hun kommer vel etterhvert tenker jeg. Hadde vonde, nesten sammenstrekninger i mange timer igjen i går kveld, men det ga seg da også. Bare tull.

Hun her har vi kjempa for, så det blir spesielt er jeg sikker på.

Min første festet seg aldri og hun var også relativt stor (3796 g). Det var ikke noe problem i det hele tatt :) Lykke til!
Håper det går bra her også. Er ikke det at hun ikke er festa jeg er mest redd for.
Men jeg er ryggoperert, med lammelser som følge, fra operasjonen og ned hele høyre side.
Så litt uvisst om det kan revne opp noe, eller gjøre lammelsene verre eller gi mer skade.

Vi var sikre på at hun kom i løpet av pappaens tre uker med ferie vi, men neida. Så litt overraska over hvordan hun koser seg inni der. Men hun kommer vel etterhvert tenker jeg. Hadde vonde, nesten sammenstrekninger i mange timer igjen i går kveld, men det ga seg da også. Bare tull.

Hun her har vi kjempa for, så det blir spesielt er jeg sikker på.
Hun kommer når hun er klar :) :Heartred

Hun kommer når hun er klar :) :Heartred
Gikk hele går med disse vondta også. I natt måtte jeg holde meg fast i vasken på badet fordi det gjorde så vondt.
Skal det fortsette sånn blir jeg utslitt før det starter...

Jeg vet at hun ikke er festa, og at jeg kanskje er trang i bekkenet, så begynner og lure på om kroppen prøver, og gir opp, når den kjenner at det ikke går likevel, eller om den bare skal slite meg helt ut. Er så irriterende og gå i timer med regelmessig vondt og så skjer det ikke mer.

Tenker på deg og heier på deg ☺️. De dyktige folkene på sykehuset får deg gjennom dette , uansett. Snart er hun her og mange sier man glemmer det vonde. Satser på det gjelder for deg også. Du er sterkere enn du tror (sier det til meg selv også) . Gode tanker til deg. !! ♥️

Gikk hele går med disse vondta også. I natt måtte jeg holde meg fast i vasken på badet fordi det gjorde så vondt.

Jeg vet at hun ikke er festa, og at jeg kanskje er trang i bekkenet, så begynner og lure på om kroppen prøver, og gir opp, når den kjenner at det ikke går likevel, eller om den bare skal slite meg helt ut. Er så irriterende og gå i timer med regelmessig vondt og så skjer det ikke mer.

PS Husk å puste ut sakte mens du sier 'ssss' når det gjør vondt. Min venninne som er ekspert på pusteteknikk sier det fyller musklene med oksygen og gjør ting mindre vondt. You go woman ♥️

Back
Topp