Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Blir spennende å følge med her nå:) Vil bare si at kan være stor forskjell på estimat og reel str. Min ble estimert til 3kg på overtidskontroll, men var faktisk kun 2,5kg.. Hvordan blir det med bedøvelse hvis du får KS da, om du ikke kan ta epidural?:wideyed: Gått å få litt ekstra oppfølging nå!
Håper du får en fin opplevelse!:joyful:

Skjønner du har mye bekymringer da. Håper det blir en ukomplisert fødsel og at jenta fødes frisk og fin, og at du finner litt tid til å ta vare på deg selv mens du venter ❤️
Så om hun skal ut vaginalt, så hadde det vært greit å få henne ut før hun veier 4.5 kg kanskje. Men jeg er bare 160 høy, på en god dag. Så er ikke så mye plass heller. Begynner og bli ganske så fullt :rolleyes:.
Men det som er mest skummelt er nok lammelsene mine fra korsryggen og helt ned. Jeg kan blant annet ikke vifte i tærne og jeg regulerer ikke temperaturen i det beinet. En prolapsoperasjon gikk veldig feil. Men håper hun kommer ut uten og ødelegge mer.
Men epidural får jeg ikke, kanskje ikke spinal heller. Så må kanskje i narkose om det ender i narkose.

Blir spennende å følge med her nå:) Vil bare si at kan være stor forskjell på estimat og reel str. Min ble estimert til 3kg på overtidskontroll, men var faktisk kun 2,5kg.. Hvordan blir det med bedøvelse hvis du får KS da, om du ikke kan ta epidural?:wideyed: Gått å få litt ekstra oppfølging nå!
Håper du får en fin opplevelse!:joyful:
Jeg har hatt 7 vekstkontroller, og de sier det samme, at hun vokser i rekordfart :rolleyes:

Det blir nok full narkose. Om de ikke kan sette spinalen lenger opp. Vet ikke om den settes høyere enn epidural.
Jeg er ikke helt sikker, men regner med at jeg nok må sove.

Lillebror her vokste bare fortere og fortere.
Fra vekstkontroll ved 33+6 til 36+3 (tror jeg det var) la han seg på høyere kurver på percentilskjema og veksten eskalerte tydelig.
Legen min sa da at dersom man skulle ha noe igjen for å indusere fødselen pga størrelsen måtte det gjøres ila et par uker, altså ved 37-38 uker. At det var annerledes enn sånn man har tenkt før.
Ble ihvertfall satt igang ved 37+. Kunne forsåvidt venta en uke, men tok ikke sjansen pga hvordan veksten hans eskalerte. Han sikta seg også inn på 5kg + til termin
Husker ikke hva estimeringen var, men fikk også vite at det var vanskeligere å få nøyaktig estimering når de begynte bli store. Legen sa han godt kunne være mindre enn vi estimerte han til, men viste seg å Være større (bortsett fra hodet).
Samme lege bommet med bare 100gram ved estimering ved tidligere fødsel

Lillebror her vokste bare fortere og fortere.
Fra vekstkontroll ved 33+6 til 36+3 (tror jeg det var) la han seg på høyere kurver på percentilskjema og veksten eskalerte tydelig.
Legen min sa da at dersom man skulle ha noe igjen for å indusere fødselen pga størrelsen måtte det gjøres ila et par uker, altså ved 37-38 uker. At det var annerledes enn sånn man har tenkt før.
Ble ihvertfall satt igang ved 37+. Kunne forsåvidt venta en uke, men tok ikke sjansen pga hvordan veksten hans eskalerte. Han sikta seg også inn på 5kg + til termin
Husker ikke hva estimeringen var, men fikk også vite at det var vanskeligere å få nøyaktig estimering når de begynte bli store. Legen sa han godt kunne være mindre enn vi estimerte han til, men viste seg å Være større (bortsett fra hodet).
Samme lege bommet med bare 100gram ved estimering ved tidligere fødsel

Hun har lå 13 % fra nesten fra rutine ultralyden allerede, så hun har vært stor hele veien. Men nå har hun skutt fart. Og i tillegg gitt meg masse fostervann. Og siden det er så uvisst om jeg faktisk kan føde vaginalt, og iallefall uten epidural, så er det litt ekstra skummelt kjenner jeg. For det høres ikke godt ut om hun er veldig, veldig stor.

Jeg er 38 uker på tirsdag, så hun er mer enn klar for verden, som han sa. Men greit at de følger opp.
Jeg vil helst slippe og føde 5 kilo kjenner jeg, vil helst slippe 4 også. Men får liksom ikke gjort noe. Men tankene, og panikken, er ganske stor om dagen. Og med tanke på at hun ligger på skå i tillegg, så er det ekstra skummelt.

Fikk journalen min i går på nett. Så jeg fikk lest igjennom.
Det står at hun har ikke lagt på seg veldig mye, men gått fra 13 %, til 12 % og på fredag var hun 9 %.
Så hun går nedover på skalaen sin.

Men greit å bli fulgt nøye opp utover kjenner jeg.

38+0
Pluss en dag i dag, men bildet er fra i går.
Som den magen vokser om dagen. Men har fått påvist mye fostervann plutselig, kiloa kommer flyvende fortere enn jeg klarer og følge med... Så jeg tror kroppen føler seg litt ferdig. Men det gjør ikke hodet.

I dag har jeg kjøpt lampe til amme/matplassen oppe. Som kan dimmes og ser ut som et kaninhode. Ganske søt.

16 dager igjen til termin, det går veldig fort nå kjenner jeg.

Vedlegg

• 38+0.jpg
    38+0.jpg
    38 KB · Visninger: 156
Flott babymage da :Heartred men godt å bli ferdig også, kan bli litt vel tungt på slutten :)

Flott babymage da :Heartred men godt å bli ferdig også, kan bli litt vel tungt på slutten :)
Jeg vil ikke bli kvitt den, for synes den er så koselig :love7
Men kroppen sier stopp nå. Blodtrykket er ujevnt, kroppen er full av vann, for mye fostervann sånn plutselig og mye vondt i hodet.
Men psykisk kunne jeg ha venta enda lenger, for det er så koselig og kjenne liv, og ha koselig mage :love7

Kontroll på risiko poliklinikk i morgen. Kjempespent!
Heldigvis kan pappaen være med i morgen, så det blir spennende :)

Tenk om vi får en dato i morgen... Det blir så spennende, spørs om jeg får sove i natt :rolleyes:

Lykke til i morgen!! Spennende ❤️

Lykke til i morgen!! Spennende ❤️
Tusen takk MiniMe. Jeg er så spent, så åssen få sove er jeg usikker på.
Pappaen skal være med i morgen. Det hjelper på.

Tusen takk MiniMe. Jeg er så spent, så åssen få sove er jeg usikker på.
Pappaen skal være med i morgen. Det hjelper på.
Så bra at han får bli med da! Har han ikke fått være med på noe nå under coronaen?

Så bra at han får bli med da! Har han ikke fått være med på noe nå under coronaen?
Alt har vært nedstengt og har vært bare så vidt jeg slipper inn på kontroller. Lege, jordmor og sykehus har stengt helt ned og vært veldig strenge på det. Så han var med sist på bursdagen sin, i februar. Da var vi 13+0. Mamma var med to uker etterpå.
Fra rutine ultralyd og til nå har jeg måtte gå alene. Så blir godt å ha han med. Var ikke lov å ha han med under fødsel nesten heller før. Bare fra 4 cm og til 2 timer etter fødsel før han måtte dra hjem.

Håper alt har gått fint

Håper alt har gått fint
Det gikk bra. Så godt å ha med pappaen igjen :)

Fostervannet har minka, ikke så rart, da jeg mista en dæsj her ei natt. (Var visst første fosterhinna som gikk)
Jenta har lagt på seg det hun skal, og ble estimert til 3500 gram cirka i dag. Stor og fin.

Jeg har stigende blodtrykk, enda mer vann, flimring på ett øye, skallebank og tungpusta, så jeg fikk beskjed om og slappe av og ringe om noe skjedde.

Ble sjekka også. Det var langt inn enda til livmortappen. Men hun kunne dytte på hodet, som ikke er festa enda, men som heldigvis ligger riktig vei. Så får vi se neste fredag.

Høres absolutt ut som kroppen straks setter stopp nå, høres ut som svangerskapsforgiftning.
Lykke til med siste innspurt!

Høres absolutt ut som kroppen straks setter stopp nå, høres ut som svangerskapsforgiftning.
Lykke til med siste innspurt!
Men hodet synes det er koselig og ha henne i magen, så hodet og kropp er litt uenige om dagen.

Liker ikke at kroppen driver på sånn, men hun er heldigvis klar nå. Hadde sju timer med regelmessige bølgevondt i går, og var sikker på at nå er det noe i gang... Men neida, klokka 22 ga det seg. Søren og...
For jeg kjenner at på grunn av kroppen så hadde det nok vært greit om hun snart finner veien ut.

Hei Veslejenta. Ja nå nærmer det seg nok. Leste litt om at kroppen kanskje er klar for å få henne ut. Håper og ber alt går bra for deg med forløsning. Blir det planlagt keisersnitt. .jeg er 36 og en halv uke i dag. Føler meg ganske så tungt. Har litt høy bmi og sa blir det tyngre. Var på ultralyd på torsdag og da var hun 3.3 kilo. Mamma fikk meg i uke 37 (selv om jeg var barn nr 1) så jeg er ganske spent på om jeg selv føder før termin. Fødebagen er i alle fall pakket så og si klar nå.. :-) lykke lykke til, gleder meg til å lese om at hun er ute. P.s hørte en ganske fæl historie om en jeg kjenner som fikk manuelt åpnet livmorhalsen. Og da gikk det ikke å ta keisersnitt etterpå. Så ikke godta noe sånt om det skulle røyne på. Det ordner seg da helt sikkert. Må bare advare.. ble litt skremt av den historien. Får du stormrier så krev keisersnitt også. Men er vel rimelig sjelden dette skjer.

Dette går helt sikkert bra. Heier på deg ♥️♥️

Men hodet synes det er koselig og ha henne i magen, så hodet og kropp er litt uenige om dagen.

Liker ikke at kroppen driver på sånn, men hun er heldigvis klar nå. Hadde sju timer med regelmessige bølgevondt i går, og var sikker på at nå er det noe i gang... Men neida, klokka 22 ga det seg. Søren og...
For jeg kjenner at på grunn av kroppen så hadde det nok vært greit om hun snart finner veien ut.

Back
Topp