Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Tusen takk! Snart hente fine bursdagsgava mi nå. Registrert meg på meg i dag også.
Blir bra med nyere bil :)
Ja, deilig med ny bil. Vi overtok leasingavtalen til pappa da han døde, han rakk å ha den i et halvt års tid. Har aldri hatt så ny bil før! Og veldig greit å korte ned på leasingtiden, så får vi testet ut det også. :)

Ja, deilig med ny bil. Vi overtok leasingavtalen til pappa da han døde, han rakk å ha den i et halvt års tid. Har aldri hatt så ny bil før! Og veldig greit å korte ned på leasingtiden, så får vi testet ut det også. :)
Denne er 6 år, så ikke helt ny, men jeg har aldri hatt noen yngre enn 10 år.
Det skal sies at vi har en på 1 år ute her, som vi henta i fjor. Men den er samboer sin :) Men det er ikke leasing, den er kjøpt og, halvveis betalt :) Men vi bor så på landet, at vi er avhengig av biler.

Satt og feira bursdag i går. Da søstera til samboer får melding og gratulasjon om at hun skal bli tante.
Så deler hun det og jeg ble så overraska. Og utbryter: "Hva?! Det har jeg ikke fått med meg..."
mens jeg så ut som ett spørsmålstegn. Til latter fra de andre. Og får svar, husker ikke fra hvem..
"... du er kanskje den siste som vet om det du...?" :hilarious: Mens alle lo :hilarious:
Til informasjon er de bare to søsken. Så samboer er vesentlig innblandet i å gjøre henne til tante. Det kan ikke være andre.

Og ikke lenge etter overraskelsen fikk jeg ett hardt spark. Og da innrømma jeg at jeg visste det jo egentlig :hilarious:
Snakk om å være i egen verden og ikke tenke :rolleyes: :hilarious:

25+4

I dag er det ett år siden håp og drømmer falt i grus...
Og 11 egg ble til kun 1 dårlig, lite ett...

Riksen sa de hadde tatt de for tidlig, men det gjorde ganske så vondt inne i hjertet.
Men, heldigvis! Så har jeg lillejenta i magen. Hun er stille nå. Men jeg har sovet litt på sofaen, og før jeg sovna så hadde hun boksekamp med sofaen, jeg lå på sida. Livlig lita tuppe når hun er våken. Begynner å bli sterk gjør hun også

Dessverre, uten å klage for mye, for det er så etterlengta og ønska denne graviditeten her, så har bekkenet mitt gitt opp.
Jeg gikk tur med min, også gravide, venninne på onsdag. Og da takka det helt for seg. Og torsdag var ille (gratulerer med dagen til meg fra bekkenet liksom...), fredagen var grei, men ingen vridninger eller stå lenge. I dag murrer det mest, så heldigvis bedre. Men vet ikke hvor mye jeg tørr og bevege på meg og sånn. Men ellers er alt greit. Dårlig søvn på nettene, for stillinger er ikke gode lenge av gangen og blæra liker ikke å bli trampa og boksa på. Men utenom det så er det helt supert og være gravid :Heartpink

I dag er samboer på dugnad med korpset. De plukker søppel. Så jeg driver litt med husarbeid, sover litt, koser litt katter og skal rydde litt på det kommende barnerommet. Som nå er gjesterom. Vi bytter om på rom, og det er mer jobb enn man skulle tro.

Huset begynner å fylles opp med babyting. Nå mangler vi seng og Tripp Trapp av store ting. Kjøpte newborn setet brukt for noen dager siden. Mangler en base ekstra til bilstolen, for vi har to biler, så høres godt ut å slippe og hele tida bytte den.
Også mangler vi stellesaker, noe pysjer og annet sånn smått. Jenta får bare nøytrale klær i starten, gikk igjennom samlinga fra 2007 til nå. Og har samla mye nøytralt. Men det gjør ingenting.

Nå kommer det en hel motorsykkelklubb forbi ute her tror jeg, det drønner i vegga her. Har kanskje aldri nevnt at vi bor nære en bilvei, som er veldig trafikkert, jeg liker det ikke. Men sånn er det nå bare.

Når katta di er omtrent like lang som overkroppen din... :hilarious:
Han er så lang.

Vedlegg

• _20200511_173619.JPG
    _20200511_173619.JPG
    35 KB · Visninger: 96
26+0!
I morgen er det 100 dager igjen :eek:
Hvor ble tida av? Var jeg ikke 12 uker forrige uke?

Det var så mye liv og røre i magen i helga, men i dag og i går har det vært ganske så stille.
Liker best at hun rører på seg og gjør litt ut av seg. Håper hun snart våkner til igjen.

Vedlegg

• 26+0.jpg
    26+0.jpg
    43,1 KB · Visninger: 104
Gratulerer med 26 uker og straks 100 dager til termin ❤️

Gratulerer med 26 uker og straks 100 dager til termin ❤️
Tida går så fort, jeg synes det ikke er lenge siden 200 ble til 199. Går nesten for fort dette her...

Tusen takk :)

Tida går så fort, jeg synes det ikke er lenge siden 200 ble til 199. Går nesten for fort dette her...

Tusen takk :)
Ja det er vel perioder det går veldig fort og så begynner det vel å gå saktere jo nærmere slutten tenker jeg :)

Ja det er vel perioder det går veldig fort og så begynner det vel å gå saktere jo nærmere slutten tenker jeg :)
Det gjør det nok. Men de siste 20 ukene har bare rast avgårde og jeg har ikke klart å holde følge.
Som de går... Kjenner at jeg føler jeg snart har dårlig tid nå :hilarious:

100 dager til termin!
:wav

Satt og feira bursdag i går. Da søstera til samboer får melding og gratulasjon om at hun skal bli tante.
Så deler hun det og jeg ble så overraska. Og utbryter: "Hva?! Det har jeg ikke fått med meg..."
mens jeg så ut som ett spørsmålstegn. Til latter fra de andre. Og får svar, husker ikke fra hvem..
"... du er kanskje den siste som vet om det du...?" :hilarious: Mens alle lo :hilarious:
Til informasjon er de bare to søsken. Så samboer er vesentlig innblandet i å gjøre henne til tante. Det kan ikke være andre.

Og ikke lenge etter overraskelsen fikk jeg ett hardt spark. Og da innrømma jeg at jeg visste det jo egentlig :hilarious:
Snakk om å være i egen verden og ikke tenke :rolleyes: :hilarious:

hahaha nå lo jeg godt her :hilarious:

26+1
Etter noen dager med lite liv tok nervene overhånd og jeg ringte føden.
Rett inn og på overvåking, de fant pulsen hennes raskt, heldigvis :) Og den var fin, lå vel i en halvtimes tid og den så fin ut.
Så fikk jeg ultralyd i naborommet. Jenta veier 1,1 kilo! Og alle mål stemte med uke 27, ikke uke 26 :oops:
Stor med andre ord. Så de er spent på vekstmålinga om 5 uker, og da jeg spurte om jeg kanskje kom til å bli satt i gang før sa hun at det var mye mulig.

Fikk en vond følelse av at jeg må føde ei stor jente, og ble full av dårlig samvittighet, så jeg kjenner at dagen i dag ikke er den aller beste :(. Men jenta har det bra, rørte på seg og i god form. Bare litt stor, men det fikk jeg høre på ordinære ultralyden også.
Så jeg er ikke så overraska egentlig :oops:

26+1
Etter noen dager med lite liv tok nervene overhånd og jeg ringte føden.
Rett inn og på overvåking, de fant pulsen hennes raskt, heldigvis :) Og den var fin, lå vel i en halvtimes tid og den så fin ut.
Så fikk jeg ultralyd i naborommet. Jenta veier 1,1 kilo! Og alle mål stemte med uke 27, ikke uke 26 :oops:
Stor med andre ord. Så de er spent på vekstmålinga om 5 uker, og da jeg spurte om jeg kanskje kom til å bli satt i gang før sa hun at det var mye mulig.

Fikk en vond følelse av at jeg må føde ei stor jente, og ble full av dårlig samvittighet, så jeg kjenner at dagen i dag ikke er den aller beste :(. Men jenta har det bra, rørte på seg og i god form. Bare litt stor, men det fikk jeg høre på ordinære ultralyden også.
Så jeg er ikke så overraska egentlig :oops:

Husk at det ikke er farlig med store barn. Opptil 4,5 kg er innafor normalen! Jeg var selv 5 kg til termin, men var tydeligvis ikke noe problem å få meg ut ;) poenget mitt er at det er lenge til termin, og ikke noe å stresse med nå:cat:

Gratulerer med passerte 26 uker og tosifra antall dager til termin.

ikke ta sorgene på forskudd ift størrelsen

Back
Topp