Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Husk at det ikke er farlig med store barn. Opptil 4,5 kg er innafor normalen! Jeg var selv 5 kg til termin, men var tydeligvis ikke noe problem å få meg ut ;) poenget mitt er at det er lenge til termin, og ikke noe å stresse med nå:cat:
Jeg er roligere i dag, men var ganske stressa i går. Onkelen min var og 5 kg til termin. Men jeg var halvparten.
Må bare ta det som det kommer. Men pga mest sannsynlig svangerskaps diabetes spørs det om hun kommer ut før tida.
Bedre at hun er litt stor enn liten. Men hun er en uke for lang også. Så er ikke bare tyngden heldigvis, det hadde kanskje vært verre.

Men hun er 200 gram for tung alt :p
Tror jeg gir mye næring til henne.

Gratulerer med passerte 26 uker og tosifra antall dager til termin.

ikke ta sorgene på forskudd ift størrelsen
Synes det var i går jeg gikk fra 200 til 199. Så det har gått fort nå.

Skal prøve å ikke gjøre det. Det mest viktige er at hun er frisk. Så får hun komme som hun er.

26+4
En morsom scene i fra gangen nå nettopp.
Samboer skal på styremøte med en forening han er leder i.
Han har tatt på seg jakka og skoa og mangler bare å gi meg en ha det klem.
Han kommer i mot meg, slår ut arma og gjør som han pleier...
Men! Han glemmer magen, som virkelig har vokst denne uka her.
Så med ett dunk smeller han inn i magen, hopper bakover og sier unnskyld.
Jeg står og ler og peker ned på magen "Jeg har fått airbag!" sier jeg og gliser.
"... Da ble den nok utløst nå..." Får jeg til svar før han ler tilbake :hilarious:

Magen har virkelig skutt fart på kort tid, livmora er helt oppe, lita av vekst denne mammaen.
Så nå synes det at jeg er gravid og ikke tjukk. Men litt uvant i klemme situasjoner tydeligvis :hilarious:

26+4
En morsom scene i fra gangen nå nettopp.
Samboer skal på styremøte med en forening han er leder i.
Han har tatt på seg jakka og skoa og mangler bare å gi meg en ha det klem.
Han kommer i mot meg, slår ut arma og gjør som han pleier...
Men! Han glemmer magen, som virkelig har vokst denne uka her.
Så med ett dunk smeller han inn i magen, hopper bakover og sier unnskyld.
Jeg står og ler og peker ned på magen "Jeg har fått airbag!" sier jeg og gliser.
"... Da ble den nok utløst nå..." Får jeg til svar før han ler tilbake :hilarious:

Magen har virkelig skutt fart på kort tid, livmora er helt oppe, lita av vekst denne mammaen.
Så nå synes det at jeg er gravid og ikke tjukk. Men litt uvant i klemme situasjoner tydeligvis :hilarious:
Man må klemme sidelengs :joyful:

Man må klemme sidelengs :joyful:
Ja, det må vi nok snart vurdere :hilarious:
Han har litt pappakropp, så han har litt støtfanger han også, så det ble plutselig ett dunk det der.
Men vi fikk oss en god latter da :hilarious:

Jeg hadde så ømme pupper at det gjorde vondt å få klem forfra.
Mine er små enda. Fyller enda ikke A cup. Gleda meg til litt større :hilarious:.
Men er ikke overrasket om jeg ikke kan amme. Så er ikke så overraska. Men kjedelig når de ikke har forandra seg noe.

Jeg hater gulp... Synes det :hilarious:
Dette er halvparten. Resten vaska jeg i går.

Det skal sies at jeg egentlig skulle ha bare noen til. Også var det så tilbud. Også glemte jeg litt hvor mange det var i pakka. Så har mange :hilarious:

Vedlegg

• Snapchat-1422965660.jpg
    Snapchat-1422965660.jpg
    19,4 KB · Visninger: 130
Jeg hater gulp... Synes det :hilarious:
Dette er halvparten. Resten vaska jeg i går.

Det skal sies at jeg egentlig skulle ha bare noen til. Også var det så tilbud. Også glemte jeg litt hvor mange det var i pakka. Så har mange :hilarious:
Ha! Begynn med tøybleier, så får du enda flere. Gulpekluter og brettebleier kan brukes om hverandre.

Forresten så har ikke puppestørrelse noe å si for melkeproduksjonen. Kvinner med små pupper kan amme de også, så du får bare se hva som skjer ;)

Ha! Begynn med tøybleier, så får du enda flere. Gulpekluter og brettebleier kan brukes om hverandre.
Blir nok vanlige bleier her. Blir nok klesvask utover kjenner jeg :)
Mamma prøvde med meg, men måtte gi opp fordi jeg var syk og hadde altfor mye skift og ingenting holdt på det.
Men blir nok gulpekluter det her, hater gulp, så godt å ha.

Forresten så har ikke puppestørrelse noe å si for melkeproduksjonen. Kvinner med små pupper kan amme de også, så du får bare se hva som skjer ;)
Jeg håper jeg får melk. Men har lest rundt omkring at de som får PCOS tidlig ofte sliter med melk.
Også har jeg ganske høye nivåer av mannlige kjønnshormoner, så er ingen selvfølge at det blir melk av det.
Så jeg har kjøpt inn masse flasker, men håper på og kunne amme litt.

Jeg håper jeg får melk. Men har lest rundt omkring at de som får PCOS tidlig ofte sliter med melk.
Også har jeg ganske høye nivåer av mannlige kjønnshormoner, så er ingen selvfølge at det blir melk av det.
Så jeg har kjøpt inn masse flasker, men håper på og kunne amme litt.

Jeg har pcos og har veldig bra melk i alle fall :) Ammet eldste til han var 17 mnd. Håper ammingen går fint for deg og :)

Blir nok vanlige bleier her. Blir nok klesvask utover kjenner jeg :)
Mamma prøvde med meg, men måtte gi opp fordi jeg var syk og hadde altfor mye skift og ingenting holdt på det.
Men blir nok gulpekluter det her, hater gulp, så godt å ha.
Kan anbefale deg noe vi tøybleiefolk kaller for «prefold». Om du synes de vanlige gulpeklutene blir for tynne. Noen prefolds i bomull eller bambus er veldig kjekt å ha. De er tykke og fanger opp mye væske, og fort også, så du slipper gulp som renner nedover gulpekluten. Koster litt mer, men her i huset er vi helt avhengige av de. Jeg har alltid en under hodet på lille i senga, i tilfelle gulp der. Og under oss når jeg ammer, i tilfelle søl. Og på stellebordet. Og har tilogmed hatt noen i kjøleskapet med grønnsaker på :joyful: De brukes til alt her i huset. Og så er de utmerkede til gulpekluter, for de er så tykke at vi slipper søl igjennom. Og så mye mindre i størrelse enn om man skulle brukt håndduk, så det slipper å bli så himla mye vask.

Mine er små enda. Fyller enda ikke A cup. Gleda meg til litt større :hilarious:.
Men er ikke overrasket om jeg ikke kan amme. Så er ikke så overraska. Men kjedelig når de ikke har forandra seg noe.

Mine forandret seg ingenting under graviditeten og jeg slet med melk. Klarte å delpumpe i 2 mnd da gadd jeg ikke mer pga psyken. Men mamming før amming. Tøtta mi er stor og sterk oppfostret på mme og har nesten ikke vært syk tiltross for barnehagestart. Så ikke stress med det :)

Jeg har pcos og har veldig bra melk i alle fall :) Ammet eldste til han var 17 mnd. Håper ammingen går fint for deg og :)
Det blir spennende og se :) Men kommer nok til å ha noe i back up, sånn i tilfelle.
Men drømmen er og i alle fall kunne amme litt :) Det hadde vært noe.

Kan anbefale deg noe vi tøybleiefolk kaller for «prefold». Om du synes de vanlige gulpeklutene blir for tynne. Noen prefolds i bomull eller bambus er veldig kjekt å ha. De er tykke og fanger opp mye væske, og fort også, så du slipper gulp som renner nedover gulpekluten. Koster litt mer, men her i huset er vi helt avhengige av de. Jeg har alltid en under hodet på lille i senga, i tilfelle gulp der. Og under oss når jeg ammer, i tilfelle søl. Og på stellebordet. Og har tilogmed hatt noen i kjøleskapet med grønnsaker på :joyful: De brukes til alt her i huset. Og så er de utmerkede til gulpekluter, for de er så tykke at vi slipper søl igjennom. Og så mye mindre i størrelse enn om man skulle brukt håndduk, så det slipper å bli så himla mye vask.
Jeg har nesten 60 gulpekluter nå, så tror jeg skal la være og kjøpe flere. Men planen her er også en i vogna under hodet, en i senga og egentlig over alt. Orker ikke gulp overalt, når jeg kan fange det opp i kluter. Og ikke har vi tørketrommel heller, så tar litt tid å tørke alt. Skulle gjerne hatt det, så får se om vi skaffer snart.

Mine forandret seg ingenting under graviditeten og jeg slet med melk. Klarte å delpumpe i 2 mnd da gadd jeg ikke mer pga psyken. Men mamming før amming. Tøtta mi er stor og sterk oppfostret på mme og har nesten ikke vært syk tiltross for barnehagestart. Så ikke stress med det :)
Jeg ble amma i 3 uker, før mamma ga opp. Bestemor hadde aldri melk med sine tre.
Så vi får se hva som skjer. Men ser ikke på det som ett nederlag. Det er viktigere og være mamma enn å amme. Helt enig. Orker ikke ammepress og alt det der. Da tar jeg heller å gir flaske kjenner jeg. Det er heldigvis samboer enig i.

Jenta i magen er alt over ei uke for stor for alderen, så det blir spennende å se hvor stor hun blir i august.

Jeg ble amma i 3 uker, før mamma ga opp. Bestemor hadde aldri melk med sine tre.
Så vi får se hva som skjer. Men ser ikke på det som ett nederlag. Det er viktigere og være mamma enn å amme. Helt enig. Orker ikke ammepress og alt det der. Da tar jeg heller å gir flaske kjenner jeg. Det er heldigvis samboer enig i.

Jenta i magen er alt over ei uke for stor for alderen, så det blir spennende å se hvor stor hun blir i august.

Her var hun mindre enn hva som var forventet men har virkelig tatt det igjen nå i ettertid. Kanskje du slipper å kjøpe to sett med vinterklær for at ungen vokser som ugress. Har vinterdress i 80/86/92 :rolleyes: blir dyrt dette :hungover:

Det er litt godt for faren og få lov til å mate litt og knytte bånd på den måten. Så flaskemating kan være godt for både mamma og pappa ❤

Og ang gulpekluter, så kjøpte jeg også mange og trengte ingen! Snakk om bortkasta kjøp :hilarious: praktiserte sakte flaskemating og la henne aldri ned rett etter mat så slapp unna mye av gulpingen.

Om du tenker at du kommer til å gå over til flaske så er det en fbgruppe som heter Flaskebarna Norge som er veldig fin og informativ :)

Her var hun mindre enn hva som var forventet men har virkelig tatt det igjen nå i ettertid. Kanskje du slipper å kjøpe to sett med vinterklær for at ungen vokser som ugress. Har vinterdress i 80/86/92 :rolleyes: blir dyrt dette :hungover:

Det er litt godt for faren og få lov til å mate litt og knytte bånd på den måten. Så flaskemating kan være godt for både mamma og pappa ❤

Og ang gulpekluter, så kjøpte jeg også mange og trengte ingen! Snakk om bortkasta kjøp :hilarious: praktiserte sakte flaskemating og la henne aldri ned rett etter mat så slapp unna mye av gulpingen.

Om du tenker at du kommer til å gå over til flaske så er det en fbgruppe som heter Flaskebarna Norge som er veldig fin og informativ :)
Mamma flaskemata brødra mine sånn på si, sånn at jeg skulle få gi også. Så er greit det. Vi trenger barnevakt alt i oktober. Bestilte forestillingsbilletter før konronaen kom, som ble avlyst og er satt opp ny 18.10. Det er ikke snakk om mer enn maks to timer. Så det går nok fint, bare ha flaske og det som trengs. Er ikke lange stunda, men må lære til flaske i god tid før det.

Med søstera mi trengte vi badehåndkle! Så vært i en gulpefamilie, så det blir spennende å se hva vi trenger av dem.
Men var aldri meninga med så mange, det ble bare plutselig sånn.

Jeg veide 2570 da jeg ble født, men hun her er alt rundt 1.100 gram, så tror hun blir større enn mammaen sin.
Blir spennende å se, håper ikke hun blir FOR stor før fødsel kjenner jeg.

Back
Topp