Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Kjedelig å måtte spraye lengre... :meh:
Hva tenker de kommer til å skje med cysten? Sprekke? Skrumpe inn?

Han visste ikke.. Håpet den ville sprekke/skrumpe. Men dan at jeg trolig kunne få fortsette om den så OK ut neste kontroll :) Får håpe på det, kjenner jeg er litt lei nå..

Gjort litt research ang jobb som vikar og sykemelding om jeg nå etter jul skal jobbe videre på skolen, men uten faste vakter. Leste opp og ned på nettet nå.. Virker som at man får sykepenger fra nav etter arbeidsgiverperioden på 16 dager. Men da må man ha jobbet minst 2 mnd og ikke hatt mer enn 14 dager mellom hver vakt. Og du får da et gjennomsnitt av de siste månedene du har jobbet som er representativt for hva man ville ha tjent om man jobbet som vanlig.

Spørsmålet er bare da om jeg får jobbet nok fra januar og utover. For jeg vet jo at om jeg blir gravid nå så er det stooooor sannsynlighet at jeg allerede i februar/mars ikke kan jobbe grunnet bekkenet. For har jo cirka 19.000 utbetalt nå, mens får bare 9500 om skolen ikke utbetaler noe..

Han visste ikke.. Håpet den ville sprekke/skrumpe. Men dan at jeg trolig kunne få fortsette om den så OK ut neste kontroll :) Får håpe på det, kjenner jeg er litt lei nå..

Krysser fingre :)

Gjort litt research ang jobb som vikar og sykemelding om jeg nå etter jul skal jobbe videre på skolen, men uten faste vakter. Leste opp og ned på nettet nå.. Virker som at man får sykepenger fra nav etter arbeidsgiverperioden på 16 dager. Men da må man ha jobbet minst 2 mnd og ikke hatt mer enn 14 dager mellom hver vakt. Og du får da et gjennomsnitt av de siste månedene du har jobbet som er representativt for hva man ville ha tjent om man jobbet som vanlig.

Spørsmålet er bare da om jeg får jobbet nok fra januar og utover. For jeg vet jo at om jeg blir gravid nå så er det stooooor sannsynlighet at jeg allerede i februar/mars ikke kan jobbe grunnet bekkenet. For har jo cirka 19.000 utbetalt nå, mens får bare 9500 om skolen ikke utbetaler noe..

Såvidt jeg vet, så regner nav snittet av de beste 6 mnd av de siste 10 mnd [emoji848]

Såvidt jeg vet, så regner nav snittet av de beste 6 mnd av de siste 10 mnd [emoji848]

Tenkte mer på sykemelding, ikke foreldrepenger. Den er jeg ikke bekymret for.

Så surt med enda mer skjær i sjøen. Håper virkelig at det kan gå denne gangen og at dere kan komme i mål. Fy søren for en kamp for ønskebarnet. Stor klem!

Tenkte mer på sykemelding, ikke foreldrepenger. Den er jeg ikke bekymret for.
Ja, jeg mener også sykemelding :) men kan være endret for alt jeg vet [emoji848]
På foreldrepenger regner de i alle fall etter hva du ville hatt om du ikke gikk ut i perm. Dvs, om stillingsprosenten endrer seg dagen før perm, enten opp eller ned, så er det altså DET utgangspunktet de tar..
Sykepenger regnes ut som snittlig ukelønn, de siste 4 ukene. (om du har ujevnt antall timer fra måned til måned, så regnes det over lengre tid.. Men ikke noe med de beste månedene...)

Surt at ting har gått skjevt igjen.. Håper ting snur seg snart!

Spraydag 22

Ultralyden idag gikk fint, cysten var borte. Starter på sprøyter onsdag :)

Så bra! Krysser fingerne for bare gode nyheter for dere utover

Så flott!! :D Håper dette er bare første i en lang serie av gode nyheter for dere fremover <3

Gode nyheter! Nå må det bare fortsette slik :)

Herlig[emoji3][emoji3]

Så bra:-)

Så bra! Lykke til!

Men har da mine bekymringer så klart. HI opplyste oss veldig om faren for totalfrys og OHSS denne gangen. Sa direkte at de forventer begge deler etter sist runde, men at de ikke aner hvordan kroppen min vil reagere på dose over 150 IE som startdose da alt som vært med IVF respons hos meg har vært annet enn hva forventet. Den dårlige formen etter sist uttak sitter jo enda i og jeg er helt ærlig ikke helt giret på det igjen.. Så kommer også frykten for at dette blir en reprise av august med ingen overlevende egg og sykehusbesøk.

Samtidig er jeg veldig klar for oppstart! Telt ned i snart 2 lange måneder nå på dette og jeg ønsker bli ferdig med uttaket så raskt som mulig.. Helst så fort som uke 45! Igår var det 4 uker igjen til opprinnelig termin, og det er hardt å svelge at jeg ikke vil være gravid innen det som "planlagt" siden jeg mistet. Det er vondt.

Back
Topp