Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Sprøytedag 1, spraydag 25

Sykemeldt foreløpig til neste tirsdag, men håper komme på jobb igjen neste uke da den er rolig (er uansett borte onsdag grunnet tur til Porsgrunn og fredag er kurs/halv dag). Ellers første sprøytedag idag, hentet ut medisiner for 7500 idag..
Håper det går veien deres nå, lykke til[emoji173] [emoji256]

Så bra du endelig er i gang med sprøyter! :) Håper at det er din tur nå! :Heartred

Så bra du er i gang og at du har ordnet deg sykemelding! Heier på deg og håper det går bra denne gangen :-)

Så bra med sprøytestart og en pause. Håper ting går bra denne gangen.

Sprøytedag 2

Klarer ikke holde styr på alt av spraydager lenger..

Men 6 dager til første kontrollen neste onsdag. Kjenner så klart ingenting foreløpig (bortsett fra at jeg har vært løs i magen i natt, men det kan være tilfeldig). Dose 225 IE menopur + 10 mg prednisolon, antar det ikke blir allverden av økning av dosen før uttak.

Sykemeldt foreløpig, men antar jeg skal på jobb igjen neste uke da den (utenom torsdag) er rolig og jeg er borte onsdag (time i Porsgrunn) + fredag er fri. Disse dagene må jeg derimot skrive 2 arbeidskrav til studiene som skal leveres tidlig neste uke.

Ellers strikket litt diverse. Holder på med Kjappstrikkadrakt i nyfødt størrelse (gått ned i forhold til den jeg strikket som nok er 62/68 ish og tykkere garn) og gjort ferdig smokkelenken med trykknapp!

547831D7-8C6A-4850-A7C7-533D31C8A8EF.jpeg

5748490B-5970-4B7D-BE20-17D37FF66E58.jpeg

Hei Victoria,
Jeg har lest igjennom en god del av dagboken din her inne nå, og må bare si at jeg virkelig håper det lykkes for dere denne gangen. Du er utrolig tøff som står i dette måned for måned, tross all motgangen dere har hatt. Selv om egen vei ikke var knirkefri, kan jeg ikke en gang begynne å forstå hvordan det har vært og er for deg.
Jeg er også imponert over hvordan du klarer å holde motet oppe ved å forberede og strikke ting til baby, f.eks. Det barnet som kommer er utrolig heldig som får en så omsorgsfull mor som deg - og så mye fint tøy! Kunne du kanskje tenke deg å legge ut bilder av en del av det du har strikket til inspirasjon for andre? Jeg heier på dere og ønsker dere lykke til med forsøket. Denne gangen er det deres tur!!!

Hei Victoria,
Jeg har lest igjennom en god del av dagboken din her inne nå, og må bare si at jeg virkelig håper det lykkes for dere denne gangen. Du er utrolig tøff som står i dette måned for måned, tross all motgangen dere har hatt. Selv om egen vei ikke var knirkefri, kan jeg ikke en gang begynne å forstå hvordan det har vært og er for deg.
Jeg er også imponert over hvordan du klarer å holde motet oppe ved å forberede og strikke ting til baby, f.eks. Det barnet som kommer er utrolig heldig som får en så omsorgsfull mor som deg - og så mye fint tøy! Kunne du kanskje tenke deg å legge ut bilder av en del av det du har strikket til inspirasjon for andre? Jeg heier på dere og ønsker dere lykke til med forsøket. Denne gangen er det deres tur!!!

Takk for hyggelige ord ❤️

Nei veien har/er ikke vært enkel for oss dessverre. Hadde jeg visst dette for 3 år siden hadde jeg vel muligens ikke startet prøvingen tror jeg.. Og jeg er egentlig overrasket over hvor mye glede jeg i det siste har hatt av venninners babyer. Likevel har det vært noen vonde, såre år dette. Men holder fortsatt fast i tanken om at det skal være verdt det så fort vi får 2 fine streker og et hjerte som fortsetter å slår helt til termin.

Strikking er blitt god terapi (og alle babytingene jeg har shoppet som ligger i boden), for jeg vet jo at vi en dag vil lykkes. Men håper jo at denne delen av babyprosjektet snart er over og at vi heller kan telle ned til termin snart :)

Ahhhhhhh, for hver sprøyte jeg setter føler jeg at jeg er nærmere en billett inn på AHUS igjen om noen uker.. Får helt ærlig egentlig helt fnatt av hele opplegget. Spesielt når legen forventer OHSS og totalfrys denne runden også. Kan jeg ikke bare få et normalt uttak med egg som vil utvikle seg og endelig få satt inn et egg? :( 8 måneder siden sist innsett nå.. Og ingenting, absolutt INGENTING har skjedd i mellomtiden. Jeg er så lei..

Føler med deg V! ❤️
Syns virkelig du fortjener litt bedre uttelling nå! Og ikke minst en positiv test i den andre enden.

Det kan være lurt, mtp hvor stor dose du får nå, å ikke forvente innsett. Skåne deg selv litt for en evt skuffelse ved å ikke ha for høye forhåpninger.
På den måten blir det heller en gledelig bonus om det likevel går ❤️
Innsett eller ei, krysser jeg i hvert fall fingrene for mange knallbra egg!

Føler med deg V! ❤️
Syns virkelig du fortjener litt bedre uttelling nå! Og ikke minst en positiv test i den andre enden.

Det kan være lurt, mtp hvor stor dose du får nå, å ikke forvente innsett. Skåne deg selv litt for en evt skuffelse ved å ikke ha for høye forhåpninger.
På den måten blir det heller en gledelig bonus om det likevel går ❤️
Innsett eller ei, krysser jeg i hvert fall fingrene for mange knallbra egg!

Ja, er jo forberedt på begge veier.. Bare en dårlig følelse på at samme som skjedde i august skjer nå.. :(

Huff skjønner at du blir litt lei.. Lykke til uansett, en dag om ikke alt for lenge så kommer premien til dere, det er jeg sikker på! :smug:

:Heartred:Heartred

Sprøytedag 3

5 dager til kontroll og tredje dosen menopur/prednisolon :) Første time med akupunktur idag også siden juni! Planlegger 1 for uken pluss litt ekstra rundt uttak/innsett.

Grå, liten Kjappstrikkadrakt snart ferdig også ❤️

A9783BA8-FFDA-458F-B248-615DCA326F36.jpeg

Og gårsdagens stemning :greet008

15670254-B8FF-49E0-A117-D2519D7DD491.jpeg

Såå fine ting du strikker! [emoji7] Håper sånn at det går bra denne runden. Det er noe drit å ikke være sikret innsett!! [emoji20]

Såå fine ting du strikker! [emoji7] Håper sånn at det går bra denne runden. Det er noe drit å ikke være sikret innsett!! [emoji20]

Takk fine deg ❤️

Håper jeg også.. En ting er å gå gjennom det med stimulering og uttak, men det er enda verre når/om det ikke blir uttak eller egg på frys :(

Sprøytedag 4

Dag 4 altså! 3 1/2 dag til første kontrollen.. Veldig spent. Føler noe, men samtidig ikke? Gir det mening? Tror jeg bare er redd for å tolke noe feil da jeg har blitt skuffet før i denne prosessen med stimulering før uttak.

Håper egentlig uttak blir så raskt som mulig.. Helst neste uke! Men det er veldig kanskje vel ambisiøst å tro.. Uttaket gruer jeg meg ikke til, men telefonen dagen derpå derimot.. Og ikke minst ventetiden til innsett/eventuelt frys. Er så redd en reprise av august :(

Ellers lite spennende. Sjonglerer som vanlig skole, jobb og prøving. 2 innleveringer skal inn snart, én før jobb mandag og siste onsdag kveld. Skulle begynt for lenge siden (fikk de utdelt starten av måneden), men formen har jo vært dalende. Først igår og idag jeg fikk begynt på den som skal inn mandag.. Hjelpes, går vel som deg går. Men heldigvis ikke karakter, bare bestått eller ikke. Like håpløst dog som vanlig med skippertak rett før..

Back
Topp