Vaksine gravid

Sniker fra april: dere som har tatt vaksinen, hvilken uke tok dere den i?
 
Sniker fra april: dere som har tatt vaksinen, hvilken uke tok dere den i?

Første dose (pfizer) før jeg ble gravid og andre dose (moderna) når jeg var 15+1. Lite bivirkninger på begge dosene i forhold til mange andre. Bittelitt sliten og småvondt i hodet i ett døgn, men ikke noe antydning til feber eller andre ubehag.
 
Etter ekstremt mye frem og tilbake tok jeg dose 1 i dag i uke 22, og skal ta dose 2 i uke 30. Har forhøyet risiko for abort pga høyt stoffskifte i svangerskapet, så har nok ubevisst venta litt pga det. Men utrolig lettende å bare ha tatt den nå, og slippe å tenke noe mer på det!!
 
Etter ekstremt mye frem og tilbake tok jeg dose 1 i dag i uke 22, og skal ta dose 2 i uke 30. Har forhøyet risiko for abort pga høyt stoffskifte i svangerskapet, så har nok ubevisst venta litt pga det. Men utrolig lettende å bare ha tatt den nå, og slippe å tenke noe mer på det!!
Gratulerer med overstått vaksine. Ikke meningen å snoke, men nå ble jeg litt nysgjerrig angående stoffskiftet og forhøyet risiko for abort, gjelder det lavt stoffskifte også?
 
Gratulerer med overstått vaksine. Ikke meningen å snoke, men nå ble jeg litt nysgjerrig angående stoffskiftet og forhøyet risiko for abort, gjelder det lavt stoffskifte også?

Tusen takk :) Jeg kan ikke så mye om lavt stoffskifte i svangerskapet, annet enn at jeg vet at det er veldig vanlig fordi alle gravide får senket stoffskifte under svangerskapet. Hos meg har det motsatte skjedd, jeg har fått en hyperteriose parallelt med å være gravid og ikke pga svangerskapet. Forhøyet abortrisiko har jeg bare fått høre om ifm med den konkrete stoffskitesykdommen jeg har fått: graves sykdom/hyperteriose.
 
Gratulerer med overstått vaksine. Ikke meningen å snoke, men nå ble jeg litt nysgjerrig angående stoffskiftet og forhøyet risiko for abort, gjelder det lavt stoffskifte også?
Jeg har lavt stoffskifte. Under svangerskapet må tyroksin økes en del. Vet lavt stoffskifte ikke er gunstig for mor og barn og er det helt ute å kjører uten oppfølging vil jeg tro det er forhøyet abort risiko. Følges med blodprøve hver fjerde uke.
 
Tok første dose uke 17+0 og 2 dose uke 22+4. pfizer begge ganger, ble ganske shabby form den 2. gangen, ingen feber, men forkjølelsesymptomer og ekstremt trøtt. Lettet for å være fullvaksinert nå når samfunnet er åpent igjen:happy:
 
Er så takknemlig at jeg fått begge doser vaksine! Nå har vi fått konstatert Covid på ungdomen i hus og da er det en liten trøst at jeg i alle fall har så masse beskyttelse en kan ha. :inpain: Håper på det beste og krysser fingrene at stormen passerer stille og rolig :nailbiting:
 
Er så takknemlig at jeg fått begge doser vaksine! Nå har vi fått konstatert Covid på ungdomen i hus og da er det en liten trøst at jeg i alle fall har så masse beskyttelse en kan ha. :inpain: Håper på det beste og krysser fingrene at stormen passerer stille og rolig :nailbiting:
Lykke til!
 
Jeg har nå langt om lenge bestilt 1. vaksinering, og det blir i neste uke som da er uke 30 tror jeg?
Håper at jeg og Baby er litt beskyttet framover mot jul og siste del av graviditeten da.
Tenker at jeg tar 2. vaksine etter fødsel.

Legen min anbefaler ikke vaksinen så lenge jeg er gravid, mens jordmor gjør det..
 
Siden smitten er såpass økende og jeg skal jobbe en del i jula, med mye kunder har jeg valgt å vaksinere meg. Litt blandede følelser egentlig. 1 dose i morgen:nailbiting:
 
Jeg har nå langt om lenge bestilt 1. vaksinering, og det blir i neste uke som da er uke 30 tror jeg?
Håper at jeg og Baby er litt beskyttet framover mot jul og siste del av graviditeten da.
Tenker at jeg tar 2. vaksine etter fødsel.

Legen min anbefaler ikke vaksinen så lenge jeg er gravid, mens jordmor gjør det..
Hvorfor anbefaler ikke legen din vaksinering?
 
Hun mente at man ikke vet nok siden vaksinen er relativt ny ennå.
Jeg fikk følelsen av at det var bare å vaksinere hvis man ville det, men på eget ansvar liksom
Jeg ville stolt på helsemyndighetene og ikke en personlig oppfatning av vaksinen :) mye meninger ute å går men meninger er ikke det samme som kunnskap:p
 
Back
Topp