Vaksine gravid

Jeg har ikke. Er 14+4 så er vel noen som sier at det er anbefalt fra andre trimester. Tenkte jeg skulle vente til legen min er tilbake fra ferie og høre med ham. Jeg jobber i skolen også så er litt skeptisk nå til at jeg ikke er vaksinert( men mange andre begynner jo å bli så det blir vel mindre smitte)
 
Jeg har ikke. Er 14+4 så er vel noen som sier at det er anbefalt fra andre trimester. Tenkte jeg skulle vente til legen min er tilbake fra ferie og høre med ham. Jeg jobber i skolen også så er litt skeptisk nå til at jeg ikke er vaksinert( men mange andre begynner jo å bli så det blir vel mindre smitte)
Akkurat samme her.. Er 14+4 og jobber i skolen.. Jeg skal ikke ta den før etter fødsel, og kommer til å sykemelde meg (med tungt hjerte egentlig...)
 
Akkurat samme her.. Er 14+4 og jobber i skolen.. Jeg skal ikke ta den før etter fødsel, og kommer til å sykemelde meg (med tungt hjerte egentlig...)
Ja, det skjønner jeg. Har ikke tenkt over det riktig før nå. Er også fristet til å vente med vaksine- det er jo heller ikke lenge til februar.. blir spennende å høre hva legen sier. Har du snakket med legen din? Morsomt at vi er like langt på vei
 
Ja, det skjønner jeg. Har ikke tenkt over det riktig før nå. Er også fristet til å vente med vaksine- det er jo heller ikke lenge til februar.. blir spennende å høre hva legen sier. Har du snakket med legen din? Morsomt at vi er like langt på vei
Har ikke snakket med legen.. Jeg vet jo at de hverken råder eller fraråder :bored: Så jeg tar valget helt selv :shy:
 
Kan man sykemelde seg om man ikke er syk? Man får vel ikke sykemelding pga en eventuell fare for koronasmitte?
 
Jeg kommer ikke til å ta den. Jeg er pedagogisk leder i barnehage, tett på barn og voksne hver dag. Er så forsiktig jeg kan være. En kollega av meg er fullvaksinert, og innlagt på sykehus med Corona og respirator så jeg tenker jeg kan bli like syk med som uten.
 
Var hos jordmor som anbefalte svangerskapspenger om man ikke tar vaksinen og jobber i skolen. Men da blir det jo 100 prosent siden det er pga at man ikke kan være i kontakt med elever. ( hvis ikke jobben kan tilrettelegge for det)
 
Kan man sykemelde seg om man ikke er syk? Man får vel ikke sykemelding pga en eventuell fare for koronasmitte?

Man skal vel i utgangspunktet ha svangerskapspenger når man er gravid, men folk blir også sykemeldt av den grunn. Andre som ikke har vært gravide har blitt sykemeldte fordi man har høyere risiko for alvorlig sykdom ved eventuell smitte. Er du ellers frisk tipper jeg man ikke blir sykemeldt.
Min lege nevnte både sykemld og svangerskapspenger hvis smittesituasjonen ble høy igjen og det ikke er anbefalt for meg å være på jobb.
 
Jeg snakket med jordmortjenesten her jeg bor, en av de største byene i Norge. Hun jeg snakket med sa at de jordmødrene som hadde søkt om svangerskapspenger for sine gravide hadde fått avslag alle sammen… :(
 
Jeg snakket med jordmortjenesten her jeg bor, en av de største byene i Norge. Hun jeg snakket med sa at de jordmødrene som hadde søkt om svangerskapspenger for sine gravide hadde fått avslag alle sammen… :(
Altså, de som hadde søkt pga covid, mangel på vaksine og mange nærkontakter i jobb..
 
Altså, de som hadde søkt pga covid, mangel på vaksine og mange nærkontakter i jobb..
Å- er det sant.. Tenkte nå at dette virket som en ren formalitet, det virket sånn på jordmoren min. Men godt mulig hun ikke har prøvd å få en slik søknad gjennom..
 
Ja, dessverre er det sånn her i hvert fall. Vil veldig gjerne høre dersom folk rundt om får godkjent svangerskapspenger.

Men tenkte litt på om det går an å kontakte fagforening..? Virker som vi er en glemt gruppe. Kanskje mest aktuelt for oss som jobber med barn og i helse, som har mange nærkontakter.
 
Her jeg bor får man ikke svangerskapspenger om man ikke har en jobb som er til fare for barnet... Og med grønt nivå på skolen er ikke smittefrykt god nok grunn nei :bored:
Derfor jeg ber legen om sykemelding..
 
Beklager trådstarter, denne tråden kuppet jeg visst. Det var ikke meningen! :rolleyes:
 
Ja, dessverre er det sånn her i hvert fall. Vil veldig gjerne høre dersom folk rundt om får godkjent svangerskapspenger.

Men tenkte litt på om det går an å kontakte fagforening..? Virker som vi er en glemt gruppe. Kanskje mest aktuelt for oss som jobber med barn og i helse, som har mange nærkontakter.

Ansatt på avd til dattera mi har svangerskapspenger så vidt jeg skjønte på ped.leder når hun fortalte om det. Den gravide hadde vært innom på besøk så derfor vi kom i snakk for da fortalte jeg at jeg også er gravid.

Der var det jordmor som ikke ville ha henne på jobb. Min fastlege har også nevnt svangerskapspenger for meg hvis smitten ble høy og jobb i barnehage ble vanskelig.
 
Her jeg bor får man ikke svangerskapspenger om man ikke har en jobb som er til fare for barnet... Og med grønt nivå på skolen er ikke smittefrykt god nok grunn nei :bored:
Derfor jeg ber legen om sykemelding..

Nivåene sier ikke lengre noe om smittefare så det synes jeg er en skikkelig dårlig å legge som grunnlag. Regjeringen sier jo at de åpnet selv om smittetallene går opp og at vi bare må regne med at folk vil bli smitta og syke, men at de vaksinerte mest sannsynlig ikke blir alvorlig syke. Dette betyr at smitterisiko for oss uten beskyttelse er enda større enn før fordi alle andre lever som normalt og ikke har restriksjoner....
 
Back
Topp