En første gang for alt – gravid med nr. 2 <3

Trallefrøken

Glad i forumet
Februarlykke 2022❄️
Kaster meg på lasset, etter å ha lest opp og ned i forumet :pompus:

Kort fortalt så skal mannen og jeg prøve for første gang! Vi er begge 30 år og jeg har gått på pilla siden jeg var 17. Derfor tror jeg egentlig at jeg aldri har hatt helt oversikt over hvordan kroppen min fungerer, noe som gjør dette til en interessant tid!

Sluttet på pilla i slutten av september og hadde bortfallsblødning 29.9-3.10. Her er vi altså skikkelig på startstreken. Jeg lider av ekstrem utålmodighet og skulle helst vært gravid i går :dead: Samtidig er jeg fullstending forberedt på at dette vil ta den tiden det tar!

Jeg er helt nybegynner på dette så rett meg gjerne om jeg tar feil, spesielt når det gjelder forkortelser osv, haha. Eggløsningstester er kjøpt inn og jeg merker allerede at jeg har tendenser til å bli en skikkelig "testetøs" :knegg:.

Er det for tidlig å begynne med EL-tester nå? Dersom bortfallsblødningen hadde vært en vanlig mens, er jeg i dag på CD7 og mitt fertile vindu er f.o.m CD11-CD17. Blir spennende å se hvor lang min første syklus blir.

Gleder meg til å bli en del av dagbok-gjengen og dele erfaringer, samt høre om deres :Heartpink
 
Lykke til med prøvingen, her vil jeg følge med! :)
 
Spennende å være i gang! Ønsker dere lykke til med prøvingen, og håper dere venter bebis snart :dummy::dummy1:
 
Kaster meg på lasset, etter å ha lest opp og ned i forumet :pompus:

Kort fortalt så skal mannen og jeg prøve for første gang! Vi er begge 30 år og jeg har gått på pilla siden jeg var 17. Derfor tror jeg egentlig at jeg aldri har hatt helt oversikt over hvordan kroppen min fungerer, noe som gjør dette til en interessant tid!

Sluttet på pilla i slutten av september og hadde bortfallsblødning 29.9-3.10. Her er vi altså skikkelig på startstreken. Jeg lider av ekstrem utålmodighet og skulle helst vært gravid i går :dead: Samtidig er jeg fullstending forberedt på at dette vil ta den tiden det tar!

Jeg er helt nybegynner på dette så rett meg gjerne om jeg tar feil, spesielt når det gjelder forkortelser osv, haha. Eggløsningstester er kjøpt inn og jeg merker allerede at jeg har tendenser til å bli en skikkelig "testetøs" :knegg:.

Er det for tidlig å begynne med EL-tester nå? Dersom bortfallsblødningen hadde vært en vanlig mens, er jeg i dag på CD7 og mitt fertile vindu er f.o.m CD11-CD17. Blir spennende å se hvor lang min første syklus blir.

Gleder meg til å bli en del av dagbok-gjengen og dele erfaringer, samt høre om deres :Heartpink

Såå spennende! Du vil få god trening i å lære kroppen din å kjenne fremover :D Tips er å følge med på el-smerter/murringer, og cm (cervical mucus/utflod). Den øker gjerne i mengde og blir mer slimete rundt el. Ville kanskje testet ganske hyppig første pp siden du ikke vet helt hvordan kroppen oppfører seg foreløpig:) Ønsker deg masse lykke til:joyful:
 
Tusen takk for kjempe gode tips! De er nøye notert :pompus: Testet første gang i dag og vil gjøre det hver dag til samme tid fremover, for å bli klok på kroppen :wideyed::Heartblue
 
Såå spennende! Du vil få god trening i å lære kroppen din å kjenne fremover :D Tips er å følge med på el-smerter/murringer, og cm (cervical mucus/utflod). Den øker gjerne i mengde og blir mer slimete rundt el. Ville kanskje testet ganske hyppig første pp siden du ikke vet helt hvordan kroppen oppfører seg foreløpig:) Ønsker deg masse lykke til:joyful:
Tusen takk for kjempe gode tips! De er nøye notert :pompus: Testet første gang i dag og vil gjøre det hver dag til samme tid fremover, for å bli klok på kroppen :wideyed::Heartblue
 
Herlighet så tregt dagene går ... Spesielt med hjemmekontor! Sitter bare og venter på tegn til EL. Det hadde vært utrolig gøy om den faktisk kom når den "skulle", altså at syklusen min følger appen. Men det er nok lite sannsynlig, i og med at min forrige mens ikke var en ordentlig mens, men en bortfallsblødning. Tror jeg heller aldri har gledet meg til å få mens noen gang, men det gjør jeg nå. Jeg er keen på et bevis på at hjulene er i gang :angelic:

Ellers så har jeg de to siste dagene testet for eggløsning, bare for å sjekke. Det kommer jeg til å fortsette med. Og det er jo veldig spennende, selvom de ikke er positive. Loggfører alt både her og der - det varmer et hjerte med forkjærlighet for lister og orden, haha.

Jeg har hatt vondt i høyre eggstokk helt siden bortfallsblødningen var over, men dette har faktisk avtatt i dag. Er nok mye hormoner som ikke skjønner så mye enda.

Det skal også nevnes at vi annenhver dag legger inn aksjer, baaaare i tilfelle. Kan ikke klage på det :laughing002 Mannen er nesten mer verpesjuk enn meg og det synes jeg er så koselig. Rett før bortfallsblødningen (3 dager etter pilleslutt) hadde jeg noe som kan ligne på EL-slim, men det kan det jo ikke ha vært. Er nok bare ønsketenking.

Jeg tar i alle fall alle forhåndsregler! Sluttet å snuse for 2 måneder siden og gått på folat lenge. Dette pga. at jeg har B12 mangel og derfor tar B-vitamin hver dag, som også inneholder dette. Jeg unner meg dog litt vin i ny og ne. Kan jo ikke legge alt på hylla mens man famler i blinde.

Nå ble det mye babling fra meg, men trengte å skrive av meg litt :signs017.

Snakkes plutselig!
 
Lykke til ;) fortsett å teste etter EL, du. Vet ikke hvilken app du bruker, men premom er fin til å lagre ELtestene og lese dem av.

Første syklus etter pilleslutt kan være rar. Plutselig er den veldig kort eller usannsynlig lang. Så.. fortsett med testing. Anbefaler temping, gjerne i kombinasjon med testene, for å være sikker på at egget slipper :)
 
:):):)
Lykke til ;) fortsett å teste etter EL, du. Vet ikke hvilken app du bruker, men premom er fin til å lagre ELtestene og lese dem av.

Første syklus etter pilleslutt kan være rar. Plutselig er den veldig kort eller usannsynlig lang. Så.. fortsett med testing. Anbefaler temping, gjerne i kombinasjon med testene, for å være sikker på at egget slipper :)
Tusen takk! :shy::love7

Det er faktisk den appen jeg bruker. Liker den! Er en liten økning de tre siste dagene ifølge appen, så det blir spennende å teste igjen i dag for å se om trenden fortsetter:wav!
 
:):):)
Tusen takk! :shy::love7

Det er faktisk den appen jeg bruker. Liker den! Er en liten økning de tre siste dagene ifølge appen, så det blir spennende å teste igjen i dag for å se om trenden fortsetter:wav!

Kan godt gå litt opp og ned og, uten at det er noe galt :)
Men øking er bra! :)
 
Dag fire av EL-testing i dag. I følge stripsene og appen er verdiene lave, men det går sakte, men sikkert oppover! Synes det er så spennende – har plutselig blitt dagens høydepunkt :laughing002

Nå har ikke jeg tenkt så mye over hvor mye jeg har drukket i forkant eller når mitt forrige do-besøk var, vel og merke. Ser fler skriver at det absolutt har noe å si. Så derfor skal jeg teste igjen i kveld og holde meg så lenge som mulig og ikke drikke for mye. Må prøve å holde meg til faste tidspunkter også ;)

image0.jpeg
 
Dag fire av EL-testing i dag. I følge stripsene og appen er verdiene lave, men det går sakte, men sikkert oppover! Synes det er så spennende – har plutselig blitt dagens høydepunkt :laughing002

Nå har ikke jeg tenkt så mye over hvor mye jeg har drukket i forkant eller når mitt forrige do-besøk var, vel og merke. Ser fler skriver at det absolutt har noe å si. Så derfor skal jeg teste igjen i kveld og holde meg så lenge som mulig og ikke drikke for mye. Må prøve å holde meg til faste tidspunkter også ;)

Vis vedlegget 337750
Spennende! Vil anbefale deg å legge inn testene under "others", da blir tolkningen mer riktig. Lykke til:)
 
Så var det mandag igjen. Deilig synes jeg! :happy:

Legger ved bilde av gårsdagens kvelds-test. Det høyeste til nå. Jeg tror dog ikke eggløsning er her i løpet av to neste dagene, som appen(e) indikerer da jeg ikke har noen symptomer og ei heller eggløsningsslim. Spennende med første syklus!

image0-1.jpeg


Til tross for dette la vi inn aksjer både på lørdag og i går. Jeg vet jo ikke når LH-nivået plutselig skal skyte til værs, da det har vært jevn økning de siste dagene. Så better safe than sorry. :thumleft:Heartpink
 
Tja, begynner allerede å bli litt koko av denne testingen. Grunnen til at jeg i utgangspunktet bestemte meg for å teste en del denne første syklusen, var rett og slett for å lære kjenne kroppen min, da jeg har gått så mange år på pilla.

Meeeeeen så er det jo ikke til å putte under en stol at når man ser verdier øke osv, så blir man jo ekstremt optimistisk! Og derav også skuffet når det går andre veien.

LH-verdiene går vel mye opp og ned?
83C31DE6-285A-4261-B66A-368697E3E051.jpeg
 
Last edited:
CD 18

God fredag!

I går kveld begynte jeg å kjenne stikking i eggstokkene og hadde bitte litt el-slim, så jeg tok en test litt spontant kl. 21. Hadde allerede testet tidligere på dagen (kl. 11:30) og da var den bare på 0.17.

Uansett, det er den sterkeste jeg har fått til nå! Woho! Testen er jo ikke helt positiv, men rett rundt hjørnet? PreMom appen sier at den er 0.82. Jeg ble sååå gira. Små gleder, dere :happy093

IMG_0877.jpg


Vi la inn aksjer i alle fall.

Har murringer i dag og føler meg litt "støl" om det gir mening. Jeg har alltid sterkest tester på kvelden. Så gleder meg til å teste igjen i kveld. Tar også en Clear Blue dersom testen er like sterk eller sterkere. Krysser fingrene for at den er 100% positiv :angel9
 
CD 18

God fredag!

I går kveld begynte jeg å kjenne stikking i eggstokkene og hadde bitte litt el-slim, så jeg tok en test litt spontant kl. 21. Hadde allerede testet tidligere på dagen (kl. 11:30) og da var den bare på 0.17.

Uansett, det er den sterkeste jeg har fått til nå! Woho! Testen er jo ikke helt positiv, men rett rundt hjørnet? PreMom appen sier at den er 0.82. Jeg ble sååå gira. Små gleder, dere :happy093

Vis vedlegget 338319

Vi la inn aksjer i alle fall.

Har murringer i dag og føler meg litt "støl" om det gir mening. Jeg har alltid sterkest tester på kvelden. Så gleder meg til å teste igjen i kveld. Tar også en Clear Blue dersom testen er like sterk eller sterkere. Krysser fingrene for at den er 100% positiv :angel9

Det ser ut til at det går rett vei! Fikk du helt positiv test ila helgen? Krysser fingrene for deg :)
 
Det ser ut til at det går rett vei! Fikk du helt positiv test ila helgen? Krysser fingrene for deg :)
Åh, jeg har ikke fått 100% positiv test i følge PreMom. Jeg hadde dog ikke sjansen til å teste i går kveld. Men jeg fikk blinkende smiley på ClearBlue i går på dagen :woot: Så jeg tar det som at jeg har eggløsning i dag. Godt å se og føle at kroppen fungerer :)
 
Back
Topp