Vaksine gravid

Ikke meninga med dobbel, men det går jo ikke å redigere egne innlegg:bag: Tenkte jeg skulle svare på eget innlegg og så slette innlegg nr 1, men går jo ikke å slette heller...

Jeg fikk redigert innlegg ved forrige graviditet, men nå er den muligheten borte hos meg. Er muligheten borte eller flytta et sted jeg ikke har fått med meg?
Skriv melding til en moderator, så fikser de slik at du kan redigere igjen :)
 
Men i alle dager! Så bare fjerna fra meg? Har ikke hatt den funksjonen i det hele tatt. Laget ny bruker siden sist også...jaja...
Jeg vet ikke hvorfor det skjer, men skjedde hos meg også. Så ble det i orden etter jeg tok kontakt med dem :)
 
Da endte jeg opp på drop in og har fått min andre dose med Pfizer. Veldig lettet og kjenner at det var det rett valget i min situasjon
 
Akkurat dette med svangerskapspenger blir jeg skikkelig fortvilet over. Har ei venninne som har store bekkenproblemer, hvor jordmor søkte om svangerskapspenger fordi det går ut over fosteret at mor ikke har det greit. Jeg fikk ikke svangerskapspenger for nattevakter en gang... Utrolig at det er såpass stor forskjell avhenging av hvor en bor.

Dette med vaksine synes jeg er skikkelig vanskelig. Skjønner godt at dere som er uvaksinerte er i tvil :dontknow
Har venninnen din fått søknaden sin godkjent, da? For det er ikke svangerskapspenge-grunnlag når det er mor som er syk, selv om det kan gå ut over fosteret. Da må legen ha skrevet en sabla god begrunnelse. Jeg fikk svangerskapspenger for nattevakter i 2018, fordi jeg var jo frisk (fysisk), men jobben og min psykiske helse sammen som gravid utgjorde risiko for barnet. Jeg hadde vært i behandling for depresjon i forkant, og fastlegen var generelt misfornøyd med nattevakter bare på grunn av det, så han var glad til når jeg ville slippe :joyful:

Men Korona som årsak går ikke under som grunnlag for svangerskapspenger lenger, nå som anbefalingen er at også gravide vaksinerer seg, at hele Norge har blitt tilbudt vaksine og nivåene er grønn. Man kan likevel få gjennomslag om legen skriver en god begrunnelse ut over kun "Korona", men jeg ville stolt godt på legens kommunikasjonsevner før jeg tok den sjansen, evt heller gått for sykemelding. Husk at leger bare er leger, og også de må gå i delvis blinde i jungelen NAV er, så det er mange leger som misforstår forskjellen på svangerskapspenger og sykemelding, men det er vi som pasienter som taper ved feil...
 
Fått bestilt meg time til 1.dose. Blir moderna på meg. Skal bli greit å få det gjort :)
 
Jeg tror egentlig jeg vil vente til 3. trimester hvis jeg skal ta vaksine som gravid

legen sa at hun anbefalte ikke vaksine for meg i graviditeten, men kanskje jeg må høre om hun har endret standpunkt etter at retningslinjene ble oppdatert
 
Jeg tror egentlig jeg vil vente til 3. trimester hvis jeg skal ta vaksine som gravid

legen sa at hun anbefalte ikke vaksine for meg i graviditeten, men kanskje jeg må høre om hun har endret standpunkt etter at retningslinjene ble oppdatert
Legen min sa det samme første gang jeg tok det opp, men nå forholder han seg til anbefalingene. Han syns det er veldig greit at det er tydelige råd, for det var nok vanskelig som lege å skulle anbefale vaksine før når det skulle vurderes for hver enkelt. Da føltes det nok tryggere å være litt mer forsiktig.
 
Jeg kommer ikke til å ta den. Ettersom blødningsforstyrrelser er en vanlig bivirkning så er jeg skeptisk til hva den ellers roter med i hulen til lille punktum.
 
Jeg kommer ikke til å ta den. Ettersom blødningsforstyrrelser er en vanlig bivirkning så er jeg skeptisk til hva den ellers roter med i hulen til lille punktum.
Jeg også tenker på det. Jeg tar den ikke med mindre jeg blir beordret til det. Er det snakk om at det er tryggere med enn uten så må jeg i tankeboksen :)
 
Jeg også tenker på det. Jeg tar den ikke med mindre jeg blir beordret til det. Er det snakk om at det er tryggere med enn uten så må jeg i tankeboksen :)
Det ER snakk om at det er tryggere med vaksine enn uten :)
 
For samfunnet under ett er det helt klart best at alle tar den, samfunnet har fint råd til å tape noen liv. Men jeg personlig har ikke råd til å tape liv.
Sannsynligheten er vel strengt tatt veldig mye større for tap av liv med koronasmitte enn vaksine? Det er jo en grunn til at man vaksinerer seg..
 
For samfunnet under ett er det helt klart best at alle tar den, samfunnet har fint råd til å tape noen liv. Men jeg personlig har ikke råd til å tape liv.
Jeg mener at alle må ta dette valget selv, men må bare kommentere at fhi har gått ut til helsepersonell og understreket at de 50000 gravide i Norge til enhver tid, har minimal betydning for smittespredning. Årsaken til at vaksinen nå anbefales er hensynet til den enkelte gravide. Og den økte dødeligheten blant gravide med korona, sammenlignet med ikke-gravide. Jeg har to barn i bhg, og kommer derfor til å ta vaksine. Det er på en måte flere enn den i magen det går utover om det skjer noe med meg :Heartred
 
Back
Topp