Vaksine gravid

Jeg ville stolt på helsemyndighetene og ikke en personlig oppfatning av vaksinen :) mye meninger ute å går men meninger er ikke det samme som kunnskap:p
Enig med dette... Tenker også at det blir litt utfordrende å måtte tenke på det som "på eget ansvar", når det er nasjonale retningslinjer og anbefalinger, som skal ha tatt den "byrden" bort fra oss.
 
Jeg er sykepleier og har blitt forespeilet en tredje dose. Ble fullvaksinerte allerede i februar, så regner med beskyttelsen har falt ganske kraftig nå i høst. Regner med å ta den, hvis jeg kan ta Pfizer igjen - siden jeg tok den sist. Men nå har ryggen låst seg, og det lukter 100% sykemelding.. så da vet jeg ikke om jeg får tilbudet likevel. Vi får se når tilbudet kommer :)
 
Jeg ville stolt på helsemyndighetene og ikke en personlig oppfatning av vaksinen :) mye meninger ute å går men meninger er ikke det samme som kunnskap:p
Enig i dette! Mange pasienter, og leger, som misforstår hva som mentes når FHI sa at man skulle vurdere det i samråd med jordmor og lege. Det var ikke for å få en personlig mening, men for å få hjelp i å finne riktig vei for den aktuelle pasienten med akkurat deres historikk og helse!
 
Jeg er sykepleier og har blitt forespeilet en tredje dose. Ble fullvaksinerte allerede i februar, så regner med beskyttelsen har falt ganske kraftig nå i høst. Regner med å ta den, hvis jeg kan ta Pfizer igjen - siden jeg tok den sist. Men nå har ryggen låst seg, og det lukter 100% sykemelding.. så da vet jeg ikke om jeg får tilbudet likevel. Vi får se når tilbudet kommer :)

Hei, jeg skal også muligens få 3. dose nå, mens jeg er gravid. Men blir litt usikker da det ikke finnes noe informasjon om 3 dose og svangerskap, har kommet over noe info om økt fare for bivirkninger i fht til 3 dose generelt (men ikke i fht. graviditet). Har du sett noe info om dette? :)
 
Meldte mulige bivirkninger, takk. Ingen ting kan bekreftes som bivirkning så tidlig. Har du dokumentasjon på dette? Jeg har siste rapport her, finner ingenting om det du nevner.

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner#klikk-her-for-å-se-tidligere-rapporter
Beklager ,men jeg leser ikke norske dokumenter;) vi er altfor langt bak ! Putt gjerne i dere den driten,som ikke er riktig forska på og itillegg er fremstilt av bla. Studenter,sikter til pzifer vaksinen! Den er d masse dokumenter på att den har ikke blitt lovlig fremstilt. Ta vaksina du! Og kos dere med det!
 
Beklager ,men jeg leser ikke norske dokumenter;) vi er altfor langt bak ! Putt gjerne i dere den driten,som ikke er riktig forska på og itillegg er fremstilt av bla. Studenter,sikter til pzifer vaksinen! Den er d masse dokumenter på att den har ikke blitt lovlig fremstilt. Ta vaksina du! Og kos dere med det!
Nei, klart du ikke gjør. Du tror ikke på generell dokumentasjon om påstander heller, men propaganda og å direkte gå inn for å skremme gravide, tror du på.

Jeg tok dette veldig seriøst nå!

Fullvaksinert for øvrig.
 
Beklager ,men jeg leser ikke norske dokumenter;) vi er altfor langt bak ! Putt gjerne i dere den driten,som ikke er riktig forska på og itillegg er fremstilt av bla. Studenter,sikter til pzifer vaksinen! Den er d masse dokumenter på att den har ikke blitt lovlig fremstilt. Ta vaksina du! Og kos dere med det!

Hvorfor ikke legg ved disse ikke norske kildene, isteden for å opptre så aggressivt og dømmende?
 
Last edited:
Jeg har valgt å ikke ta den, og syntes det var godt å høre at jordmor på sykehuset var enig i min avgjørelse.. Skummelt å få noe sprøytet inn i kroppen som er såpass nylig fremstilt. Tenker da mest på eventuelle langtidskonsekvenser :bored:
-Når det gjelder dette så betyr det faktisk ikke så mye for meg at det blir anbefalt.. Stoler heller på magefølelsen :Heartred
Jeg er ingen vaksinemotstander, langt ifra, så jeg kommer til å ta den etter fødsel :)
 
Beklager ,men jeg leser ikke norske dokumenter;) vi er altfor langt bak ! Putt gjerne i dere den driten,som ikke er riktig forska på og itillegg er fremstilt av bla. Studenter,sikter til pzifer vaksinen! Den er d masse dokumenter på att den har ikke blitt lovlig fremstilt. Ta vaksina du! Og kos dere med det!

Kan du legge ved linker til dokumentasjon som du mener er troverdige kilder?
 
De har nå fått inn flere bivirkninger på foster og ammende barn som har tatt vaksinen, flere alvorlige bivirkninger som noen fosterskader feks.
Så ville nok tenkt 2 ganger.

Slutt å spre falsk informasjon. Helt greit at folk er i mot vaksinen, men man trenger ikke å skremme andre med tull. Prøvde å søke opp det du skriver, finner absolutt ingenting? Så gjerne legg ved kildene dine.

Viktig å tenke over hvor man henter informasjon fra, og at det er mer troverdig med fhi sine anbefalinger enn kommentarfeltene på Facebook (blant annet).
Det er både gravide og gravide og foster som dør på grunn av dette viruset.

Tror mange tenker at dette viruset ikke er noe farlig, ettersom at vi i Norge har hatt stor kontroll og hatt minimalt med smitte, innleggelser og dødsfall i forhold til andre land.
 
Hei, jeg skal også muligens få 3. dose nå, mens jeg er gravid. Men blir litt usikker da det ikke finnes noe informasjon om 3 dose og svangerskap, har kommet over noe info om økt fare for bivirkninger i fht til 3 dose generelt (men ikke i fht. graviditet). Har du sett noe info om dette? :)

Nei, jeg har ikke det. Tenkte å snakke med legen før jeg tar den. Vurderer å vente, dersom jeg går i full sykemelding før jul :rolleyes:
 
Tok 2 dose i dag. Spent på om det blir mye bivirkninger. Var veldig spent men nå er valget tatt og jeg er glad jeg bor i et land der vi er så heldige at vi får vaksine:Heartblue
 
De som er i tvil og sitter på gjerdet kan jo ta en kikk på hovedsaken på Dagsrevyen i dag.. flere gravide legges inn - også i respirator med alvorlig covid (delta) og oppfordringen er ganske klar og tydelig om å ta vaksine
 
Back
Topp