At vaksinerte smitter kom vel ikke så fryktelig overraskende på så veldig mange? Vaksinen har et større poeng enn å dempe smitten: nettopp å dempe presset på sykehusene, ved å gi mildere symptomer og sykdomsforløp. Her har den gjort jobben sin så godt som forventet. At noen tjener penger på det må de bare gjøre, verden går rundt slik.
Det sagt så er jeg i grunn enig i at man ikke trenger å legge seg i hva andre velger, men når man velger å dele om dette offentlig så må man kunne ta del i debatten. Det er et sårt tema for mange, og når vi ser på innleggelser og hvordan sykehusene sliter nå - og hvordan dette igjen begynner å påvirke hverdagen vår, til tross for at det kunne vært unngått til en viss grad-, ja da blir man frustrerte. Nå må jeg poengtere at jeg ikke syns mangel på vaksinering er hovedproblemet, men også mye mangel på sunn fornuft som du nevner. Folk som på død og liv må ut på byen og kline opp etter folk i bøtter og spann, som ikke evner å holde avstand i køen på butikken, folk som sender syke barn, med nyoppståtte symptomer, i barnehage og skole når smitten øker rundt de, for
barna tåler det jo fint. At folk ikke bryr seg om forkjølelser og drar på jobb, problemet er bare at jeg ikke vil bli forkjølet, jeg vil ikke teste meg 5 ganger løpet av de 3 ukene en forkjølelse sitter i kroppen min, og jeg vil ikke utsette legetime og svangerskapskontroller!!!!!
Nei, huff, dette ble litt avsporing altså..... Beklager