Vårt Mirakel Nr. 2

oh, godt å høre det ikke bare er oss som ligger litt etter. Vi har vugge som går i arv her da, og sprinkelseng, så har vi jo stellebord, vippestol og leketeppe etter Anders. Pluss noen babyleker når den tid kommer. Har også ammepumpe. Så litt har vi jo [:D]

Føler meg litt stressa om dagen jeg, så lager min egen lille oversikt på hva som skal gjøres [:D]

Barnehagen på mandag, må merke tøyet til storegutt
 Finne frem vintertøy og sko fra loftet til pappa
 3D på torsdag, utrooooolig spente
 Må ordne julepresanger til mannens familie
 Fremkalle bilder
 Gjøre ferdig takkekort bryllup
 Få ordnet tur til Ikea og ordne alt vi trenger til gangen
 Lage bleiekake til november nurk
 Begynne å handle ting til gumman i magen
 Handle av julepresanger til min familie

Godt å få det opp på liste! ;)

Mon tro hva lille gulla drev på med i går kveld og natt. Magen var ikke mye rund lenger, men levde sitt helt egne liv. Måtte bare le, så jo helt merkelig ut. Og slik fortsatte hun ut natta, tror hun prøvde å bryte seg ut. Kl. 3 våknet jeg av kraftig hikking som ikke gav seg med det første. En veldig spesiell opplevelse, kan ikke huske at jeg opplevde dette med Anders. Kunne jo nesten ta tak i det som kom ut av magen, om det var hode, rumpe eller fot er jeg slettes ikke sikker på. Herlig !

Fått litt alene tid i dag også, med 3 timers barnehagetur på Anders. Det var rart, men også litt godt, særlig når man ser hvor strålende fornøyd vår prins er når han får leke med andre barn. Det var nok på tide. Goe herlige gutten vår

Hihi, så gøy med disse rare bevegelsene[:D]

Fint for gutten din å få leke med jevngamle barn - han storkoser seg sikkert[:)]

aaaaaaaaaaaaaaaaaj....tror ikke jeg har plass mer, tror jeg sprekker....hihi !! Sykt hvor det sprenger i magen i kveld, men tulla har det bra da, hu er livlig som alltid.

I morgen er det 3D, herremin som vil gleder oss, uuuuutrolig spente. Har plutselig fått barnefri til i morgen kveld, så nå koser vi oss med film [:D]

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 27 uker gammelt. Studier har vist at når mor slapper av ved å lytte til rolig musikk, blir også barnets bevegelser og hjerterytme roligere. Ettersom barnet blir vant til denne musikken, roer hjerteslag og -rytme seg raskere.
Dette er en indikasjon på at barnet har utviklet hukommelse og kan kjenne musikken igjen. Barnets hode har nå omtrent riktig størrelse i forhold til kroppen.

Vekt: 1350 g
CRL: 25,5 cm
Full lengde: 35 cm

For en fantastisk opplevelse det var med 3D, aldri opplevd noe slik vi.
Herlige lille Emma Victoria viste oss masse personlighet,
ei bestemt frøken som ville sove, eller ha hendene i ansiktet.
Fikk sååååå mange flotte bilder.
Var først forelsket i mannen, så i Anders....og nå altså for 3dje gang Emma
Vi er verdens heldigste !!!

Oversikten [:D]

Må ordne julepresanger til mannens familie
 Fremkalle takkekort bilder
 Lage bleiekake til november nurk

Hihi, så ble den litt korterre....juhuuu

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 28 uker gammelt. Hjernens overflate blir stadig mer rynkete etter hvert som vindingene dannes. Forskere mener intelligensen kommer fra dette laget. Når vindingene snor og bukter seg på overflaten, maksimeres antallet hjerneceller og overflaten blir større. Nå kontrollerer hjernen den rytmiske pusteøvelsen og regulerer temperaturen selv!
Lanugohårene begynner å forsvinne, men forblir lengst på ryggen og skuldrene. Fosteret har nå ordentlige hår på hodet. Fettlaget under huden blir tykkere og glatter ut huden. Fettet isolerer og fungerer som energikilde.
Fosteret fortsetter å bevege seg så mye som mulig på den begrensede plassen og sparker med føttene og dunker med hendene. Noen fostre begynner også å snu seg med hodet ned nå. Dette kjenner du når fosteret sparker og dunker mot mellomgulvet og ribbeina, og hodet presser mot bekkenbunnen.

Vekt: 1600 g
CRL: 26,5 cm
Full lengde: 36 cm

for noen herlige 3d bilder av veslemor!!![:D]

og grattis med 30 uker!! hurraaa[:D]

Gurimalla, tenk at du er 30 uker allerede!! 

Gratulerer! [:)]

Tuuusen takk [:D]

Fremkalle takkekort bilder

Juhu, så kunne jeg fjerne 2 punkter til, bleiekake og julegaver til mannens familie, har også begynt på takkekortene, må bare fremkalle flere bilder. Herli herli. Det beste av alt er at mannen er kommet skikkelig i gang i kjelleren på de nye soverommene våre. YES !!! Skal bli sinnsykt moro å innrede dem.

Åååja, innredning av rom er GØY!!!! [:)][:)][:)][:)] Du får jo maaange rom etterhvert, dere som har kjøpt hus og greier[:D]

Jeg venter på at vi skal komme i gang med oppussing av bad - gleder meg til å shoppe ting til det!! [:)]

Gjøre ferdig takkekort bryllup (nesten ferdig, må bare lime inn bildene)
 Sende foreldrepermisjon søknad
 Hente babyboks Apotek
 Gjøre ferdig pakkekalender Anders (3 pakker igjen)
 Dra på Ikea for å kjøpe storegutt seng Anders

Derskendøtte altså, nå ligger jeg godt ann her [;)] lagt til noen nye punkt, men det er jo sunket drastisk med de som stressa meg litt. Nå er det jo bare kose igjen. Så kan jula bare komme.

Var hos legen i dag, kommer til å følges opp hos han istede for jordmor, han var enig i det. Så nå er det sykehus om 14 dager, og han 14 dager etter der. Blodtrykket hadde steget, og han ville følge med, men dette var forventet, Ødem på 1+, sukker i urin, men ellers alt bra. Så ingenting å bekymre seg for enda [:)] Jeg uffa meg på vekta, men da lo han og sa....ja hva hadde du forventet, man skal opp i et svangerskap....hihi, sånne kommentarer liker jeg

ORIGINAL: FruStina

Gjøre ferdig takkekort bryllup (nesten ferdig, må bare lime inn bildene)
 Sende foreldrepermisjon søknad
 Hente babyboks Apotek
 Gjøre ferdig pakkekalender Anders (3 pakker igjen)
 Dra på Ikea for å kjøpe storegutt seng Anders

Derskendøtte altså, nå ligger jeg godt ann her [;)] lagt til noen nye punkt, men det er jo sunket drastisk med de som stressa meg litt. Nå er det jo bare kose igjen. Så kan jula bare komme.

Var hos legen i dag, kommer til å følges opp hos han istede for jordmor, han var enig i det. Så nå er det sykehus om 14 dager, og han 14 dager etter der. Blodtrykket hadde steget, og han ville følge med, men dette var forventet, Ødem på 1+, sukker i urin, men ellers alt bra. Så ingenting å bekymre seg for enda [:)] Jeg uffa meg på vekta, men da lo han og sa....ja hva hadde du forventet, man skal opp i et svangerskap....hihi, sånne kommentarer liker jeg

Herlig med en sånn lege da![:D][:D]

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 29 uker gammelt. Det øver seg iherdig på å svelge og tisser en halv liter hver dag. Det høres gjerne ikke så appetittlig ut, men husk at fostervannet fornyer seg hver tredje time. Etter som fosteret svelger, fylles også tarmen opp med barnets første avføring, mekonium, også kalt barnebek. Noen fostre har sin første avføring før de blir født, men de fleste venter til noen timer etter fødselen.
Øynene reagerer på lys, og vil gjerne reagere dersom sterkt lys skinner gjennom den stadig tynnere livmorveggen. Noen ganger strekker fostre seg mot lyskildene og kan følge en lyskilde med øynene.
Lungene og fordøyelsessystemet er nesten modne, men lungene vil fungere best om fosteret forblir i livmoren en stund til.

Gratulerer med 31 uker FruStina![:)][:)]

Ikke lenge igjen![:)]

tusen takk vennen, nei virkelig ikke lenge igjen nå, for noen av oss [:D]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp