Vårt Mirakel Nr. 2

Gratulerer med 22 uker[:D]

Gosh altså, så kjedelig det er uten internett [:'(] Og nå må vi vente enda lenger, fikk brev om at det skulle kobles over 7 september nå, og dagen etter reiser vi til vestlandet. Sukk....kommer jo ikke til å bli aktiv igjen før etter ferien til Hellas, altså i oktober [>:] jaja.

Fått time på sykehuset nå, for vekstkontroll, gleder meg, håper å få sett lille igjen, 17 september [:D]
Ellers ikke noe nytt her. Aktiv jente i magen, enda mer aktiv gutt utenfor...hihi

Så vi må liksom klare oss såååå lenge uten deg?? Det syns jeg er dårlig gjort!![8D]
Mobiiiiilt bredbånd er tingen[;)]

Juuuubler for 23 uker [;)]

Og jaaaaaaaaaaaaaa.....hurra for mobilt bredebånd, som vi skulle ha hatt, men ikke fikk fordi det drittselskapet rota det sånn til. Pytt sann, sånn er det bare. Kan ikke annet en å holde ut [:D]

Hurra for 23 uker! [:D]

Hei hei igjen, så var vi på nett....hihi [:D] Kanskje ikke fult så aktivt for meg enda, med tur til Vestlandet og Hellas i vente, men likevel.....vi har NETT!!! Juhuuuuu!!

Var på kontroll hos jordmor i dag, urin og blodtrykk var perfekt, hjertelyden tydelig og godt på rundt 150. Men symfemålet var en del under kontrollstreken, skulle ikke bekymre meg sa jordmor, men er glad jeg har sjekk 17 på sykehuset med ul mål. Kunne være at hun ligger dypt i magen, for jordmor lurte litt på hvor hun gjemte seg [;)] Pluss at jeg må ha gluckose test da, det går fint, gjort det før.

Tiden går veldig fort Nesing, litt rart, og veldig skummelt, vil så gjerne nyte, men tiden bare løper fra oss. Kommet godt på plass i huset, og pappa'n har begynt med opp-pussing av soverom, som vi håper å ha ferdig til jul (trenger et ekstra, nå ligger vi alle på 1 rom). Utvendig måtte huset bare vente til våren [:)]

Synes vi må ta en lite treff jeg vennen i oktober når jeg har kommet hjem fra Hellas og lillegutt har begynt i barnehage og sånt, så må vi jo ha med snuppis vår, ikke sant [;)]

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 22 uker gammelt. Det begynner å fylle plassen i livmoren, og du kjenner bevegelsene stadig mer tydelig. Balanseorganet sitter i øret, og nå fortsetter ørets strukturer å hardne og modnes slik at fosteret kan høre bedre og holde balansen bedre enn tidligere. I motsetning til hva mange tror, er det ikke stille i livmoren. Fosteret kan høre lyden av mors pust, lyden fra mors hovedpulsåre som ligger like bak livmoren, stemmen hennes og fordøyelsen.
Respirasjonssystemene utvikles for å kunne håndtere pusting av luft, men lungene overfører ikke oksygen til blodet eller tar imot karbondioksid ennå. Dette skjer gjennom morkaken.

Mannen og jeg fikk et kjempespark på morgenen, var så jeg kvapp opp skikkelig, sterk tulle i magen altså [:D] Skal starte med telle spark i dag, det blir spennende, har ikke helt bestemt om det er best på morgen, eller kveld enda, heller mot kvelden ettersom man da ofte ikke har ting man skal rekke til [:)]

huff, kjære vennen da, håper virkelig  han ikke har det legen tror, men at det er noe enklere og bedre for August. Men om det er det, håper jeg likevel at alt går bra, og han får det bedre. Virkelig mye den lille gutten skal igjennom før fylt 4 år.

Sender over megaklem herfra, turen gikk fint, og vi koser oss i skikkelig sommervær i dag [:D] Må du og små'n få en strålende helg snart og vi høres av. Skulle gjerne pakket dere i kofferten til Hellas [;)]

Kan noen dunke meg i hode og få meg til å innse at vi skal reise på ferie 14 dager i Hellas natt til Tirsdag ? Klarer altså ikke å få det til å synke inn jeg, selv om jeg har begynt med klesvasken og legge til side det vi skal ha med. Himmel, nesten litt rart, har jo gledet meg så sykt frem til nå, og nå er det som vi ikke skal dra [8|]

Har altså ei så aktiv jente i magen nå at det er helt rart, STOR forskjell å ha morkaka bak, en foran som jeg hadde med Anders, kjenner henne på en helt annen måte. Og som hu sparker pappa'n sin når han legger hånden på hennes plass [:D] hihi. Merker hun ligger dypt, så ille spent på ul timen på fredag, håper hun er akkuratt så stor som hun skal være, og ikke for liten i så fall !

Som jeg trodde, du lille gullet vårt er verken for liten eller for stor enda, bare ei aktiv perfekt lita tulle i magen !

Det føles godt å bli tatt så godt vare på, legen ville til og med sende brev til Førde med ønske om et skriv fra fødselen, ettersom de ikke var noe flinke til å fortelle meg hva som skjedde med Anders under fødsel med den brekte underarmen. Alle prøvene var også fine, men fikk noe utslag på urinen, de sa ikke noe på det, så var sikkert normalt likevel, eller innenfor grenser. Blodtrykk og blodsukker var topp. HURRA, og vekta var ikke skrekkslagen, ca. 8 kg pluss nå.
Ny vekstkontroll om 8 uker.

Skulle pakket dere ned om jeg kunne vennen [:D] Merkelig nok har jeg ikke pakket før i dag, men så gikk det ganske fort også, så nå står 2 kofferter klar og det er bare toalettmapper og litt smått igjen å legge ned [:)] Så i morgen er det bare avslapping og venting på avreise rundt 22.

Ille rart dette, håper det blir en koselig tur, har ikke helt klart å glede meg som jeg pleier, men er kanskje fordi det er så mye som skjer her [;)]

Hormoner.....det fucker opp i hode [:(] - [:D]

Sitter her, lille prinsen vår ligger i senga si og sover, mannen jobber til i morgen, 2 kofferter er pakket, lille prinsessa sparker i magen, og jeg har bare lyst til å gråte, ikke av trishet, ikke av noe jeg ser på tv, ikke av glede, men for alt som skjer, skal skje, skal gjøres. Savner vår lille firbeinte, selv om vi stadig får beskjed at det var det riktige, så føler ikke vi i hjerte at det var det, han tilhørte jo her. Vet jo at vi kan få en annen liten venn, men det blir jo ikke det samme, og det blir ikke enda. Jeg tenker på vogn, skal vi ha, eller skal vi fikse den gamle, vi trenger madrass til Emma, men hva slags type, skal jeg ha vognpose, skal jeg vaske og gre lammeskinnene, skal vi starte med julegaver snart, blir rommene ferdig nede fort. Vil 3d ultralyden gå bra, og neste vekst kontroll. Vil det gå bra med prinsen vår i barnehage, vil kroppen min klare dette svangerskapet godt videre, vil fødsel vente og likevel starte innen rimelig tid. Herregud slik kunne jeg fortsatt i det evige, men ingenting har svar, alt må vi vente å finne ut av.....himmel altså.

Men jeg er verdens heldigste, jeg er lykkelig, jeg bare sitter her litt alene nå, og får ikke hue på greip. Men jeg er jo ikke alene egentlig, jeg har verdens vakreste lille gutt i rommet ved siden av, og ei lita tulle i magen som gir små tegn til mamman om at hun har det riktig så bra også.

Hormoner er ikke å bli klok av, det er det eneste negative jeg føler ved et svangerskap, så jeg er heldig, hormonene skal jeg takle, selv om jeg hver natt ikke får sove pga. mareritt, og jeg på dagen prøver å holde tårene tilbake av glede, frykt og uvitenhet.

Nei, det er ikke å bli klok på disse hormonen, heldighvis tror jeg Ove er innforstått med dem....hihi [;)]
Føler nok bare at alt løper fra meg nå, og for en som liker kontroll blir det liksom feil vei [:)]
Men du kjenner jo meg, evig optimist likevel ! Så skal takle alt som faller min vei.

Håper nå ferien blir en fin og rolig avslapping uten så mye tanker, det skjer vel når jeg faktisk fatter at vi skal avgårde. Veldig glad jeg har deg da, som alltid har slike støttende ord !

Masse klemmer sendes deg og prinsen ! Håper dere får en fin tid mens vi er vekk ! Vil tenke på dere masse.

Håper du har det finfint på ferie :-)

Så var vi hjemme igjen. Noe jeg er veldig glad for, har savnet hjemme nå. Er jo så mye som skal skje fremover. Lillegutt begynner i barnehagen på mandag, så må ut å ordne tøy og litt sånt. Jeg og mannen må en tur dit også, for å se og få info. Så skal vi starte på soverommene, skal snart på 3D ul, og etter det må jeg begynne å tenke på hva vi trenger til lille gumman. Så er det julepresanger som må i boks, og så alt for mye annet. Så ja GODT å være hjemme for å starte på det hele [:D]

Helt sykt å tenke på at siste magebilde i 2 trimester er nå lagt inn, og jeg begynner på mitt siste på torsdag "bite negler" !

Velkommen hjem!!
Nå skjer det såå mye fremover, og det er vel bare bra`??[8D] Snart jul, og plutselig er straks babyene våre født[;)]

Huff ja tiden løper fra oss. Greit å ha mye å gjøre, men merker jeg stresser litt å [:D][;)] Tenk at snart skal vi få våre små også

Huff, hva trenger vi....alt for mye enda.

Vi må fikse vogn, eller reparere den vi har.
Vi må ha ståbrett til Anders
Madrass i vugge og seng
Sengehimmel
Vognpose
Sengetøy
Sengekant x2
Kluter
Tepper
Tøy
Bilstol
Nye ammeinnlegg av ull (mistet mine i Hellas [:(])
Tåteflasker
Amme BH
Litt kremer og div.

ORIGINAL: FruStina

Huff, hva trenger vi....alt for mye enda.

Vi må fikse vogn, eller reparere den vi har.
Vi må ha ståbrett til Anders
Madrass i vugge og seng
Sengehimmel
Vognpose
Sengetøy
Sengekant x2
Kluter
Tepper
Tøy
Bilstol
Nye ammeinnlegg av ull (mistet mine i Hellas [:(])
Tåteflasker
Amme BH
Litt kremer og div.

søte stina
vi har kun kjøpt:
bilstol, madrass til sprinkelseng, madrass til vugge, stellebord og noe klær..
har fått sprinkel seng og vugge, og en hel haug klær..
så listen du har er vel ganske lik det vi trenger hehehhehehe...

You must log in or register to reply here.
Back
Topp