Vårt Mirakel Nr. 2

Magehuset uke 31. Ikke så stor da, i forhold til å ha ei så stor jente i magen [:D]

Såå fin mage

Tuuusen takk maltesers [;)]

Hm....9 uker og så mye tanker som virrer denne gang i forhold til sist. Går faktisk og merker jeg blir nervøs for at tulla skal komme før tiden. Ikke fordi jeg ikke vil treffe henne, men fordi jeg gjerne vil ha henne i magen det hun trenger, men ikke bare derfor heller, men fordi jeg kanskje ikke er klar, har ikke ordnet noenting, soverommene står i full opp-pussing, vil så gjerne ha storegutt inn på eget soverom en tid før tulla kommer, vil så gjerne ha verdens beste jul med gutta mine, og etter da.....ja da kan hun komme om hun vil. Har vel ingen grunn for å frykte, men er ikke det typisk da, når man ikke vil noe, så skjer det, og vil man for mye, skjer det ikke [;)] Har et søskenbarn som har 3 uker igjen, og hun har nettopp opplevd falsk alarm. Det gjør meg enda mere tankefull, hun er virkelig klar for å få ut babyen, så er jo bare fint for henne da. Ille spennende !

Nei, får slutte å tenke så mye, og bare nyte dagene som best jeg kan, men ikke like lett lenger da. Merker at alle tegn på sf gjør meg meganervøs, og de har jo begynt å komme litt. Off.....NEI......NEKTER, får holde meg frisk tia ut.

Du ser jo flott ut:-)     hvorfor er du ikke fornøyd med denne deilige putten da?

ORIGINAL: bellybutton

Du ser jo flott ut:-)     hvorfor er du ikke fornøyd med denne deilige putten da?

Aaaw....snill du er, men se på deg da, den FLOTTE MAGEN !!! Vet ikke helt hvorfor jeg ikke liker den selv, kan jo være for den ekstra polstringen jeg hadde fra før av. Synes absolutt alle andre har såååå vakre mager, men ser ikke helt sånn på meg selv [;)]

Jeg syns magen min er fin...med klær på;)
Og er alltid veldig koslig når andre kommenterer det positivt:-)
Men den strutter VELDIG, er lissom rett ut i det blå!
Men er vel det dem kaller guttemage?

Man ser jo tyydelig at du er gravid da, det har vi jo gjort hele tiden, så den 'ekstra plostringa'
kan'ke jeg se. Er sånne ting man ser selv som andre ikke legger merke til.
Men er ikke alltid lett å se på seg selv som vakker når man er gravid, er ganske mye forandringer i kroppen som skjer!! Men når alle sier at man er vakker så må det jo være noe i det;)
OG DU ER DET! :-)
Tenk positivt! :D
Lett å føle seg bare blubbete og feit, jeg gjorde det i begynnelsen, da kan man selv kjenne magen men den syns ikke så godt osv syns, den perioden er værst.
Blir spennende å se alle magene som høygravide, gleder meg :-)
Er jo veldig kort tid igjen, og hun holder seg nok på plass skal du se...hun vil nok kose seg i magen lengst mulig;)

Du traff spikern rett på bellybutton, tusen tusen takk som setter så fine ord på det [:D] Godt hende jeg har ei kosetulle i magen ja, Anders trivdes veldig godt der inne [;)]

Og så hyggelig du titter innom maejmedspire, himmel, 6 uker alt, så fantastisk. Er bare så sinnsykt glad på dine vegne altså, ENDELIG !!! Tiden bare løper fra meg, skulle gjerne bremse litt [;)] Men veldig ivrig alle sammen [:)]
Masse god helg til deg også !!! Og lykke til videre du også, dette blir knall !!!

1 NOVEMBER

Himmel så skummelt. 2 måneder til termin. Og hva har vi i stand, NADA !!! Begynner jeg å stresse av den grunn ? Nei egentlig ikke. For i verste fall kan det ordnes på dagen når hun er født [:D] Men gleder meg nå veldig til å få rommene ferdig så jeg kan begynne å rydde litt på plass snart. Og få riktig oversikt over hva vi bør fikse [;)] 

Ikke så langt fra mål nå da, må bare få på plass vinduene, så blir veggene helt ferdig og vi kan male....juhuuuu. Så er det å få på plass dørene, legge gulvet. Og da er det bare lister og strøm igjen. WOW. Spennende å se sluttresultatet. Ikke minst få inn senger, lamper og utstyr.

Åååå...så flink han er som sykler, Anders har fortsatt ikke skjønt dealen der gitt, så blir en del kjøreturer i barnehagen. TRAGISK i grunnen for den er rett ved siden av her nesten [;)] Brukte vogna i går da.

Ja vi stresser ikke med handel, klarte for første gang å se hva vi har og hva vi trenger med god hjelp av herlige damene her inne, og det er jo slettes ikke mye [:D]

Vi har : 
senger (sprinkel og vugge)
Stellebord med stellematte
Badebalje
Lammeskinn
Dyner
Vogn
Ammepute
Ammepumpe
Lekegrind m. madrass
Vippestol
Babygym av flere varianter
Babycall
Leker (rangler osv.) 
Smokk

Men vi mangler :
Madrasser til sengene
Sengetøy
Sengekant og himmel
Mere tøy
Lammeskinn pose
Første bilsete
Tåteflaske
Esker til å ha småting i stellebordet
Stelleveske
Bleier
Kanskje noen stelleprodukter, men får jo en del i disse gratiseskene da
Kluter
Tepper

aaaaw....men vennen da !! Du trenger nå ikke ordne noe, nok med bare at du er "tante" jo [:D]
Gleder meg til å ordne litt snart jeg [;)]

Magen din er nyyydelig[:)]

Også må jeg bare skryte av de fine bildene dere fikk av snuppa igjen - hun ser helt heerlig ut

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 30 uker gammelt. Kroppen vokser ikke like fort lenger, men hjernens vekst fortsetter i samme tempo. Når nye hjernefolder dannes, presses hodeskallen utover slik at hodestørrelsen øker. Antallet nervesammenkoblinger i hjernen øker enormt!
Håret på hodet blir tykkere, og nå er både tå- og fingernegler ferdig formet. Lanugohåret dekker stadig mindre deler av kroppen, og øyebryn og øyevipper blir stadig lengre.
Nå har fosteret så dårlig plass i livmoren at det må trekke føttene opp og innta det vi kalles fosterstilling. Fosteret får stadig mer fett under huden slik at noe av rødfargen forsvinner og huden ikke lenger er så rynkete. Nå er fosteret i ferd med å få det litt lubne utseende som hos nyfødte.

Vekt: 1800 g
CRL: 28 cm
Full lengde: 38 cm

Gratulerer med 32 uker! [:)]

Hællemin, rart å tenke på at det er så kort tid igjen til babyene kommer[:D]

Tiden bare løper fra oss a gitt [:D] Og hva med gjøremålslista [;)]

Begynne å handle ting til gumman i magen
 Handle av julepresanger til min familie
 Ordne seng til storegutten vår

Jupp jupp.....nå var listen kort den [:)] Og vi har også fått mer ting til Emma, blant annet vognpose, sengetøy og tepper. Herli

Nå er du jammen snart ferdig med lista di!! Flinking!![:D][:D]

Og vips var du snart 32 1/2 uke også!! hihi... Jammen flyr tida fort og det ikke er lenge til vi sitter med våre små gull i armene[:)][:)]

wow, ja så skummel, gleder meg....men så skuuuummelt likevel. Tenk at vi skal få ei lita snuppe å kle opp, en liten baby som Anders skal bli storebror til. Lurer sånn på hvordan han vil ta dette, han er veldig omsorgsfull, håper det vil følge han når lillesøster kommer [:D] Gleder meg sykt mye til å få alle tingene til både storebror og lillesøster på plass. Gjøre klart vårt lille rede for begge våre gull. Moro Moro. Virkelig ikke lenge til nå tone86, for oss begge !!!

snø ???? HVOR !!!!! Ikke noe snø her enda, men ser det er knappe 2 grader ute da, så hvem vet hva dagen bringer her også. Stas for Gusten å bli henta på raceren da ! Vet ikke helt hvordan jeg skal hente Anders enda, vogn eller bilen til pappa, får se ann når den tid kommer [;)]

Ja snart 34 uker gitt, off off tia går. Men tror ikke hun har noen planer å komme ut enda nei, takk og lov, alt var jo lukket og som det skulle være på kontrollen, så da venter vi i spenning til desember for å se om det er noen forskjell da [:D] Uansett får hu bare finne seg i å vente, soverommet er ikke klart enda, og vi har ikke fått tak i ny seng til Anders en gang (stressebittelitt)

Jaja pytt sann, ting skjer nå når det skjer, kan ikke stoppe det på noen måte. Er i så fall glad at vestlandsturen er over, fysj for et pes, men koselig å hilse på noe familie da. Å kjøre over 60 mil derimot, var ikke godt for en gravid kropp, var ei lita tulla som protesterte vilt pga. plassmangel til tider, og jeg hadde begrenset med plass å strekke ut på pga. en lang pjokk i baksete [;)]

kom ingen snø her, men er blitt kaldere, bare glad jeg, for skal på kjøretur i morgen, glukosetest og æren med farmor og farfar [:)] Men lillegutt venter i spenning på mere snø da, spør hver dag [:D]

Ferdig med glukosetesten, ille spent, fikk ikke vite noe, for de tok bare blodprøver, men får kanskje svar hos legen neste uke, ellers må jeg vel bare vente til desember [:D]

Off, skulle ønske pappa og mannen fikk ånden over seg og virkelig fikk gjort seg ferdige snart, står jo stand by nå liksom, vil så gjerne ha inn tingene på soverommene, få frem hva vi har til Emma, så vi virkelig vet hva vi trenger. Klart, hadde hun kommet nå, hadde det ikke vært noe STORT problem, men endel unødvendig styr [:'(]

Opplevde noe merkelig i dag også, har hatt en del kynnere, og bekkenløsningen slo ut stort i går kveld, aua symfysen og ryggen. I dag var jeg i svømmehall med varmt vann, og godt var det, men etterpå var jeg en liten tur på senteret med mamma, og himmel så rart det var i magen. Stramma hele tia, og Emma lå nok i hodeleie så hadde ekstremt nedpress, måtte gå VEEELDIG sakte. Er litt bedre nå da, men veldig øm, og hun er veldig aktiv igjen. Føler det er MEGET DÅRLIG PLASS der inne nå, og mamma sa magen var sunket, det føler ikke jeg, men tror kanskje det kan se sånn ut når hun legger seg ned med hode.

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammelt. Nå flyter det ikke lenger, men hviler i livmoren.
Øynene åpnes når fosteret er våkent, og lukkes når det sover. Øyefargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig ennå. Endelig utvikling av øyefarge krever at øyet blir utsatt for lys, og det kan ta flere uker etter fødselen før barnet får sin endelige øyefarge. Fingerneglene begynner nå å bli så lange at fosteret kan klore seg selv.

Ikke store endringen på magen siden sist, men veeeldig trangere [;)]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp