Vårt Mirakel Nr. 2

ja gjør det, ikke så ofte enda da, men ofte på kvelden når jeg setter meg [:D]

4 dager til ul

Og som vi gleder oss da, håper tiden går fort, litt kjedelig at mannen jobber fredag og lørdag, men jeg og lillegutt skal nok finne på noe. I dag har jeg hatt litt alenetid med ei venninde i byen, kosa oss med lunsj og kaffe, ille koselig, særlig når hu har ei lita trulte i magen også ! Og endelig har mannen fått fortalt til sin familie at vi venter en liten en til. Så snart er det helt offentlig. Men skal vente litt da, til vi er ferdig med ul på mandag [;)]. Bare for å være helt sikre på at lille gulla i magen er ei lita tullemor....hihi. Må bite litt i meg for å ikke gå berserk i jenteavdelingen på hm eller cubus.

Syns dere er utrolig tolmodige som holder sånt hemmelig så lenge[;)] Det gikk ikke her i hus! Det blir mer og mer offentlig nå[;)] Var neeesteeen så jeg kjøpte noe igår, men greide i holde meg[;)]

Føltes veldig annerledes denne gang en sist, hadde liksom ikke samme behov for å skrike det ut, kunne godt ventet lenger også jeg. Men blitt for vanskelig å skjule, og følte det var mer riktig at mannen fikk fortelle, en at ryktene gikk rundt til familien hans. Med storebror fikk alle vite det rundt uke 12. Men merker jeg gleder meg syyyyyykt til å finne ut om jordmor hadde helt rett på kjønnet, slik at vi kan skrike det ut. Så kjekt å få Besta til å strikke no gulli

17 uker

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 15 uker gammelt. Den utrolige veksten fortsetter samtidig som stadig mer av brusken i skjelettet omdannes til bein. Nyfødte har 300 bein, men noen av dem smelter sammen, slik at vi som voksne har 206.
Ørene er på riktig plass og vil snart stå ut fra hodet. Om ikke lenge vil det også kunne høre, så prat og syng gjerne for fosteret!
Lanugohårene begynner å dekke noe av huden. Disse hårene har ikke pigmenter og er derfor helt lyse. Noen barn har fremdeles rester av disse hårene etter fødselen, særlig i hudfolder. Man er ikke helt sikre på funksjonen til disse hårene, men vi antar at de hjelper å holde på plass det kremaktige vokslaget, vernix, som etter hvert vil dannes på huden til barnet.
Nå er det snart tid for ultralyd om du velger å benytte deg av tilbudet. Kanskje får du se barnet ditt bevege seg, og kanskje ser du også ryggraden – den ser ut som perlebånd! Dere har gjerne bestemt dere for å få vite barnets kjønn, men det er ikke alltid man kan se det like tydelig, noen fostre er mer sjenerte enn andre.

Hurra for 17 uker[:D][:D]

Lillevenn i magen min, vet du hvor herlig det er å kjenne dine små vidunderlig spark ? Må du fortsette hver dag fremover, og kose seg, trene deg stor og sterk i mamma's trygge mage. Vi er verdens heldigste som har fått deg, og vi gleder oss enda mer til dagen vi får treffe deg og holde deg i armene våre. Storebror snakker med deg hver dag,hører du ? Han gleder seg også til å treffe deg, og slippe å snakke gjennom magen til mamma

Tusen takk vennen. Var bare så utrolig deilig å se henne igjen, vi kunne se hun drikke, strekke armene over hode, spenne med beina og kose med morkaka, hihi. Var bare så godt å vite at hun har vokst akkuratt som hun skulle, og alt var som det skulle fortsatt. Var sinnsykt dårlig ultralyd maskin da, så bildene ble ikke så bra, men det var ikke så viktig for meg denne gang. Jordmor var skikkelig nøye, og jeg får knall oppfølging denne gang pga. allt som skjedde med Anders. Blir også fødsel på B3 som er spesialenheten på Sykehuset Østfold. Og jeg fikk klar beskjed om å ringe om jeg skulle føle noe før den tid. Termin er fastsatt nå på 01.01.11

En ting er i så fall sikkert, blir bare mer og mer forelsket hver gang vi ser lille Emma [:D] Så nå er nyheten blitt offentlig [;)]

Åååå, lille Emma Victoria

litt for godt til å være sant vennen, at så mye positivt skal skje i livet, så venter liksom bare på at noe skal skje, som gjør at vi ikke får huset. Men alt skulle jo være i orden når huset står som solgt da [;)]

Gratulerer med det fine huset[:D]

Der vil dere sikkert trives kjempegodt[:)]

18 uker

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 16 uker gammelt.
Ørene stikker litt ut fra hodet og øynene når sin endelige plassering i ansiktet.
Selv om øyelokkene forblir lukket en stund til, kan fosteret allerede blunke.
I tarmen samles avfallsstoffer, døde celler og fordøyelsesvæsker.
Dette kalles mekonium og vil bli barnets første avføring.
Fingertupper og tær utvikler sine særegne avtrykk!
Nervene begynner å dekkes av et fettlag kalt myelin.
Det gjør nervecelletransporten enklere og beskytter mot ubrutte impulser.
Blodsirkulasjonen er i full gang.
Navlestrengen vokser og blir tykkere når blod transporteres med betydelig kraft gjennom den,
for å gi næring til fosteret. Immunsystemet begynner å virke denne uken og lager antistoffer.
Nå begynner fosteret å bli stort og sterkt nok til å sparke så hardt at du kan kjenne det.
 Noen kjenner spark allerede, andre må belage seg på å vente en liten stund.
Som regel kjenner flergangsgravide spark tidligere, fordi de vet hva de skal kjenne etter.

Ååååå.....gleder meg sånn til å begynne å stelle med huset vårt. Har liksom ikke helt klart å få det til å synke inn enda, men nå tror jeg kanskje det synker sakte men sikkert inn [;)] Ille rart da, nettopp pakket ut alle eskene som vi flyttet med i november, og nå skal vi pakke igjen, men skal ikke fraktes langt da, 2 km oppi gata bare.

Det føles veldig rart å tenke på at vi faktisk får et privatliv igjen, vi får masser av plass, vi kan ha gjester på besøk, får dusj i eget hus, kan få frem alle tingene våre, oppvaskmaskin, og vaskemaskin igjen. Små gleder kanskje, men har ikke hatt det slik siden november vi. Pluss at alt er vårt, det er vår hage, vårt hus.....himmel altså. Vi er bare sååååå heldige.

Og tenk at lillegulla er blitt så stoooor alt, 18 uker. Våknet med tydelige spark i magen i dag, tror til og med jeg kunne kjenne de svakt på utsiden. Så herlig, jeg er sååååå forelsket i mine 2 gullunger. Får nesten lyst til å grine av glede. Hadde aldri trodd vi skulle oppleve alt vi har gjort og gjør nå.

Er et kick å få sitt eget!! :-D
husker så godt vi kjøpte vårt første hus (som vi har enda) når jeg gikk med sistemann for 3 år siden,
det var en herlig ruuusende følelse, så skjønner deg godt=)
Kick, kick, kick!
Lykke til med flyttingen=)

Back
Topp